• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Toyota Celica – S2000 powered

Auteur: Wouter, gepost 26 augustus 2007 om 09:32 – 45 Reacties

Toyota Celica - S2000 powered


We waren al weer bijna vergeten hoe de eerste generatie Toyota Celica er uit ziet, maar dit gave exemplaar zal nog wel even op ons netvlies blijven plakken.

Net als zijn generatie genoten heeft deze Celica uit 1971 de aandrijving op de achterwielen. Het exemplaar is compleet gerestaureerd, maar heeft ook nog een harttransplantatie gekregen. Zo’n engine swap is historisch gezien natuurlijk niet correct, maar er is in ieder geval voor een fatsoenlijk blok gekozen. De Celica wordt nu voortgestuwd door het 2.0 liter viercilinder blok uit de Honda S2000: dus er zijn nu 243 pk en 208 nm koppel beschikbaar. Meer dan genoeg voor zo’n oud beestje. De zesversnellingsbak uit de S2000 is ook gemonteerd, net als het digitale instrumentarium uit de Honda. Daarnaast monteerde de eigenaar ook betere remmen, een rolkooi, Sparco kuipstoeltjes en paste hij het onderstel aan (via carscoop).

Toyota Celica - S2000 powered

Toyota Celica - S2000 powered

Toyota Celica - S2000 powered

Toyota Celica - S2000 powered

Toyota Celica - S2000 powered

Toyota Celica - S2000 powered

Toyota Celica - S2000 powered

Toyota Celica - S2000 powered

Ook interessant!

  • Wie wil deze Honda S2000 hebben voor €130k?
  • Toyota GR86
    Naamsverandering voor Toyota GR86
  • veranderd
    Lief en schattig? Deze Honda e is stoer en wild
  • Video: belachelijk boze BMW beukt blauwe Toyota

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

celica, Honda, s2000, Toyota, tuning

Vorig bericht: « Rolls Royce 300C
Volgend bericht: Dodge Journey crossover »

Lees Interacties

Reacties

  1. wideman zegt

    26 augustus 2007 om 09:34

    in mijn ogen is het een drifter….

    Login om te reageren
  2. Dr15 zegt

    26 augustus 2007 om 09:39

    VET!!!!

    Login om te reageren
  3. FlorisFerrari zegt

    26 augustus 2007 om 09:40

    Wooh..
    De buitenkant is mooi :) maar de binnenkant is helemaal niets. :(

    Login om te reageren
  4. Hanz zegt

    26 augustus 2007 om 09:41

    netjes, ik vind hem PRACHTIG

    Login om te reageren
  5. Arodin zegt

    26 augustus 2007 om 09:46

    Heel scherp, vooral die ‘see thru hood’. (carbon?)

    Login om te reageren
  6. GOD zegt

    26 augustus 2007 om 09:47

    zeer netjes

    Login om te reageren
  7. Marten zegt

    26 augustus 2007 om 10:11

    Hmmmmmm!!!! Je kunt zeggen wat je wilt maar Toyota heeft toch best wel mooie dingen gemaakt!

    Login om te reageren
  8. Luc zegt

    26 augustus 2007 om 10:17

    had alleen zelf de motorkap ook wit gespoten

    Login om te reageren
  9. als ik het geld had . . . zegt

    26 augustus 2007 om 10:24

    ziet er goed uit
    maar hij doet me erg veel aan een mustang denken
    zou wel aan mij liggen

    Login om te reageren
  10. Mr zegt

    26 augustus 2007 om 10:36

    prachtig alleen de velgen mogen van mij wel wat dikker

    Login om te reageren
  11. ronald ccx zegt

    26 augustus 2007 om 10:40

    dit zelfde trucje ga ik met een crx doen… auto ruimte en gereedschap is er al
    nu alleen het blok etc nog… is een lopend droom project :D
    ow ennu.. streef gewicht 900 kg…

    Login om te reageren
  12. Tigra rider zegt

    26 augustus 2007 om 10:40

    Wow die is zeker mooi :)
    Oude herinneringen komen boven nu uit de tijd dat ik samen met mijn buur voor de celica club Nederland de Celica’s heb gerestaureerd.
    Ik zal eens op zoek naar een foto van de Cabrio die we van het boven staande model hebben gemaakt.

    Login om te reageren
  13. LC zegt

    26 augustus 2007 om 10:54

    Oldschool Honda Civic op het achtergrond

    Login om te reageren
  14. Yellomello zegt

    26 augustus 2007 om 11:05

    @ Ronald ccx:
    ga je je CRX-ombouw op het web middels foto’s bijhouden?

