• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Toyota C-HR, de hybride crossover is officieel

Auteur: RubenPriest, gepost 1 maart 2016 om 13:42 – 21 Reacties

Afbeelding Toyota C-HR, de hybride crossover is officieelAfbeelding Toyota C-HR, de hybride crossover is officieelAfbeelding Toyota C-HR, de hybride crossover is officieelAfbeelding Toyota C-HR, de hybride crossover is officieelAfbeelding Toyota C-HR, de hybride crossover is officieelAfbeelding Toyota C-HR, de hybride crossover is officieelAfbeelding Toyota C-HR, de hybride crossover is officieelAfbeelding Toyota C-HR, de hybride crossover is officieel

Toyota C-HR
Toyota trekt het doek van de C-HR. Een hybride crossover die veel overeenkomsten vertoont met de conceptcar van vorig jaar.

Met een paar lichte wijzigingen heeft Toyota besloten de C-HR in productie te nemen. In 2014 zagen we de eerste vormen van de Japanner en in Frankfurt zagen we een bijna productieklare variant. De hybride crossover is af en nu weten we eindelijk wat meer specs.

De C-HR zal worden gepositioneerd op het nieuwe TNGA-platform wat staat voor Toyota New Global Architecture. Toyota zegt dat de hybride dankzij dit platform beschikt over een ‘zeer lage zitpositie’. Diezelfde woorden zagen we vanochtend al voorbijkomen bij Audi’s Q2. Opmerkelijk is dat de C-HR ook zal worden gebruikt in de racerij. Het model maakt zijn debuut tijdens de 24 Uur van de Nürburgring later dit jaar.

De vijfdeurs crossover krijgt een aandrijflijn mee die we al kennen van de Prius. Dit betekent een 1.8 liter viercilinder in combinatie met een elektromotor. Samen goed voor 122 pk. Naast het Prius-recept komt er ook een 1.2 liter turbomotor met 115 pk. Deze laatste zal verkrijgbaar zijn met een manuele zesbak, of net als de 1.8, met een CVT-automaat. Wie de C-HR met een automaat bestelt kan tevens kiezen voor optionele vierwielaandrijving. Het model staat eind 2016 bij de Nederlandse dealer. Prijzen zijn nog niet bekend.

Ook interessant!

  • Toyota bungelt onderaan
    Toyota bungelt onderaan tevredenheidsonderzoek
  • Toyota C-HR facelift
    Toyota C-HR update voorkomt boete van meer dan 300 euro
  • Toyota RAV4 Adventure
    RAV4 Adventure is extra stoere crossover
  • Toyota Aygo X: een crossover in het A-segment

Nieuwste artikelen

  • Koop een uniek Range Rover-alternatief op Marktplaats
  • Deze ‘klassieker’ uit 2000 verdiende een restomod
  • Alfa Romeo 4C voor insectenliefhebbers is hier
  • Vanafprijs Renault Twingo (én 5!) kan nog lager worden!
FacebookTweetPinLinkedIn

c-hr, crossover, geneve-2016, Hybride, Toyota

Vorig bericht: « Gallery: de Pagani Huayra BC van alle kanten
Volgend bericht: Bugatti Chiron is live en heet »

Lees Interacties

Reacties

  1. motormuis zegt

    1 maart 2016 om 13:50

    Unieke aandrijflijn in dit segment. Als ik zo vrij mag zijn; gok dat dit in het Peugeot 2008, Opel Mokka, Fiat 500X segment valt. B segment crossovers?

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      1 maart 2016 om 14:47

      @motormuis: Dat zou heel goed kunnen, al werd er bij de concept nog gesproken over een C-segment crossover.

      Login om te reageren
      • motormuis zegt

        1 maart 2016 om 14:57

        @Edge: Wat is de RAV-4 dan voor segment? Tot nog toe staat alleen de nieuwe Prius op het TNGA-platform. Zal wel een zeer flexibel platform zijn als een naar mijn indruk B-segment crossover er ook op past.

        Login om te reageren
    • MrHyde zegt

      1 maart 2016 om 14:57

      @motormuis: Moeilijk in te schatten op de plaatjes, maar kijkende naar de aandrijflijn (Prius is ook een C-segmenter) zal het denk ik meer een C-segment crossover worden. Concurrent van de Quashquai dus.

