• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Top 10: deze auto’s rijdt gefortuneerd Amerika

Auteur: sir_smokalot, gepost 8 augustus 2012 om 11:37 – 109 Reacties

Amerikaanse best sellers: welke hoort in dit rijtje niet thuis?


Met een jaarlijkse turnover van zo’n 14 miljoen auto’s is de VS een markt waar iedere fabrikant graag een zo groot mogelijk stuk van de taart heeft. Maar wie pakt de kroon in de rijkste wijken? En hoeveel Amerikaanse auto’s staan er in de top 10?

Om de laatste vraag te beantwoorden: nul. Wel komt er veel spul in voor dat ‘made in the USA’ is, maar de Amerikaanse Grote Drie (GM, Ford, Chrysler) ontbreken volledig in de top 10. True Car bepaalde aan de hand van gegevens van de belastingdienst de tien bestverdienende wijken van Amerika (die qua gemiddeld jaarinkomen variëren van $497k tot $5,7 miljoen), en keek naar de autovoorkeur van de bewoners.

Je zou verwachten dat de Lamborghini’s, Maserati’s en Aston Martins je nu om de oren vliegen, right? Wrong. De duurste wagen in de afzonderlijke lijstjes is de Mercedes S-klasse (maar die haalt de top10 niet eens). Populairste wagen? De E-Klasse. En natuurlijk scoort de Prius ook erg goed, dat is onder de milieubewuste snobs in de VS een statussymbool van heb-ik-jou-daar:

1. Mercedes-Benz E-klasse
2. BMW 328 (3 Serie)
3. Mercedes-Benz C-klasse
4. Lexus RX
5. Toyota Prius
6. Volkswagen Jetta
7. Honda CR-V
8. Honda Accord
9. Toyota Camry
10. BMW X5

Best verrassend toch? Hoewel ik me kan voorstellen dat als je in Downtown Chicago, Illinois woont, je eerder iets anders koopt dan wanneer je ergens buitenaf met alle ruimte woont. (via TTAC)

Ook interessant!

  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
  • Video: Mercedes drift naar BMW-dealer
  • Nieuwe Mercedes G-klasse 4X4² verbergt zich niet langer
    Nieuwe Mercedes G-klasse 4X4² verbergt zich niet langer
  • Nieuwe Mercedes G-Klasse W464 is stiekem stokoud

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

3-serie, accord, autoverkoop, BMW, c-klasse, camry, cr-v, e-klasse, Honda, jetta, Lexus, lijstjes, Mercedes, prius, rx, top10, Toyota, Volkswagen, X5

Vorig bericht: « Video: Lancia New Stratos doet een rally
Volgend bericht: Spinnen ontregelen Duitse matrixborden »

Lees Interacties

Reacties

  1. kaasboerin zegt

    8 augustus 2012 om 11:42

    http://www.youtube.com/watch?v=U1TTc_UUbuI

    Login om te reageren
  2. agim zegt

    8 augustus 2012 om 11:42

    Ik was in downtown chicago 2jaar geleden ,heb bijna geen Mercedes E klasse gezien ,deze zijn gewoon cijfers ….

    Login om te reageren
    • moondustfocus zegt

      8 augustus 2012 om 11:52

      @agim: Dat is ook niet het eerste waar je op let als in Chicago bent…

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        8 augustus 2012 om 11:56

        @moondustfocus:
        Lol, nee het eerste waar je daar op let is, hoe kom ik hier veilig uit.

        Login om te reageren
        • wheelzzz zegt

          8 augustus 2012 om 12:33

          @jrk68: valt downtown chicago wel mee hoor

          Login om te reageren
          • fernie zegt

            8 augustus 2012 om 13:25

            @wheelzzz: en ook daarbuiten :)

            Login om te reageren
        • StijnB zegt

          8 augustus 2012 om 12:48

          @jrk68:
          Of hoe laat ik het er veilig uit => windy city…

          Login om te reageren
      • agim zegt

        8 augustus 2012 om 17:49

        @moondustfocus: Kwas er met mn familie dus had ik wel tijd om rond te kijken,en ik kijk altijd naar de auto’s ….

        Login om te reageren
  3. jack_abarth zegt

    8 augustus 2012 om 11:46

    WTF, een Jetta hoger dan een X5?!?!

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      8 augustus 2012 om 11:54

      @jack_abarth:
      Dan zijn de rijke Amerikanen minder grote proleten dan wij hier denken.

      Login om te reageren
  4. kaasboerin zegt

    8 augustus 2012 om 11:47

    Ik denk dat hier in NL Range Rover stipt op 1 zou staan. “insider” uit Hilversum vertelde me dat dure auto’s niet chique zijn. Wel dikke RR’s van 80k+ om die schuldgevoel weg te kopen.

