• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Toyota nu de grootste na 76 jaar GM

Auteur: Dennis, gepost 27 december 2007 om 12:35 – 70 Reacties

Toyota logo

Het jaar mag dan nog niet helemaal voorbij zijn, maar de strijd is inmiddels al wel gestreden. De Amerikaanse automotive-reus General Motors was 76 jaar lang de grootste autoproducent ter wereld, maar moet deze positie nu afstaan aan het Japanse Toyota. Het was een nek aan nek race, want Toyota zal dit jaar uitkomen op zo’n 9,36 miljoen verkochte auto’s, terwijl General Motors blijft steken op 9,3 miljoen stuks.

Toyota is niet van plan om de koppositie ooit nog af te staan en heeft de verkoopdoelstelling voor 2008 met ruim 5 procent verhoogd ten opzichte van dit jaar en mikt op 9,85 miljoen auto’s. General Motors heeft nu nog altijd het record voor meest verkochte auto’s in één jaar door in 1978 9,55 miljoen auto’s te verkopen. In 2009 wil Toyota de mijlpaal en record van meer dan 10 miljoen auto’s op naam zetten.

Analisten verwachten echter dat verkopen in de Verenigde Staten voor Toyota slechts met 1 procent zullen toenemen, dus de Japanners zullen de groei net als zoveel autobouwers vooral zoeken in de opkomende economieën als China, Rusland, India en Zuid Amerika. (via: detroit news)

Ook interessant!

  • Toyota GR86
    Naamsverandering voor Toyota GR86
  • Video: belachelijk boze BMW beukt blauwe Toyota
  • Toyota blijft een betaalbare A-segmenter maken
  • YouTuber laat Toyota Hilux van helikopter vallen
    YouTuber laat Toyota Hilux van helikopter vallen

Nieuwste artikelen

  • Video: Dame scheurt veel te hard over krappe weg
  • Europese ‘Kei Car-categorie’ blijkt stimulans voor meer elektrische crossovers
  • Ineens is je auto geen youngtimer meer, wat zijn je opties?
  • Nederlandse overheid wil MEER 130 km/u-snelwegen!
FacebookTweetPinLinkedIn

autoverkoop, GM, record, Toyota

Vorig bericht: « Rijtest: BMW M5 Touring
Volgend bericht: Fusie Chinese SAIC Motor en Nanjing Auto is een feit »

Lees Interacties

Reacties

  1. Citrofiel evil twin zegt

    27 december 2007 om 12:39

    Hoera TOYOTA!

    Login om te reageren
  2. GeoBem007 zegt

    27 december 2007 om 12:49

    mijlpaal ipv mijlaal mss? ;-)

    Goed voor Toyota. Komt tenminste wat kwaliteit van die mannen ;-) Is het nog geen tijd voor een nieuwe Supra ofzo?

    Login om te reageren
  3. w0o0dy zegt

    27 december 2007 om 12:50

    misschien moet GM toch eens op bezoek bij Opel Nederland…. die zetten aan het eind van het jaar gewoon een vrachtlading auto’s op kenteken en laten de dealers zweten die dingen ook nog aan een klant kwijt te raken…. goede tacktiek kennelijk want ondanks matige jaren halen ze de nr 1 positie in NL eigenlijk ieder jaar weer…….

    Login om te reageren
  4. RScosworth zegt

    27 december 2007 om 12:50

    Hoe groot is het verschil tussen Toyota en VAG eigenlijk? Of staat VAG niet op drie?

    Login om te reageren
  5. Rainier zegt

    27 december 2007 om 12:57

    Yeaaah!

    Login om te reageren
  6. Armada zegt

    27 december 2007 om 13:03

    Wat mij nu eigenlijk een beetje verbaasd is dat Toyota met zulke verkoop aantallen gewoon lekker winst maakt, terwijl GM dik verlies lijdt.

    Login om te reageren
  7. Rick dos zegt

    27 december 2007 om 13:03

    @RScosworth

    VAG zit op iets meer dan de helft van die aantallen.

    Login om te reageren
  8. Rick dos zegt

    27 december 2007 om 13:04

    @Armada

    Het zijn voornamelijk arbeidskosten wat ik begrepen heb die de das omdoen.

