• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Toyota iQ EV: Gebouwd omdat het moet

Auteur: robbie, gepost 29 september 2012 om 18:08 – 20 Reacties

Toyota iQ EV @ Parijs 2012


Ken je dat gevoel? Dat je iets met grote tegenzin doet omdat je eigenlijk het nut er niet van inziet?

Dat gevoel had Toyota toen ze een elektrische variant van de iQ ‘moesten’ bouwen. Het is nou eenmaal hip om iets elektrisch te ontwikkelen. De Toyota iQ EV is na een heleboel voorproefjes eindelijk gereed, maar Toyota staat niet te springen om de elektrovariant in productie te nemen.

Sterker nog, Toyota zegt keihard dat ze niet geloven in 100% elektrische auto’s en daarom is besloten om slechts 100 (honderd) stuks van de iQ EV te bouwen. Het is ook niet echt een hele handige auto geworden. De range is namelijk slechts 85 kilometer (op papier). In de praktijk zal de range ongetwijfeld nog veel kleiner zijn.

De iQ EV is maar liefst 125 kilo zwaarder dan een standaard iQ en met zijn 64 pk sterke elektromotor ‘sprint’ hij in 14,0 seconden vanuit stilstand naar 100 km/u. Dankzij een snellader kan je in 15 minuten het accupakket voor 80% opladen, maar volledig opladen kost 3 uur.

PS Het lijkt ons dan sterk dat er een elektrische Aston Martin Cygnet gaat komen.


Ook interessant!

  • Toyota 3TE25
    Toyota 3TE25 is elektrisch mét achterwielaandirjving
  • Deze kneiterdikke Toyota iQ heeft een verrassing in huis
  • EV kost miljoenen banen
    EV kost miljoenen banen, volgens Toyota
  • Toyota GR86
    Naamsverandering voor Toyota GR86

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, Elektrisch, iq, parijs, parijs-2012, Toyota, two-tone, wit, zwart

Vorig bericht: « Volkswagen Golf met Style Pack – Vleugje sportiviteit
Volgend bericht: Configurator: kleed je eigen Jaguar F-Type aan »

Lees Interacties

Reacties

  1. rsvbf1 zegt

    29 september 2012 om 18:26

    \” Ken je dat gevoel? Dat je iets met grote tegenzin doet omdat je eigenlijk het nut er niet van inziet?\”

    klinkt als mijn huiswerk

    Login om te reageren
    • alcantara zegt

      29 september 2012 om 18:30

      @rsvbf1: Ik heb dat bij sex met mijn vriendin.

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        29 september 2012 om 18:53

        @alcantara:
        Dan wordt het hoogtijd voor een nieuwe vriendin/opblaaspop*.
        *doorhalen wat niet van toepassing is

        Login om te reageren
        • alcantara zegt

          29 september 2012 om 18:56

          @jrk68: Mijn vriendin heeft zelfs modellenwerk gedaan dus daar ligt het niet aan. Ik heb sowieso niets met sex, heb haar voornamelijk voor het huishouden en koken.

          Login om te reageren
          • bsxc2 zegt

            29 september 2012 om 19:24

            @alcantara: Ik denk dat de liefde snel over zal zijn als ze wist dat ze op een forum als ‘huisslaaf” wordt bestempeld, weet zij trouwens dat jij alcantara heet?

            Login om te reageren
            • betonstaal zegt

              29 september 2012 om 21:33

              @bsxc2: @alcantara can be described as an artificial substitute for suede leather

              Login om te reageren
      • norge zegt

        30 september 2012 om 12:17

        @alcantara: Verklaart in ieder geval dat jij liever met je vrienden over de “ring” gaat…

        Login om te reageren
  2. danandsomehandsome zegt

    29 september 2012 om 18:33

    ik heb dat met mijn reactie.

    Login om te reageren
    • bbroek zegt

      29 september 2012 om 18:34

      @danandsomehandsome: ik heb dat met lezen van dit soort reacties…

      Login om te reageren
  3. smoked zegt

    29 september 2012 om 18:44

    Ken je dat gevoel? Dat je iets met grote tegenzin doet omdat je eigenlijk het nut er niet van inziet?

    Ja, belasting betalen.

    Login om te reageren
  4. camber24 zegt

    29 september 2012 om 18:51

    Heerlijk, \’sprint\’ tussen aanhalingstekens. Hahaha!!

    Login om te reageren
  5. HDM zegt

    29 september 2012 om 19:18

    Wel dikke two-tone jonge, jaaaa ga d’r maar an met je Aston Martin Mydget…

    Login om te reageren
  6. SimonMc zegt

    29 september 2012 om 20:01

    “Ken je dat gevoel? Dat je iets met grote tegenzin doet omdat je eigenlijk het nut er niet van inziet?”

    Ja, zowat alles wat mijn baas mij opdraagt eigenlijk.

    Login om te reageren
  7. betonstaal zegt

    29 september 2012 om 21:32

    Cool, exclusiever dan een Bugatti Veyron!

    Login om te reageren
  8. bungabungastig zegt

    29 september 2012 om 21:56

    Laat dus een exclusieve markt vrij voor Aston Martin om wel met een elektroversie te komen. Cygnets waren toch al bedoeld voor korte ritjes naar de bakker e.d.

    Login om te reageren
  9. makkie zegt

    29 september 2012 om 22:03

    Het leven.

    Login om te reageren
  10. Carreza zegt

    30 september 2012 om 00:51

    Wauw, 100 stuks… Zowaar een collectorsitem.

    Login om te reageren
  11. peugeotpartner2012 zegt

    30 september 2012 om 01:51

    Over een jaar is Aston Martin dus klaar met de ‘ontwikkeling’ van een elektrische Cygnet?

    Login om te reageren
  12. bofkont zegt

    30 september 2012 om 09:49

    Waarom begin je er dan in hemelsnaam aan?
    Ook nog eens een lelijke auto die waarschijnlijk bij productie veel te duur is en ook nog eens nutteloos door zijn beperkte bereik.

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      30 september 2012 om 09:57

      @bofkont: Vraag 1 is een juiste, de rest snijdt niet zo veel hout.

      Zijn bereik van 85 km is in de stad ruim voldoende. De meeste automobilisten rijden sowieso niet meer dan 85 km per dag. Daarnaast zijn EV’s altijd duur, maar de early adopters kopen ze wel.

      Niet dat dat hier echt aan de orde is, want er worden maar 100 gemaakt. Die zie je dus gewoon in bedrijfsvloten terug, net zoals dat nu met de ActiveE het geval is.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North