• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Toyota FT-86 Open Concept is een GT86 Cabrio

Auteur: autoblogger, gepost 1 februari 2013 om 08:30 – 20 Reacties

Toyota FT-86 Open Concept


Over een maandje zal Toyota de FT-86 Open Concept aan het publiek tonen, tijdens de Autosalon van Genève.

De FT-86 Open concept is meer dan een conceptcar/proefballon. De auto zullen we natuurlijk op korte termijn als productiemodel gaan terugzien, net zoals dat met gewone FT-86 het geval was. Deze GT86 cabriolet concept is gebouwd om de reacties van het publiek te peilen. Maar die reacties zullen weinig invloed hebben, de prototypes van een dakloze GT86 zijn inmiddels al ontwikkeld.

Ook interessant!

  • Toyota GR86
    Naamsverandering voor Toyota GR86
  • Toyota GR 86 officieel: meer pk's en motorinhoud!
  • Toyota Aygo X
    Toyota Aygo X houdt het A-segment in leven
  • Is deze offroad occasion de leukste cabrio ooit?

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabrio, concept, ft-86, geneve-2013, gt86, Toyota

Vorig bericht: « Opel Omega A, youngtimer in beeld
Volgend bericht: Dit is de nieuwe SsangYong Rodius en het is lelijk [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. bmwe46csl zegt

    1 februari 2013 om 08:33

    strak dingetje!

    Login om te reageren
    • label89 zegt

      1 februari 2013 om 08:58

      @bmwe46csl: zeker! Doet me wel denken aan de Maserati Grand Turismo…

      Login om te reageren
  2. jack_abarth zegt

    1 februari 2013 om 08:55

    Het is wel een directe aanval op de MX-5 als je het mij vraagt.

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      1 februari 2013 om 09:00

      @jack_abarth: Weet ik niet hoor, qua prijs en aandrijfprincipe wel, al zal deze net iets duurder zijn, maar dit wagentje zal wel 300 kg zwaarder zijn dan de MX-5, waar het precies om draait bij die laatstgenoemde.

      Login om te reageren
      • ronin1130 zegt

        1 februari 2013 om 15:35

        @Jochempie: de coupé weegt iets van 1200kg. Neem daar zo een 100kg bij voor deze roadster. Weegt de MX5 maar 1000kg met vergelijkbaar vermogen?

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          1 februari 2013 om 15:37

          @ronin1130: 100kg? Dakconstructie, frame verstevigingen etc. Reken maar op 150-200kg meer gewicht.

          Login om te reageren
          • jrk68 zegt

            1 februari 2013 om 15:42

            @E34M5Touring:
            Dat ligt er helemaal aan in hoeverre Toyota in de basis rekening heeft gehouden met een cabrio variant….
            Blijft nog even koffiedik kijken.

            Login om te reageren
            • E34M5Touring zegt

              1 februari 2013 om 16:07

              @jrk68: Laat ik het anders zeggen, ik denk dat het totaalgewicht over de 1400kg gaat. Misschien zelfs wel tegen de 1500 aan. En dan is 200pk ineens niet overdreven veel meer. Bovendien moet ie het van zijn toeren hebben en ik ben bang dat extra gewicht wat van de felheid weg haalt. Zoals ik zei, ik vind het een raar besluit. Zeker als je kijkt hoe de coupe in de markt wordt gezet.

              Login om te reageren
              • jrk68 zegt

                1 februari 2013 om 19:17

                @E34M5Touring:
                Wat ik bedoel met het ligt eraan….
                Als Toyota de cabrio simultaan met de coupé ontwikkeld heeft of rekening heeft gehouden met zo’n variant, dat het meergewicht erg kan meevallen.
                1 van de bepalende structuren is bv een stijve middentunnel. Als ze dan de verleiding van een electrisch dak kunnen weerstaan zou het gewicht onder de 1300kg kunnen blijven. Dan zou ik er prima mee kunnen leven.

        • Jochempie zegt

          13 februari 2013 om 08:50

          @ronin1130: Uhu, want je hebt vermogen nodig voor een zo scherp mogelijk stuurgedrag en snelle lastwisselingen…

          Bovendien heeft een MX-5 met 160 pk op 1000 kg een beter pk/gewichtsverhouding dan de 200 op 1300+ kg voor de GT86 roadster.

          Login om te reageren
    • fant zegt

      1 februari 2013 om 12:19

      @jack_abarth: Ik betwijfel of ze de MX-5 kunnen verslaan qua fun :D

      Login om te reageren
  3. Jochempie zegt

    1 februari 2013 om 08:56

    Oooh sukkels!! Zet daar nou geen “achterbank” in!!

    Login om te reageren
  4. toyotafortuner zegt

    1 februari 2013 om 08:57

    Zal er vast net zo tof uit zien als de gewone GT86!

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      1 februari 2013 om 15:10

      @toyotafortuner:
      Zoniet nog toffer, deze staat alvast op mijn shortlist.
      Dakloos genieten van een heerlijke GT86, dat lijkt mij wel wat als daily….

      Login om te reageren
  5. notsobig zegt

    1 februari 2013 om 09:28

    Nice! Ben benieuwd!

    Login om te reageren
  6. quincy zegt

    1 februari 2013 om 10:00

    Als ze over dit concept net zo lang doen om het in productie te brengen als met de FT-86, kunnen we hem verwelkomen als de GT86 al niet eens meer in productie is.

    Wel mooie lijnen, dat dan weer wel!

    Login om te reageren
  7. salberts93 zegt

    1 februari 2013 om 13:42

    het mooie GT86 verhaal word straks nog een stuk beter :D!

    Login om te reageren
  8. E34M5Touring zegt

    1 februari 2013 om 15:23

    Ik vind het apart dat ze hem introduceren als pure driving machine, back to the fundamentals of driving etc. rob je het dak er af. Weg ideale gewichtsverhouding etc. Weg lichtvoetigheid (want verstevigingen, dakconstructie etc.). En weer een paar extra kilo’s die die non turbo 200pk unit moet versjouwen.

    Login om te reageren
    • BaRa zegt

      1 februari 2013 om 19:07

      @E34M5Touring: Daarvoor heb je toch gewoon de versie mét dak?

      Login om te reageren
  9. kapiteinaudi zegt

    1 februari 2013 om 16:39

    Gaat er nog beter uitzien dan de dichte!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North