    Login om te reageren
  15. Snoepie zegt

    26 augustus 2007 om 11:09

    mooie porno bak zeg!

    Login om te reageren
  16. Larrs zegt

    26 augustus 2007 om 11:26

    Dat heeft hij mooi gedaan. :)

    Login om te reageren
  17. xavier zegt

    26 augustus 2007 om 11:34

    Zeer mooi, maar het interieur vind ik ook zeer saai.

    Login om te reageren
  18. Chief_S5 zegt

    26 augustus 2007 om 11:43

    Heel mooi, maar het interieur moet idd een klein beetje aangepast worden.. :P Die Honda Civic is ook wel geinig. :)

    Login om te reageren
  19. floryn zegt

    26 augustus 2007 om 11:56

    oldschool syndicate

    heel cool gedaan echt mijn stijl alleen zou ik altijd een europese auto pakken

    Login om te reageren
  20. lincoln zegt

    26 augustus 2007 om 12:21

    o,ja ….. en als iemand een onbetrouwbare wankelmotor vervangt door een opgepept buickblok is het hier hel en verdoemenis … ha ha ha lekkere consequente tjenkers.

    Login om te reageren
  21. johantuning zegt

    26 augustus 2007 om 12:22

    im loving it :D

    Login om te reageren
  22. Marc zegt

    26 augustus 2007 om 12:22

    Prachtig :D Ik wist niet dat de eerste gen. Celica er zo uitzag maar ik vind het er erg netjes uitzien. Respect voor de eigenaar/bouwer/hersteller.

    Login om te reageren
  23. DennieFR zegt

    26 augustus 2007 om 12:23

    Gewoon prachtig!
    Niks meer over te melden.

    Login om te reageren
  24. michiel zegt

    26 augustus 2007 om 12:29

    @johantuning kun je iets op autoblog zetten van mij?
    ik heb spyshots van nieuwe z4 en info over nieuwe cayenne

    Login om te reageren
  25. floryn zegt

    26 augustus 2007 om 12:41

    @ lincoln

    volgens mij heb jij last van een probleempje dat heet:”iedereen heeft tegenwoordig een hekel aan de amerikanen” maar deze auto is veel stijlvoller gefixt dat zie je zo hier zit een gedachte achter.

    Login om te reageren
  26. Vroegerr! zegt

    26 augustus 2007 om 12:42

    Honda stuff in een Toyoya :-(
    Dat vind ik wel erug jammer, Toyota heeft toch ook vette motoren..
    En dat inetrieur :-o Heel erg fout!

    Op de voorspoiler na vind ik ‘m aan de buitenkant supergaaf.
    Maarja das ook wel een beetje jeugdsentiment van vroegerr! (heb er nl zelf 4 gehad)..

    Login om te reageren
  27. lincoln zegt

    26 augustus 2007 om 13:03

    @florijn .. tuurlijk zit hier een gedachte achter .. ook al ontgaat mij de gedachte en filosofie volledig .. maar goed .. een andere motor in een bestaande carroserie moet je inderdaad eerst bedenken .. en als je die dan eerst denkbeeldig samenstelt …….. dan zit er inderdaad een gedachte achter.

    Login om te reageren
  28. de sjonnies zegt

    26 augustus 2007 om 13:08

    In Nederland roestten die dingen als een Alfa, je wilde er niet dood in gezien worden in zo’n Celica, maar mechanisch waren ze wel sterk en als ik me niet vergis was er ook een twincam versie van, die het m’n Giulia Supertje (ook zo’n roestbak) wel verrekte moeilijk maakte, de meeste van die dingen waren 1600 tjes en die vrat de Giulia zo op bij een stoplicht.
    Verder krijg ik nog steeds geen warme gevoelens bij deze spijkerbak, in de grote stad was deze auto zeer geliefd onder de rijksgenoten !

    Login om te reageren
  29. DAT zegt

    26 augustus 2007 om 13:15

    Toen maakten ze nog mooie Toyota’s. Ze leken vooral op de amerikaanse muscle cars.

    Login om te reageren
  30. Robin zegt

    26 augustus 2007 om 13:33

    Ow wat een gigantisch toffe bak is dit! Man heeft gevoel voor stijl en heeft precies gedaan wat goed is.

    Login om te reageren
  31. clijde zegt

    26 augustus 2007 om 13:47

    Helemaal af!

    Login om te reageren
  32. vinox zegt

    26 augustus 2007 om 14:03

    Nnnice! Das pas tuning zie. Functioneel en toch mooi.

