• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Toyota showt de GT86 facelift [updated]

Auteur: shjdejee, gepost 17 maart 2016 om 15:19 – 44 Reacties

Afbeelding Toyota showt de GT86 facelift [updated]Afbeelding Toyota showt de GT86 facelift [updated]Afbeelding Toyota showt de GT86 facelift [updated]

nieuw
Toyota heeft haar leukste model een update gegeven. Eindelijk meer pk’s?

Daar lijkt het helaas niet op. 200 pk is leuk, daar niet van, maar dit model smeekt om meer pk’s. Dat is eigenlijk een heel groot compliment voor de auto, aangezien het onderstel het aankan. Prijzen en specificaties volgen later, maar als er een grote pk-update gepland was dan werd dat nu wel duidelijk gemaakt.

Waar de wijzigingen dan in gaan zitten? In het uiterlijk bijvoorbeeld. Het zijn subtiele veranderingen, maar volgens Toyota krijgt de GT86 (rijtest) zo een krachtiger en dynamischer uiterlijk. Verder krijgt het interieur een update, in de vorm van leer, alcantara en suède. Ook moet de wegligging weer een stukje scherper worden door wijzigingen aan de demping en de vering.

ook nieuw

Aan de wegligging heeft het nooit gelegen. Dit is een leuk sturende auto. Het is alleen zo te hopen dat Toyota eens gek doet en gewoon een versie met 300+ pk uitbrengt, die dan niet dubbel zo duur is. Tijdens de New York International Auto Show zullen we het zeker weten, daar beleeft de nieuwe GT86 namelijk zijn wereldpremière.

UPDATE 02-09: de opgefriste GT86 is in Nederland beschikbaar vanaf 45.495 euro.

Ook interessant!

  • Video: Camry doet Christijan Albers na
  • Video: Toyota GR Yaris is afgeschreven
  • Video: belachelijk boze BMW beukt blauwe Toyota
  • video
    Video: rennen, springen of blijven staan?

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

facelift, gt86, new-york-2016, Toyota

Vorig bericht: « Nóg een S-klasse van Andre Rieu te koop, nu als S600L V12
Volgend bericht: Hyundai i20 (2008-2014) – occasion video & aankoopadvies »

Lees Interacties

Reacties

  1. stfu zegt

    17 maart 2016 om 15:24

    Achterkant stukje beter. Neus ok, maar die neproosters aan de zijkanten… Designers van tegenwoordig…

    Login om te reageren
    • stfu zegt

      17 maart 2016 om 15:27

      @stfu: ter aanvulling: die lelijke spoiler is gelukkig weg en alle logo’s ook. Mooi.

      Login om te reageren
      • cadrez zegt

        17 maart 2016 om 17:55

        @stfu: die spoiler aka picnictafel zal wel nog te verkrijgen zijn aangezien dit altijd een optie ( inderdaad , dat lees je goed er zijn mensen die bepaalde grenzen willen overschrijden.) is geweest.

        Login om te reageren
        • stfu zegt

          18 maart 2016 om 00:33

          @cadrez: nee, bedoel niet de TRD spoiler. In EU werd ie standaard met spoiler geleverd (toch??)

          Login om te reageren
  2. viezefreddyw zegt

    17 maart 2016 om 15:29

    Ik vind het er zeer strak uitzien. Alleen jammer dat het maar op 200PK blijft langen. Hij kan inderdaad veel meer aan en meekomen met de concurrentie doet ie niet. Heb het een altijd erg tof ding gevonden, alleen zo jammer dat ze amper verkocht worden in ons land.

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      17 maart 2016 om 15:46

      @viezefreddyw: je kan zelf een supercharger kit kopen he

      Login om te reageren
    • pomoek zegt

      17 maart 2016 om 17:12

      @viezefreddyw: Nou je ziet hem toch zo af en toe wel eens rijden.

      Login om te reageren
  3. razzie zegt

    17 maart 2016 om 15:30

    Maar is het met de GT86 niet juist de bedoeling dat hem zelf meer pep geeft?

    Login om te reageren
    • suzikubelona zegt

      17 maart 2016 om 15:52

      @razzie: Nog een keer, je bent er bijna! ?

      Login om te reageren
  4. mercedesclk350 zegt

    17 maart 2016 om 15:33

    Jammer van die rare punten in de splitter, ik vind hem voor de rest wel gaaf.

    Login om te reageren
  5. gop1 zegt

    17 maart 2016 om 15:40

    Iemand een idee waarom ze zo koppig blijven vasthouden aan die 200 pk?

