• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Toyota 2000 SR Concept

Auteur: autoblogger, gepost 13 november 2007 om 15:47 – 33 Reacties

Toyota 2000 SR Concept


Dit is de Toyota 2000 SR concept, het is een eerbetoon aan de mythische Toyota 2000 GT. Deze GT was volgens velen de eerste Japanse supercar. De auto werd voor het eerst getoond op de Tokyo Motor Show in 1965 en de productie vond plaats tussen 1967 en 1970. Dit heeft tot gevolg gehad dat men de automotive industrie in Japan een stuk serieuzer ging nemen. Misschien een ideetje voor China?

De SR conceptcar is een interpretatie van het Spaanse SURE DESIGN en geeft aan hoe een hybride coupe er in de toekomst uit kan zien. Onder de kap zou een hybride turbocharged 3.5 liter V6 met 610pk komen te liggen.

With a two-seater hybrid coupe in mind, light and sensible, the SR offers a solution that balances the exciting shape of a sports car with good taste, coherent aesthetics and advanced technology. Its characteristic expression, unique and unmistakable, comes from its pure form, with a delicate smoothness to its surfaces and lines of great character that results in a sophisticated automobile, with an athletic styling. Clean, agile and elegant.

Persoonlijk vind ik het een zeer geslaagde impressie, laten we daarom hopen op een terugkeer van Toyota in het sportieve segment.

Toyota 2000 SR Concept
Toyota 2000 SR Concept
Toyota 2000 SR Concept
Toyota 2000 SR Concept
Toyota 2000 SR Concept

Ook interessant!

  • supra onderdelen
    Toyota levert nieuwe onderdelen voor oude Supra's
  • Levensgrote LEGO Supra kan ook echt rijden
    Levensgrote LEGO Supra kan ook echt rijden
  • Dit is de SNELSTE Toyota GR Supra
  • Te koop: 21 keer Toyota Supra die je niet mag kopen

Nieuwste artikelen

  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Goedkopere Tesla Standard-modellen hebben niet het gewenste effect
  • Alfa Romeo gooit Ferrari-sausje over de Junior
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, Toyota

Vorig bericht: « Shuanghuan Ufo: RAV4 kopie uit China
Volgend bericht: Vector komt terug met een 430+ km/u supercar »

Lees Interacties

Reacties

  1. carsofcoolhaven.nl zegt

    13 november 2007 om 15:53

    Ik vind de achterkant wat te veel op een touchscreen telefoontje lijken of zo, op deze impressie, maar verder oogt het wel oke. Ik zit de hele tijd aan de Corvette Stingray te denken, vreemd genoeg. Weet niet precies waarom, want hij heeft ook zeker wat van de 2000GT. Klein technisch vraagstuk wat ik bij deze auto wel heb, is hoe ze de deuren dachten er in te plaatsen, want die missen we nog ;-)

    Login om te reageren
  2. Mr. Reddingius zegt

    13 november 2007 om 15:54

    Wat een extreme vormen, erg geslaagd!

    Login om te reageren
  3. Tinos zegt

    13 november 2007 om 15:59

    even negatief doen: en zo gaat ie er natuurlijk in het echt nooooooooit uitzien! Het zal wel bij een computerillustratie blijven….

    Login om te reageren
  4. Kevski Style zegt

    13 november 2007 om 15:59

    En dan te bedenken dat hij getekend was door een Engelsman, en eigenlijk bestemd was voor Nissan, die hem niet wilde maken. Want eigenlijk kan je zeggen dat het een rip-off was van de E-type. Het was dan ook dezelfde designer….

    Login om te reageren
  5. Dr.Bronx zegt

    13 november 2007 om 16:02

    Mooi ding maar hij mist iets dat komt doordat ie geen spiegels heeft
    En heeft idd iets weg van een stingray

    Login om te reageren
  6. bakkerst zegt

    13 november 2007 om 16:03

    ik vind het opzich wel een aardige vorm hebben, maar ik heb wat moeite met de gigantische welving in de motorkap, ik denk dat de kinderen in de buurt em als glijbaan gaan gebruiken..

    Login om te reageren
  7. jvvv zegt

    13 november 2007 om 16:25

    Op foto is het niet echt de moeite. Maar dit zijn zo’n auto’s die je in het echt moet zien en dan heb je pas een ‘wow’

    Login om te reageren
  8. Tijmen zegt

    13 november 2007 om 16:25

    Ik vind dat de voorkant iets weg heeft van de TVR Sagaris.
    Hij ziet er wel aardig, maar wel iets te futuristisch uit.

