• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Toyota Verso krijgt fikse update

Auteur: CasperH, gepost 19 september 2012 om 10:45 – 20 Reacties

Afbeelding Toyota Verso krijgt fikse updateAfbeelding Toyota Verso krijgt fikse updateAfbeelding Toyota Verso krijgt fikse updateAfbeelding Toyota Verso krijgt fikse updateAfbeelding Toyota Verso krijgt fikse updateAfbeelding Toyota Verso krijgt fikse updateAfbeelding Toyota Verso krijgt fikse updateAfbeelding Toyota Verso krijgt fikse update

Toyota Verso 2013
Geen volledig nieuwe Verso maar wel een grondige revisie van het bestaande recept. De nieuwe Verso kan weer even mee.

Toyota heeft de Verso grondig gewijzigd. Om te beginnen is de nieuwe familieneus die we van de Auris kennen op de Verso geplakt. De Japanners hebben honderden onderdelen herzien of vervangen. Ook het interieur werd flink onder handen genomen en voorzien van onder meer nieuwe bekledingen en andere, zachtere kunststoffen voor het dashboard. De instrumenten zijn opgefrist met chromen accentjes. Er is aandacht besteed aan de torsiestijfheid van de carrosserie en ook het onderstel is herzien, wwat gecombineerd moet zorgen voor een prettiger rij-ervaring.

Motorisch gezien is er nieuws in de vorm van een nieuwe 2.0 D-4D liter diesel met 126 pk die nu 10 gram minder CO2 uitstoot. Dit blok gaat gepaard met een handgeschakelde zesbak. Verder zal het bestaande motorengamma van de Verso behouden blijven met als topmodel de 147 pk sterke 1.8 met naar wens een CVT bak.

Net zoals de vorige Verso heeft nieuwe Verso de beschikking over 155 liter laadruimte als alle zeven zitplaatsen benut worden. Als er gekozen wordt voor niet meer dan vijf inzittenden dan is er 440 liter bagage mee te zeulen. In Parijs zal de nieuwe Toyota Verso op de autoshow te vinden zijn volgende week, in het eerste kwartaal van 2013 staat hij in de showrooms in Nederland. Vond ik die Kia Carens van net toch net iets spannender ogen, wat vinden jullie?

Ook interessant!

  • Toyota Prius krijgt waterstofmotor
    'Toyota Prius krijgt waterstofmotor in 2025'
  • Toyota GR86
    Naamsverandering voor Toyota GR86
  • Toyota C-HR facelift
    Toyota C-HR update voorkomt boete van meer dan 300 euro
  • Video: belachelijk boze BMW beukt blauwe Toyota

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist doet Dukes of Hazzard op rotonde
  • Jonge automobilisten zijn een stel angsthazen op de weg
  • Lotus Eletre PHEV krijgt een teleurstellende motor
  • Je betaalt wegenbelasting, maar waarvoor eigenlijk
FacebookTweetPinLinkedIn

mpv, parijs-2012, Toyota, verso

Vorig bericht: « Kia Carens maakt comeback in strak jasje [updated]
Volgend bericht: Nieuwe Safety Car Formule 1: SLS AMG GT »

Lees Interacties

Reacties

  1. dotternetta zegt

    19 september 2012 om 10:49

    Met wat grotere wielen ga ik toch voor deze

    Login om te reageren
  2. Tommy2 zegt

    19 september 2012 om 10:54

    Deze in lichtgrijs heeft toch de voorkeur.

    Login om te reageren
  3. camber24 zegt

    19 september 2012 om 10:55

    Still ugly

    Login om te reageren
  4. phaeton zegt

    19 september 2012 om 10:55

    Modern motorenaanbod, een ongeblazen 1.8 met 145pk en een 126pk diesel waar je 2 liter voor nodig hebt…

    Login om te reageren
    • Tommy2 zegt

      19 september 2012 om 11:18

      @phaeton: En dan laten we die jankende CVT-bak nog maar even buiten beschouwing..

      Login om te reageren
      • Megakix zegt

        19 september 2012 om 13:28

        @Tommy2: die bakken ‘lieren’ toch in plaats van ‘janken’ ? ofwel, je ramt steeds in de toerenbegrenzer, maar dan zónder gejank..

        Login om te reageren
    • Jesper zegt

      19 september 2012 om 12:31

      @phaeton: Gelukkig dan maar dat deze blokken wel heel blijven in tegenstelling tot de TSI’tjes. Om het nog maar niet te hebben over de levensduur van een DSG.

