• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Toyota Proace City Electric is busje met 136 pk

Auteur: willeme, gepost 4 mei 2021 om 13:03 – 9 Reacties

Toyota Proace City Electric

Niet verkeerd. met zo’n Toyota Proace City Electric heb je net even wat meer power onder de rechtervoet dan vroegah.

Nog niet zo heel erg lang geleden was een kleine, ongeblazen viercilinder motor het maximaal haalbare in een compacte bedrijfswagen. Dan had je zo’n 50 tot 70 pk onder de kap. Auto’s als de Citroen Berlingo, Volkswagen Caddy of Fiat Doblo kwamen later ook met turbodiesels op de markt met 90 pk of soms zelfs ietsje meer. Daarmee kon je heel snel leesmappen rondbrengen en iedereen van de linkerbaan duwen.

Toyota Proace City Electric

Maar nu er ook elektrische bedrijfswagens zijn, kun je ook kleine elektrische bestelbusjes bestellen. En het mooie daarvan is: je hebt flink vermogen! Dat is ook het geval met de Toyota Proace Electric. Het is een elektrische variant van de reguliere Proace City. mocht je vergeten zijn wat dat is, het is de kleine bestelwagen van Toyota. Een zustermodel van de Peugeot Partner, onder andere.

Toyota Proace City Electric

De Toyota Proace City Electric heeft dus een 100 kW sterke elektromotor onder de kap, dat is 136 pk in oude wereld-taal. Afhankelijk van de uitvoering is de range ongeveer 240 tot 260 km, volgens de WLTP. Wat wel handig is, er zijn diverse rijmodi. Hoe minder vermogen je hebt, hoe groter de range wordt. Zo kun je die 260 km alleen halen als je de motor van de Toyota Proace City Electric begrensd op 82 pk en 180 Nm. Handig, nietwaar?

Laadvermogen

Misschien nog belangrijker is het laadvermogen. Dat is bij deze uitvoering 800 kg. Ook mag er een aanhanger achter, deze mag maximaal 750 kg wegen. Dat is redelijk bescheiden, maar als je geregeld (veel) meer moet trekken, keek je waarschijnlijk naar een grotere bedrijfsauto. Overigens is de Proace City Electric niet altijd een bedrijfsauto, er is ook een personenwagenversie, die de toevoeging ‘Verso’ meekrijgt.

Toyota Proace City Electric

Beide uitvoeringen van de Toyota Proace City Electric komen naar Nederland. Deze kun je bij de dealers verachten in het vierde kwartaal van dit jaar. Prijzen en exacte leverdata worden op een later tijdstip bekendgemaakt, aldus Toyota Nederland.

Ook interessant!

  • Toyota GR 86 officieel: meer pk's en motorinhoud!
  • Prijs eerste elektrische bedrijfswagen van Toyota bekend
    Prijs eerste elektrische bedrijfswagen van Toyota bekend
  • Toyota MR2 komt terug met 400 pk!
  • Toyota GR86
    Naamsverandering voor Toyota GR86

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

Bedrijfswagen, electric, Elektrisch, proace-city, Toyota

Vorig bericht: « Video: Eye of the Tiger is een lekker nummer
Volgend bericht: Verbeter de wereld, koop een auto op Marktplaats »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    4 mei 2021 om 13:37

    Ideaal om de binnenstad mee onveilig te maken.

    Login om te reageren
  2. Svenska II zegt

    4 mei 2021 om 14:55

    En wat is de actieradius met 800 of belading en 750 kg erachter?

    Login om te reageren
    • MarcoM zegt

      4 mei 2021 om 16:44

      @svenska2: 90 km, vraag maar eens aan de Nissan EV busjes rijders.

      Login om te reageren
      • BerlingoHdi zegt

        4 mei 2021 om 19:32

        @marcomanta: Klopt, ken iemand die circa 80 kilometer per dag rijd rond Amsterdam, als hij naar Zaandam wil rijden moet de auto minimaal een half uur aan de lader.

        Login om te reageren
  3. The Stig NL zegt

    4 mei 2021 om 15:59

    Goh, 136 pk. Wat een verassing!
    Echt alle elektrische auto’s van Stellantis hebben 136 pk…

    Login om te reageren
  4. bpc zegt

    4 mei 2021 om 17:05

    136pk is toch niet zo bijzonder, de vorige caddy 2.0tdi kon je op 150pk krijgen en ik dacht de opel combo ook zoiets, dan hebben we het nog niet over de vele gechipte turbodieseltjes. Goed geladen of met aanhanger zou mijn keuze snel gemaakt zijn. Gekeken naar de huidige technologie blijft een diesel de beste keuze voor zo een werkpaard mi.

    Login om te reageren
  5. vondick zegt

    4 mei 2021 om 17:23

    Klopt niet. Toyota maakt geen busjes. En ook geen elektrische auto’s.

    Login om te reageren
  6. maussieknip zegt

    4 mei 2021 om 19:31

    Leuk ook als je met zo’n lage actieradius, beladen van de ene kant van het land naar de andere kant moet. Moet je onderweg nog 2x bijladen op een enkele rit. Uurloon hoger of extra tijd factureren aan je klant. Zal dezelfde klant ook niet meer perse jou in willen huren.

    Login om te reageren
  7. paulsurfing zegt

    4 mei 2021 om 23:33

    Tijd voor de roverheid om dit te stimuleren want er is nu tenslotte een goed alternatief… ooh nee toch niet

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North