    Login om te reageren
    • mazdarx zegt

      17 maart 2016 om 16:23

      @gop1: Geen idee maar ik gok dat ze bij Toyota / Subaru, net als bij Mazda met de MX-5, niet meedoen aan die belachelijke PK wedloop. Als je er zelf een compressor op schroeft is dat natuurlijk prima maar het concept is denk ik ‘FMR coupe, laag gewicht, 50/50 gewicht verdeling, betaalbaar’. Er is simpelweg niets anders in deze categorie te krijgen, behalve de 370Z maar die telt niet (want te zwaar en een stuk duurder).

      Daarbij komt Toyota met een nieuwe Supra, de FT-1 genoemd, die wel zal kunnen concureren met de Nissan GTRs, Honda NSXen en Mazda RX-9s. De gloriedagen van de Japanse atuo’s uit de 90s herleven, enige verschil is dat niemand deze snelle Japanners meer kan betalen… Wat dat betreft is de GT86 meer trouw aan die oude formule!

      Login om te reageren
      • G-Ammo zegt

        18 maart 2016 om 12:15

        @mazdarx: De FT-1 is GEEN Supra…

        Login om te reageren
  6. trustmeiamanengineer zegt

    17 maart 2016 om 15:42

    Deze bak schreeuwt om het blok van de huidige Impreza STI. Maar verbruik zal dan wel net zo astronomisch hoog zijn, zodat je voor hetzelfde geld een Cayman kunt kopen….

    Login om te reageren
  7. berlinetta zegt

    17 maart 2016 om 16:16

    Weet iemand tot hoever je dit blok kunt tunen zonder er turbo’s of een supercharger op te schroeven? Het lijkt me erg gaaf om deze auto een beetje aan te passen. Andere dempers, betere bandjes en het vermogen beetje opschroeven, maar het blok wel lekker atmosferisch houden.

    Login om te reageren
    • Redline zegt

      17 maart 2016 om 16:38

      @berlinetta: ongeveer +- 225pk bij stage 2, dus ook inlaat en uitlaat verbeteren, lijkt me toch al een verbetering voor niet al te veel geld ! al lijken ze origineel niet altijd hun beloofde pk’s te halen..

      http://www.br-performance.be/nl-be/chiptuning/1-wagens/53-toyota/5846-gt86/5847-2012/5848-2-0i/?stage=4863

      Login om te reageren
    • g40freak zegt

      17 maart 2016 om 16:46

      @berlinetta: wat ik ooit geleerd heb is dat NA motoren ongeveer 10 tot 15% extra vermogen kunnen krijgen door zgn “bolt ons”: uitlaat, chippie, cold air intake en misschien een setje andere nokkenassen.
      Wil je daarboven gaan zitten, zal je meer in het blok zelf aan moeten passen.
      Ik generaliseer hier even n/a autos.
      Ik snap heel goed dat er uitzonderingen zijn.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        17 maart 2016 om 17:00

        @g40freak: @Redline 225 pk lijkt mij meer dan voldoende voor dit autootje. Ik zou dan nog wat aanpassingen verrichten aan het onderstel zodat je echt een straksturende auto hebt. Meer heb je niet nodig lijkt me.

        Login om te reageren
        • g40freak zegt

          17 maart 2016 om 17:56

          @berlinetta: ben het helemaal met je eens.
          Persoonlijk zou ik graag de 2.5 erin leggen en die een beetje pittiger maken (de eerder genoemde “bolt ons”)
          En dan een tikje strakker, stugger en lager onderstel, pk of 230 (en lekker veel koppel)
          Dan zou die voor mij perfect zijn.
          Maar ja, smaak de eeuwige discussie :)

          Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      17 maart 2016 om 20:28

      @berlinetta: er is een 2.2 big bore kit in ontwikkeling bij een club die FBM heet.. Dan kom je mogelijk ipv 230pk al boven de 250pk uit..

      Login om te reageren
  8. meneermandjegtav zegt

    17 maart 2016 om 16:19

    Toch nog een mooie Toyota niet gedacht dat die zouden bestaan.

    Login om te reageren
  9. Rob zegt

    17 maart 2016 om 16:19

    Kom mensen, als je deze auto écht wil en ook écht vindt dat ie te weinig vermogen heeft, dan regel je dat toch gewoon? Alles is mogelijk met dit ding. De after-market scene is gigantisch. Ik ben zelfs een keer een elektrische GT86 tegengekomen op het web… Alleszeggend.

    Maar ik heb meer het vermoeden dat mensen die maar blijven klagen over péékáás eigenlijk helemaal geen GT86 willen. Maakt niet uit hoor, maar zeg dat dan gewoon.

    Login om te reageren
    • g40freak zegt

      17 maart 2016 om 16:47

      @Rob: ben je die brz met 2jz ook al tegengekomen op het interweb?

      Login om te reageren
  10. Tuono zegt

    17 maart 2016 om 16:31

    Zeuren over het vermogen is het concept van de GT86/BRZ niet begrijpen.