    Login om te reageren
  9. 3-serie zegt

    27 december 2007 om 13:05

    @ RScosworth

    Op drie staat Ford, vier is VAG met zo’n 6 miljoen stuks

    Login om te reageren
  10. VonStroke zegt

    27 december 2007 om 13:11

    Tzal mij worst wezen, ik hoef er absoluut geen :P

    Login om te reageren
  11. Mustang zegt

    27 december 2007 om 13:12

    Verbaasd me niets dat toyota ls eerste staat!
    Goeie en betrouwebare auto’s.

    Login om te reageren
  12. joep zegt

    27 december 2007 om 13:27

    @3-serie, volgensm ij staat niet VAG maar renault-nissan op 4

    Login om te reageren
  13. Nick zegt

    27 december 2007 om 13:29

    @Mustang: Dat is slechts een vooroordeel.

    Login om te reageren
  14. RScosworth zegt

    27 december 2007 om 13:29

    @ Rick dos & 3-serie
    Wow dan is Toyota nog veel groter dan ik dacht.

    Login om te reageren
  15. Floris zegt

    27 december 2007 om 13:42

    Het hoe en waarom van GM en hun slechte (financiële) performance is in dit topic uitgebreid besproken;
    http://www.autoblog.nl/archive/2007/11/08/gm-downfall-39-miljard-dollar-verlies-in-q3

    Een niet helemaal up-to-date lijst van de grootste auto fabrikanten vind je hier;http://en.wikipedia.org/wiki/Automaker#World.27s_largest_vehicle_manufacturers

    Login om te reageren
  16. Floris zegt

    27 december 2007 om 13:43

    Iemand die mijn vorige post kan fixen?

    Goede 2de URL is http://en.wikipedia.org/wiki/Automaker#World.27s_largest_vehicle_manufacturers

    Login om te reageren
  17. Citrofiel zegt

    27 december 2007 om 14:07

    PSA is nr. 6! Op die niet-up-to-date-zijnde lijst dan.

    Login om te reageren
  18. Greg zegt

    27 december 2007 om 14:21

    @citrofiel
    Het verschil met Honda is verwaarloosbaar klein en waarschijnlijk door de 207 al lang ingehaald.

    PSA heeft het probleem dat ze totaal afwezig zijn in Noord Amerika, een continent waarin zovelen een 2e en soms zelfs 3e auto bezitten. Als je daar praktisch 0,0 auto’s afzet heb je direct een grote achterstand op GM, Ford, VW, Toyota en Honda. Dus vandaar plek nr. 6.

    In Europa is PSA een reus (2e grootste autofabrikant na Volkswagen AG)

    Login om te reageren
  19. Citrofiel evil twin zegt

    27 december 2007 om 14:39

    Als toyota dit zo nog wil houden moeten ze met sportwagens en een nieuwe Avesis komen.

    Login om te reageren
  20. geun zegt

    27 december 2007 om 14:40

    Toch wel leuk om te horen dat ze de nummer 1 plaats hebben ingenomen. in Europa doen ze het verre van slecht, maar Amerika en Azia daar scoren ze veel beter. Daar vinden we ook een paar indrukwekkede modellen terug.
    Vb: in amerika is er de Tundra pickup: 5.7 meters lang en pure brute kracht.. ideaal voor zwaar werk dus.

    Login om te reageren
  21. Citrofiel evil twin zegt

    27 december 2007 om 15:05

    @Greg;

    Ze zijn bezig voor de stap naar Amerika te zetten dus hou je maar vast. ;)
    http://www.leftlanenews.com/citroen-to-bring-cars-to-canada-then-america.html

    Login om te reageren
  22. Marten zegt

    27 december 2007 om 15:10

    Voor mij alleen een europese of amerikaanse auto, mot niets van die aziatische karretjes hebben. Blijf lekker ouderwets aan onze eigen westerse industrieën vasthouden, veel beter. Dat mag misschien kortzichtig zijn, maar wil het ook lekker niet anders inzien, :D.

