• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Toyota blijft ICE’s ontwikkelen: “blijft belangrijk”

Auteur: Loek, gepost 1 februari 2024 om 19:19 – 3 Reacties

Veel fabrikanten kondigden aan dat er geen ICE-motoren meer in ontwikkeling zijn. Toyota is het daar niet mee eens.

Veel autofabrikanten hebben al aangekondigd dat ze volledig stoppen met het ontwikkelen van verbrandingsmotoren. Aangezien er een donderwolk hangt boven de verkoop van niet-elektrische auto’s, zou je anders een hoop R&D-budget weggooien. Dit betekent overigens niet dat er vanaf dat moment geen ICE-auto’s meer worden verkocht, maar dat autofabrikanten nog wat levensspanne trekken uit (een evolutie van) de huidige motoren.

Toyota blijft ICE ontwikkelen

Toyota heeft daar geen oren naar, zo laat Akio Toyoda weten in gesprek met de managers van het merk. Toyota blijft benzinemotoren bouwen én ontwikkelen. Toyoda meent dat EV’s belangrijk zijn, maar niet belangrijk genoeg om meer dan 30 procent marktaandeel te bereiken. Die 70 procent links laten liggen wil Toyoda niet. Die worden opgevuld met benzineauto’s, al dan niet met hybride aandrijving. Of Toyota’s ideaalbeeld van verbrandingsmotoren die op waterstof werken. De enige brandstof die Toyota laat vallen is diesel.

Niet dé oplossing

Dat staat haaks op de meningen van vrijwel elk automerk, opvallend genoeg zelfs Lexus die hebben aangekondigd tegen 2035 volledig EV te gaan. Toyoda wil dat niet. Hij vindt de BEV niet dé oplossing en denkt daarbij vooral aan regio’s waar opladen lastig wordt. Ook die regio’s, juist die regio’s nota bene, worden perfect bediend door Toyota. Volledig EV gaan en die regio’s droppen als een baksteen is ook niet wat Toyoda wil.

Nieuwe motoren van Toyota komen er dus aan, ondanks dat ze wellicht binnenkort (in Europa) overbodig worden.

Ook interessant!

  • Toyota vindt EVs
    Toyota vindt EV's nu WEL belangrijk
  • Toyota Urban SUV is de volgende bestseller van Toyota
  • Toyoda: "bang dat Toyota weer een saai merk wordt"
  • Toyota Camry nu ook met dikke V8
    Toyota Camry nu ook met dikke V8

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Akio-Toyoda, Toyota

Vorig bericht: « Gespot – Deze 911 Carrera S schreeuwt om aandacht
Volgend bericht: Update: Lewis Hamilton verlaat Mercedes, zitje Ferrari aanstaande »

Lees Interacties

Reacties

  1. William zegt

    1 februari 2024 om 20:14

    Ze blijven neem ik aan wel diesels bouwen en ontwikkelen voor de wereldwijde verkoop van Hilux, landcruisers en wellicht andere bedrijfswagens?

    Login om te reageren
  2. audirs3 zegt

    1 februari 2024 om 20:30

    Er valt aan de ICE weinig meer te ontwikkelen. En zeker voor de regio’s waar straks nog ICE worden verkocht (3e wereldlanden) wil je überhaupt geen ingewikkelde techniek. Dat ze voor die regio’s het nog blijven produceren, dat snap ik, maar die ontwikkelingskosten zijn weggegooid geld die ze beter in hun vrijwel non-existente EV line-up kunnen investeren

    Login om te reageren
  3. cdlop01 zegt

    2 februari 2024 om 10:57

    Dat komt omdat Toyota wereldwijd actief is, ook op markten waar de mensen nog nooit van ” stroom” laat staan ev’s hebben gehoord… . En Toyota is simpelweg zo groot dat ze het zich kunnen permitteren Ice’s, diesel hybrids, bev’s, fuel cell, hydrogen motoren te kunnen ontwikkelen….

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North