• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Toyota lanceert 520 pk sterke Sports Utility Cruiser

Auteur: sir_smokalot, gepost 14 oktober 2014 om 08:08 – 37 Reacties

Afbeelding Toyota lanceert 520 pk sterke Sports Utility CruiserAfbeelding Toyota lanceert 520 pk sterke Sports Utility CruiserAfbeelding Toyota lanceert 520 pk sterke Sports Utility CruiserAfbeelding Toyota lanceert 520 pk sterke Sports Utility CruiserAfbeelding Toyota lanceert 520 pk sterke Sports Utility CruiserAfbeelding Toyota lanceert 520 pk sterke Sports Utility CruiserAfbeelding Toyota lanceert 520 pk sterke Sports Utility CruiserAfbeelding Toyota lanceert 520 pk sterke Sports Utility Cruiser

Oppa, Ponam style
Qua brute power zijn we de laatste jaren niet echt veel verwend door Toyota, maar het concern zet de inhaalslag in met een gestroomlijnde 520 pk 6 liter powerdiesel met grote spoiler. Dit is de Ponam-31.

Ok, de pk-gewichtsverhouding van deze 5.600 kg zware witte Toyota is misschien niet geweldig en op land kan je er weinig mee, maar er passen wel 12 mensen in deze 10,5 meter lange speelboot. Achteraan hangen twee 3 liter viercilinder diesels met directe injectie, die allebei maximaal 260 pk uitblaffen. Een tankinhoud van 620 liter garandeert de landrot met zeebenen enig onafgebroken vaarplezier.

Het is misschien geen powerboat a la cigarette racing, maar desondanks is het (samen met de GT86) de Toyota waarmee we je de meeste kans geven wat leuke dames mee te nemen voor een rondje.

Ook interessant!

  • Toyota voorkomt doorverkoop Land Cruiser door terrorisme
  • Toyota GR 86 officieel: meer pk's en motorinhoud!
  • Toyota Proace City Electric
    Toyota Proace City Electric is busje met 136 pk
  • Toyota MR2 komt terug met 400 pk!

Nieuwste artikelen

  • Video: Dame scheurt veel te hard over krappe weg
  • Europese ‘Kei Car-categorie’ blijkt stimulans voor meer elektrische crossovers
  • Ineens is je auto geen youngtimer meer, wat zijn je opties?
  • Nederlandse overheid wil MEER 130 km/u-snelwegen!
FacebookTweetPinLinkedIn

boten, Diesel, Toyota

Vorig bericht: « Olieprijs daalt verder, Duitsers tanken zich suf
Volgend bericht: Spelshow geeft voor een half miljoen aan auto’s weg »

Lees Interacties

Reacties

  1. mar10us zegt

    14 oktober 2014 om 08:26

    Hier een item over een paard dat Porsche heet… Misschien ook interessant voor AUTOblog?

    Login om te reageren
    • mar10us zegt

      14 oktober 2014 om 08:26

      @mar10us: http://www.harryshorse.com/nl/paardvandemaand/view/eva/252/

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        14 oktober 2014 om 08:52

        @mar10us:

        ben je sarcastisch .. +1 ..
        ben je serieus .. +2 ..

        Login om te reageren
        • gregorius zegt

          14 oktober 2014 om 09:17

          @lincoln: a gut, Porsche springt in het M, maar gelukkig wel de punten voor het Z op Zak; ….je zou daar toch maar maar een VK krijgen voor vloeiende kak.

          Login om te reageren
          • lincoln zegt

            14 oktober 2014 om 09:59

            @gregorius:

            Porsche is dus gewoon rijp voor de lijm-fabriek ..
            en dat debiele wijf die het nodig vindt om met haar dikke kut boven op dat beest te springen helemaal ..

            dus hier @mar10us .. alsnog je topic over je nichtje ..