    Login om te reageren
  23. Arnstrong zegt

    27 december 2007 om 15:14

    Eindelijk gerechtigheid! Als bouwer van de meest betrouwbare auto’s, hoor je op 1.
    Vreemd dat er nog mensen zijn die zoveel geld uitgeven aan (veel) minder betrouwbare merken.

    Login om te reageren
  24. Greg zegt

    27 december 2007 om 15:45

    @Citrofiel evil twin

    Ik lees t! Supernieuws aan de ene kant….

    Ik heb hele sterke twijfels bij de vraag of Amerika klaar is voor Citroen. Amerikanen gaan voor conventionele sedans en pick-ups. Citroen is heel sterk met MPV’s en compacte hatchbacks en geeft de auto’s bovendien een heel apart design waar je echt van moet houden.

    Denk dat t too much is voor de U.S.A. en dat ’t merk gaat floppen. Ik zie dan iets meer succes voor Peugeot.

    Login om te reageren
  25. Citrofiel evil twin zegt

    27 december 2007 om 15:52

    @Greg;

    Citroën is echt een merk voor Amerika met de C5,C6,…
    Trouwens Citroën is in het verleden al eens naar Amerika geweest.

    Login om te reageren
  26. Incognito zegt

    27 december 2007 om 16:38

    Citroën in de USA? Wat een enorme flop, bij voorbaat. Amerikanen zijn niet te vangen voor eigenzinnigheid.

    Login om te reageren
  27. Citrofiel evil twin zegt

    27 december 2007 om 16:43

    @Incognito;

    Toen destijds in Amerika de SM uitkwam was dat GEEN flop.
    Dus waarom zouden ze nu niet naar Amerika kunnen?

    Login om te reageren
  28. Citrofiel zegt

    27 december 2007 om 17:29

    In dat artikel staat wel: “French automaker Citroen is considering importing its vehicles to Canada”. Ze overwegen het. Maar wanneer overweegt een groot concern eens niet iets.

    Het is heel leuk nieuws, als het gebeurt. Laat die Canadezen maar eens versteld staan. Maar of het een succes wordt… Ik zit vol vooroordelen over de Amerikanen (en hun auto’s) en daar lijkt Citroën niet in te passen. Maar vooroordelen zijn weer niet altijd waar…

    Login om te reageren
  29. johan zegt

    27 december 2007 om 17:42

    Toyota verkoopt niet alleen de meeste autos maar maakt ook veruit de meeste winst….

    daarnaast, wat ik niet geheel onbelangrijk vindt, moet toyota maar slechts een miljard uitkeren aan garantieclaims…..waarbij een GM of andere merken al 3 a 4 miljard moeten uitkeren aan garantieclaims.

    zegt toch wel wat over de betrouwbaarheid ;-)

    Login om te reageren
  30. fr@nk01 zegt

    27 december 2007 om 18:12

    @Rick dos, “voornamelijk arbeidskosten”..ongeloofelijk om je ongegeneerd zulk ongenuanceerd uit te laten.
    1) de lonen in Japan behoren tot de hoogste ter wereld en tot voor hadden Japanse werknemers nog een contrakt voor het leven. De werkgevers dienden letterlijk zorg te bieden aan hun employes, 24 uur/dag…
    2) Het grootste deel van de produktie komen al jaren buiten Japan vandaan.
    3) Ieder contingent kent hun eigen research- and devolpment divisie

    De kracht bij Toyota ligt oa. bij hun beroemde zeer efficiente productie- en leveringsmethode(leanproduction).
    Is makkelijk, ook voor jou, op internet op te zoeken.

    Er is meer op de wereld dan alleen BMW…

    Login om te reageren
  31. Citrofiel zegt

    27 december 2007 om 18:14

    En Toyota bespaart ook door zijn betrouwbaarheid. Immers: Hoe minder problemen, hoe minder vaak de garantie aangesproken hoeft te worden.

    Login om te reageren
  32. Rick dos zegt

    27 december 2007 om 18:21

    @fr2ank01

    Je hebt gelijk! Ik verdien straf! Vanavond vroeg naar bed zonder eten….

    “Het zijn voornamelijk arbeidskosten wat ik begrepen heb die de das omdoen.”

    En nu nog een keer lezen maar dan graag begrijpend….

