Toyota doet een dagje Autoblog sponsoren, zoals je inmidels hebt gezien. Het succesvolle Japanse automerk start in 2009 een groots modellenoffensief, daarin zullen onder meer de kleine Toyota iQ en de zakelijke Toyota Avensis een rol spelen. In totaal introduceert Toyota maar liefst twaalf nieuwe en vernieuwde auto’s, waarvan zes totaal nieuwe modellen. Wij helpen ze graag een handje mee.
Speciaal voor de autoliefhebbers speelt de populaire Britse autojournaliste Vicki Butler-Henderson een exclusieve rol voor Toyota op de Nederlandse markt. Eric Louwman, Marketing directeur, licht de keuze voor Vicky Butler-Henderson toe: ‘Vicki is mediageniek en spreekt zowel mannen als vrouwen aan. Een dame met pit. Behalve dat ze autoriteit uitstraalt en over echt coureursbloed beschikt, brengt Vicki ook rijplezier over op de kijkers en onderstreept ze de verjonging en dynamiek van het merk Toyota.’
Vicki Butler-Henderson zal behalve in deTV-commercials voor Toyota ook op internet te zien zijn. Ze krijgt een speciale Vicki-site, die te benaderen is via toyota.nl. Op deze website kunnen bezoekers het vervolg van de tests in de tv-commercials zien, evenals Vicki’s testrapporten van diverse Toyota modellen. Toyota snapt namelijk dat niemand meer magazines leest en/of een rondje langs de dealers doet, je laat je toch gewoon informeren via het web?
VLS54 zegt
Aha, dus dat doet Autoblog tegenwoordig…
autoblogger zegt
@VLS54: dat doen we al jaren…
dotternetta zegt
Ik vind Vicky wel cool. Goed van Toyota om zo te proberen van hun suffe image af te komen! Doe mij maar zo’n IQ!
geelhoed zegt
Achtergrondplaatje is al geadblockplussed!
Edman zegt
Das mooi, mogen we dan straks wel een rijtest in de zin van “SL 65 AMG Black Series” ofzo…?
Peperbus zegt
Wat onbaatzuchtig van Autoblog …..Chrysler heeft het ook wel nodig :-)
Victortje. zegt
nou met zo’n lelijke bak van een avensis zal alle marketing niet werken!
ooh wacht deze reactie word vast niet gepost omdat het tegen toyota is :P
Emerald Green Jag zegt
OT: Geelhoed: dan gebruik je zeker Firefox (if I may say: a wise decision, dear chap).
On topic: de reclame waart al enige tijd in TV land rond. Ze doen erg hun best om hun achtste wereldwonder (…) aan te prijzen.
It’s an acquired taste and beauty is in the eye of the beholder….
Luna Wagon D4D zegt
Doe mij maar zo’n Vicki, uuh Avensis
Mies zegt
Ik wacht nog steeds op de dag dat Victoria Secret Autoblog gaat sponsoren….
Laus zegt
Ik vind het best een goede actie van Toyota. Sterk doelgroepgerichte acties werken toch meestal het best. En tis een mooie meid.
Nu nog die hybride motor in de corrolla/avensis/carina/auris en ze worden weer interessant.
RW zegt
Vicky is wel een beetje de vlag op de modderschuit in die reclame. Wat een lilleke bak die nieuwe Avensis!
Bramzel zegt
Ook hier heb ik er gelukkig geen last van met AdBlock ;) De oude Avensis was een leuke wagen, erg jammer dat ze de nieuwe weer een klassiek saaie suffe Toyota look hebben meegegeven.
DafMaf zegt
“Toyota doet een dagje Autoblog sponsoren,”
Doe eens niet doen, Autoblog, op zo’n GeenStijl-manier schrijven. Of gaan jullie soms het autoprogramma verzorgen doen op PowNed?
Peter zegt
Dat meen je niet , ik snap niet dat jullie van autoblog wel gesponsord willen worden door zo’n merk .
Tjah , Toyota is zoweizo niet het lievertje onder de auto freaks .Maargoed dat spreekt voor zich als je naar de modellen kijkt.
GerreLekker zegt
Tjah, na een weekje op Audi’s te moeten kijken, is het nu de beurt aan Toyota. Ieder op toer zou ik zo zeggen. Maar idd wat is die nieuwe avensis iets lelijks geworden :(
mrB zegt
yoepie, nu komen kunnen we dat lelijke hok helemaal niet missen. Maar als dat het offer is voor een paar leuke rijtesten dan moet het maar
Mark zegt
Sponsers heb je nodig maar die irritante reclame voor ieder filmpje begint toch echt te vervelen.