    Login om te reageren
  33. CSL zegt

    26 augustus 2007 om 16:31

    Goed gedaan hoor. erg netjes.

    Login om te reageren
  34. Guido van H. zegt

    26 augustus 2007 om 17:50

    Erg mooi gedaan! Alleen had ik verder gekeken in het motorenaanbod van Toyota. Een strakke VVTi-motor had het helemaal afgemaakt!

    Enne, het interieur? Prima zo! Geen fratsen uithalen, maar gewoon origineel laten!

    Login om te reageren
  35. johantuning zegt

    26 augustus 2007 om 19:34

    @ mischiel, hoe moet ik dat doen dan??
    en hoezo kan ik dat wel en jij niet??
    srry, kom mischien beetje noobachtig over:p
    maar ben hier nog maar en klijn weekje:p

    Login om te reageren
  36. Ivan zegt

    26 augustus 2007 om 23:01

    Ja zo als het moet :) puur japans gehouden met wantabes velgjes:)

    Login om te reageren
  37. bartholomeo zegt

    27 augustus 2007 om 00:21

    die heeft tenminste karakter, prachtig autootje

    Login om te reageren
  38. JD zegt

    27 augustus 2007 om 07:55

    Wow wat een ruimte in die motorruimte. Think potential. Think V8.

    Login om te reageren
  39. Pomoek zegt

    27 augustus 2007 om 10:34

    Hier is iemand met gevoel voor stijl aan de slag geweest. Deze Celica is in de basis gewoon een mooie auto, en een ondergewaardeerde klassieker. Dat je een auto visueel weet te tunen zonder dat het ding er belachelijk uit gaat zien (99% van de tuning-tupperware die ik dagelijks zie rondrijden) is gewoon heel erg knap. Het interieur is juist door het basic te houden prachtig.

    Login om te reageren
  40. Juppe zegt

    27 augustus 2007 om 13:44

    Erg mooi ding zeg! Het mooiste blok erin, alleen beetje jammer om er een ander merk in te leggen, toyota heeft ook erg leuke blokken gemaakt. Maar wel respect! Mooie clean ook die motorruimte! Alleen de originele klokken vind ik wel mooier bij deze auto passen.
    Grappig dat veel autobloggers de 1ste celica niet kennen. Dit type is de allereerste (herkenbaar aan de vlakke achterlichten, en de tankdop ertussen (achter klepje). Vanaf ’73 zat de tankdop op de c-stijl. Dit type (TA 22) was er met 3 verschillende 1600cc motoren (T-motoren), waaronder de DOHC GT. Die deed het erg goed in de rally. Later kwam er ook een 2-liter GT versie (In de RA 23/28. R staat voor R-type motor). De TA/RA 28 is het liftback type, welke erg veel op de mustang fastback leek.

    Die auto op de achtergrond is trouwens geen Civic, maar een Starlet.

    Login om te reageren
  41. wideman zegt

    27 augustus 2007 om 21:54

    @ juppe

    nee joh geen starlet maar een hacchi-roku (een toyota corrola/sprinter levin/trueno (ae86) (hachi roku betekent trouwens acht zes naar de AEachtzes)

    Login om te reageren
  42. GCHGV zegt

    28 augustus 2007 om 09:01

    hier staat er nog een in de turbo look uit 1973

    Login om te reageren
  43. Juppe zegt

    28 augustus 2007 om 12:51

    @ Wideman

    Dat is wel een Starlet (ff opgezocht: KP60), en zeker geen AE86. Er is wel een trueno die er een beetje op lijkt (qua koplampen), maar dat is de TE47. Bedoel je die soms? Maar die staat hier niet op de foto.

    Niet alle RWD corolla’s heten AE86, dat is maar 1 type. Er zijn veel meer types gebouwd. http://www.geocities.com/Colosseum/4883/crwd.html

    Login om te reageren
  44. wideman zegt

    28 augustus 2007 om 15:13

    @ juppe

    ok toppie :D

    Login om te reageren
  45. henriman zegt

    19 december 2008 om 19:39

    Heb zelf een celica ta22 GT.
    Dit exemplaar ziet er fantastisch uit, zeer mooi gedaan.
    Persoonlijk had ik een toyotablok ingebouwd, een getunde 1600 DOHC uit die tijd.
    Dit is nog steeds het mooiste model celica welke ooit is gemaakt.
    Erg roestgevoelig…..maar ja, het model en nostalgie stelt je in staat om zo’n auto met zorg te onderhouden!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North