    En daarbij….

    1) de lonen in Japan behoren tot de hoogste ter wereld en tot voor hadden Japanse werknemers nog een contrakt voor het leven. De werkgevers dienden letterlijk zorg te bieden aan hun employes, 24 uur/dag…

    2) Het grootste deel van de produktie komen al jaren buiten Japan vandaan.

    Je tweede argument heft je eerste op….Welteruste!

    Login om te reageren
  33. fr@nk01 zegt

    27 december 2007 om 18:43

    GM moet veel meer uit Suzuki durven en kunnen halen, dan alleen koppelen aan Opel, Fiat doet ook goede zaken met Suzuki.
    GM Azie (incl. Chevrolet/Daewoo), is de grootste winsttak van het concern.

    Zeer onverstandig om Subaru -met hun enorme technische kennis- aan Toyota te (moeten..)verkopen, maar blijkbaar was Subaru voor GM niet meer te houden.
    Een slimme en verstandige zet van de nr. I Toyota, waarvan ik durf te stellen dat het merk Subaru (*), de hoogste kwalitateit produceerd ter wereld…bij akte.

    Login om te reageren
  34. fr@nk01 zegt

    27 december 2007 om 18:54

    HUH…..

    Login om te reageren
  35. Juppe zegt

    27 december 2007 om 19:10

    @Rick Dos,
    Ik herhaal Frank z’n “HUH…” even: HUH?…

    Login om te reageren
  36. johan zegt

    27 december 2007 om 19:21

    de hoogste kwaliteit wordt op dit moment geproduceerd door toyota en honda.

    niet voor niks dat zij in verhouding tot de productie veruit het minste geld terug betalen aan de consument ivm garantieclaims….

    daarnaast winnen deze merken telkens alle betrouwbaarheidsonderzoeken, niet alleen in nederland maar ook bijvoorbeeld in duitsland!!!!

    last but not least, en wat ik dus knap vindt. Een GM is een verzameling van vele automerken bij elkaar.

    toyota behaalt de verkoop aantallen bijna puur en alleen op basis van twee merken, toyota en lexus.

    Login om te reageren
  37. Rick dos zegt

    27 december 2007 om 19:22

    @Juppe

    Ik had toch wat meer van je verwacht. ;)

    Een grote kostenpost voor GM is/was arbeidskosten. Dit is niet zo lang geleden tot een strke gekomen waar GM veranderingen wilde zien in de kosten.

    http://www.nytimes.com/2007/09/25/business/25auto.html

    73000 mensen die gingen staken juist óm de veranderingen die GM wlde doorvoeren. GM dreigde zelfs om Amerika te verlaten voor lagelonenlanden.

    Mijn 2e punt is, in eerste instantie maakt fr@nk er een punt van dat Toyota ook hoge arbeidskosten heeft in Japan, maar vervolgens komt de meeste productie van buiten Japan. Get my point?

    Login om te reageren
  38. RScosworth zegt

    27 december 2007 om 19:25

    fr@nk01 schrijft,
    ‘waarvan ik durf te stellen dat het merk Subaru (*), de hoogste kwalitateit produceerd ter wereld…bij akte.’

    Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Een Subaru gaat dan wel zelden kapot, de onderhoudskosten van een Subaru zijn wel immens hoog.

    Login om te reageren
  39. fr@nk01 zegt

    27 december 2007 om 19:40

    @RSCosworth, heb je mij horen zeggen dat ze “goedkoop” zijn.
    mijn quote: hoogste kwaliteit…

    Ga eens naar de garage met je Mercedes of VW…

    Login om te reageren
  40. fr@nk01 zegt

    27 december 2007 om 20:07

    @Rick dos…
    No, i dont get your point…

    Dus toen het slecht ging met British Car -door oa. de vele en meeste stakingen van Europa- was dat dus de schuld van “BMW”…

    @johan…euuh Subaru winnen geen betrouwbaarheids onderzoeken…d8 je dat…
    Ik rij Honda(lease) en Mitsubishi(hobby) vaak rij ik tevens andere uiteenlopende merken wegens mijn beroep, mijn vriendin mij.. en Mazda…
    Zonder “mijn” merk te “verraden”, blijf ik mijn eerdere comment, sorry.

