• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Teaser: Snelste productie Bentley ooit! [update: filmpje!]

Auteur: robbie, gepost 28 januari 2009 om 08:38 – 36 Reacties

Bentley Continental Biofuel


Aangezien de productie bij Bentley binnenkort toch voor lange tijd wordt stil gelegd hadden de ingenieurs eindelijk wat tijd over om eens na te denken over milieuvriendelijk(ere) modellen. En dit is het resultaat.

Wat het precies is weten wij ook niet, want veel meer dan deze foto is er niet. Het schijnt wel om de snelste productie Bentley ooit te gaan. En die loopt dan ook nog eens op biobrandstof (waarschijnlijk E85). Verder durf ik de weddenschap wel aan dat dit model in de basis een Continental GT is. Het is algemeen bekend dat als een auto op E85 loopt ipv normale benzine het vermogen stijgt en de CO2 uitstoot daalt met enkele procenten.

Lekker makkelijk scoren voor Bentley dus. Je past wat leidingen en injectoren aan en je hebt een groenere & snellere auto. Merken als Ford, Volvo, Saab, Ferrari & Koenigsegg gingen Bentley hierin al voor.

UPDATE 14:30 – We hebben een teasefilmpje!
Geniet van het (groene) gebrul van de W12 motor.

Bentley Flexfuel video

Ook interessant!

  • Bentley lanceert een betaalbare driewieler
  • Bentley Bentayga Hybrid rijtest video
    Bentley Bentayga Hybrid rijtest video
  • Volgende Bentley Mulliner
    Volgende Bentley Mulliner wordt laatste met W12
  • Crisis? Bentley lacht ballen uit de broek
    Crisis? Bentley lacht ballen uit de broek

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

Bentley, co2, continental-gt, geneve-2009, milieu, teaser

Vorig bericht: « Toyota Avensis neemt Autoblog over
Volgend bericht: Productie HUMMER H2 gestopt! Voor altijd? »

Lees Interacties

Reacties

  1. W1ck3D-78 zegt

    28 januari 2009 om 08:44

    Een van mijn Amerikaanse vrienden heeft een op maat getunede Bentley CGT.
    +700 PK en maar liefst 100 Nm torque. Benieuwd of deze nog beter doet :P

    Login om te reageren
  2. W1ck3D-78 zegt

    28 januari 2009 om 08:45

    edit: 1100 NM that is ;)

    Login om te reageren
  3. ML Benz zegt

    28 januari 2009 om 08:47

    Ziet er strak uit. Lekkere voorkant. Ben benieuwd wat het wordt.
    De speed is trouwens ook niet verkeerd hoor.

    @wicker: ik hoop dat je 1000 nm bedoelt?

    Login om te reageren
  4. ML Benz zegt

    28 januari 2009 om 08:47

    Oke net te laat ;-)

    Login om te reageren
  5. jampa zegt

    28 januari 2009 om 08:48

    100 Nm is niet echt bijster veul maat..zal 1000 Nm zijn neem ik aan

    Login om te reageren
  6. Apache zegt

    28 januari 2009 om 09:10

    indedaad een Continental model alweer… Tjah, het is betaalbaarder en minder log als de Brooklands, dus logische keuze, maar wel minder opwindend…

    Login om te reageren
  7. corrado vr6 slc/BMWe30 zegt

    28 januari 2009 om 09:20

    @ jampa:

    Kijk naar het volgende berichtje en je ziet dat ie 1100nm bedoelt.. ;)

    Login om te reageren
  8. PloegR zegt

    28 januari 2009 om 09:56

    100nm per cilinder zeker :-P

    Login om te reageren
  9. Alwood zegt

    28 januari 2009 om 10:05

    En een dergelijk concept verf je, Bentley zijnde, uiteraard in de kleur British Racing Green! Niet lambo-wanabe-voetballers-wit..

    Gezien het een E85 aangedreven (milieuvriendelijk) modelletje is moet deze al helemaal groen gespoten worden :| Volgens mij zijn er veel te veel ‘modieuze’-duitsers aan het werk bij Bentley.

    Login om te reageren
  10. thijs zegt

    28 januari 2009 om 10:06

    Bentley Continental GTE?:P

    Login om te reageren
  11. Alwood zegt

    28 januari 2009 om 10:25

    @thijs

    Bentley Continental GTI ;-) het was al het golfje voor de rijken, dit was het belangrijkste type wat nog ontbrak. Er doen zich ook geruchten de ronde over een GTD, de snelste diesel productie Bentley ooit.

