• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Topspot: Karmann Ghia met een vleugje hot rod

Auteur: sir_smokalot, gepost 1 oktober 2011 om 16:35 – 23 Reacties

Karmann Ghia gespot


Geweldig ding! Hoewel sommigen het ongetwijfeld als verkrachting van een mooie klassiek design zien, kan ik deze uitgebouwde Karmann Ghia wel waarderen.

Een aantal jaren geleden kwam de Duitse coachbuilder Karmann voornamelijk in het nieuws door de sores omtrent afnemende opdrachten en de daar aan gekoppelde fananciële malaise. Gelukkig werd het opgeslokt door VW, waardoor het nog steeds bestaat.

Voor velen is en blijft het mooiste model van Karmann de Ghia, en voormalig blogcollega Rubinho Baeten tikte er nog een heel epistel over vol. Ik kan het met hen alleen maar eens zijn, het is een tijdloze auto. Toch ben ik niet zo’n purist die vindt dat een agressievere styling op een klassieker direct afbreuk doet aan het originele design.

Karmann Ghia gespot

De Deense eigenaar van dit exemplaar was het daar kennelijk roerend mee eens: de brede heupen door de uitgeklopte wielkasten op de Karmann doen een beetje denken aan de 993 RS die Bader Racing ooit in elkaar schroefde. En zie ik daar nou klassieke Porsche-velgjes op de auto? De mensen die er meer verstand van hebben kunnen dit ongetwijfeld beantwoorden.

Deze Ghia werd gespot rond de Nürburgring door BJ, en aan de sticker achterop te zien komt de eigenaar daar wel vaker. Dank! Bekijk alle afbeeldingen op autojunk.

Ook interessant!

  • Video: Hot Rod rijdt arme Volkswagen transporter aan
  • Elektrische 'hot hatch' van Volkswagen gaat in productie
  • Volkswagen showt flitsende ID.X hot hatch
  • Te koop: een 'in serie geproduceerde hot rod'

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

Gespot, ghia, karmann, Klassiekers, Volkswagen

Vorig bericht: « Ook Kia en Hyundai komen met kleine EV’s
Volgend bericht: De Vision SZR is nog steeds springlevend »

Lees Interacties

Reacties

  1. integralechubasco zegt

    1 oktober 2011 om 16:41

    die 75 op de achtergrond, vet!

    Login om te reageren
  2. alcantara zegt

    1 oktober 2011 om 16:43

    Gave bak, maar kies toch voor de P1800.

    Login om te reageren
  3. henkdewit zegt

    1 oktober 2011 om 16:47

    Leuk dingkie, maar uitbouwen kan ook anders http://www.jameslist.com/advert/333887/for-sale-vw-karmann-ghia

    Login om te reageren
    • motherlover zegt

      1 oktober 2011 om 16:57

      @henkdewit: Dan vind ik deze uit dit item toch een stuk netter…

      Login om te reageren
      • henkdewit zegt

        1 oktober 2011 om 17:01

        @motherlover: das waar, maar ik vin die andere ook wel dik

        Login om te reageren
        • Freewarefreak zegt

          1 oktober 2011 om 18:17

          @henkdewit: Die andere is ook wel dik.. maar daar is niks aan uitgebouwd.. een originele ongerestaureerde (man man wat een roest overal..) plat op zijn bek gesmeten.. meer is er niet aan gedaan..

          OT: Super dikke bak! Zo vind ik hem echt gaaf! Ik ben ook een voorstander van oude koetsen “verhodrotten” (is dat een werkwoord?) :mrgreen: tot een modern ding. De meest ultieme auto in dit genre blijft voor mij die Mercedes Bent 190 SL.. daar lig ik al vanaf de dag dat ik die voor het eerst zag wakker van.. porno op wielen.. als ik die toch eens ooit kan bezitten..

          http://www.topspeed.com/cars/mercedes/2010-mercedes-bent-190sl-ar99779.html

          Login om te reageren
  4. janklaassen zegt

    1 oktober 2011 om 16:47

    @ingtegralubascho

    Wat is er met die Alfa 75? Staat ook bij mij in de straat, is daar wat bijzonders mee dan?:o

    Login om te reageren
    • integralechubasco zegt

      1 oktober 2011 om 16:49

      @philipzuidijk: beauty is in the eye of the beholder… ;)
      ik zie ook een leuke audi voor jou… voor ieder wat wils… ;)

      Login om te reageren
      • Vanquish zegt

        1 oktober 2011 om 16:58

        @integralechubasco: :D

        Login om te reageren
  5. Dino2400 zegt

    1 oktober 2011 om 16:56

    ” En zie ik daar nou klassieke Porsche-velgjes op de auto? ”

    ja, dat zijn Fuchs velgen.

    Login om te reageren
  6. RickB zegt

    1 oktober 2011 om 16:57

    Zoals ik al zei: Porsche Fuchs velgen…

    Login om te reageren
  7. bozewolf zegt

    1 oktober 2011 om 17:17

    Cool, zeer cool. Mooie laklaag ook. Veel tijd/geld/liefde in gaan zitten.

    Login om te reageren
  8. mrdjm zegt

    1 oktober 2011 om 17:40

    Voor een classic misschien laag bij de grond, maar verder gewoon heel netjes en eigenlijk best wel met respect voor de 100% originele auto.
    Die Fuchs Porsche wielen maken hem overigens wel helemaal af, zeker gezien de wagenhoogte.

    Login om te reageren
  9. Sm0keGun zegt

    1 oktober 2011 om 18:14

    geef me toch maar die astra opc van op de achtergrond …

    Login om te reageren
  10. marc163 zegt

    1 oktober 2011 om 18:39

    karmann ghia dit is de german look.

    Login om te reageren
    • RickB zegt

      2 oktober 2011 om 09:26

      @marc163: De mooiste look die je je luchtgekoelde Volkswagen kan geven. ;)

      Login om te reageren
  11. Hupke zegt

    1 oktober 2011 om 19:44

    Zonde van een prachtige wagen, als m’n moeder (haar eerste auto was een karman) dit zag zou ze moeten huilen.

    Login om te reageren
  12. midasracer zegt

    1 oktober 2011 om 21:19

    Wat een mooi ding. Aleen jammer dat het onderhuids een Kever is. Stuurt niet, veert niet, verwarmt niet, gaat niet. Gewoon op de oprit zetten en er de hele dag naar kijken is het beste.

    Login om te reageren
    • mout zegt

      1 oktober 2011 om 21:38

      @midasracer: Dat is helaas helemaal waar. Maar wat ie kan, kan ie goed. Op je oprit is het een sieraad.

      Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      1 oktober 2011 om 21:52

      @midasracer: Deze wel! :mrgreen:

      http://www.autoblog.nl/archive/2006/08/05/karmann-ghia-993-rs

      Login om te reageren
      • midasracer zegt

        4 oktober 2011 om 12:02

        @Freewarefreak: levensgevaarlijk, power without control. Wat ze ook doen met Kevers een verwante auto’s, zolang die dingen de originele antieke wielophangingen houden, zijn het rijdende doodskisten. Nog een mooi voorbeeld:
        http://www.youtube.com/watch?v=DmGvVspIlRA&feature=BFa&list=ULglKyVl7FSd4&lf=mfu_in_order
        Kever met WRX blok. Mooi gemaakt.

        Login om te reageren
  13. six-trey zegt

    3 oktober 2011 om 00:05

    een Volkswagen Karmann Ghia is origineel al meer Porsche dan een Cayenne of panamera
    prachtige auto

    Login om te reageren
  14. veedub zegt

    23 oktober 2011 om 13:33

    prachtig!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North