    Login om te reageren
  9. Joost zegt

    13 november 2007 om 16:37

    Heel mooi ding, alleen is misschien de ruit iets te ver omhoog en naar achter gezet.
    Nu lijkt het net alsof er een stuk motorkap over heen is gezet. Ik vind het dus jammer dat de motorkap met de lijn van de ruit loopt.

    Login om te reageren
  10. Nick zegt

    13 november 2007 om 16:38

    Komt niet eens in de buurt van de 2000 GT.

    De lijn lijkt er een klein beetje op.

    //OFFTOPIC
    Aan de Autoblog webmasters; als ik naar de mobiele site ga, en ik daar vervolgens op een kopje druk dan kom ik weer bij de originele website?!?
    Of te wel, het werkt gewoon niet.

    Login om te reageren
  11. Juppe zegt

    13 november 2007 om 16:51

    Ik vind hem erg geslaagd, vooral de voorkant deed me meteen aan de 2000GT denken, door de welving over het voorwiel. Ook de raampartij, met platliggende voorruit is een kenmerk.

    @Kevski Style,
    Jij bedoelt Albrecht Goertz. Maar die heeft de 2000GT niet getekend. Wel een prototype voor Nissan. Nissan werkte toen samen met Yamaha, maar die samenwerking is gestopt. Yamaha heeft wel de 2000GT voor Toyota gebouwd, vandaar het misverstand. Zelfde misverstand bestaat over de Nissan Z, die is ook niet door Albrecht Goertz getekend.
    De 2000GT is getekend door een japanse ontwerper van Toyota zelf. Er zitten idd wel E-type kenmerken in, maar was zijn tijd erg ver vooruit. Bv. de scherpe vouwen in het gewelfde plaatwerk, wat tot die tijd niemand kon maken.

    Jammer genoeg wilde niemand zoveel geld voor een japanner neerleggen. Het zou net zoiets zijn als er nu een supercar uit China zou komen, voor 2,5 ton oid. Overigens werd de 2000GT zelfs door Shelby gereden (hij zag de goede engineering en kwaliteit wel in) , maar hij werd door de grote detroit 3 aangeraden om daar mee te stoppen.

    Login om te reageren
  12. Leejon zegt

    13 november 2007 om 16:55

    Lelijkheid :O Bah Bah Bah Bah (met hoofdletters, volgens mij heb ik mezelf wel duidelijk gemaakt :P)

    Login om te reageren
  13. davy zegt

    13 november 2007 om 17:01

    @ Carsofcoolheaven : volgens mij heeft ‘ie wel deuren. Al weet ik het natuurlijk niet zeker.
    Als je aan het raampje kijkt en op het dak zit er wel een lijn in dat een deur zou kunnen zijn. Dan gaat natuurlijk ook het dak half open, minder leuk als het regent/hagelt/sneeuwt :D

    Maar ok, dit is een impressie. Als er ooit een echte wagen van wordt gemaakt zal hij er anders uitzien. Zoals al vermeldt werd; met zijspiegels en waarschijnlijk (hoogst waarschijnlijk) andere “deuren”.
    Het oogt lekker futuristisch, maar deze vorm zal ook wel nodig zijn als je een sportwagen wilt bouwen dat tevens ook nog met hybride technologie is uitgerust. Want ze willen natuurlijk dat dit 1:20 rijdt hé ;)

    Login om te reageren
  14. edwin zegt

    13 november 2007 om 17:07

    @Juppe,

    maar het ontwerp is wel geinspireerd door het ontwerp van de 2000GT die Goertz ontwierp voor Nissan. Maar Saturo Nozaki is de ontwerper van Toyota die uiteindelijk de fraaie 2000GT heeft ontworpen.
    En de 240Z is wel een doorontwikkeling van het ontwerp van Goertz, maar ook geen werk direct van zijn hand.

    Wat dit prototype betreft:

    ik vind het een fraai ontwerp, gelukkig niet een al te retro-design. Maar als ik de kans had (lees: geld) dan zou ik wel een originele 2000GT kopen.

    Login om te reageren
  15. bouwman zegt

    13 november 2007 om 17:12

    Deze zou ik er best bij willen hebben….

    Vind het een geslaagd design, technisch zal deze auto ook zeker oke zijn. En met 610 PK onder de kap kan deze auto aardig in het verkeer meekomen denk ik…

    Login om te reageren
  16. wim zegt

    13 november 2007 om 17:15

    het doet me meer denken aan een stingray dan aan de 2000, en voor mij een beetje té futuristisch

    Login om te reageren
  17. kees zegt

    13 november 2007 om 17:43

    Corvette is ook het eerste wat bij mij opkomt als ik dit zie… Jarenlang was dat een droomauto voor mij, die Corvette. En van Top Gear heb ik ooit geleerd… droomauto’s moet je nooit kopen, valt alleen maar tegen ;-)

    Maar… dit is errug fraai… die lijnen moeten ze er absoluut in houden!