      Login om te reageren
  2. baasbas zegt

    1 maart 2016 om 13:56

    Het moment dat een Juke en deze C-HR tegen elkaar total loss rijden zal ik een warm gevoel van intens geluk ervaren….

    Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    1 maart 2016 om 13:58

    Stop een Juke, en een i20 in de blender, dan komt dit er uit. Het zal gerust heel goed verkopen, en het waarschijnlijk ook een heel goede auto. Maar ik word er niet gelukkig van.

    Login om te reageren
  4. Design_Driven zegt

    1 maart 2016 om 14:00

    Hij is wat druk maar ik vind hem wel mooi. Een van de betere Toyota designs van de afgelopen tijd. Zeker een interessante auto.

    Login om te reageren
  5. parker zegt

    1 maart 2016 om 14:07

    Echt tranentrekkend lelijk dit, gadverdamme..

    Login om te reageren
  6. streetglide zegt

    1 maart 2016 om 14:17

    Toyota weet het niet meer. Proberende originaliteit (of je die nou leuk vindt of niet) van een Juke na te bootsen en dat mislukt natuurlijk. Wat een barrel.

    Login om te reageren
  7. kevin_krystofiak zegt

    1 maart 2016 om 14:22

    Ik vind deze dus echt schitterend he … Mooi design.
    Ben benieuwd naar het interieur en de binnen/kofferruimte

    Login om te reageren
  8. sulobb zegt

    1 maart 2016 om 14:35

    Raar ding.

    Login om te reageren
  9. st220 zegt

    1 maart 2016 om 14:36

    Wanneer toont Toyota eens progressie(!) binnen die hybride-techniek die ze al jaren leveren? Weer die 1.8 met ‘loeitransmissie’ en een accu waar je nog geen 1km mee kan rijden (en dan moet je al een ‘gouden voetje’ hebben. Jammer!

    Ondergetekende; een Auris Hybrid 2014 rijder. Ben er als vervoersmiddel uitermate tevreden over maar komop Toyota…..

    Login om te reageren
    • hammerman zegt

      1 maart 2016 om 15:04

      @st220: Dan ga je maar eens verdiepen in de hybride techniek van de Prius 4. Komt ook in deze C-HR en later ook in de Auris. Een behoorlijke verbetering t.o.v. de huidige techniek! O.a een stuk minder ‘loeien’, maar dat kun je ook nu al bewerkstelligen met je rechtervoet…

      Login om te reageren
      • st220 zegt

        1 maart 2016 om 15:56

        @hammerman: waar kan ik de info vinden? Altijd leuk om te lezen en bij te blijven.

        Login om te reageren
        • mastemaker zegt

          1 maart 2016 om 18:23

          @st220: pers.toyota.nl

          Login om te reageren
  10. Edge zegt

    1 maart 2016 om 14:49

    Hij is niet lelijk ofzo, maar ik denk dat hij net even wat beter had geoogd met een normale C-stijl en achterdeur in plaats van die enorme vin die doorloopt tot in het achterportier. Dan had je meer glas kunnen gebruiken voor de achterdeuren en was het zicht rondom ook beter geweest.

    Login om te reageren
  11. Esprit_de_Flandre zegt

    1 maart 2016 om 18:52

    Wat wordt de naam? C-HR toch niet?

    Bij die C denk ik aan Concept, en dat was waarschijnlijk ook de bedoeling. Zou het vreemd vinden als het ding echt C-HR zou gaan heten.

    Zolang ze het maar niet ‘Urban Cruiser’ noemen…

    Login om te reageren
  12. tinustiguan zegt

    1 maart 2016 om 20:45

    De eerste Hybrid die ik eventueel zou overwegen…..rekening houdend met het feit dat ik een XC90 toch wel wat te duur vind….
    Beter dan die Outlander terreur op de weg overal.

    Login om te reageren
  13. dotternetta zegt

    2 maart 2016 om 07:23

    Ben ik nou de enige die enthousiast wordt van eindelijk weer een turbo-blok(je) van Toyota?

    Login om te reageren
  14. kevin_krystofiak zegt

    2 maart 2016 om 14:41

    Ik heb gelezen dat hij in het c-segment gaat komen, concurentie voor onder andere de nissan quashquai en de kia sportage.

    Login om te reageren
  15. autoblogger zegt

    2 maart 2016 om 22:58

    Aparte styling, ik had het logischer gevonden als hier een Lexus badge op was geplakt.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North