    Login om te reageren
    • oxymoron zegt

      8 augustus 2012 om 11:59

      @kaasboerin: Geen schuldgevoel, Range Rovers worden in bepaalde kringen gezien als “nette” auto’s, met associaties met welgesteld Brits platteland. Maserati’s, dikke BMW’s en Mercedessen zijn voor patsers. Ik ken hoogst welvarende lieden uit die omgeving die in een Twingo rijden: “dat doet het toch ook?”. Stoppen hun geld liever in iets verstandigs.

      Login om te reageren
      • masterstig zegt

        8 augustus 2012 om 12:05

        @oxymoron: Ken ook van die mensen, die stoppen hun geld liever in vastgoed (slimme keuze!). Auto’s zijn (hoe jammer ook) over het algemeen gewoon niet waardevast.

        Login om te reageren
        • bempi zegt

          8 augustus 2012 om 12:08

          @masterstig:

          Huizen zijn momenteel ook niet echt waardevast…

          Login om te reageren
          • masterstig zegt

            8 augustus 2012 om 12:55

            @bempi: Wacht maar af, de huizenprijzen zullen over een tijd vast wel weer wat stijgen. Huizenprijzen schommelen al eeuwen, is redelijk normaal hoor.

            Login om te reageren
            • bempi zegt

              8 augustus 2012 om 13:10

              @masterstig:

              Het enige wat stijgt binnen de huizenmarkt is de nieuwbouw sector. Waar je eerst nog een nieuwbouw huis v.o.n kon krijgen voor max. 220k is dat nu minimaal 250 of zelfs 270k geworden. Over het algemeen zie ik geen stijging, maar een verdere daling. Men kan geen lening rond krijgen en kunnen daarmee ook niet op de markt gaan shoppen, waardoor men voor een prikkie of gedwongen moet verkopen. Sinds de crisis is ontstaan en er zoveel wordt gefraudeerd en gesjoemelt is iedereen voorzichtiger geworden. Waar men dacht dat het binnen een paar jaar opgelost zou zijn, kan je daar gerust nog een eeuw erbij optellen. Geen geit die nog een 2de keer intrapt om zijn geld ergens in te beleggen dan alleen een set paar oude sokken voor de oude dag.

              Login om te reageren
              • kaasboerin zegt

                8 augustus 2012 om 13:12

                @bempi: Yep, en maar bouwen, bouwen, bouwen. Verkopen ho-maar. Wat nu, met al die lege huisjes? Sociale woningen van maken! Yaaaay!

              • bempi zegt

                8 augustus 2012 om 14:05

                @kaasboerin:

                Logische stap. Aangezien de meeste mensen toch overstappen van werkgever naar sociale uitkeringen. :D

              • masterstig zegt

                8 augustus 2012 om 13:34

                @bempi: In de toekomst kunnen oude huizen stijgen in waarde. Vroeger varieerde de waarde van zo’n huis ook erg (ligt aan de welvaart natuurlijk in zo’n land op een bepaald moment). Nieuwbouw blijft niet gewild, een oud huis wel. Nieuwbouw wordt na 30 jaar vaak tegen de vlakte gegooid en is dus geen goed investeringsmiddel (als dat niet gebeurd, dan is het gewoon niet echt geliefd bij mensen). Oude huizen blijven vaak geliefd, kijk maar naar hoe wij kijken naar de A’damse grachtengordel (beetje een flauw voorbeeld), dat is ook allemaal ”nostalgie”. Mensen kopen oudere huizen liever dan oud geworden nieuwbouw om te investeren.

              • bempi zegt

                8 augustus 2012 om 14:11

                @masterstig:

                Denk je dat echt ? Juist op dit moment zijn nieuwbouw huizen aantrekkelijker dan de oude garnituur waar vaak ook nog eens extra kosten bij komen kijken door achterstalig onderhoud.
                Tegenwoordig krijg je zelfs subsidie als je een nieuwbouw huis milieu vriendelijk laat bouwen met alleen maar volgestopte groene materialen ( denk aan zonnepanelen, energie zuinige ketels enz. ).
                Maar goed het dwaalt een beetje af. Ik denk dat de huizenmarkt voorlopig nog in de slop blijft. Zeker als er meer werkloze bij komen ( zie DSM dat 4000 man in Europa even gedwongen laat ontslaan en andere bedrijven ivm bezuinigingen ). Men kan niks kopen en moet gedwongen huren of op straat leven.

              • masterstig zegt

                8 augustus 2012 om 18:15

                @bempi: Mensen die oude huizen kopen zijn meestal mensen met wat meer geld. Die nemen die kosten voor lief, omdat ze houden van die nostalgie en niet in zo’n mainstream nieuwbouwhuis willen wonen. En die de extra kosten kunnen betalen natuurlijk.