    Weet je trouwens dat vele huidige automerken in het verleden en heden uit een bonte verzameling bestonden/bestaan.
    Het is een keuze, en dit is hun (GM) keuze…

    Login om te reageren
  41. Rick dos zegt

    27 december 2007 om 20:12

    @fr@nk01

    Ik zie het dat je mijn punt niet begrijpt.

    Maar nogmaals: Lezen, begrijpen en dan een comment. In die volgorde graag. Dank u!

    Login om te reageren
  42. fr@nk01 zegt

    27 december 2007 om 20:20

    heel kort…”lullig schijn argument”..punt

    Login om te reageren
  43. Juppe zegt

    27 december 2007 om 20:22

    @Rick Dos,
    Ach so… ;)

    Ik dacht dat je bedoelde dat GM hoge arbeidskosten zou hebben, maar Toyota niet (als in Japan -> lage lonen).
    Daarop gaf Frank als argument dat Japan ook hoge lonen heeft, en dat daarnaast ook Toyota fabrieken heeft in dezelfde landen als GM. Dus bedoelende dat ze buiten Japan met gelijke lonen werken.

    Snappez vous?

    Login om te reageren
  44. fr@nk01 zegt

    27 december 2007 om 20:23

    onderschatting heeft vele veldslagen gekOst, rick.

    Login om te reageren
  45. fr@nk01 zegt

    27 december 2007 om 20:24

    …en hoogmoed.

    Login om te reageren
  46. Rick dos zegt

    27 december 2007 om 20:30

    @Juppe

    Je snappe, maar dit was dus niet zo. ;)

    @fr@nk01

    En onbegrip heeft vele veldslagen veroorzaakt, frank.

    Login om te reageren
  47. Juppe zegt

    27 december 2007 om 20:30

    Maar iig, loonkosten of niet. Op 1 of andere manier doet Toyota het toch stukken beter. Nou hebben ze dit jaar iets meer auto’s verkocht (Dat is nou eenmaal waarmee gemeten wordt), maar daarnaast maakten ze een winst van 13 miljard dollar in 2006, terwijl GM iets van 4 miljard in de min stond.
    Dan hebben ze ook nog eens gigantische ontwikkelingsafdelingen, ze hebben al modellen met technieken die bij anderen nog in de kinderschoenen staan, of nog niet eens bestaan (hybride), halen de beste cijfers in betrouwbaarheids- en tevredenheidsonderzoeken en ze bestaan ook nog eens relatief kort.

    Ergens doen ze toch iets goed…

    Ik las trouwens ergens dat GM vooral een groei in verkopen ziet in China, terwijl Toyota wereldwijd een groei ziet.

    Login om te reageren
  48. Rick dos zegt

    27 december 2007 om 20:37

    @Juppe

    Even voor de duidelijkheid, ik stel niet dat dat de ENIGE reden is. Het is hangt echter wel als een molensteen om de nek van GM.

    Hier wat meer feiten over de winst/verlies van GM.

    http://www.detnews.com/apps/pbcs.dll/article?AID=/20071107/AUTO01/711070414/1148/AUTO01

    Login om te reageren
  49. fr@nk01 zegt

    27 december 2007 om 21:03

    @Rick jongen, even terug…
    jij geeft een heel kort door de bocht reaktie van “vnl arbeidskosten”..daar doet je Toyota veels te kort mee.
    Het zit veel complexer in elkaar, dat weet jij dus en ik, wat let je dan om dit te publiceren…
    Het doet imo alleen negatief terwijl blabla….ok. snappie vou…:-)

    Login om te reageren
  50. Juppe zegt

    27 december 2007 om 21:05

    @Rick Dos,
    Allright :) Maar er zit iig nogal wat verschil in bedrijfsvoering kennelijk.

