• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Toyota iQ 130G MT is een serieus snelle eierdoos

Auteur: sir_smokalot, gepost 13 januari 2012 om 13:09 – 24 Reacties

Toyota iQ 130G MT


Getunede iQ’s, die hadden we vooralsnog alleen op de SEMA gezien. Maar dat was allemaal show, en geen go. Dan pakken de Japanners het zelf wel aan, met als resultaat een iQ met 130 pk! En het leuke is: er zijn productieplannen!

Met Aygo’s hield Toyota zich al eens bezig, met als resultaat de 197 pk sterke Aygo Crazy. Maar deze was toch echt iets te crazy (en vooral te duur) voor productie, dus dat bleef bij een one-off (vergelijk bijvoorbeeld de Nissan Micra 350SR en de recente Juke-R).

Deze iQ is wat serieuzer qua realistisch potentieel. Gazoo Racing tuned by MN (afgekort als GRMN, zeg maar voor Toyota wat Nismo voor Nissan is) wist nog een beetje ruimte te vinden in de compacte motorruimte en monteerde een supercharger op de 1.3, met als resultaat 130 pk en 180 Nm. Om het af te maken zit er ook een close ratio zesbak in, en betere remmen, vering en een dubbele uitlaat. Helaas wordt er geen gewicht bij vermeld.

Gazoo deed al eens eerder een iQ trouwens, dus ze hebben al kunnen oefenen. Het is de bedoeling dat er 100 stuks gemaakt gaan worden, en reken maar dat daar animo voor is! (via groen7)

Ook interessant!

  • Deze kneiterdikke Toyota iQ heeft een verrassing in huis
  • Toyota Fortuner GR Sport
    Dít is de laatste Gazoo Racing van Toyota
  • Toyota GR86
    Naamsverandering voor Toyota GR86
  • Toyota GR GT3
    Wat zit er eigenlijk onder de Toyota GR GT3?

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

gazoo, iq, tokyo-auto-salon, Toyota, tuning

Vorig bericht: « Toyota toont GT 86 Modellista en Performance Line
Volgend bericht: Spyshots: BMW 3 Serie Touring (F31) »

Lees Interacties

Reacties

  1. DennisS65B40 zegt

    13 januari 2012 om 13:12

    Hoppa, supercharger dus nog verder te tunen! Met 180 pk en Koni’s rij waarschijnlijk heel wat zoek in je wolfje in muesli-kleding.

    Login om te reageren
  2. Renesis zegt

    13 januari 2012 om 13:13

    Zo’n supercharger heeft de Aston Martin Cygnet ook wel nodig.

    Login om te reageren
  3. E34M5Touring zegt

    13 januari 2012 om 13:13

    En zo heeft Aston Martin mooi een snelle variant van hun Cygnet.

    Login om te reageren
  4. jolig zegt

    13 januari 2012 om 13:17

    Dat lijkt me echt eng, zo’n auto met hele korte wielbasis. Op droog wegdek is het wel ok, maar als het ietsje glad is, sta je volgens mij meteen achterstevoren.

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      13 januari 2012 om 13:24

      @jolig: Een beetje dit: http://www.autojunk.nl/2011/12/brommobiel-met-motorfietsblok-doet-hillclimb

      Login om te reageren
      • jolig zegt

        13 januari 2012 om 13:36

        @kaasboerin: Ja, of dit:
        http://www.youtube.com/watch?v=QqQ2mOX9SNE

        Login om te reageren
      • Vanquish zegt

        13 januari 2012 om 13:57

        @kaasboerin: Moest ik ook aan denken!

        Login om te reageren
  5. xilver zegt

    13 januari 2012 om 13:24

    Trekt nergens naar en is waarschijnlijk veel te duur voor wat je krijgt.

    Login om te reageren
    • masterstig zegt

      13 januari 2012 om 15:24

      @xilver: Ik denk dat ie ook heel erg duur gaat worden, hij is standaard al duur (eigenlijk te duur), en dan heeft ie ook geeneens heel erg veel pk’s erbij.

      Login om te reageren
  6. Megakix zegt

    13 januari 2012 om 16:03

    @Sir_smokalot : gewicht = 980kg

    Login om te reageren
    • dutchiehd zegt

      14 januari 2012 om 00:50

      @Megakix: das veel.. Veel te veel..

      Login om te reageren
  7. The360box zegt

    13 januari 2012 om 16:22

    En dat allemaal in dat kleine motorcompartiment, snapte nooit dat er op die weinige M² aan auto zoveel inpaste…

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      13 januari 2012 om 16:41

      @The360box: Dat heb ik nou ook altijd bij meisjes..

      Login om te reageren
      • norge zegt

        13 januari 2012 om 17:28

        @kaasboerin: Meisjes op vierkante meters ? Je moet er maar van houden :mrgreen:

        Login om te reageren
  8. Lan_Evo zegt

    13 januari 2012 om 17:27

    Ik blijf dit toch wel geinige autootjes vinden, gewoon ook door de engineering die ze erin hebben gestopt. Ding heeft ook echt een draaicirkel van niks, zag er overlaatst 1 wegrijden die langs de kant van de weg geparkeerd stond, viel echt op gewoon en 130 pk in zo’n ‘lichte’ auto is altijd lekker natuurlijk. :)

    Login om te reageren
  9. norge zegt

    13 januari 2012 om 17:27

    Onder de 1000 en 130 peeka is heel erg leuk,hoef je niks premium voor te kopen.

    Login om te reageren
  10. jorden zegt

    13 januari 2012 om 17:42

    980 kg!?!? Dan vind ik 130 pk niet echt veel! een BMW 335i heeft 306pk en weegt 1500 kilo, om maar een voorbeeld te noemen.

    Login om te reageren
    • sjaakk zegt

      13 januari 2012 om 19:22

      @jorden: Dat is ten eerste een ander soort auto, ten tweede heb je het model dat net onder de M3 zit. Dus ga de volgende keer even iets anders vergelijkbaars verzinnen. Hij zou dus eerder met een Abarth 500 vergeleken moeten worden.

      Login om te reageren
    • jzaero zegt

      14 januari 2012 om 11:50

      @jorden: omdat een 335i ook zeker net zoveel kost als dit? Waarom zeg je niet meteen een Ariel Atom met 500pk dan..

      Login om te reageren
  11. syliaca zegt

    13 januari 2012 om 18:09

    dit is heel weinig, en lelijk natuurlijk..

    Login om te reageren
  12. dutchiehd zegt

    14 januari 2012 om 00:49

    Is TRD niet het nismo van Toyota?

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      14 januari 2012 om 09:07

      TRD is meer racing. Een andere vgl die je zou kunnen trekken is die met Mugen. Er schijnt een hele cultuur omheen te leven. Check hier maar eens:
      http://gazoo.com/racing/english/grmn/index.asp

      Login om te reageren
  13. Nico94 zegt

    14 januari 2012 om 12:09

    Ze moeten deze sowieso gaan maken!

    Login om te reageren
  14. ytrewq zegt

    15 januari 2012 om 09:53

    ongeveer 8 kilo per pk dus

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North