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        19 september 2012 om 12:45

        @Jesper: Euuhhhh u bent bent bekend met de lading problemen met de D-Cat diesels? Scheurende koppen en turbo’s, stuurhuizen die om de haverklap kapot gaan. Zeg niet dat TDI’s zo lekker zijn. Mijn maat heeft een Golf 6 TDI170 die nu voor de 2e keer nieuwe injectoren krijgt. Ook moet het blok gereinigd worden wegens roetopbouw in de cilinders. Ding heeft 25k gelopen en is net een jaar oud. Hij had hiervoor een 1.4TSI die na 10.000km een nieuwe turbo nodig had. De eerste was na die km stand gescheurd.

        Login om te reageren
        • Megakix zegt

          19 september 2012 om 13:29

          @E34M5Touring: die vriend..die rijdt wel stevig door ? Ik bedoel, af en toe eens lekker volledig doortrekken in iedere versnelling en op hoge top doorbleren ? Want die koppen met roetdeeltjes heb ik vroeger met de 320d nooit gehad ?

          Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            19 september 2012 om 13:38

            @Megakix: Ik begrijp helemaal waar je naartoe wilt. Maar hij heeft het nieuwe rijden zeker niet uitgevonden en stampt best door af en toe. Die motor zou niet smerig mogen worden. We merkten het ong 1,5 maand geleden een keer. Toen begon ie te stotteren en was ook lang niet zo pittig als eerst. Je merkte dat ie af en toe een ‘slag’ miste . Ze rijden bij hem op de zaak allemaal VW en hij is niet de enige met problemen. Zijn broer werkt er ook en heeft een GTD. Die heeft ook al een aantal problemen gehad.

            Login om te reageren
    • StijnB zegt

      19 september 2012 om 12:37

      @phaeton:
      Die 2.0 D4D is wel een supergoede motor. Voldoende soepel en erg spaarzaam (in de Avensis van mijn vader komt hij aan een goede 5 liter / 100km)

      Login om te reageren
  5. RobertJ zegt

    19 september 2012 om 11:19

    Jammer van het dashboard, klokken horen niet centraal. Verder leuke wagentje wel, maar beter maken ze hier een plug in hybrid van zonder de 2 extra stoelen. BPM en bijtellingsvrij :)

    Login om te reageren
  6. jzaero zegt

    19 september 2012 om 11:23

    Ik vind Toyota altijd zo\’n groot lelijk grijs vlak achter het stuur hebben. Daar konden ze echt wel iets op verzinnen (scherm ofzo). Nu is het echt raar qua indeling.

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      19 september 2012 om 13:36

      @jzaero: Da’s in een Renault Scenic niet anders hoor.

      Persoonlijk snap ik niet waarom die instrumentenclusters centraal geplaatst worden bij sommige auto’s. Gewoon achter het stuur is veel handiger volgens mij.

      Login om te reageren
  7. TDI-goeroe zegt

    19 september 2012 om 12:05

    CVT-bak is leuk in de stad en met langzaam verkeer, maar elke keer als je van 120-150 wil acceleren (op de Deutsche Autobahn bijvoorbeeld) dan vliegt ie richting 5000-6000 toeren, zonder dat er overigens veel actie gebeurt…

    Login om te reageren
  8. mout zegt

    19 september 2012 om 12:14

    Vertel eens: waarom zou je deze kiezen boven de Prius+?
    Als je die te groot vindt, misschien. Of per se zelf wil schakelen. Of het onethisch vindt om geen belasting te betalen. Je vriendinnetje pompbediende is…
    Reacties als die van prince hierboven zijn trouwens wel leuk: ‘ziet er beter uit’. Kijk anders even naar de foto hierboven bij het bericht ‘nieuwswaterval’. Daar staan de frontjes bij elkaar. Zelfs Audi heeft meer variatie in zijn ontwerpen.

    Login om te reageren
  9. sdk16420 zegt

    19 september 2012 om 12:19

    Dat interieur is echt een chaos

    Login om te reageren
  10. bsxc2 zegt

    19 september 2012 om 12:25

    Het lijkt net of het interieur scheef is getrokken door een ongeluk.

    Login om te reageren
    • Flamingo zegt

      19 september 2012 om 21:16

      @bsxc2: je/us idd zo jammer van dat interieur dat gaat kopers schelen

      Login om te reageren
  11. utr1984 zegt

    19 september 2012 om 12:34

    @mout: Prius Wagon is idd de betere alternatief en maakt deze Verso eigenlijk overbodig. De Wagon rijdt uitstekend, is ruim, 14% bijtelling en genoeg power

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North