            Login om te reageren
        • mar10us zegt

          14 oktober 2014 om 09:43

          @lincoln: maak er dan maar 1,5 van…

          Login om te reageren
      • sir_smokalot zegt

        14 oktober 2014 om 09:16

        @mar10us: Dit is je eerste reactie in 4 weken. Die van 4 weken geleden luidde ‘appelen en peren’. Bedankt voor je constructieve bijdrages in de commentpanelen.

        Login om te reageren
        • mar10us zegt

          14 oktober 2014 om 09:45

          @sir_smokalot: ben je nou serieus op je p*k getrapt dat ik je item afzeik? Komop zeg. Ik ben één van de velen die vind dat er teveel items naar voren komen waar geen serieuze auto in te vinden is.

          Login om te reageren
          • parker zegt

            14 oktober 2014 om 13:14

            @mar10us: nee, dat ben je niet. Je bent één van de weinigen. En gaat lekker heen naar Autoweek of zo, kun je lekker tussen je denklijntjes blijven.

            Login om te reageren
        • Michiel1 zegt

          14 oktober 2014 om 10:38

          @sir_smokalot: als we zo bezig zijn zet er anders eens een leuk filmpje op van een dame genaamd Mercedes! giggity!

          Login om te reageren
          • sir_smokalot zegt

            15 oktober 2014 om 06:59

            @Michiel1: Vooruit. Niet sexy, wel hardbody: https://www.youtube.com/watch?v=m2e3o2yFhNA

            Login om te reageren
    • tupperware zegt

      14 oktober 2014 om 08:31

      @mar10us:
      Waarom zo zuur op de vroege morgen?
      Als je het artikel niets vindt zal niemand je verplichten om het te lezen.

      Login om te reageren
  2. PunicaOase zegt

    14 oktober 2014 om 08:29

    Prijs?

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      14 oktober 2014 om 09:14

      @PunicaOase: ¥29,700,000, oftwel een kleine 220k in euro’s

      Login om te reageren
  3. gregorius zegt

    14 oktober 2014 om 08:33

    Allemaal leuk en aardig, maar ga naar een average jachthaven in Amerika en je ziet tientallen boten met meer dan 1000pk erachter hangen, vaak in units van 350pk. Dat is erachter en niet erin; da’s waar.
    Maar een boot als deze met 520pk is totaal niet bijzonder.

    Login om te reageren
    • dodge-hemi zegt

      14 oktober 2014 om 08:44

      @gregorius: precies allemaal met die chevy 5.7liters met een dikke supercharger erop en dan kom je normaal gesproken op 700 a 800pk maar dat is volgens amerikanen niet genoeg dus komt er een 2e

      Login om te reageren
    • stevenpoal zegt

      14 oktober 2014 om 09:38

      @gregorius: Klopt, daar (USA) waar de benzine bijna niks kost. In Europa is het toch fantastisch om een relatief zuinige diesel te hebben? Vind het een mooie boot voor een relatief gezien gunstige prijs, zou me er wel mee vermaken! Hard varen mag en kan toch bijna nergens meer.

      Login om te reageren
  4. krizus zegt

    14 oktober 2014 om 08:41

    bootblog

    Login om te reageren
  5. rnej zegt

    14 oktober 2014 om 08:45

    520 pk is niet bijzonder, maar denk dat dit bootje een knoop of 40 wel redt. toch leuk.

    Login om te reageren
    • bmwx6mdriver zegt

      14 oktober 2014 om 11:47

      @rnej: deze boot haalt zeker geen 40 knopen. Wij hebben een fairline targa 42 met 2 keer 780 pk 6,9 liter diesels erin en die tikt net de 42 aan

      Login om te reageren
      • rnej zegt

        14 oktober 2014 om 13:13

        @bmwx6mdriver: dus? valt niet te vergelijken met zo’n diepe V-romp en tig ton minder gewicht. ik zou het een trieste zaak vinden als ‘ie geen 40 haalt… zal ook wel niet veel harder gaan hoor…

        Login om te reageren
  6. gtdave zegt

    14 oktober 2014 om 08:45

    Komkommertijd

    Login om te reageren
  7. sydney zegt

    14 oktober 2014 om 08:47

    Het allerleukste van varen is; meevaren.Een eigen boot wordt je dood..