              • bempi zegt

                10 augustus 2012 om 11:44

                @masterstig:

                Ja en veel van die mensen met meer geld kiezen ook bewust voor dat soort huizen. Dat is wel te zien aan de huizenmarkt van tegenwoordig. Nee de realiteit is net ff iets anders. Zelfs die mensen als ze kunnen besparen dan doen ze dat gewoon. Veel herenhuizen en nostalgische troep worden veelvoud gerenoveerd, waardoor het zn charmes en waarden niet meer behouden. Een duidelijk voorbeeld zie je in Amsterdam.

              • masterstig zegt

                10 augustus 2012 om 21:35

                @bempi: Ik ben het niet helemaal met je eens, maar goed…

        • wheelzzz zegt

          8 augustus 2012 om 12:35

          @masterstig: vastgoed slimme keuze? Failissementen register puilt op dit moment uit van de vastgoedjongens die – paniek! – op eens er achter zijn gekomen dat ook vastgoed minder waard kan worden…

          Login om te reageren
          • masterstig zegt

            8 augustus 2012 om 12:56

            @wheelzzz: Maar dat kan over een tijd ook weer stijgen.

            Login om te reageren
      • sir_smokalot zegt

        8 augustus 2012 om 12:07

        @oxymoron: Een oude Land ROver, ja. Een Range Rover is echter zo nieuw geld als een superdik horloge, een set plastic tieten en ostentatieve juwelen.

        Login om te reageren
        • StijnB zegt

          8 augustus 2012 om 12:51

          @sir_smokalot:
          Ik zie gelijkenissen. Een Range werd vroeger gebruikt om het geld te verdienen en het nu te tonen net als bij de plastiek t…

          Login om te reageren
    • dieselzuigt zegt

      8 augustus 2012 om 12:00

      @kaasboerin: “die schuldgevoel” really?

      Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        8 augustus 2012 om 12:06

        @dieselzuigt: Was ook meer als geintje bedoeld. @oxymoron: Verstandig? Ik koop dingen waar ik blij van wordt mits dat financieel verantwoord is, wat een ander dan van mij denkt interesseert mij geen teffes. Dat is voor mij verstandig genoeg.

        Login om te reageren
        • dieselzuigt zegt

          8 augustus 2012 om 12:35

          @kaasboerin: gelukkig man, ik schrok even..

          Login om te reageren
    • bempi zegt

      8 augustus 2012 om 12:06

      @kaasboerin:

      Precies. De meeste rijden gewoon met een G3 tank erbij in een dikke bak. Te triest voor woorden en je motor.

      Login om te reageren
      • the-budel-guy zegt

        8 augustus 2012 om 12:17

        @bempi: haha klopt wel hoofd inkoop bij ons rijd een BMW 745i uit 2004 met een LPG tank in de kofferbak.

        Login om te reageren
        • bempi zegt

          8 augustus 2012 om 13:17

          @the-budel-guy:

          lol het was te verwachten. Ik snap dat je op een goedkope manier duur wilt rijden, maar het is wel imago crusher vooral voor je naaste vrienden en buurmannen. Als je echt cash money op zak hebt, dan tik je die tank er gewoon eruit en dan mag je jezelf hoofd inkoop of baas noemen :P ;)

          Login om te reageren
          • bsxc2 zegt

            8 augustus 2012 om 13:39

            @bempi: Daarom zijn zij ook zo rijk, ze weten goed met geld om te gaan, ik ben zelf ook voorstander van LPG.

            Login om te reageren
      • bsxc2 zegt

        8 augustus 2012 om 13:38

        @bempi: LPG is juist goed voor de motor.

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          8 augustus 2012 om 13:47

          @bsxc2:
          De huidige kunnen het hebben maar in de begin jaren “80 toen LPG ook heel populair was”, moest je wel de kop aan laten passen. Van die motoren kunnen de klepzittingen slecht tegen loodvrije brandstoffen.
          Wel iets om rekening mee te houden als je een klassieker op LPG wilt.

          Login om te reageren
          • bsxc2 zegt

            8 augustus 2012 om 14:20

            @jrk68: Maar Mercedessen kunnen toch wel goed op LPG rijden(w201/w124/w126 etc.)

            Login om te reageren
            • jrk68 zegt

              8 augustus 2012 om 14:34

              @bsxc2:
              Als ze zonder aanpassingen of toevoegingen op euro loodvrij kunnen rijden wel.
              Vroeger zat er lood in de benzine om de klepzetels te smeren.

