• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen verzint Tiguan GTE Active, met extra plastic

Auteur: rynnus, gepost 10 januari 2016 om 23:24 – 32 Reacties

Afbeelding Volkswagen verzint Tiguan GTE Active, met extra plasticAfbeelding Volkswagen verzint Tiguan GTE Active, met extra plasticAfbeelding Volkswagen verzint Tiguan GTE Active, met extra plasticAfbeelding Volkswagen verzint Tiguan GTE Active, met extra plasticAfbeelding Volkswagen verzint Tiguan GTE Active, met extra plasticAfbeelding Volkswagen verzint Tiguan GTE Active, met extra plasticAfbeelding Volkswagen verzint Tiguan GTE Active, met extra plasticAfbeelding Volkswagen verzint Tiguan GTE Active, met extra plastic

Tiguan doet stoer
In Detroit komt Volkswagen op de proppen met een hybride offroad concept voor je Tiguan.

De term GTE doet al even de ronde bij Volkswagen, maar was nog nooit eerder geassocieerd met een offroad killer. Het is dus een hybride, maar daarmee is nog niet alles gezegd. De Tiguan beschikt over 2 elektromotoren, verdeeld over de vóór- en achteras. Die van de vooras beschikt over 54 pk, achter is dat 114 pk. In combinatie met de 148 pk sterke benzinemotor kom je dan na een aantal zeer ingewikkelde rekensommen uit op een gecombineerd totaalvermogen van 211 trappelende merries. Genoeg om de 4×4 in 6.4 seconden naar de 100 te katapulteren, maar niet genoeg om je oma in haar Polo vóór te blijven; 193km/u en dan is de koek op.

Qua positionering moge het duidelijk zijn welke weg de bazen uit Wolfsburg zijn ingeslagen. Met een grotere bodemvrijheid van 5 cm, verschillende offroad-settings in de middenconsole en met beschermplaten en extra trekogen blijkt dat Volkswagen duidelijk iets anders bedoelt dan het oorspronkelijke GTE concept voor de Tiguan. Dat was weinig Active en veel Sport. Deze auto is dus bedoeld voor de familieman die graag met de mountainbikes IN de auto de helft van het bergparcours rijdt, weer zuinig terug moet rijden van de baas, een Autobahn-fobie heeft maar te weinig geld voor een Range Rover heeft. Perfect voor de Nederlander dus. Ook is vanaf nu trouwens Apple CarPlay en Android Auto beschikbaar in het infotainmentsysteem.

Ook interessant!

  • Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
    Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
  • Volkswagen Tiguan Allspace is officieel terug
  • Dit betaal je voor de (voorlopig) dikste Tiguan
  • Tiguan Black Rino
    Tiguan Black Rino is lager dan de 'R'

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, detroit-2016, gte, tiguan, Volkswagen

Vorig bericht: « Toyota Yaris en RAV-4 duiken samen in bed
Volgend bericht: Mercedes E-klasse 2016 – alle info »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    10 januari 2016 om 23:26

    Het ziet er goed uit. Ook leuk dat er een keer oversized banden worden gebruikt ipv velgen.

    Login om te reageren
  2. ThomasBol zegt

    10 januari 2016 om 23:27

    Yay! Weer zo’n theoretisch zuinige auto. Doe het of als Tesla/Nissan volledig elektrisch of gewoon niet.

    Login om te reageren
    • flos zegt

      11 januari 2016 om 00:13

      @thomasbol: ik hoop dat je snapt dat dit niet als zuinige auto bedoeld is. En in vergelijking met de leaf kan deze wel op vakantie zonder dat er een tweede auto aangeschaft/gehuurd moet worden. Over de tesla ga ik niet eens beginnen want dat is gewoon een leuke gadget van 100.000 euro.

      Login om te reageren
      • ThomasBol zegt

        11 januari 2016 om 09:06

        @flos: vandaar dat ik de fabrikanten juist doe aanmoedigen om in elektra/of totaal niet in elektra te investeren. Dan wordt het gehele concept in de toekomst wellicht wel interessant, of niet. Even vanuitgaande dat VW juist wel de bedoeling heeft dit als een marketingtechnisch zuinige auto te positioneren. Anders bad er wel een 6-cil in gelegen die in de praktijk bij een dergelijke auto als dit zijn spierballen kan laten zien!

        Login om te reageren
  3. ghost zegt

    10 januari 2016 om 23:32

    Hij kan zelf wheelie op foto 6!

    Login om te reageren
  4. qoekje zegt

    10 januari 2016 om 23:36

    Stoere auto liever met een diesel en een welvaarts knuppel

    Login om te reageren
  5. yupyup zegt

    10 januari 2016 om 23:39

    Ziet er niet verkeerd uit. Ik vind zelf alleen die kenmerkende gte dagrijverlichting niet zo mooi. Ook niet op de passat en golf trouwens.

    Heeft iemand hier ervaring met het praktijk verbruik van de golf en passat gte? Ik ben wel benieuwd hoeveel deze wagens verbruiken en of ze hun meerprijs waard zijn ten opzichte van hun ongeelektrificeerde broertjes.

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      11 januari 2016 om 00:22

      @yupyup: Kennis van mij heeft een Audi A3 E-Tron. Hij doet er ongeveer 1 op 20 mee. Best netjes voor een vlotte A3. De prijs is dat overigens niet: Meer dan 55 mille voor een C-segmenter…

      Login om te reageren
    • swid zegt

      11 januari 2016 om 04:33

      @yupyup: totaal afhankelijk van het gebruik van de auto. Vergeet het maar als je iedere dag 300 km aflegt dan rijdt je een tsi met extra ballast, werk je in de buurt van je casa en zet je hem in principe standaard op electro dan is het lastig om het uiterlijk van de pomp te onthouden. Laatste geval geldt hier met een andere Duitser.