    Over diepgaand economisch gebeuren: Je ne comprends pas le ballon :)

    Login om te reageren
  51. johan zegt

    27 december 2007 om 21:09

    goh arbeidskosten….net of dat wanneer hoge arbeidskosten weg zijn gewerkt, dat GM ineens vanuit 4 miljard in de min in de plus komt te staan.

    of wel zeg maar even 17 miljard verschil met toyota.

    mensen die dat roepen die snappen het niet helemaal!!!!

    tuurlijk hoge lonen zal best onderdeel zijn maar dat heeft toyota ook…maar als je hele structuur van je bedrijf (lees GM) sterkt verouderd is…en ook je modellen over het algemeen achterop lopen bij een toyota dan merk je dat in heel je bedrijf….

    niet voor niks dat GM over alle linies en disciplines sterk moet reorganiseren…en dus niet alleen op de arbeidskosten!!!!

    Login om te reageren
  52. Rick dos zegt

    27 december 2007 om 21:12

    @fr@nk01

    Wat? Moet ik alles voorkauwen of mag ik ook een beroep doen op de -mag ik verwachten- aanwezige redenatie van de aanwezige personn? Ach ja, gezien deze discussie heb ik mijn antwoord eigenlijk al…met het woord voornamelijk laat ik ruimte daarvoor namelijk.

    @Juppe

    Haha ;)

    Login om te reageren
  53. fr@nk01 zegt

    27 december 2007 om 21:14

    @Rick dos, no problems hoor, ik bedoel het verder goed ;-)

    @juppe…bedankt voor de techische hulp :-)

    Login om te reageren
  54. Rick dos zegt

    27 december 2007 om 21:16

    @fr@nk01

    Ik ook. ;)

    Login om te reageren
  55. RScosworth zegt

    27 december 2007 om 21:29

    fr@nk01 schrijft,
    ‘heb je mij horen zeggen dat ze “goedkoop” zijn’

    Nee dat bedoel ik ook niet. Ik had altijd het idee dat een goede kwalitatieve auto niet alleen een auto is die nooit kapot gaat, maar ook lage onderhoudskosten heeft. Met andere woorden; de onderdelen gaan langer mee.

    Login om te reageren
  56. fr@nk01 zegt

    27 december 2007 om 21:39

    het ging mij om de “insteek”, dat roept reakties op, met halve uitlatingen geef je dus tevens ruimte voor onbegrip en verwarring en daar komt onrechtvaardig uit voort doordat men foutief wordt geinformeerd.

    Zoals dat zo vaak opzettelijk wordt geuit in de media door de Ambtelijke Politiek wat zo pijnlijk fataal kan zijn voor onze maatschappij en daar verzet ik me onvoorwaardelijk tegen.
    Nah, wordt nu wat filosofisch…ook niet de bedoeling, sorry…

    Login om te reageren
  57. fr@nk01 zegt

    27 december 2007 om 21:50

    @RsCosworth, je hebt gelijk, echter ook mooie geavanceerde techniek betekend nog geen 100% zekerheid, gaat normaliter “levenslang” mee, maar zijn net als mensen niet onfeilbaar , helaas…

    Login om te reageren
  58. Juppe zegt

    27 december 2007 om 22:01

    Hehe, mooi he?, discussies.. :)

    Login om te reageren
  59. RScosworth zegt

    27 december 2007 om 22:14

    @ fr@nk01
    Precies. ;)

    @ Juppe
    I’m Lovin’ it.

    Login om te reageren
  60. Gerben zegt

    1 januari 2008 om 21:09

    Eindelijk gerechtigheid

    Login om te reageren
  61. Robert zegt

    24 januari 2008 om 13:49

    Toyota still close No. 2 to GM

    By YURI KAGEYAMA

    TOKYO (AP) — General Motors just barely retained its lead over Toyota as the world’s No. 1 automaker last year, but the neck-and-neck competition will only intensify in the coming year as the two rivals vie for sales in China, India and other newer, booming markets.

    It was the solid sales growth in such emerging markets that gave General Motors Corp. its slight edge over Toyota Motor Corp. in 2007 global vehicle sales, allowing the U.S. automaker to keep its top spot for the 77th year.

    Toyota said Thursday it sold 9.366 million vehicles last year globally, up 6 percent from 2006. That was about 3,000 vehicles fewer than GM’s tally announced Wednesday – 9,369,524 vehicles sold, up 3 percent from the previous year.

