• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Tolplannen van minister worden keihard gekraakt door eigen partij

Auteur: machielvdd, gepost 9 oktober 2024 om 16:57 – 11 Reacties

Minister Madlener opperde het idee om tolwegen in te voeren, maar dit vind zijn partij een heel slecht plan.

Onze nieuwe minister van Waterstaat en Infrastructuur, Barry Madlener, is geen fan van rekeningrijden, maar wél van tolwegen. Dat bleek tijdens zijn recente optreden in de BNR Nationale Autoshow met onze eigen Wouter.

Daar gooide de minister een proefballontje op door te zeggen dat we misschien tolwegen moeten invoeren in Nederland. En dan niet gewoon tolwegen zoals in Frankrijk, maar een extra rijbaan die gefinancierd zou worden door investeerders, die vervolgens ook het tolgeld kunnen innen.

Logischerwijs werd dit idee niet alom met gejuich ontvangen. Sterker nog: Madlener krijgt felle kritiek vanuit zijn eigen partij. Wilders reageerde eerder al op X dat het een “slecht idee” is en dat de PVV “geen enkele vorm van tolheffing” wil steunen.

De PVV-minister werd nu ook in de Tweede Kamer geconfronteerd door een partijgenoot, Hidde Heutink. Madlener kreeg de wind van voren: “U moet afblijven van de portemonnee van de automobilisten. Die zijn al lang genoeg uitgemolken. U bent de minister die dat zou moeten stoppen. U bent niet de minister die moet doorgaan met het uitmelken van de automobilist.”

Het klonk al niet als een haalbaar en realistisch plan, en er blijkt dus ook totaal geen steun voor te zijn. Die private tolwegen kunnen we dus snel weer vergeten.

Via: BNR

Ook interessant!

  • Minister Madlener wil tolwegen in plaats van rekeningrijden
  • Autoblog Podcast#77: Minister Madlener + meer BMW en Porsche
  • PVV-minister: 'We kunnen niet overal terug naar 130'
  • BMW pakt nepartikelen keihard aan
    BMW pakt nepartikelen keihard aan

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

Barry-Madlener, tol

Vorig bericht: « Video: Euro95 vs Euro98 vs 102 – heeft het echt zin?
Volgend bericht: Gaan banden steeds sneller lek, of lijkt dat maar zo? »

Lees Interacties

Reacties

  1. mashell zegt

    9 oktober 2024 om 17:03

    Het ongemakkelijke moment dat je het wel eens bent met de PVV…

    Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    9 oktober 2024 om 17:31

    Als je altijd in de file staat, en je moet kiezen tussen géén alternatief, of een tol alternatief, dan is dat laatste zo gek nog niet toch? En als 10% voor de tolweg kiest hebben de overige 90% waarschijnlijk ook geen file.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      9 oktober 2024 om 17:47

      Dat gaat toch alleen op als we de wegenbelasting afschaffen? Nu betaal je wegenbelasting en dan mag je ook wegen van voldoende capaciteit verwachten. Je hoeft niet veel voorstellingsvermogen te hebben dat als er eenmaal een tolstrook ligt er nooit meer iets aan de weg verbeterd wordt, de overheid kan natuurlijk niet de exploitatie van de tolstrook onaantrekkelijker maken.

      Login om te reageren
      • Richmond zegt

        9 oktober 2024 om 18:34

        Je betaald houderschap belasting en dat gaat naar een grote pot wat verdeeld wordt over de verschillende ministeries.

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          9 oktober 2024 om 20:01

          Precies. Als we alles aan de wegen zouden besteden dan hadden de snelwegen vloerverwarming en hadden we vergulde vangrails. Er is dus meer dan genoeg geld beschikbaar de wegen te onderhouden en op voldoende capaciteit uit te breiden en dus helemaal geen noodzaak dat private investeerders tolstroken (Bentleybanen) naast de file aanleggen.

          Login om te reageren
  3. verdebosco zegt

    10 oktober 2024 om 05:40

    Het is zo’n slecht idee niet, maar Madlener is een omhooggevallen minister die àlles zelf wil bedenken. Doen wat hij goed vindt. Daar heeft de hele PVV last van. Geert, Marjolein, Fleur.. allemaal regeren en regelen ze met de onderbuik. In een complexe samenleving is dat schieten met hagel. Veel schade en het doel wordt vaak niet bereikt. Dus amateuristisch. Dus PVV: luister naar het advies van je ambtenaren, handel minstens voor de middellange termijn met een goed doorgerekend plan.

    Login om te reageren
  4. cloverleaf zegt

    10 oktober 2024 om 08:50

    Die Madlener is niet goed wijs. Ik betaal al 140 ekkies per maand voor een 2.2jtd en dan zou ik daar bovenop ook nog eens tol moeten gaan betalen omdat het verkeer een bende is!

    10% minder verkeer is 80% minder file. Thuiswerken, flexibele werktijden, laat dat nou de oplossing zijn. We kunnen toch wel 1 op de 10 mensen motiveren om niet in de spits te gaan rijden?

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      10 oktober 2024 om 08:57

      Je hebt helemaal gelijk. Alleen willen steeds meer bedrijven het thuiswerken weer afschaffen, of alleen in geval van calamiteiten nog toestaan. En al die thuiswerkers willen om de een of andere manier toch nog altijd op dinsdag en donderdag op de zaak zijn.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        10 oktober 2024 om 17:21

        De thuiswerkers moeten op dinsdag en donderdag op de zaak zijn, omdat er altijd wel een paar collega’s zijn met kinderen op de basisschool die woensdag en vrijdag vrij zijn. Dan blijven er voor papa en mama niet meer veel andere dagen over om naar de zaak te gaan. In mijn ogen ligt de oplossing voor dat probleem toch echt bij de basisscholen. Wellicht kan er geregeld worden dat basisscholen per regio op andere dagen vrij zijn, bijv. de ene regio op woensdag en vrijdag en de andere regio op dinsdag en donderdag.

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          10 oktober 2024 om 20:26

          Basisscholen met continurooster hebben toch helemaal geen vrije dagen meer? Dat wordt als oplossing voor het dinsdag-donderdag probleem gezien.

          Login om te reageren
  5. schuimbekje3 zegt

    10 oktober 2024 om 14:48

    ik vind het altijd wrl grappig dat de meeste linkies roeptoeteren, ‘de vervuiler betaalt’… totdat ze erachter komen dat hun linksheid juist communisme en socialisme is. en de vervuiler betaalt eigenlijk rechts is… en dat bijvoorbeeld het OV dan 5 keer zo duur wordt dan het nu is, vrachtwagens 300x meer moeten betalen dan nu en transport onbetaalbaar wordt.. en dat autorijden ineens goedkoop wordt met hoe het nu is…

    en je neit een maandsalaris kwijt bent aan een bezoek aan je moeder.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North