• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Toyota RAV4 ook in het nieuw gestoken [updated]

Auteur: Alwood, gepost 28 november 2012 om 16:48 – 31 Reacties

Afbeelding Toyota RAV4 ook in het nieuw gestoken [updated]Afbeelding Toyota RAV4 ook in het nieuw gestoken [updated]Afbeelding Toyota RAV4 ook in het nieuw gestoken [updated]Afbeelding Toyota RAV4 ook in het nieuw gestoken [updated]Afbeelding Toyota RAV4 ook in het nieuw gestoken [updated]Afbeelding Toyota RAV4 ook in het nieuw gestoken [updated]Afbeelding Toyota RAV4 ook in het nieuw gestoken [updated]Afbeelding Toyota RAV4 ook in het nieuw gestoken [updated]Afbeelding Toyota RAV4 ook in het nieuw gestoken [updated]Afbeelding Toyota RAV4 ook in het nieuw gestoken [updated]Afbeelding Toyota RAV4 ook in het nieuw gestoken [updated]

Toyota RAV4 2013
Verrassing! Het blijkt dat Toyota naast de Prius en GT 86 nog meer modellen heeft. Grijze massa om de ruimte tussen deze 2 uitersten op te vullen?

Heerlijk verfrissend zijn altijd weer de stromen plaatjes die voor een grote autoshow of beurs uitlekken. Deze nieuwe Toyota RAV4 is ook te zien op de LA Auto Show. Daar volgen meer details over het model, vooral Amerikaanse details maar hij komt natuurlijk ook naar Europa. Hier krijgen we vooral diesels, in de VS rijdt men liever benzine of benzine-hybride.

De RAV4 is een heel beleefde crossover, SUV mogen we het tegenwoordig niet meer noemen. Vrij hoog en massief maar ook vriendelijk en rond vormgegeven. Echte diepe blubber, daar blijf je in zitten. Met vierwielaandrijving zal je echter prima op je wintersport-bestemming aankomen. Voor de Europese verkopen zullen vooral de (nieuwe) diesel-specificaties en klassificering van de carrosserie belangrijk zijn. Later meer.

UPDATE (18:45): Het persbericht is binnen. Toyota meldt dat de nieuwe RAV4 3 cm breder, 3 cm lager en 20 cm langer is. De wielbasis groeide met 10 cm. Voorin liggen een 151 pk 2.0 benzine viercilinder of diesels met 124 pk (2.0) en 150 pk (2.2). De benzine is altijd vierwielaangedreven en leverbaar met 6-handbak of CVT, de 2.0 diesel is er alleen met voorwielaandrijving. Ze zijn nog het meeste trots op een maximaal trekgewicht van 2000 kg. Prijzen volgen later.

Ook interessant!

  • Toyota RAV4 Adventure
    RAV4 Adventure is extra stoere crossover
  • elektrische toyota's
    Elektrische Toyota's: ze komen er eindelijk aan
  • Tesla en Toyota
    'Tesla en Toyota gaan samen aan de SUV'
  • Toyota GR86
    Naamsverandering voor Toyota GR86

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

la-2012, rav4, Toyota

Vorig bericht: « Porsche Cayman 2, fokking spannend en nieuw enzo
Volgend bericht: Geen AutoRai in 2013! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Megakix zegt

    28 november 2012 om 16:52

    …klap m’n handjes helemaal stuk !!! Wat een schoonheid…beetje in de orde van ‘Prii’. En wat een overdonderend vermogen…net als in de GT86 ! Nondeju, het moet echt niet gekker worden. Dank Toyota.

    Login om te reageren
    • norge zegt

      28 november 2012 om 18:07

      @Megakix: Leest niet tussen de regels …Helemaal met je eens.

      Login om te reageren
  2. justaminifan zegt

    28 november 2012 om 16:52

    De AutoRAI gaat niet door!!! Kijk maar op ad.nl

    Login om te reageren
    • justaminifan zegt

      28 november 2012 om 16:53

      @justaminifan http://s.ad.nl/3355141

      Login om te reageren
    • the-budel-guy zegt

      28 november 2012 om 17:05

      @justaminifan: idd waar blijft autoblog met hun nieuws bericht.

      Login om te reageren
  3. petrolhead111 zegt

    28 november 2012 om 16:57

    Spannend..

    Login om te reageren
  4. imaginenl zegt

    28 november 2012 om 16:57

    15 cm verlagen en er staat ineens een puike stionwagen!

    Login om te reageren
    • petrolhead111 zegt

      28 november 2012 om 16:58

      @imaginenl: Alé…

      Login om te reageren
  5. sanjo120 zegt

    28 november 2012 om 17:07

    Eerste wat in me opkomt lexus suv!