              Login om te reageren
        • bempi zegt

          8 augustus 2012 om 14:18

          @bsxc2:

          Als een LPG tank goed zou zijn voor je motor dan zou jan piet klaas en iedereen allag zo’n tank hebben ingebouwd in zn auto en lekker voordelig rijden net als de rest van dat zogenaamde rijke meuk crossend in afgeragte landrovertjes lol !
          Ik heb zelf in zo’n auto gereden met een lpg tank. Ik denk niet dat heel nederland zit te wachten als opeens je motor uitvalt op de snelweg, omdat je met zo’n tank zit te rijden.
          Tel daarbij op dat het een tikkende tijdbom is. Stel je hebt zo’n tank in je kofferbak liggen. Een Sjonnie hoeft je maar goed aan te tikken en je kan de afslag pakken naar de hemel. Ja die tanks zijn vertragend, maar niet bestand tegen dergelijke botsingen. En daarom zeg ik: Nee dank u :)

          Login om te reageren
          • jrk68 zegt

            8 augustus 2012 om 14:31

            @bempi:
            Dat van die tijdbom is zwaar overtrokken.
            Als dat zo zijn had ik geen moeder meer gehad.
            Zij heeft in 1984 stilstaand een vrachtwegen acherop gehad.
            Die sukkel had ff de file niet gezien omdat ie fijn met zijn maatje aan het spelen was.

            In die tijd waren auto’s nog niet zo sterk als nu en de LPGtank was het enige wat niet kapot was.
            Stel je ff een E klasse voor die na de klap de lengte van een A klasse krijgt.

            Dan heb je een idee wat zo’n tank kan hebben.

            Login om te reageren
            • bempi zegt

              9 augustus 2012 om 12:53

              @jrk68:

              Zo’n gastank kan best wel wat incasseren, dat weet ik zelf natuurlijk ook wel ( was trouwens met een knipoog ). Maar goed dat terzake.
              Ik ben sterk van mening dat een dergelijke impact op zo’n inbouw tank kan leiden tot een implosie of explosie. Het is ook afhankelijk van waar de tank is ingebouwd ( kofferbak of onder je achterbank / tussen het onderstel enz. ).
              Het voorbeeld wat je aanhaalt betreft de A klasse in een E klasse lijkt mij ook overtrokken, maar goed het hangt af waar hij gemonteerd zit en hoe hij geraakt wordt. ff Brainiac bellen voor een paar leuke testen.

              Login om te reageren
          • bsxc2 zegt

            8 augustus 2012 om 14:49

            @bempi: Jij weet helemaal niet goed waar je over praat,benzine auto’s zijn ook gevaarlijk als ze benzine gaan lekken en dat doen ze toch ook bijna nooit.Onze belasting zorgt er voor dat weinig mensen LPG kunnen rijden,ze gaan namelijk de belasting verhogen voor milieuvriendelijke alternatieve brandstoffen(echt idioot).Ik zeg kom maar terug als je het filmpje prins autogassystemen hebt gekeken op Autowereld en dan mag je verder praten.

            Login om te reageren
            • bempi zegt

              9 augustus 2012 om 12:58

              @bsxc2:

              Men is bang voor een gastank. Heeft niks met financiën te maken of milieu vriendelijke specificaties en regeltjes. Daarom zie je ook enkel alleen dikke auto’s met een dergelijke tank rijden omdat het gevaar op inslag of impact geringer is vanwege het frame.

              Login om te reageren
    • mercedesclk350 zegt

      13 augustus 2012 om 10:33

      @kaasboerin: Was op Nice airport onlangs, je moest eens weten hoeveel Range Rovers ik zag! Zag trouwens ook een Rolls Phantom Drophead Coupé en een Ghost naast elkaar.

      Login om te reageren
  5. Pulizano zegt

    8 augustus 2012 om 11:50

    Volkswagen Jetta?!? wat doet die in de lijst? Bij ons rijden mensen waarvan het lease-contract geen 3serie-A4-Cklasse aanbiedt met Jetta’s.

    Login om te reageren
  6. berlinetta zegt

    8 augustus 2012 om 11:52

    Opvallend lijstje zeg. Veel aziatisch spul er tussen.

    Login om te reageren
  7. Lucb zegt

    8 augustus 2012 om 11:58

    Ik denk dat Amerikanen toch wel bescheiden zijn

    Login om te reageren
  8. cocoloco zegt

    8 augustus 2012 om 12:00

    De meeste van deze auto’s worden gereden door de kinderen van deze mensen. De 3 serie en Jetta zijn onder de jongeren zeer populair onder de wat oudere 35 inwoners een stuk minder.