Go Vicki
Hans zegt
gierig voor de advertisements
kippieknaus zegt
Ik begrijp niet dat niemand inziet dat dit de objectiviteit van 5th Gear schaadt…
Denk je dat Vicky het de volgende keer zal zeggen als ze een Toyota test die zuigt? Ik dacht het niet…
Zo gaat het enige serieuze autopragamma best wel naar de klote, want ze mag over concurenten waarschijnlijk ook niet te positief zijn enz…
Hemstra zegt
Goede actie van Toyota! Leuke vrouw, leuke auto.
Alleen na 50x de reclame te hebben gezien vóór elk filmpje op autoblog begint het wel enigszins te irriteren, maar dat zal de bedoeling wel zijn…
Mathijs zegt
@kippieknaus: Ach, Top Gear is ook al jaren zo lekker objectief…
Maar Vicky gooit haar naam enigszins te grabbel, als ze iig in een toyota rijdt moet ze wel ontzettend kritisch oordelen, dan is er weinig aan de hand.
Die britten zijn toch leip, laatst in 5th gear de Exige 240 tegen de 911 (welke uitvoering?355+pk iig) Dat is toch geen vergelijk ??? De porsche is zo allround, de lotus ontzettend beperkt..
de geldschieters bepalen gewoon, dat is overal, dus waarom verbaasd het ons nog?
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Vicky Powerrrrrr!
Heb het al eerder gemeldt maar respect voor Toyota voor deze actie…
Ze hebben echt gi-gan-tisch uitgepakt!!!
En slim ook dat in elk ander Europees land ze tegen iemand anders ‘race’t’, makkelijk invuloefeningetje (Captive)waardoor de kosten gespreidt kunnen worden.
Niet nieuw natuurlijk, wel gewoon slim…
thijs zegt
Ik snap niet dat velen zonder enige vorm van objectiviteit Toyota gaan afzeiken. Oke, toegegeven het is niet het meest spannende design van de nieuwe Avensis. Maar dat is de nieuwe E-klasse ook niet.. Echter in “real-life” ziet hij er toch goed uit! En de rij eigenschappen zijn voortreffelijk. Ook afwerking is goed. En dan de prijs/kwaliteit verhoudig, die krijg je niet bij veel merken. Dus ik denk dat Toyota met de huidige modellen en de modellen die nog gaan komen een aardig stukje meer auto’s gaan verkopen!
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@ Thijs: kwaliteit goed???
http://www.nu.nl/economie/1907026/toyota-roept-wereldwijd-135-miljoen-autos-terug.html
En dan hebben we nog uitlaten die scheuren als ze warm worden en ALLE Toyota diesels die stuk gaan!
Nee, ze hebben misschien de naam betrouwbaar te zijn, maar de waarheid is anders…
michielh zegt
Toen ik die reclame voor het eerst zag was er meer een beetje een wtf-effect. Ik kom uit Ommen en kom veel in Hardenberg, en wat daar zo’n beetje staat is voor de helft van v/d Most. Ik zie die heli ook wel eens vliegen.
Race_Kees zegt
Met zo’n take-over zou ik wel een interviewtje met V. B-H eisen! :)
Dan heeft het tenminste nog zin, maar ik zal voor de goede zaak eens flink klikken op die ads. Meer geld in het laatje = meer Autoblog!
Jochempie zegt
De nieuwe avensis is een saaie auto met lelijke koplampen en die stem van vicky ben ik ook zat.
matt zegt
pff adblock heef zwaar zijn werk op autoblog :-)
Laurens zegt
Leuk koppie heeft ze.
Weekend voor de lol even in een IQ gezeten, viel me erg tegen. Glimmend plastic op het dashboard, toch vrij goedkope materialen, en met name het ruimte aanbod was teleurstellend.
Bestuurdersstoel stond strak tegen het achterbankje, en achter elkaar zitten aan de passagierskant was ook niet optimaal qua hoofdruimte achterin en beenruimte voorin. Ik ben 1.87 m. dus ook weer niet zo lang.
Tenzij het lengte aspect een voorwaarde voor aanschaf is zou ik voor het geld toch een ander model uitkiezen, of voor de goedkoopte dan maar een Aygo.
Toch niet zo IQ dus dat ding.
thijs zegt
@Svenska Aeroplan AB: Dat klopt idd. Maar dat is van de al geproduceerde modellen. De productiefout is inmiddels weg en dus zullen de diesels gewoon blijven lopen. En dat van de uitlaten is alleen op modellen in Japan, dus daar zullen we hier weinig last van hebben..