    Login om te reageren
  18. kowalsk zegt

    13 november 2007 om 17:54

    gaaf, behoorlijk vernieuwend. maarrr… grote zijruiten zijn toch ‘klassiek’? van mij mag die onderste hoek dr wel af en het gebrek aan spiegels ziet r ook maf uit. dan nog de spoiler… best veel negatieve dingen als ik even wat beter kijk, maar als geheel: cool!

    Login om te reageren
  19. carsofcoolhaven.nl zegt

    13 november 2007 om 17:58

    @ davy: nou… als die lijn de deur is, gaat je auto tot aan de achterkant open als je uitstapt. Ziet er vast ehm, opvallend uit, maar of het helemaal praktisch zou zjn? Zal nog wel wat verder aan getekend gaan worden, en ben benieuwd wat er dan nog van over blijft. Om over het aanbrengen van buitenspiegels tov de huidige lijnen nog maar te zwijgen

    Login om te reageren
  20. pipil zegt

    13 november 2007 om 18:05

    looks like a shoe

    Login om te reageren
  21. Juppe zegt

    13 november 2007 om 18:07

    @edwin,
    Ik zou idd ook de 2000GT kopen, als ik het geld en de kans had ;)

    Over de oorsprong valt natuurlijk te discussieren, feit is wel dat er gelijkenissen in de wagens zit. Maar in die tijd waren er meer wagens met gelijkenissen. Het Goertz misverstand blijft alleen hardnekkig.

    Ook mbt tot de 240Z. Ik vond daar een tijd geleden een interresant stukje over:
    http://zhome.com/History/Truth/A550Xvs240Z.htm

    Login om te reageren
  22. davy zegt

    13 november 2007 om 18:11

    @ carsofcoolheaven : inderdaad .. opvallend.. ja *kuch* understatement *kuch*. Want dan zou je bij het openen van je deur (of moet het dak zijn?) ook geen wielkas meer hebben op dat moment.

    Login om te reageren
  23. Wat_een_gezeik zegt

    13 november 2007 om 19:11

    lijkt net of ie tegen een muur aan gezeten heeft met zn voorkant met die rare hobbel er op.
    En de achterkant stond iets te dicht bij de weg toen ze de heg aant snoeien waren….

    Idee is erg leuk, nu de uitvoering nog wat beter.

    Login om te reageren
  24. Floryn zegt

    13 november 2007 om 20:10

    ja gewoon mooi vooral maar toch mag de recreatie nog iets stijlvoller ik vind het design niet zo harmonisch

    Login om te reageren
  25. E. zegt

    13 november 2007 om 20:47

    Hé, een Toyota Aero x!

    Login om te reageren
  26. Citrofiel zegt

    13 november 2007 om 21:00

    @ Floryn; De recreatie hè… Juist… ??

    Login om te reageren
  27. Rick dos zegt

    13 november 2007 om 21:44

    Nou wordt hier nog wel eens geroepen dat designers van Porsche luie mensen zijn.

    ……kan me niet van de indruk onttrekken dat deze designer dan een stuk luier is…..

    Ik bedoel, een lijntje hier voor het raam, een lijntje daar voor de wielkasten, een golvende ergens om je de indruk te geven dat het hier toch ècht om een auto gaat et voila! Een nieuwe Toyota!

    Login om te reageren
  28. Esprit_de_Flandre zegt

    13 november 2007 om 21:45

    Knap. Zeer knap. Veel beter dan alles wat we de laatste tijd gezien hebben van Toyo.

    @ carsofcoolhaven

    Ik zie de deuren. Dit is volgens mij een deur:

    Login om te reageren
  29. Rick dos zegt

    13 november 2007 om 21:46

    van is aan dus aan = van m.a.w. ik heb een booboo begaan.

    Wellicht nog wel wat meer maar deze viel me in ieder geval op…..

    Login om te reageren
  30. Appieflappie zegt

    13 november 2007 om 22:30

    IK krijg het gevoel van NET NIET! Het lijkt wel een snel gedesignde concept car.

    Trouwens, toyota heeft elke dag wel een nieuwe concept! :S

    Login om te reageren
  31. ELB zegt

    13 november 2007 om 22:54

    Ja mooi! Ze kunnen het nog.

    Login om te reageren
  32. monk zegt

    14 november 2007 om 02:29

    ik begin me toch af te vragen hoe je er in komt, gaat die hele zijkant gullwing stijl omhoog ofzo?

    Login om te reageren
  33. Floris zegt

    14 november 2007 om 08:50

    Silhouet van de neus lijkt een beetje op de TVR Sagaris. Ziet er wel ok uit, de link met de oude 2000GT is echter wel heel dun.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North