    Lees verder op http://hosted.ap.org/dynamic/stories/G/GM_TOYOTA?SITE=MIDTN&SECTION=HOME&TEMPLATE=DEFAULT

    Login om te reageren
  62. johan zegt

    24 januari 2008 om 14:23

    en toyota heeft met de verkoop van deze aantallen miljarden winst gedraaid.

    en GM heeft met de verkoop van de aantallen miljarden verlies gedraaid.

    en ja welk merk zal nu sneller verkopen in azie, toyota wat diep geworteld is in azie of GM.

    lijkt mij duidelijk ;-)

    Login om te reageren
  63. Henk zegt

    24 januari 2008 om 21:06

    op zich is toyota allang de beste auto verkoper..
    Want als jij kijkt waar GM allemaal uitbestaat vergeleken met toyota is het oneerlijk.
    Toyota heeft alleen maar lexus wat onder toyota valt…
    GM weet ik niet precies maar stuk of wat merken..

    Login om te reageren
  64. fr@nk01 zegt

    24 januari 2008 om 23:02

    @Henk

    Toyota heeft alleen maar lexus…..en wat dacht je van:

    Daihatsu & Scion & Hino & Isuzu & onlangs Subaru & een hele rits middel- en kleine dochterondernemingen, van elektr naaimachine’s(de uitvinders) tot scheepvaart- en Ruimtevaartindustrie!
    Verder leidt Toyota grote eigen bedrijfsprojecten in de Robots- en BioTechnologie, waar ze met Honda wereldleiders zijn op dit gebied.

    Tja, Today Tomorrow Toyota….

    Login om te reageren
  65. Rick dos zegt

    24 januari 2008 om 23:13

    “van elektr naaimachine’s(de uitvinders)”

    Wel ja, ga hier even voor het gemak geschiedenis herschrijven….

    Singer ring a bell?

    Login om te reageren
  66. fr@nk01 zegt

    25 januari 2008 om 01:47

    Huh? ‘Singer’….is dat een Amerikaanse gospelbandje?
    Maar je hebt gelijk….. ;-) it was even more sensationel…
    Toyoda was de uitvinder van de 1e automatische weefgetouwmachine ter wereld!
    Dit zorgde voor een revolutie op het gebied van Textiel- en stoffenproductie.
    De rest kan je zelf op Wiki etc. vinden.

    Login om te reageren
  67. fr@nk01 zegt

    25 januari 2008 om 01:53

    well..truste, rickie.

    Login om te reageren
  68. Citrofiel zegt

    7 februari 2008 om 18:20

    Hmmm. Nu de officiele cijfers bekend zijn, ligt het net wat anders:
    “Voordat de definitieve cijfers bekend waren, leek het alsof Toyota er met de titel ‘Grootste Autoproducent van 2007’ vandoor ging. Later werd dat teruggeroepen omdat GM er nét iets meer auto’s had gemaakt. Nu hebben we in de Japanse krant Ashai Shimbun ook de eindcijfers van Toyota opgediept. Conclusie: GM is niet de grootste autoproducent maar wél de grootste autoverkoper van het vorige jaar.
    Toyota Motor Corporation heeft in 2007 9.366.418 auto’s verkocht. General Motors zette er 9.369.524 af. Dat zijn er precies 3.106 meer. Een fotofinish dus.
    De Japanse krant beweert dat GM veel auto’s uit voorraad heeft verkocht. De productie van 2007 is namelijk een heel ander verhaal: bij Toyota rolden 9,51 miljoen auto’s van de band. Bij GM waren dat er 9,28 miljoen. Daarmee claimen de Japanners dat Toyota wel de grootste autoproducent van de wereld is, maar niet de grootste autoverkoper. Door alle saneringen en veranderingen bij GM heeft het concern dus 85.000 auto’s meer verkocht dan geproduceerd.”
    :?:
    http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=8174 :?

    Login om te reageren
  69. Citrofiel zegt

    7 februari 2008 om 18:21

    Aah. Hum-hum… Ik was niet de eerste hiermee… :oops:

    Login om te reageren
  70. steylaerts zegt

    5 februari 2011 om 12:41

    Peter,Toyota das pas nen auto,zeer betrouwbaar!! :-))

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North