Ton zegt
Avensis [ ] geschikt
[X] ongeschikt
Vicky [X] geschikt
[ ] ongeschikt
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@ Thijs: Ok, was ook een beetje flauw, ik geef het toe…
Zie mijn eerdere posts, ik vind de campagne ge-wel-dig slim, en de nieuwe Avensis gaat het gewoon weer erg goed doen, ben ik van overtuigd!
thijs zegt
@Svenska Aeroplan AB: Geeft niet;) Maar ik onderbouw mijn argumenten graag:P
Maar ik vind deze reclames zeker beter dan de vorige, met een of andere malloot die over TopDeals loopt te zeuren…
renaultfreak zegt
wanneer gaan die avensisen in de fik? ik vind het nou een beetje irritant worden, eerst al in die filmpjes en nu dit….
komaan autoblog beetje meer stijl graag
Emile_Benz zegt
@ SAAB: nothing beats a Mercedes diesel… :twisted:
Niels zegt
Beter als Aimee!:D
Simpson zegt
wanneer komt de rijtest? Met Vicky?
(ik bedoel overigens rijtest van de avensis, niet van vicky voor de dirty-mind-is-a-joy-forever figuren onder ons)
Bart zegt
Gelukkig heb ik adblocker geinstalleerd anders was de site niet meer aan te zien.
Joost zegt
@Niels Beter DAN..
bramwillemse zegt
Tsja, dit doen jullie wel vaker. Ik vind het meestal niet erg geslaagd, het maakt de site trager (en lelijker / chaotischer). Zoiets zou toch wel wat subtieler kunnen?
Maar da’s maar een mening waarnaar niet wordt geluisterd ;)
Eén tip: Centreer de achtergrondafbeelding (heli links, avensis rechts). Bij een hogere resolutie zoals bij mij (1920×1200) blijft de afbeelding links hangen waardoor de avensis achter de centrale kolom vd website verdwijnt..
VonStroke zegt
Toyota doet juist niets danzkij adblock plus. En maar goed ook, wat een irritante baggerreclame.
frans zegt
Vicki is lief.
Tom zegt
Aimee doet SL65AMG ……
Vicky doet Toyota Avensis
er komt een dag dat marketing managers begrijpen dat Vicky leuk is in het algemeen, maar dat je om specifiek je doelgroep te benaderen specifieke Toppers moet gebruiken… Voelt een beetje alsof ik moet passen in de UK Car Franchise, ipv in het door mij gekozen Autoblog imperium ;-)
Maar voor Autoblog is het natuurlijk lekker: dan kunnen ze volgende week weer gewoon investeren in een mooie video met een lekkere Hollandse blondine :-)
Guido zegt
Hmm, ik vind de nieuwere designs maar niks bij toyota!
@niels: Zeker niet beter dan Aimee! :D
Mischa zegt
Reclame, reclame, reclame…
Tegenwoordig zie je nog steeds op de Amerikaanse zelfs Europese TV reclame over auto’s die een uitstoot hebben van meer dan 130 gr/CO.
Blijkbaar wordt ‘ons’ belasting geld toch flink gepompt in de marketing afdelingen van auto bedrijven. Terwijl paar miljard geen peulenschil is.
UK: 2,5 miljard euro;
USA: 13,4 miljard dollar + 4 miljard dollar
Zweden: 2,65 miljard
Het wordt eens tijd dat mensen die werken in de auto industrie, een cursus betaald krijgen door de betreffende autobedrijven in het toepassen van nieuwe technieken, zoals zonnepanelen, accu’s, en andere duurzame bedrijfsactiviteiten.
Nu de economie toch slecht gaat (quote Lubbers; 2 a 3 jaar), en de verkoopcijfers dalen kan je beter het geld in deze activiteiten stoppen dan, gewoon weer reclame maken voor slurpende auto’s. Misschien geef je een werknemer een cursus dat deels ook betaald wordt door de werknemer zelf, waardoor hij/ zij meer vrije tijd krijgt en misschien bomen kan gaan planten op het industrieterrein of eens het bedrijf in een sopje gooien of herinrichten.
Zo blijven we natuurlijk geld spenderen aan auto’s die een hoog verbruik hebben. En we blijven onbewust consumeren, allemaal hopen dat we een glimp van de gouden kalf kunnen zien/ pakken.