    Login om te reageren
  9. iloveastonmartin zegt

    8 augustus 2012 om 12:01

    Ik ben net terug uit amerika en heb heel veeel jetta’s gezien en ook veel bmw’s en natuurlijk mooie corvette’s :D

    Login om te reageren
  10. bempi zegt

    8 augustus 2012 om 12:10

    De nieuwe E klasse kan helemaal niet op 1 staan. Dat is per definitie al een status verminderde auto om als gefortuneerde te rijden. Puur vanwege het uiterlijk.

    Login om te reageren
    • masterstig zegt

      8 augustus 2012 om 12:58

      @bempi: Mee eens, vorige model was stukken mooier.

      Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      8 augustus 2012 om 14:19

      @bempi: amerikanen hebben een totaal andere kijk op stijl van auto’s..

      Login om te reageren
  11. Esprit_de_Flandre zegt

    8 augustus 2012 om 12:14

    Idd behoorlijk verrassend. Bescheiden en zo…

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      8 augustus 2012 om 14:11

      @Esprit_de_Flandre:

      voetbal is daar dan ook niet echt populair ..

      Login om te reageren
      • gerard1710 zegt

        8 augustus 2012 om 16:17

        @lincoln: Nee, idd, meer de overtreffende trap: NHL, NBA en meer van dat soort zaken.. Stelletje schrapers die voetballers..

        Login om te reageren
  12. the-budel-guy zegt

    8 augustus 2012 om 12:19

    BMW 328I is toch de instapper in Amerika. Zo viel mij op dat heel veel audi’s bmw’s en Mercedesen daar zonder xenon rijden. Iets wat in Nederland op heel veel van die auto’s zit.

    Login om te reageren
    • Lucb zegt

      8 augustus 2012 om 13:59

      @the-budel-guy: Bij my super sweet 16 zie je ook gewoon vaker dat ze een model uit de showroom kopen

      Login om te reageren
      • the-budel-guy zegt

        8 augustus 2012 om 19:40

        @Lucb: idd maar volgensmij hebben de dealers in Amerika ook ENORME voorraden auto’s staan.

        Login om te reageren
  13. thomaz zegt

    8 augustus 2012 om 12:24

    Grappig hoe markten zo kunnen verschillen. Wordt de E-klasse hier in Nederland bijkans uitgekotst door de hogere manager, in de USA is het de favoriet. Hier in Nederland zien wij die hoge A-klasse als de ultieme bejaardenmobiel, terwijl deze in Italië gezien wordt als een auto waar jonge vrouwen zich graag mee associëren (heb ik mij door insiders laten vertellen). En Ford kiest er voor om hun modellen wereldwijd overal (op een paar details na) hetzelfde aan te gaan bieden. Ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken, als je ziet dat zelfs binnen de EU de verschillen al zo groot zijn. Laat staan wereldwijd.

    Login om te reageren
  14. Goed_Koopman zegt

    8 augustus 2012 om 12:31

    Wat nou verrassend? Sinds wanneer staat rijk zijn synoniem voor petrolhead? Veel rijken geven geen fuck om auto’s, met als bekendste voorbeeld Warren Buffet. Ik ken zelf ook iemand die een VW Golf Variant boven een aandachtsgeile auto verkiest. Ruim, praktisch en onopvallend.

    Dat de E-Klasse op koppositie staat is ook weinig verrassend. Zoek je comfort, bedieningsgemak en ruimte dan kom je er min of meer automatisch op uit. Zeker in de VS, waar Mercedes zeer geliefd is. Alleen in Nederland maken we de associatie met taxi’s. Gewoon, omdat we graag bekrompen zijn.

    Login om te reageren
    • baasbas zegt

      8 augustus 2012 om 12:37

      @Goed_Koopman: Mee eens. Dit is geen verrassend lijstje. Naast de Prius zijn ze daar dol op de Jetta en Camry. En dan graag ook nog met een atmosferische 2.4 of 2.5 viercilinder.

      Waarom, dat moet je me niet vragen overigens :-)

      Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        8 augustus 2012 om 12:42

        @baasbas: Zelfde kwestie als hier denk ik.. Weet ik wel bijna zeker.. Rij hier maar is in een Porsche om maar wat op te noemen. Vieze blikken en af en toe een sleutelkrasje en/of spuug hier en daar.. Het is tegenwoordig chique om niet in peperdure onpraktische dikke bakken te rijden, want dan ben je patser (en milieuvervuiler!).

        Login om te reageren
        • baasbas zegt

          8 augustus 2012 om 12:51

          @kaasboerin: Ja, dat heb ik zelfs mogen ervaren tijdens een ritje in een 911. (toeterende eikels)

          Maar nu de hamvraag. Stel dat je een aardige som geld vergaart (manier waarop laat ik in het midden ;-)) zou jij er dan schijt aan hebben of ben je je er toch bewust van. Maw: koop jij een ‘peperdure patserbak’ of ga je voor iets wat beter gewaardeerd wordt door de gemiddelde Nederlander…?