    Login om te reageren
  12. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    28 januari 2009 om 10:28

    @ Robbie: klein foutje in het artikel… Het vermogen stijgt bij A85 alleen bij Turbo of Compressor motoren!!

    Bij de Fordjes en Volvo’s dus niet, alleen bij Saab…
    Tot nu toe dan
    :D

    Login om te reageren
  13. robbie zegt

    28 januari 2009 om 10:38

    @Svenska Aeroplan AB, bij die Ferrari stijgt het vermogen ook hoor ;) En die heeft toch echt geen turbo of supercharger :D

    Login om te reageren
  14. Alwood zegt

    28 januari 2009 om 10:44

    Stijgt volgens mij eerder door hoge compressie, in een Ferrari danwel Turbomotor.

    en mr SAAB, volvo verkoopt juist vooral turbomotoren. Weliswaar een 1.6, 1.8, 2.0 en 3.2 benzine die het niet hebben. Maar veel meer 2.5 en 3.0 die het wel hebben. (en van de voorgaande modellen is al helemaal bijna alles een turbo vijfcilinder)

    Login om te reageren
  15. Autogek zegt

    28 januari 2009 om 10:52

    CO2 uitstoot daalt met enkele procenten? Volgens mij daalt het bijna met de helft. En dat noem ik toch heel wat.

    Login om te reageren
  16. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    28 januari 2009 om 10:54

    @ Alwood: Volvo verkoopt wel turbo’s, maar niet in combinatie met E85!

    Dat is ook een van de redenen dat Saab in Zweden marktleider is met de Bio-Ethanol auto’s, terwijl Volvo en Ford natuurlijk een veel breder gamma hebben… Is de enige waar je de extra power krijgt, en wel direct 30%!

    @ Robbie: technisch weet ik het verhaal niet precies, da’s waar… maar de praktijk? zie hierboven!

    :D

    Login om te reageren
  17. robbie zegt

    28 januari 2009 om 11:01

    @Svenska Aeroplan AB, ik moet je toch ongelijk geven ;)

    Ford C-MAX 1.8 16V vs Ford C-MAX 1.8 16V Flexifuel
    120 pk vs 125 pk

    Koppel en verbruik is wel hetzelfde. Mijn non-turbo motoren is het verschil blijkbaar kleiner, maar wel aanwezig!

    Login om te reageren
  18. Tim zegt

    28 januari 2009 om 11:07

    @ Svenska Aeroplan AB

    Volvo biedt wel degelijk een auto op E85 + Turbo aan: een V70 2.5FT en een S80 2.5FT (200pk, 300nm)!

    Login om te reageren
  19. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    28 januari 2009 om 11:07

    @ Robbie: jaaaaaa, wat is nou 5 pk???

    Dat telt gewoon niet!!
    :D

    De Saab gaat van 150pk/240nm -> 175pk/280nm, of 175pk/280nm -> 210pk/310nm!

    Da’s praat!

    Even ter uitleg, ik baseer mn verhaal dus op een Zweeds artikel waarin verteld wordt dat Saab marktleider is qua BioPower, en dat de voornaamste reden daarvoor is dat je daar als enige merk een flinke Power-boost cadeau krijgt…

    Login om te reageren
  20. Tim zegt

    28 januari 2009 om 11:11

    @ robbie

    Dat is een softwarematig verschil. De 1.8 motor van Ford wordt namelijk ook in andere producten van de Ford-groep aangeboden (b.v. Volvo C30, S40, V50), waarbij hij zowel MET als ZONDER flexifuel 125pk (92kw) levert…

    Login om te reageren
  21. Autogek zegt

    28 januari 2009 om 11:25

    Het gaat niet om die 5 Pk Robbie. Het gaat erom dat je een milieuvriendelijkere auto rijdt. ;)

    Login om te reageren
  22. Laurens zegt

    28 januari 2009 om 11:47

    Dat milieu vriendelijke staat ter discussie. Zogenaamd beter omdat de alcohol gestookt wordt uit biomassa.

    Ik zou zeggen, stook de biomassa op in een electriciteitscentrale. Wat je daar bespaart aan fossiele brandstof mag dan weer opgestookt worden door een auto. Scheelt een heel distributienetwerk voor E85. Maar minder scoren voor de Cramers van deze aarde. Idem ditto voor aardgas auto’s trouwens.