Het is tijd dat de Europese Commissie met nieuwe wetgeving komt in het kader van en voor financiële instellingen en de auto-industrie. Ook vraag ik mij af of er een External Audit is ingeschakeld om te controleren waar al dat geld naartoe gaat.
Wagenparken nu proberen te verkopen en start nieuwe productie!
Endlezz zegt
Dit soort reclame (afbeeldingen en banners) stoort mij absoluut niet zolang het mooi bij elkaar past in de lay-out. Wat me wel wat stoort is het inleidende reclameblok voor de filmpjes :/
Mischa zegt
@Endlezz: mee eens.
ggj zegt
Ok, maar wat doet die Kia-post hierboven dan nog?
Sorcerer zegt
Mja, zonder reclame zou autoblog niet bestaan in haar huidige vorm :)
Verder is het wel grappig om te zien, die site “van Vicky” die trouwens al een eeuwigheid in de lucht is.
En de Avensis is en blijft ook een prima auto, als je je auto vooral gebruikt om van A naar B te komen…
cas zegt
heel objectief dit…
zo kan ik mn nieuw net zo goed van autoweek afhalen..
trouwens ook heel kansloos dat vivky zich zo inzet voor toyota, haar reputatie ook meteen naar de klote, zouden tiff of jeremy eens moeten doen…
bmw zegt
@Mischa:
* je focust op 130g CO2 per km. Dat is een spelletje dat helemaal fout aan het gaan is. Vervuiling kan je namelijk niet domweg in grammen C02 uitdrukken.
* je maakt een karikatuur van de industrie: dat er properdere modellen moeten gemaakt worden, akkoord. Maar daar is de industrie eindelijk aan begonnen, dus stimuleer ze verder en geef ze tijd;
* waar haal je het vandaan dat bedrijven reclame maken met belastinggeld?
* werknemers die bomen planten of gebouwen wassen? Ik dacht dat dat iets was voor gedetineerden?
Het is mooi om te zien hoe bang je bent van CO2. En nu weer wakker worden.
Mischa zegt
@BMW: All right, agree. Dank je wel voor je commentaar, and your point of view.
Ben net 2 uur wakker…en al aan de koffie…
Johan zegt
Ik vraag me af of het gemiddelde Toyta publiek wel weet wie VB-H is. Die staan niet bekend als auto(sport)liefhebbers waardoor de reclame imho zijn doel voor een groot deel mist.
rotorhead zegt
Vicki rulessssssssss :D:D:D
BmwMPower zegt
De helft van de bloggers zal naar die site van Vicki gaan, en dan niet voor de auto…
autoblogger zegt
@Bram: thanks, probleem is inmiddels gefixt.
En we staan open voor andere commerciele suggesties die volgens jou beter zouden zijn, zelf ben ik echter erg gecharmeerd van deze takeover.
Ad Vertising zegt
Een commerciele site draait nu eenmaal niet van de lucht.
Persoonlijk zou ik de topbanner op een andere manier oplossen. De pagina raakt er wat van uit het lood.
Aan de andere kant, als de adverteerder het zo wilde “u vraagt, wij draaien”.
Volgende keer de auto video ook in autojunk zetten, is een leuke extra voor de adverteerder.
Citrofiel zegt
Neemt over? Ik zie alleen een vakje in de banner, en een vakje rechts. Niet eens een achtergrond, en ik gebruik IE, zonder adblocker whatsoever… :?: Valt wel mee.
Laat ik toch maar een keertje klikken dan. Puur om AB te steunen en Toyota geld af te troggelen natuurlijk, niet omdat ik ook maar enige interesse in Toyota heb… :twisted:
Ad Vertising zegt
@Citrofiel:
Ik mag toch aannemen dat deze deal niet op een een Click basis is afgesloten – zo ja, fort! terug naar de Sales school autoblog :)
Dit soort deals worden over het algemeen tegen een fixed fee verkocht, op basis van bereik.
Golfke zegt
Mooie marketingcampagne van Toyota Nederland, dat had ik dus nooit verwacht. Toch slaat het helemaal nergens op als je dat Avensis filmpje ziet en is de uitkomst wel heel erg verwacht….. Trouwens ook leuk om te zien op de Toyota site hoe kritisch Vicki heeft gekeken naar de diverse Toyota modellen en de plussen en minnen :) Ach ze verdient er goed aan….