          Login om te reageren
          • kaasboerin zegt

            8 augustus 2012 om 12:55

            @baasbas: Absoluut niet, bezit is nou eenmaal een last, vooral in de randstad maar dat betekend niet dat ik mij ga aanpassen aan onterechte kromme eikels, dat soort gedrag/gelul komt toch alleen maar voort uit jaloezie. Gewoon jezelf blijven herrineren dat jíj erin rijdt, en zij niet.. Zo ben je altijd winnaar. (al wordt dat na onder andere meerdere keren je auto bekrast aan te treffen erg moeilijk).

            Login om te reageren
            • baasbas zegt

              8 augustus 2012 om 13:01

              @kaasboerin: Ik ben het er niet mee eens dat men zo oordelend naar je kijkt dan, maar ik ben er denk ik toch wel te gevoelig voor. Ik denk dat ik voor een C63 estate zou gaan als compromis. Relatief beschaafd, je zult niet uitgejouwd of bekrast worden bij het parkeren, maar toch (bruikbare) performance… In een 911 zou ik me generen. En dat terwijl ik dat fantastische auto’s vind.

              Login om te reageren
              • kaasboerin zegt

                8 augustus 2012 om 13:10

                @baasbas: Oh, eerlijk gezegd hou ik ook niet zoveel van over-the-top, (hou bijvoorbeeld van ’t wolf-in-schaapskleren idee) maar dat is gewoon m’n smaak, en niet (gedeeltelijk?) gebaseerd op hoe andere mensen daarover denken.

              • baasbas zegt

                8 augustus 2012 om 13:17

                @kaasboerin: Kijk, dat is interessant! Hoe komt het dat jij iets over-the-top vindt? Daar heb je een referentiekader voor. Maar hoe wordt dat kader gevormd? In mijn ogen toch zeker wel door invloeden van buiten, dus door wat anderen vinden. Het kan goed zijn dat jij van jongs af aan meekrijgt dat een flip-flop gespoten Countach 25th Anniversary smaakvol is. Of een Mercedes, een gouden schakelketting en een Tabbert… ;-)
                Dus minimaal gedeeltelijk gebaseerd denk ik..

              • kaasboerin zegt

                8 augustus 2012 om 13:23

                @baasbas: Hahaha, ik was er al bang voor, twijfelde nog of ik ’t zou gaan zeggen. Maar idd, helemaal gelijk heb je.. Maar ik weet hoe ’t is om van iets te houden waar anderen niet (zoveel) van houden. Daarom zal ik altijd respect hebben voor andermans smaak. Een grapje af en toe moet natuurlijk wel kunnen.

              • baasbas zegt

                8 augustus 2012 om 13:33

                @kaasboerin: Overigens, ik deel je mening. Ik kan een Aventador, Challenger, Caterham of Supra prima waarderen. Maar ik zal er zelf nooit in rijden. Opvallen hoeft niet zo nodig van mij…

      • autogek123 zegt

        8 augustus 2012 om 12:49

        @baasbas: Camry Hybrid hebben ze daar ook. ;-)
        Ik begrijp de Jetta ook niet. In geen enkele lijst.

        Login om te reageren
      • desoper zegt

        8 augustus 2012 om 22:02

        @baasbas: de jetta 2.5 een vijfcilinder. Dat ze daar doller op zijn dan een Hybride of 4-cilinder begrijp ik dan weer wel.

        De amerikaanse jetta heeft trouwens wel een veel goedkoper interieur, heel veel hard plastic ed. De eerste keer dat ik instapte, dacht ik dat ik in een aziatische auto zat.

        Login om te reageren
        • baasbas zegt

          8 augustus 2012 om 23:19

          @desoper: oeps, my bad… Vergeten. Dat is juist het blok wat ze als basis hebben genomen voor de tt-rs. I stand corrected

          Login om te reageren
  15. lincoln zegt

    8 augustus 2012 om 12:58

    LOL .. staat geen enkele Amerikaanse auto tussen ..

    Login om te reageren
  16. lincoln zegt

    8 augustus 2012 om 13:04

    de rijkere Amerikanen kopen een auto van gemiddeld een 30.000 Euro ..

    de rijkere NLer koopt nix ..

    allemaal lease werk ..

    Login om te reageren
    • raphael zegt

      8 augustus 2012 om 15:27

      @lincoln: Grappige is dat juist onder welvarende Amerikanen leasen heel erg in is. Daar waar dat in nederland voor de gemiddelde manager in z’n 3-serie de bedoeling is rijdt half Hollywood in leaseauto’s.