    Login om te reageren
  23. C6.R zegt

    28 januari 2009 om 11:50

    Gewoon geen interieur in deze Bentley doen, scheelt een bos en een kudde koeien en 2000kg… Dan ben je al gauw een stuk sneller en groener!

    Login om te reageren
  24. Simpson zegt

    28 januari 2009 om 12:03

    @mr. SAAB: en zolang je hier niet fatsoenlijk E85 kunt tanken blijft het ook bij praat. :)

    ik zeg: bouw de suikerfabriek hier in Grunn’ om naar een E85 fabriek (met dezelfde grondstof: bieten) en meneer Joel doet goeie zaken.

    mits de accijns op E85 ook even op europees niveau wordt gezet.

    Login om te reageren
  25. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    28 januari 2009 om 12:16

    @ Simpson: Dat klopt (als een zwerende vinger…)

    Maarrrrrr, er zijn nog meer landen dan Nederland!
    In 2007 bijvoorbeeld verkocht Saab 8.000 Bio-Ethanol Saabs in Zweden alleen!

    Ik denk dat zonder Biopower Saab al ter ziele was geweest…

    Login om te reageren
  26. Ary zegt

    28 januari 2009 om 13:21

    hele vette foto van de voorkant

    wat voor CGT is dat op de foto? hoe die eruit gaat zien? of gewoon van een tuner?

    Login om te reageren
  27. robbie zegt

    28 januari 2009 om 14:33

    @Ary, jij kan zeker niet lezen?

    We hebben een teasefilmpje! Geniet van het (groene) gebrul van de W12 motor.
    http://www.autojunk.nl/clips/view/151531

    Login om te reageren
  28. Citrofiel zegt

    28 januari 2009 om 15:10

    Een vrij simpele manier om een auto zuinig te maken + VAG concern… Laten we hem bluemotion noemen!

    Login om te reageren
  29. Solstice zegt

    28 januari 2009 om 16:47

    Spijtig. Typisch Duits wat hier gebeurt met het ooit zo edele merk. Snel, sneller, snelst maar steeds minder stijl en gratie.

    Login om te reageren
  30. DennieFR zegt

    28 januari 2009 om 17:41

    Of het nou een opgedofte Volkswagen is of een omlaag gevallen Engelsman,een Bentley = een Bentley en blijft een Bentley.

    Er wordt nog steeds met een oog naar het verleden gewerkt,nog steeds een 6,75 L onder de kap,er worden nog steeds exclusive materialen in verwerkt en nog steeds een Breitlingklokje in je middenconsole.
    Daarbij,zet een Bentley voor je deur en de hele buurt komt buiten!

    Mijn keuze?Altijd ja!

    Login om te reageren
  31. EJS zegt

    28 januari 2009 om 20:23

    Ik vind die CGT nog steeds de meest stijlloze Bentley ooit. Beter had Vag die bij een ander merk uitgegeven met een andere grille ofzo.. Enfin, als dat ding toch stijlloos is dan is ’t uiteraard nog wel leuk dat hij milieuvriendelijker wordt, en nog leuker dat hij nog sneller wordt ook:D

    Login om te reageren
  32. Chinees_ter_plaatse zegt

    28 januari 2009 om 20:52

    prachtige wagen !!!

    Login om te reageren
  33. Davidov zegt

    29 januari 2009 om 11:09

    Bentley Conti GT bluemotion…lol @ Citrofiel :D

    Login om te reageren
  34. vla zegt

    29 januari 2009 om 18:01

    Zeer fijn filmpje! Alleen ziet hij er niet echt aantrekkelijk uit, wat de andere Continentals wel zijn. Waar kan je trouwens E85 tanken?

    Login om te reageren
  35. f1l1p zegt

    2 februari 2009 om 17:28

    In een E85 Tankstation ;)

    Login om te reageren
  36. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    2 februari 2009 om 17:31

    @ De Vlaeminck: http://www.tamoil.nl/TamoilMA/Template_NL/TMP_Stations_Search.aspx?NRMODE=Published&NRNODEGUID=%7b32389076-0157-407E-A92E-6042D97CC224%7d&NRORIGINALURL=%2fnl%2fStationsSearch&NRCACHEHINT=NoModifyGuest

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North