• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Toyota TS040 Hybrid is opgefrist voor 2015

Auteur: CasperH, gepost 26 maart 2015 om 11:54 – 30 Reacties

Afbeelding Toyota TS040 Hybrid is opgefrist voor 2015Afbeelding Toyota TS040 Hybrid is opgefrist voor 2015Afbeelding Toyota TS040 Hybrid is opgefrist voor 2015Afbeelding Toyota TS040 Hybrid is opgefrist voor 2015Afbeelding Toyota TS040 Hybrid is opgefrist voor 2015Afbeelding Toyota TS040 Hybrid is opgefrist voor 2015Afbeelding Toyota TS040 Hybrid is opgefrist voor 2015Afbeelding Toyota TS040 Hybrid is opgefrist voor 2015

Toyota TS040 Hybrid 2015
Met deze auto gaat Toyota proberen om het World Endurance Championship voor de tweede keer op rij te winnen.

In Europa onthouden we doorgaans alleen wie de 24 uur van Le Mans wint, en dat is al jaren op rij Audi met hun R18. Maar die race is slechts onderdeel van een seizoen, waarbij vorig jaar Toyota de constructeurs- en rijderstitel op haar naam wist te zetten met coureurs Anthony Davidson en Sébastien Buemi.

De aerodynamica zijn aangepast, er zijn zelfs twee verschillende bodies ontwikkeld: één voor Le Mans (hoge snelheden) en één voor de iets tragere circuits. Ook is de neus aangepast en er is een vernieuwde ophanging die ervoor moet zorgen dat de banden minder hard slijten.

Er is in totaal meer dan 1000 pk beschikbaar in de nieuwe TS040 Hybrid. Die pk’s worden geleverd door een 3.7 liter V8 gecombineerd met twee elektromotoren. De Toyota TS040 moet naast de concurrentie met Audi ook de LMP1’s van onder meer Porsche en Nissan achter zich houden komend seizoen.

Ook interessant!

  • Schrapt Toyota hun straatlegale hypercar vanwege crash?
  • Toyota GR86
    Naamsverandering voor Toyota GR86
  • Video: belachelijk boze BMW beukt blauwe Toyota
  • Toyota Yaris Cross Hybrid
    Toyota Yaris Cross Hybrid rijtest: beter dan zijn concurrenten?

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

Anthony Davidson, Hybride, le-mans, lmp1, Racing, Sébastien Buemi, Toyota, ts040-hybrid

Vorig bericht: « Deze Nederlandse Hummer-replica is te koop
Volgend bericht: Inspectie doet inval bij Nederlands hoofdkantoor Uber [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. Ram-G-maN zegt

    26 maart 2015 om 11:56

    En nu derde en vierde worden! Nissan mag plaats één en twee nemen. :-P

    Login om te reageren
    • KoenvanD zegt

      26 maart 2015 om 12:01

      @AutomotiveDesigner: Dat gaat ook lekker lukken zolang ze nog niet door de crashtests gekomen zijn en de tenminste de eerste 2 races zullen missen….

      Login om te reageren
      • Ram-G-maN zegt

        26 maart 2015 om 12:04

        @KoenvanD: Je moet het jezelf vooral niet te gemakkelijk maken hè. ;-)

        Login om te reageren
      • avda zegt

        26 maart 2015 om 12:11

        @KoenvanD: Ze zijn door de crashtest gekomen :)

        http://www.intldaily.com/nissan-lmp1-passed-its-crash-test-roll-hoop-now-good-for-barrel-rolls/

        Login om te reageren
  2. niekie1999 zegt

    26 maart 2015 om 12:00

    Nog steeds lelijk…

    Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    26 maart 2015 om 12:07

    Pfoe, nu moet Audi weer aan de bak!

    Login om te reageren
    • clarkson zegt

      26 maart 2015 om 12:17

      @dutchdriftking: Die zijn net klaar. Winnen toch wel

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        26 maart 2015 om 14:19

        @clarkson: Zou je denken?

        Login om te reageren
  4. berlinetta zegt

    26 maart 2015 om 12:08

    Dit zijn pas racewagens. Gewoon meer dan 1000 pk erin en 24 uur lang dat ding afjakkeren op een circuit. De F1-wagens mogen tegenwoordig al blij zijn als ze sputterend over de finish komen na 2 uur.

    Login om te reageren
    • imdoctorbob zegt

      26 maart 2015 om 12:13

      @berlinetta: Niet vergeten dat die 1000 pk mede mogelijk wordt gemaakt door de enorme power boost van de elektrische motoren. Oja, vorig jaar haalde ook lang niet alle autos de finish op LeMans. In dat opzicht dus lijken ze best op elkaar.

      Login om te reageren
    • lfagtr35r zegt

      26 maart 2015 om 12:29

      @berlinetta: Je hebt wel een punt, dit is ook veel zwaarder en intensiever.

      Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      26 maart 2015 om 13:43

      @berlinetta: Ja maar toch…ik vind dit ook mooi om te zien maar een goede coureur zijn in F1 is IMO toch een wat meer speciale skill dan goed zijn in deze klasse. De lange afstandsraces kan volgens mij iedereen met een klein beetje sportieve aanleg en genoeg lef leren om te doen. Voor F1 heb je echt die laatste tiende nodig elke ronde en daar komt volgens mij toch meer aangeboren talent bij kijken.