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        8 augustus 2012 om 15:36

        @raphael:

        lees nog maar eens bij “jaar-inkomen” en het betreffende lijstje met auto,s ..

        niet elke Amerikaan is een doorgesnoven Hollywood impresario ..

        Login om te reageren
        • raphael zegt

          8 augustus 2012 om 16:05

          @lincoln: Zelfs de doorgesnoven impressario’s in Hilversum leasen niet..

          Login om te reageren
          • lincoln zegt

            8 augustus 2012 om 16:33

            @raphael:

            nee joh .. tuurlijk niet .. LOL ..

            Login om te reageren
            • raphael zegt

              8 augustus 2012 om 17:15

              @lincoln: LOL

              Login om te reageren
  17. binkieboy zegt

    8 augustus 2012 om 13:19

    Ik ben net terug uit Amerika, en deze lijst klopt wel redelijk. Er reden redelijk wat C/E-klasse, 3-serie en priusen rond. De X5 zou ik eerder vervangen door een X3 of een X1.
    Overal waar ik ben geweest reden trouwens ook genoeg Maserati’s en Lamborghini’s rond. Ik heb maar heel weinig Ferrari’s gezien.

    Login om te reageren
    • luuktb zegt

      8 augustus 2012 om 17:19

      @binkieboy: Dat komt omdat de X3 in de US word gebouwd. Ook in de tv reclame word dit even duidelijk gemaakt.
      Daarom rijden ze graag in de X3 rond , Duitse kwaliteit en Amerikaanse trots.

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        8 augustus 2012 om 17:28

        @luuktb:
        De X5 wordt in dezelfde fabriek in South Carolina gebouwd trouwens.

        Login om te reageren
  18. E550 zegt

    8 augustus 2012 om 13:46

    Houd er ook rekening mee dat er in Amerika veel E550 (bij ons E500) worden verkocht en dat de instapper daar een E350 is en niet een E200.

    Login om te reageren
  19. subzero079 zegt

    8 augustus 2012 om 14:05

    LOL @ Jetta, als ie gratis was zou ik nog bedanken. Of nou, misschien zou ik hem dan aan mn moeder geven. Misschien verklaart dat het succes wel, rijke mensen die Jetta’s voor hun ouders kopen.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      8 augustus 2012 om 14:09

      @subzero079:

      zo joh .. en wat rij je nu dan ??

      Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        8 augustus 2012 om 14:23

        @lincoln: Ik gok op ’n Polo.

        Login om te reageren
      • KaCh1ng zegt

        8 augustus 2012 om 22:47

        @lincoln: hij moet wel in een rolls royce, jetta zijn echt prima wagens

        Login om te reageren
  20. raphael zegt

    8 augustus 2012 om 14:57

    Eigenlijk bizar dat de VS geen luxe-segment meer kent waar een Amerikaanse fabrikant actief is. Jeep en Cadillac misschien maar die zitten qua goodies, toys en luxe niet op hetzelfde niveau als hun Europese concurrenten. Daarnaast zitten ze ook niet of nauwelijks in het budget-segment.

    Login om te reageren
  21. texter zegt

    8 augustus 2012 om 15:20

    Deze lijst geeft vooral aan wat rijke Amerikanen ook vaak als tweede of derde auto hebben, waardoor die modellen extra scoren. De Prius is in dit soort wijken zelfs vaak de derde of vierde auto als ik me het goed herinner. In stadswijken waar weinig parkeerruimte is, daar parkeer je iets kleins, maar veel van dit soort mensen hebben een flink tweede en zelfs derde huis met SUV’s, boten, vliegtuigen etc.

    Login om te reageren
  22. texter zegt

    8 augustus 2012 om 15:21

    En een boel van hun spullen vallen dan onder het bezit van een bedrijfje dus komt het ergens anders terecht bij de belastingdienst.

    Login om te reageren
    • texter zegt

      8 augustus 2012 om 15:24

      @texter: en er wordt natuurlijk ontzettend veel geleased…

      Login om te reageren
  23. maxx1 zegt

    8 augustus 2012 om 15:22

    Dit is Bullshit… Amerikanen die wat geld te besteden hebben rijden allemaal de grootste dikste auto’s. Alles voor de show. Ik zeg dit uit ervaring… Hier wordt je raar aangekeken met een dikke auto, in Amerika wordt je raar aangekeken als je niet in een dikke auto rijdt

    Login om te reageren
    • texter zegt

      8 augustus 2012 om 15:28

      @maxx1: ze zeggen daar dan ook: if you’ve got it, flaunt it!

