• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Toyota RAV4 EV powered by Tesla

Auteur: Dennis, gepost 18 november 2010 om 10:35 – 13 Reacties

Afbeelding Toyota RAV4 EV powered by TeslaAfbeelding Toyota RAV4 EV powered by TeslaAfbeelding Toyota RAV4 EV powered by TeslaAfbeelding Toyota RAV4 EV powered by TeslaAfbeelding Toyota RAV4 EV powered by TeslaAfbeelding Toyota RAV4 EV powered by TeslaAfbeelding Toyota RAV4 EV powered by TeslaAfbeelding Toyota RAV4 EV powered by Tesla

Toyota RAV4 EV

Toyota is vooral heer en meester in hybrides, waardoor de stap naar volledig elektrisch natuurlijk niet zo groot is. Toch hebben de Japanners voor de volledig elektrische RAV4 de hulp ingeroepen van Tesla.

Toyota had in 1997 namelijk zelf al een elektrische RAV4 in de markt gezet, maar die is nooit een succes geworden. In 6 jaar tijd zijn er 1.484 exemplaren verkocht, waarvan er momenteel nog zo’n 750 rondrijden.

Tesla heeft met de Tesla Roadster bewezen dat men de elektrische kneepjes aardig in de vingers heeft. We hebben zelfs iemand gevonden die jaarlijks 65.000 pure fun-kilometers maakt in zijn Tesla Roadster.

De samenwerking met Tesla is beiden partijen goed bevallen. Tesla verzorgde de volledige aandrijflijn inclusief de de accu’s, terwijl Totota zich bezig hield met de integratie van Tesla’s technologie. Op een volle acculading leg je maximaal 160 kilomter af. De elektrische RAV4 staat voor 2012 op de agenda maar ergens volgend jaar zal al met een vloot van 35 auto’s uitgebreid en langdurig worden getest.

[Met dank aan Alexis Godschalk voor de foto’s]

Ook interessant!

  • elektrische toyota's
    Elektrische Toyota's: ze komen er eindelijk aan
  • Tesla en Toyota
    'Tesla en Toyota gaan samen aan de SUV'
  • Toyota RAV4 Adventure
    RAV4 Adventure is extra stoere crossover
  • EV kost miljoenen banen
    EV kost miljoenen banen, volgens Toyota

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, rav4, Tesla, Toyota

Vorig bericht: « Honda CR-Z Hybrid R Concept oogt echt niet verkeerd
Volgend bericht: In de herhaling: Mercedes CLS 63 AMG [UPDATED] »

Lees Interacties

Reacties

  1. promotieelektrischvervoernederland zegt

    18 november 2010 om 10:52

    Tesla is het goede voorbeeld op het gebied van elektrische auto’s. Zij hebben meer durf en visie dan menig elektrische autobouwer. Goed dat twee partijen elkaar treffen. Zo raakt elektrisch rijden steeds meer in de stroomversnelling.

    http://www.promotieelektrischvervoernederland.nl/index.php/nieuws/18-nieuws/67-laden-in-goed-gezelschap

    Login om te reageren
  2. primramessar zegt

    18 november 2010 om 11:09

    Goed hoor. Niet toevallig denk ik, de onthulling van een electrische suv in de vs.

    Login om te reageren
  3. midasracer zegt

    18 november 2010 om 11:11

    Dit is het vorige model RAV4. Niet het meest slimme model van Toyota. Toevallig vorige week met mijn eigen RAV4 (2002) vergeleken en het is een verslechtering op een aantal ergonomische punten. Dat ze er nu een electrische auto van maken is onbegrijpelijk. Dan hadden ze beter mijn generatie RAV4 te voorschijn kunnen halen. Een lichtere constructie en een slimmer interieur. En persoonlijk vind ik de oude RAV4 ook een stuk mooier.

    Login om te reageren
  4. Laurens zegt

    18 november 2010 om 11:25

    Toyota kan dit niet zelf?

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      18 november 2010 om 11:40

      @Laurens: Het kan zijn dat Tesla al veel investeringen en onderzoek in de aandrijving heeft zitten en dat het Toyota dus tijd en geld scheelt om het in samenwerking met Tesla te ontwikkelen. Als ze het zelf hadden moeten ontwikkelen waren ze misschien anderhalf jaar later pas klaar met de auto.

      Login om te reageren
  5. floryn zegt

    18 november 2010 om 11:56

    Ik vraag me toch af of het niet heel veel zou opleveren als er een platform ontworpen zou worden specifiek voor elektrische auto’s. Het concept met motorruimte kan net zo goed verlaten worden ten bate van de passagiersruimte door gebruik te maken van meerdere motoren op de wielen.

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      18 november 2010 om 14:18

      @floryn: En dan rijden we straks allemaal blokkendozen en waterdruppels. Bah. ;) Maar ik snap het idee, de huidige indeling van een auto is niet het meest efficiënt voor elektrische aandrijving. Toch denk ik dat de vorm niet snel zal veranderen, men is gewend aan deze vormen. Daarom blijven ook bijv. de Tesla’s nog vrij traditioneel van vorm.

      Login om te reageren
      • floryn zegt

        18 november 2010 om 19:00

        @Citrofiel: Ja de vorm en het feit dat het ontwikkelen van een nieuw platform duur is. Ga maar eens een nieuwe platform ontwikkelen voor een paar duizend avant-gardisten…

        Login om te reageren
  6. buyck zegt

    18 november 2010 om 15:06

    Tesla is een groot bedrijf in wording. Het zal zeker nog overgenomen worden. Het is zelfs gevaarlijk succesvol voor anderen!

    Login om te reageren
    • duckje zegt

      18 november 2010 om 16:31

      @buyck: ja, je hebt gelijk

      Login om te reageren
  7. duckje zegt

    18 november 2010 om 16:35

    eigenlijk heeft hij een modern uiterlijk, maar het is tegelijkertijd ook saai

    Login om te reageren
  8. HaWa zegt

    18 november 2010 om 17:44

    De vorige RAV4 EV was wel een succes maar de productie werd gedwongen gestopt omdat, na de fusie van Chevron met Texaco het patent voor grote NiMH batterijen bij Chevron kwam. Deze eisten dat Toyota stopte met de productie van deze zg. NiMHi95EV batterij.
    Zie Wikipedia RAV EV/public availability.

    Login om te reageren
  9. vegazosten zegt

    20 december 2010 om 17:20

    Waar blijft toch die betaalbare EV? Bla bla bla… man man, mensen hebben zo’n vooruitstrevende technology en nog duurt het eeuwen eer ze er iets van bakken? Zou men de techniek niet beter simpeler doen dan was de EV er al. Al was het maar met oudere batterijen. Ze hadden er al een hoop in 1908. Liefst nog met de motoren in de wielen zoals de blablabla euh…Zap.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North