      De vergelijking gaat een beetje mank maar ik kijk op de olympische spelen ook veel liever de korte sprintnummers dan de lange afstanden. Bij meer dan 400 meter wordt het al snel saai.

      Login om te reageren
      • Arnoud zegt

        26 maart 2015 om 14:23

        @jaapiyo:
        Hier ben ik hartgrondig mee ONEENS. Bij endurance racing is het eerst en vooral de finish halen. Dat betekent je krachten sparen en de auto sparen. Precies weten hoe je de auto ontlast en heel houdt lijkt mij veel moeilijker dan twee uur lang alles uit de kast halen.

        Login om te reageren
    • tupperware zegt

      26 maart 2015 om 16:57

      @berlinetta:
      Je vergeet dat deze er veruit het beste uitziet, niet echt een prestatie als je ziet wat de concurrentie de baan op stuurt..

      Nu nog even LeMans winnen, dat zijn ze tussen alle succesen door vorig jaar vergeten..

      Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      26 maart 2015 om 19:42

      @berlinetta: die 1000pk hebben ze bijna nooit ter beschikking he, dat is het maximale vermogen die ze maar enkele keren per ronde aanspreken. Je moet er 2 a 300pk afhalen als je het vermogen wilt weten dat altijd beschikbaar is.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        26 maart 2015 om 19:52

        @lambo4all: Ah dat wist ik niet. Bedankt voor de info.

        Login om te reageren
  5. lfagtr35r zegt

    26 maart 2015 om 12:25

    De wagen ziet er goed uit, voor mij geen Audi.in deze race.
    Ik gun het Nissan en Toyota, die mogen onderling laten zien wie er op plaats 1 en 2 komt te eindigen. Zou mooi zijn ;)

    Login om te reageren
  6. pomoek zegt

    26 maart 2015 om 12:55

    Wat mij opeens opvalt: Een hele vette A-stijl net als bij Audi en Porsche. Blijkbaar niet zo’n probleem, maar wel opvallend

    Login om te reageren
  7. boomhauwer zegt

    26 maart 2015 om 13:24

    Moet toch leuk zijn mocht je eens met zoiets rijden. Ziet er fantastisch uit.

    Login om te reageren
  8. mrrallycross zegt

    26 maart 2015 om 13:25

    Ik hoop dat ze Audi en Porsche pakken op Le mans!

    Login om te reageren
  9. jaapiyo zegt

    26 maart 2015 om 13:34

    Zelfde specs als vorig jaar dus…dat voorspelt niet veel goeds als de jongens met 4 ringen er flink wat PKs bij hebben tov vorig jaar zoals ze claimen.

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      26 maart 2015 om 17:04

      @jaapiyo:
      Audi deed in het WEC vorig jaar voor spek en bonen mee.
      LeMans wonnen ze door rijdersfouten van de Toyota rijders nog wel.
      Dus als ze een rol van betekenis willen spelen zullen ze vermogen gevonden moeten hebben.
      Vorig seizoen had de Toyota 1000pk en nu spreken ze van “meer dan”, kan dus net zo goed 1100 zijn.
      Ook in 2015 zal de TS 040 de te kloppen auto zijn.

      Login om te reageren
      • madridsta zegt

        27 maart 2015 om 14:41

        @tupperware: Dan moeten zij maar betere rijders aanemen en trouwens toyota ging vorig jaar gewoon stuk op lemans. Terwijl audi door bleef zoemen.

        Login om te reageren
  10. mercedesbenz63 zegt

    26 maart 2015 om 13:35

    Dan hoop ik dat audi wordt ingemaakt dit keer

    Login om te reageren
  11. n54coupe zegt

    26 maart 2015 om 13:41

    Eigenlijk best stom om een Photoshop plaatje de wereld in te brengen waarin overzichtspiegels hangen.
    In die spiegels staat er helemaal geen auto…
    Faal voor Toyota.

    Overigens hoop ik wel dat ze dit keer eens winnen.
    Niks afdoende aan de 3e plek van vorig jaar, maar weer een winst van Audi zou wel heel erg saai worden.

    Login om te reageren
  12. Edge zegt

    26 maart 2015 om 14:36

    Lekker hoor, en die livery is ook prachtig. Zou ook zeker niet misstaan in de F1!

    Login om te reageren
  13. Vincegail zegt

    26 maart 2015 om 15:15

    1 en 2 mei gaat deze jongen ze van dichtbij bewonderen in Spa :)

    Login om te reageren
  14. reistje zegt

    26 maart 2015 om 15:20

    Ik hoop al jaren op een Toyota winst dus misschien dit jaar.

    Het blijft spectaculair om te zien hoe vreselijk snel de LMP1 wagens zijn in vergelijking tot de GT’s. Op het punt dat ze de bocht uit accelereren lijken de GT’s gewoonweg stil te staan.

    Login om te reageren
  15. toyotafortuner zegt

    26 maart 2015 om 16:07

    Ik hoop dat hiermee Toyota dan EINDELIJK eens gaat winnen. Het is enorm eentonig dat Audi altijd maar wint.

    Login om te reageren
  16. lamborghiniaventador50 zegt

    26 maart 2015 om 16:44

    Dat is toch eens een mooie prius

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North