Citrofiel zegt
@ Ad Vertising (leuk bedacht); Geldt dat non-click-basis voor alle reclames op AB, of alleen voor de grote ‘overnames’ zoals deze, als het al geldt? Hm, dat moet ik eigenlijk niet aan jou vragen…
@ autoblogger; Zie boven. :P
Emile_Benz zegt
@ Citrofiel: je brengt me op ’n idee… Kunnen ze weer eens ’n keertje ’n Brabus testen… :twisted:
Akeem e92 zegt
Leuk dat Toyota het eens anders probeert, maar Vicki’s Toyota Test barst van het geslijm. Oh wat een goede auto dit, oh wat een goede handling dat, oh wat een mooi ding —> JAKKES! Vicki maakt zichzelf hiermee onsterfelijk belachelijk, totaal ongeloofwaardig! Maar @ the end of the day: het is en blijft een reclame dus liegen mag.
Ad Vertising zegt
@Citrofiel
Daarmoet je idd voor bij de Autoblog boys zijn, ik ben maar een lullige bezoeker.
In “mijn wereld” stel ik dat de impact op de eindgebruiker bij een takeover zo groot is dat het click risico bij de adverteerder moet liggen. Ook is het verstandig om je als adverteerder door de exploitant (AB) te laten adviseren hoe de takeover het beste effect heeft. AB weet wat zijn publiek trekt en aanspreekt.
(Daarnaast draagt een takeover uiteraard op een geweldige wijze bij aan awareness, die minstens net zo veel waard is, alleen in click denken is wat mij betreft behoorlijk ouderwets.)
Franco zegt
Dat Vicki BUTT Henderson… :mrgreen: zichzelf ongeloofwaardig maakt..Tja, da’s toch haar probleem dacht ik zo!
En anders komt ze maar bij mij wonen! Ze ziet er best goed uit, zeker als je weet dat de meeste Britse vrouwen ronduit lelijk zijn… :D
Oversteer zegt
Mis ik nou de linkies bovenin naar bv abhd :? =
–edit: yep, dat is tijdelijk, even geduld aub–
LD zegt
Ziet er leuk uit die Vicki, maar ze gooit haar onafhankelijkheid als journaliste wel meteen te grabbel. Helemaal verkeerd dus.
Als ze al reclame wil maken, dan is alles prima, maar niet voor een automerk dus.
Tommy zegt
Die reclame zuigt hard net als Toyota tegenwoordig.. Kom op die nieuwe Avensis ziet er toch niet uit met rare snuit.. Passat consolletje d,r in, beetje Mondeo hier, beetje Insignia daar, en HUP we hebben een nieuwe Avensis. Alleen als je niets om design geeft koop je dus een Avensis. Jammer dat Vicki zich zo laat omkopen.
marcel zegt
beetje jammer dat Vicki haar onafhankelijkheid te grabbel gooit op deze manier…
bramwillemse zegt
@autoblogger commercieel advies over hoe jullie het beter kunnen doen geef ik graag. Ga ik dan bij jullie mijn afstudeerstage doen of huren jullie me in? :)
Ik moet toegeven dat jullie naardere advertentie-overnames hebben gehad. Deze is een stuk minder overdonderend / storend dan sommigen in het verleden. Dus props voor dat. Het is alleen jammer dat ik niet helemaal weet wat ik van die hele vicki+toyota campagne moet vinden. Ik zou zelf liever zo geen reclame maken, maar dat staat los van deze advertentie..
Grafisch zie ik vooral verbetermogelijkheden, niet alleen voor de advertentie, maar heb ook al vaker gezegd dat autoblog, naar mijn mening, ook wel wat beter kan. Navigatie en design zijn daarbij hoofdpunten, mijns inziens. Misschien zelfs een idee om een eens te kijken naar de presentatie (identiteit, imago, visuele presentatie etc.) van het gehele merk Autoblog.nl? Niet dat ik zeg dat ik alles beter weet en dat alles op autoblog.nl anders moet. Maar denk dat er meer uit kan worden gehaald!
Zoals ik eerder al zei: ik moet binnenkort afstuderen… ;)
CRASH zegt
ben het helemaal eens met kippieknaus
toch wel jammer dat ze dit doet
want ik kijk
eehm keek graag naar haar
ze heeft een aanstekelijk enthousiasme
Bas zegt
Ik wil Vicki wel voor een dag….en een gratis iQ.
Bas zegt
hell
Ikn wil Vicki voor altijd….en laat die iQ dan maar zitten :)
vla zegt
Hah! Deze heb ik moeten missen, internet was ff uit. Ben wel benieuwd hoe het eruit moet gezien hebben…
Citrofiel zegt
Komt er binnenkort ook een overname door de iQ? Die heeft tenslotte nu ook zo’n Vicki-reclamecampagne en is een nieuwe Toyota.