    Login om te reageren
  11. amnesia zegt

    17 maart 2016 om 16:31

    Blijf dat 86 logo lezen als ´SS´ , hebben hier meer mensen last van?

    Login om te reageren
    • StijnB zegt

      17 maart 2016 om 16:37

      @amnesia:
      Nee, maar mijn bompa vocht dan ook aan de goede kant tijdens de oorlog…

      Login om te reageren
  12. 87sandyd zegt

    17 maart 2016 om 16:31

    Ik las dat hij in Amerika geen Scion meer gaat heten maar Toyota 86 en dat hij een haast onmogelijke grote pk update krijgt van maar liefst 5 hele pk’s

    Login om te reageren
  13. talladega zegt

    17 maart 2016 om 16:39

    Wat mij betreft geen vooruitgang, ik vind hem zo te druk.
    Ik wacht nog even tot het origineel betaalbaar is, zonder brede bandjes, aftermarket schroefsetjes en meer van dat geneuzel dat de auto alleen maar minder leuk maakt.

    Login om te reageren
  14. lincoln zegt

    17 maart 2016 om 16:41

    Net een Lamborghini ..

    Begeerlijk voor mensen die em niet kunnen/willen betalen ..

    Login om te reageren
  15. ghost zegt

    17 maart 2016 om 16:42

    Er staat er 1 in Duitsland te koop met een MPS turbo Kit met 400 pk. €45K

    Login om te reageren
  16. Dutchdriftking zegt

    17 maart 2016 om 16:45

    Eigenlijk was hij voor de facelift beter. Het enige wat echt opgeknapt is dat is de kleur, maar die was al leverbaar op de BRZ. Kom nou door met die turbo!

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      17 maart 2016 om 17:02

      @dutchdriftking: Een turbo maakt het een stuk sneller, maar maakt hem dat ook echt leuker? Die snelheid wen je wel aan, maar het atmosferische blok laat je wel harder werken. Uiteindelijk haal je daar toch meer plezier uit denk ik.

      Login om te reageren
  17. lincoln zegt

    17 maart 2016 om 16:56

    200 peekaa ..
    205 Nm ..
    1200 kg ..

    En dan nog 1op10 rijden ..

    Dat kreeg Opel in 1972 al voor elkaar ..

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      17 maart 2016 om 17:03

      @lincoln: Ja hallo! Het is een Subaru motor. Die hóren een takkeherrie te maken en belachelijk veel peut te gebruiken. Sommige tradities moet je in ere houden.. ;-)

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        17 maart 2016 om 20:44

        @Rob: Ik ben het niet altijd met je eens, maar hier kan ik alleen maar volledig amen op zeggen! Subaru`s zijn ze enige auto`s die weg komen met gouden wielen, uitlaten zo groot als een hondenkennel, en picknickbankjes op de kofferklep.

        Login om te reageren
  18. Edge zegt

    17 maart 2016 om 16:57

    Geen vermogenswinst? Volgens de Amerikaanse Autoblog wel. En nog flink ook, die melden dat het vermogen van 200pk naar een whopping 205(!) pk gaat.

    Login om te reageren
  19. maikelvanberkel zegt

    17 maart 2016 om 17:04

    Ze moeten hier gewoon een lekkere 6-cilinder in leggen, met een lekker roffeltje erin.
    Dan is het een prima wagentje!

    Login om te reageren
  20. reistje zegt

    17 maart 2016 om 17:06

    De 200pk is best prima, zeker om hem betaalbaar te houden. Atmosferisch heeft ook zijn charmes.

    Het nadeel is dat ombouw naar turbo, supercharger meer werk is.

    Login om te reageren
  21. thefmanl zegt

    17 maart 2016 om 17:36

    Ik had ergens gelezen dat subaru wel een plan hadden om een sti te maken. Misschien dan alleen voor subaru en houden ze het bij Toyota bij de 200 pk

    Login om te reageren
  22. baasbas zegt

    17 maart 2016 om 18:21

    Als je meer pk wil moet je gewoon nog ietsje smallere banden monteren

    Login om te reageren
  23. michaelb zegt

    17 maart 2016 om 18:39

    Net als een MX5 nog steeds ondergemotoriseerd. Jammer.

    Login om te reageren
  24. bmwtouring zegt

    17 maart 2016 om 22:20

    Hou niet echt van Toyota maar deze vind ik echt leuk! Moet een fijn ding zijn om te hebben.

    Login om te reageren
  25. toyotafortuner zegt

    17 maart 2016 om 23:23

    Geslaagde facelift van een zeer ondergewaardeerde wagen. Blijf het jammer vinden dat ze weinig in Nederland verkocht worden.

    Ik blief er zeker een

    Login om te reageren
  26. denniss00 zegt

    31 maart 2016 om 15:21

    Dit heeft gewoon een 2.0 turbootje met ca 300 pony’s nodig, klaar!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North