Met die filosofie heeft Toyota de ViRa concept ontwikkeld.
Toyota heeft een concept voor op de Tokyo Auto Salon bedacht. Wellicht zou het een nieuwe designrichting van het Japanse merk moeten tentoonstellen. In dat geval is het helemaal geen verkeerd uitziende automobiel, hooguit een beetje a-typisch voor Toyota. Alleen als we een blik werpen op de zwarte ‘kentekenplaten’ zien we daar het logo van het submerk van de Toyota Group: Toyota Industries Corporation; verkoopgigant van heftrucks. Slaan ze een nieuwe weg in, zoeken ze een nieuwe doelgroep of zegt de badge helemaal niets? None of the above. Het submerk is tegenwoordig verantwoordelijk voor de productie van de RAV-4 en de Yaris, dus logisch dat dat logo wordt gedragen.
Technische specificaties zijn nog niet bekend. Wel zal Toyota zich met dit concept vooral willen richten op een jongere markt. Joh. De zinkende daklijn verklapt waarschijnlijk een 2+2 stoelindeling en de deurgrepen zijn op magische wijze gladgestreken. En wanneer worden de buitenspiegels nou eens eindelijk echt vervangen door camera’s en monitoren?! We zijn benieuwd waar het heengaat met de ViRa…
23 reacties
Gekheid op een stokjen. Ik vind het een geweldig leuk karretje en zou er best een willen hebben. Zou ik me ook weer wat jonger kunnen voelen en wie weet weer eens op “jacht” kunnen gaan op de Promenade des Anglais in Nice…….Nice! Here I come! Ik zie het zo voor me…….
Anyhow. Het ziet er zeker niet verkeerd uit!