    Login om te reageren
    • toyotafortuner zegt

      28 november 2012 om 17:23

      @sanjo120: http://www.pearle.nl
      OT: Wel oké, i guess

      Login om te reageren
  6. dennis201296 zegt

    28 november 2012 om 17:23

    Oef die achterkant….

    Login om te reageren
  7. Simpson zegt

    28 november 2012 om 17:24

    We kunnen zien dat de toyota engineers er zin in hadden!
    (maar eerst nog ff een rav4 moesten ontwerpen)

    Login om te reageren
  8. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    28 november 2012 om 17:28

    Zie hier de reden waarom de Koreaanse merken Toyota binnen nu en 3 jaar inhalen…

    Login om te reageren
  9. mister zegt

    28 november 2012 om 17:29

    Echt mooi! Applause!

    Login om te reageren
  10. KaCh1ng zegt

    28 november 2012 om 17:44

    wat is er miss met ee avensis? snap niet dat mensen een RAV4 kiezen, of gewoon een toyota lol

    Login om te reageren
  11. norge zegt

    28 november 2012 om 18:08

    Leuk bakkie hoor, maar ik kies wel voor een Kia of Hyundai.

    Login om te reageren
    • flippert zegt

      28 november 2012 om 19:24

      -edit: nutteloze bijdrage-

      Login om te reageren
    • flippert zegt

      29 november 2012 om 07:51

      @norge: je hebt gelijk..

      Login om te reageren
  12. TimmiX zegt

    28 november 2012 om 18:12

    Mooie auto zo hoor! Denk idd dat ‘ie met wat verlaging prima door kan als station.

    Login om te reageren
  13. awesome zegt

    28 november 2012 om 18:21

    Als er een Subaru logo op zat, had ik het ook geloofd.

    Login om te reageren
  14. Crosscabouter zegt

    28 november 2012 om 18:24

    De foto’s doorgekeken en nu snap ik waarom iemand hier om de hoek 2 weken terug een RAV4 op kenteken heeft laten zetten. Ik !vind! het een gedrocht.

    Login om te reageren
  15. pikes83 zegt

    28 november 2012 om 19:04

    Mooie Bak en je kan er een behoorlijke caravan mee trekken,ik denk dat de kijkers van omroep Max iets hebben om naar uit te kijken:-)

    Login om te reageren
    • flippert zegt

      28 november 2012 om 19:27

      @pikes83: ja, ook zo leuk dat al die bejaarden in tojoo’s naar elkaar zwaaien onderweg..

      Login om te reageren
  16. meneersander zegt

    28 november 2012 om 19:18

    Neem aan dat dit de Amerikaanse blokken zijn? Klinken wat ouderwets…

    Login om te reageren
  17. robinio zegt

    28 november 2012 om 19:30

    Ik vind die nieuwe familieneus en achterlichten echt vreselijk. Het is echt zoiets van ‘het moet er lekker modern uitzien met veel dingetjes en vormpjes’, maar het is een grote puinhoop van moderne mogelijkheden.

    Login om te reageren
  18. jrk68 zegt

    28 november 2012 om 19:53

    Ik vind ze steeds minder worden, te serieus in vergelijking met het eerste model dat wel iets geinigs had.

    Ook de 3 deurs van de tweede generatie mocht er wat mij betreft wel zijn.

    De rest mogen ze van mij houden….

    Login om te reageren
  19. midasracer zegt

    28 november 2012 om 20:18

    Godgloeiende wat een verkrachting weer van een geweldig concept. Ik heb de generatie 2 RAV4 en hij wordt er zo alleen maar mooier op. Toyota kap ermee, ik walg ervan!

    Login om te reageren
  20. Jantje_555 zegt

    28 november 2012 om 22:52

    kunnen we een weddenschap afsluiten op autoblog wanneer de eerste terugroep actie van dit toyota model er aan komt :-D

    Login om te reageren
  21. E34M5Touring zegt

    28 november 2012 om 23:50

    @Alwood: Er staat een foutje in de titel. Er staat Updated, moet zijn Outdated….

    Login om te reageren
  22. pier zegt

    29 november 2012 om 09:32

    Achterkant, interieur en de motorisering is om te huilen. Kom op man, 2.0 diesel met 124pk en een 2.2 met 150pk. Daar kon je misschien 7 jaar geleden mee aankomen. De 2.2 hdi van Peugeot had in 2006 al 170pk, maar in de avensis kwam toen ook een 2.2 diesel met 177pk. Als dit puur een emissieverhaal is dan moet je geen 2 liters en 2.2 liters gaan leveren lijkt me, dus wat er wel achter zit…

    Login om te reageren
  23. PeugeotGTI zegt

    29 november 2012 om 20:50

    Wat is er toch aan de hand met die Toyota interieurs?
    Ze worden echt met het model lelijker…
    Al die laagjes en losse knopjes en schermpjes, blegh!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North