      Login om te reageren
      • maxx1 zegt

        8 augustus 2012 om 15:29

        @texter: precies, & niet met een prius..

        Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        8 augustus 2012 om 18:01

        @texter: Nog een amerikaans credo:
        Fake it till you make it.

        Login om te reageren
    • raphael zegt

      8 augustus 2012 om 16:07

      @maxx1: Dit zijn toch ook gemiddelden. Relatief gezien meer Amerikanen rijden in Ferrari’s dan Nederlanders, toch zul je die bij gemiddelden niet terugvinden. Ook niet de gemiddelde rijken.

      Login om te reageren
  24. norge zegt

    8 augustus 2012 om 17:35

    Onbegrijpelijk die Jetta die in het lijstje staat ,boodschappen auto voor het personeel?

    Login om te reageren
    • luuktb zegt

      8 augustus 2012 om 19:30

      @norge: Ik denk het ! Als je ze met een Hyundai op pad stuurt staan ze binnen de korste keren langs kant van de weg.
      Je wilt natuurlijk niet dat je personeel mist als je thuis komt.

      Login om te reageren
    • Hupke zegt

      8 augustus 2012 om 22:03

      @norge:

      Hoezo onbegrijpelijk? (en ja ik weet dat de jetta daar een andere wagen is dan de jetta hier)
      Hij heeft 4 wielen er kunnen 5 mensen in zitten. Het is een onopvallende wagen en hij is iets luxuezer dan de wagen die ze ervoor bezit zullen hebben.

      Toch geen abnormale keuze.

      Petrolhead zijnde zou ik ook een andere wagen kiezen. Maar een Jetta is toch niet zo’n vreemde auto keuze.

      Dat geld moet je wegdenken het is niet omdat het er is dat het ook opmoet. Of zit jij met je hyundai op de limiet van je budget.

      Login om te reageren
      • KaCh1ng zegt

        8 augustus 2012 om 22:55

        @Hupke: een jetta is net iets goedkoper dan een i40( i40 is klasse hoger maar evenruim), en beter afgewerkt

        Login om te reageren
    • desoper zegt

      8 augustus 2012 om 22:06

      @norge: De jetta’s zijn daar wel uitgerust met een 2.5 vijfcilinder (dus een prachtig geluid). In de VS wordt je nu eenmaal uitgelachen als je een viercilinder rijdt

      Login om te reageren
      • KaCh1ng zegt

        8 augustus 2012 om 22:47

        @desoper: lol nee? een stapje hoger is de 2.0 turbo VIERcilinder

        Login om te reageren
  25. Hupke zegt

    8 augustus 2012 om 19:10

    Alles behalve verassend lijstje behalve dat ik eigenlijk wel een lexus ES of IS in het lijstje had verwacht.
    Net als een volvo of een nissan.

    Login om te reageren
  26. KaCh1ng zegt

    8 augustus 2012 om 22:50

    volkswagen is daar een tussenstap naar premium in de VS, wat is daar zo raar aan?

    Login om te reageren
  27. davido89 zegt

    8 augustus 2012 om 23:58

    mwah, ik reed laatst door wassenaar en daar zie je toch ook veel golfjes voor de villa’s staan. Daar is niks verrassend aan. Iedereen, zowel arm als rijk, heeft een daily driver, dit lijstje wil niet zeggen dat rijke amerikanen geen dure auto’s hebben want ga er maar vanuit dat dit soort gezinnen meestal wel een auto of 5 bezitten. De daily driver ontbreekt echter nooit en dus hebben ook de rijke amerikanen allemaal een jetta, prius of camry. Stel je maar eens voor hoe het is om op een warme zomerdag met je ferrari of dodge viper in de file van new york te staan. Neem je dan alle stress voor lief voor de status?

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      9 augustus 2012 om 19:21

      @davido89:

      Niet per se, je hebt genoeg mensen die zich echt absoluut niet interesseren in auto’s.

      Login om te reageren
  28. mpow3r zegt

    9 augustus 2012 om 08:04

    De nieuwe C-Klassen rijden erg veel in Turkije. Ook de CLS en de Q7 komt vaak tevoorschijn.

    Login om te reageren
  29. mercedesfan zegt

    9 augustus 2012 om 23:07

    De Amerikanen krijgen smaak. Gezien de jarenlange dominantie van Lexus bij de luxewagens. Wel spijtig dat er geen grote Amerikaan in het lijstje staat. Maar dat dit is aan de Amerikanen zelf te wijten zeker.

    Login om te reageren
  30. bruinbeer zegt

    12 augustus 2012 om 14:05

    Hmmm, de auto met trommelremmen rondom staat wel op nr 6.
    wel grappig dat er geen Caddilac of Ford tussen staat.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North