    Login om te reageren
  8. lincoln zegt

    14 oktober 2014 om 09:00

    niet de peekaas maar boegsnelheid is van belang ..
    wel mooi trouwens zo,n gelaste aluminium romp met baleinen ..

    Login om te reageren
    • super zegt

      14 oktober 2014 om 13:08

      @lincoln:
      boegsnelheid? bedoel je ms rompsnelheid? maar dan nog is aantal pks altijd van belang, zeker bij dit soort semi planerende rompvormen.

      Login om te reageren
    • lekbak zegt

      14 oktober 2014 om 13:52

      @lincoln: rompsnelheid is niet van belang. Deze boot planeert over het water. Bovendien is rompsnelheid alléén gerelateerd aan lengte (het moment dat de boot 1 golf trekt). Model bepaalt of de boot het überhaupt kan halen en hoeveel pk’s er vervolgens voor nodig zijn.

      Veel mensen denken dat rompsnelheid de snelheid is waarop een boot golven begint te trekken. Dit is wel de hoogste economische snelheid maar niet de rompsnelheid.

      Login om te reageren
  9. gerjan zegt

    14 oktober 2014 om 09:02

    doe mij maar een kleine aluminium boot. 5pk motor er acht kleine elektrische motortje erbij en mooi snoekbaars vissen, Heb ik meer plezier aan!

    Login om te reageren
    • stephanotis zegt

      14 oktober 2014 om 09:10

      @gerjan: Er zitten 4 hengelsteunen ingebouwd aan de zijkanten acherop, ga je toch lekker eens een dagje trollen op tonijn o.i.d., wil je nooit meer snoekbaarzen.

      Login om te reageren
  10. E34M5Touring zegt

    14 oktober 2014 om 09:21

    Mooie diesel voor de Tacoma en Tundra!

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      14 oktober 2014 om 09:22

      @E34M5Touring: Never mind, dacht dat het 1 motor was. “gaat koffie halen”

      Login om te reageren
      • 406_v6 zegt

        14 oktober 2014 om 09:37

        @E34M5Touring: Diesel is afgeleid van de Land Cruiser Prado:

        “The Ponam-31 is powered by two 3.0-liter inline four-cylinder direct-injection diesel engines derived from the Land Cruiser Prado. Specially tuned for marine applications, the engine combines high power with excellent fuel efficiency, while keeping emissions, noise, and vibration to a minimum.”

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          14 oktober 2014 om 10:52

          @406_v6: Thanks voor de extra info! Had er overheen gelezen. Had even hoop op een dikke diesel voor de Tacoma/Tundra

          Login om te reageren
  11. michaelb zegt

    14 oktober 2014 om 11:15

    Een 6 cilinder in een Toyota! en dat zonder hybride techniek.. het moet niet gekker worden..

    Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      14 oktober 2014 om 12:41

      @michaelb: Jij hebt de lessen leren lezen overgeslagen op de basisschool?

      Login om te reageren
  12. lekbak zegt

    14 oktober 2014 om 13:56

    Ik snap nooit waarom er zo’n hoog specifiek vermogen in dat type boot moet. Je hebt altijd ruimte zat en het meergewicht van 2 keer een 6L motor heeft bij dit type logge ‘speed’boot toch geen effect. Grote motor is vaak zuiniger want laagtoeriger en gaat altijd langer mee…

    Eigenlijk snap ik dit type boot helemaal niet. Slechte speedboot en slechte conventionele boot gecombineerd. Slecht dus.

    Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      14 oktober 2014 om 18:24

      @lekbak: 6L motoren?? Waar heb je dat vandaan?

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        14 oktober 2014 om 18:42

        @406_v6: beter lezen. Ik heb het over specifiek vermogen en vervolgens grotere motoren. Ik zeg dus dat het me beter lijkt motoren te gebruiken van bijv 6000cc. Ik heb het dus niet over een inline 6 mocht je dat denken…

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North