Toyota FV2, geheel nieuwe invulling van ‘Connected Drive’

Auteur: , 16 Reacties

Sommige voertuigen verbinden je door middel van elektronica-integratie, deze FV2 (Fun Vehicle 2)* doet er een schepje bovenop: je bestuurt dit concept met je lichaamsbeweging.

Een korte blik op de FV2 zegt je al voldoende: dit is niet iets dat we over een jaar bij de Toyota-dealer kunnen kopen. Toch is het idee erachter aardig. De lichaamsbesturing, die werkt volgens het ‘van voor naar achter, van links naar rechts’-principe is een aanvulling op het feit dat de FV2 met het omliggende verkeer en de infrastructuur communiceert. Hiermee zou een veilige rit gewaarborgd moeten zijn.

Maar hier houdt het niet op, en dit is waar Toyota wat mij betreft een beetje uit de bocht vliegt, maar misschien is dat de (te) nuchtere blik van de Nederlander: met behulp van technologie uit het zgn. “Toyota Heart Project” moeten mens en machine één worden. Een beetje het Trapper Keeper-idee dus, voor de South Park-kijkers onder ons:

The vehicle uses voice and image recognition to determine the driver’s mood, accumulated driving history to suggest destinations, and driving skill information to assist the user. In addition to an augmented reality (AR)1 display on the windshield, the body color and exterior display can be changed at will, creating a more intimate relationship between vehicle and driver.

Lekker intiem in je coconnetje. HA! Ach ja, je kunt ook al met je auto trouwen tegenwoordig natuurlijk.

Deze moderne paardenkar rij je in je eentje, de hoogte bedraagt 990mm of 1.780mm afhankelijk van of je voertuig zich in sleep– of driving mode bevindt. In flipmode zit hij er tussenin, dus pas bij extreem lage passages op dat je niet je nek breekt.

De nieuwste telg die Toyota’s “Fun to Drive” filosofie volgt staat in Tokyo, samen met de JPN en de FCV. Conceptfetisjisten gaan het er nog druk krijgen.

*Wij gaan er van uit dat de Fun-Vii de eerste Fun Vehicle was.



16 reacties

Ik zag eventjes een komkommer aan voor dit ding!
@thomcarspotter: Ik een dildo
@bsxc2: Als je er in jouw Fuck Vehicle 2 dildo nu van voor naar achter van links naar rechts tussenin flipt (flipmode), ben je dan wel of niet uit de bocht gevlogen?
Maar het is wel logisch dat je dat ziet, fallusgedoe is Japanse cultuur.
Ligfiets met steunwieltjes, leuk voor de kids en bejaarden met een evenwichtsstoornis. Al komt die laatste doelgroep er zonder hulp nooit meer uit.
@tupperware: volgens mij moet je er nog steeds in staan, beetje rollator idee
Wat een dom concept iedereen rijdt over 20 jaar niet meer zelf maar de auto waarom dan zelf besturen domme toyota
Hé, een lig-Segway!

Stiekum wel benieuwd wat meneer Spee hiervan vind, allemaal lampjes op plaatsen waar ‘de wetgever’ niet bedacht heeft dat er lampjes moeten zitten. Dat kán gewoon niet goed zijn…
@potver7:
Dhr Spee heeft daar al jaren geen ruk meer over te vertellen.
Niet dat het er überhaupt toe doet bij een concept die toch nooit verder komt dan de beursvloer.
@tupperware: klopt, maar ook nadat hij allang een andere functie bij het OM had bleef hij voor de camera allemaal tegeltjes-verkeerswijsheden verkondigen. En of hij ergens over ging heeft hem nooit tegengehouden. Hij ging ook regelmatig op de stoel van de wetgever zitten.
Volgens mij wordt je zwaar uitgelachen als je in zo’n ding aan komt rijden. Soort Batmobiel voor peuters, maar dan voor volwassenen.
@JamesBond007:
Oke -wordt- zonder t dan -)
Toyota en Fun, gaat dat wel goed samen? Behalve dan de Gt-86, wat een halve Subaru is.
@tdu2zonda:
Bij echte mensen die in de echte wereld, echte auto’s kopen gaat fun en Toyota zeker samen. Oké het gamma loopt er nu niet meer van over maar denkende aan de Celica, Supra, MR2 en AE86 is er zat leuks te krijgen met dat logo op de neus.
@tupperware: inderdaad, vroeger hadden ze leuke, soms zelfs gooi-en-smijt wagens. Jammer eigenlijk dat ze dat niet meer doen. Maar ik bedoelde eigenlijk het huidige gamma, had ik er misschien bij moeten zetten :)
@tupperware: Celica ftw!
We gaan dus weer terug naar het Fred Flinstone tijdperk?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).