      Login om te reageren
      • 87sandyd zegt

        11 januari 2016 om 09:31

        @swid: zo’n e-tron is ideaal als 25km van je werk woont. Dan rij er elektrisch naar toe en elektrisch weer naar huis.

        Ik moet elke dag 220 km afleggen. Ik wacht nog op de betaalbare auto die dat elektrisch kan doen. Hoop dat de model 3 iets wordt

        Login om te reageren
  6. rainman zegt

    10 januari 2016 om 23:40

    Ziet er goed uit vind deze mooier als de standaard uitvoering

    Login om te reageren
  7. pindakoning zegt

    10 januari 2016 om 23:41

    Zit je in een zeer nette 6.4sec op de 100 en dan blijft die hangen bij 193kmh

    Login om te reageren
  8. gtwillem zegt

    10 januari 2016 om 23:42

    Eigenlijk zou elke Tiguan er uit moeten zien. Zoals @dutchdriftking al aangeeft: die ballonbanden zijn helemaal fantastisch!Iets minder glimmertjes en je hebt een eindelijk een leuke softroader.

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      11 januari 2016 om 12:36

      @gtwillem: sterker nog, met fatsoenlijke bescherming en voor en achter een difflock heb je best een serieuze offroader. Hybride elektromeuk, vooral als de motor als range extender kan dienen, is best wel geschikt om over wat steentjes te klimmen.

      Login om te reageren
  9. mrrallycross zegt

    10 januari 2016 om 23:50

    Ze slaan daar wel echt door!

    Login om te reageren
  10. vonklausenburg zegt

    11 januari 2016 om 01:03

    In de categorie: tussen kunst en kitch vindt men een nieuwe niche…

    Login om te reageren
  11. markietwo zegt

    11 januari 2016 om 01:50

    Ik dacht even dat dit de dakar update was … maar dat kan niet op de rust dag.

    Kek wagentje heeft wel iets stoers zo met de bolle banden en wat extra plastic opsmuk

    Login om te reageren
  12. leemster zegt

    11 januari 2016 om 04:48

    Dit wordt voor mij naast de alfa 4c de enige nieuwe auto die zou ik overwegen te kopen. Hij is prachtig

    Login om te reageren
  13. celicatwincam zegt

    11 januari 2016 om 08:44

    Eindelijk iets wat ook echt door de blubber lijkt te kunnen.

    Login om te reageren
  14. jrsmoke zegt

    11 januari 2016 om 08:53

    Ik ben wel benieuwd naar de nieuwe Tiguan. Over een paar maanden mag ik een nieuwe leaseslet uitzoeken en ik ben VAG gebonden.

    Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      11 januari 2016 om 09:19

      @jrsmoke: dan heb je pech!

      Login om te reageren
      • jrsmoke zegt

        11 januari 2016 om 12:45

        @rufctr01: Ik heb nou eenmaal zelf geen groot budget om een dikke privé auto te rijden en ik dan het liefst een zo leuk mogelijke leaseauto uitkies. Heel veel mensen zijn VAG Haters, maar de auto’s zitten niet verkeerd in elkaar…

        Login om te reageren
        • rufctr01 zegt

          11 januari 2016 om 17:06

          @jrsmoke: er zijn ook andere merken die iets beters te bieden hebben voor hetzelfde budget

          Login om te reageren
          • jrsmoke zegt

            11 januari 2016 om 18:29

            @rufctr01: VAG gebonden via de baas, de binnenafwerking van Seat en Skoda zijn gewoon niet goed genoeg dus kijk ik dan alleen nog maar naar VW en de 4 ringen.

            Login om te reageren
            • Dizono zegt

              11 januari 2016 om 18:53

              @jrsmoke: De laatste Skoda waar jij in hebt gezeten is een Favorit?

              Login om te reageren
              • jrsmoke zegt

                11 januari 2016 om 20:01

                @Dizono: 2015 Octavia.

                Vergeleken met een simpele Golf Station een wereld van verschil.

          • jasperhallo zegt

            12 januari 2016 om 01:47

            @rufctr01: Zit jij nou gewoon jezelf te plussen ofzo?

            Login om te reageren
  15. rufctr01 zegt

    11 januari 2016 om 09:18

    Dat zal wel een succes zijn om je als sjoemelfabrikant een stand te hebben in Detroit! Daar zijn ze alleen maar van de Amerikaanse merken!
    Wat is dat driehoekjesmotief lelijk, lijkt net op aftermarket hoezen.

    Login om te reageren
  16. clarkson zegt

    11 januari 2016 om 10:17

    Als die wielen er ook bij komen is dit wel heel gaaf hoor. Ik ben bang dat het niet verder gaat als het tupperwarepakketje. Maar alsnog blijft het een leuke auto. Een van de weinige leuke volkswagens.

    Login om te reageren
  17. clarkson zegt

    11 januari 2016 om 10:34

    Best gaaf zo met die wielen! Ik denk alleen dat die er straks niet mee onder zitten en dat alleen het tupperwarepakket extra is. Maar de tiguan blijft leuk. Een van de weinig leuke volkswagens.

    Login om te reageren
  18. norge zegt

    11 januari 2016 om 11:07

    Komt tie ook als diesel? (:)

    Login om te reageren
  19. bentley1969 zegt

    11 januari 2016 om 13:42

    Die raampartij aan de zijkant komt die uit de X3 of de X5?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North