• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Toyota’s killer-vloermatten zijn onschadelijk gemaakt

Auteur: Alwood, gepost 8 oktober 2009 om 23:00 – 45 Reacties

Afbeelding Toyota’s killer-vloermatten zijn onschadelijk gemaaktAfbeelding Toyota’s killer-vloermatten zijn onschadelijk gemaaktAfbeelding Toyota’s killer-vloermatten zijn onschadelijk gemaaktAfbeelding Toyota’s killer-vloermatten zijn onschadelijk gemaakt

Lexus met tie-wrap haha leukZo doe je dat! Ontstaat er in een auto een levensbedreigende situatie, waardoor je 3.8 miljoen voertuigen terug moet roepen, dan heb je gewoon meer tie-wraps nodig. Het is goed om te zien dat ze Toyota en Lexus praktisch ingesteld zijn. Bijgevoegd een handleiding hoe dealers de reparatie uit kunnen voeren.

Of dit alles nu esthetisch verantwoord is, is een tweede verhaal. Het is toch zonde als je nog meer plastic tegemoet glimt in je nieuwe Toyota of Lexus. Pluspuntje is dat je hoogstwaarschijnlijk niet onderweg volgas een vangrail in hoeft te rijden. Voorzover dat al het geval was natuurlijk. Origineel Europese auto’s gebruiken andere (niet dodelijke) matten. (bron: jalopnik.com)

Ook interessant!

  • Sportieve Lexus Coupé
    Sportieve Lexus coupé op basis Toyota GR86 op komst
  • toyota-lexus-elektrisch
    Forse aanval Toyota en Lexus op Volkswagen!
  • Toyota GR86
    Naamsverandering voor Toyota GR86
  • Lexus RZ 450e: een EV die wél de moeite waard is?

Nieuwste artikelen

  • Is de Renault Twingo wel of niet een klassieker?
  • De ideale speciale editie voor bemoeiallen is hier
  • Is deze EV-technologie toch niet het ei van Columbus?
  • Oei, de BMW iX3 is ‘bijna uitverkocht’
FacebookTweetPinLinkedIn

Lexus, terugroepactie, Toyota

Vorig bericht: « Video: Lexus LF-A doet *VGRRRIiJNG* bij de ring
Volgend bericht: Volkswagen wil meedoen met Formule 1… »

Lees Interacties

Reacties

  1. FlorisFerrari zegt

    8 oktober 2009 om 23:02

    Dat is fijn

    Login om te reageren
  2. DD zegt

    8 oktober 2009 om 23:03

    Waarom nemen zij dan ook niet gewoon de Europese matten?

    Login om te reageren
  3. RenesisHP zegt

    8 oktober 2009 om 23:04

    Dit meen je niet. Lijkt me bij een klasseproduct als Lexus toch echt een beetje not done.

    Login om te reageren
  4. Mee zegt

    8 oktober 2009 om 23:05

    Dat is hetzelfde systeem als in mijn Colt, waarvan de automat af en toe ook blijkt los te liggen.
    Moest ik een Amerikaan zijn kloeg ik Mitsubishi aan! ;)

    Login om te reageren
  5. Alwood zegt

    8 oktober 2009 om 23:07

    tsjah bespottelijk! dat ze dan toch op zijn minst zwarte tie-wraps nemen! :P

    Login om te reageren
  6. M3_lover zegt

    8 oktober 2009 om 23:07

    Haha! Op zich is het geen slecht idee want mijn BMW mat gaat ook constant naar voren :-) Had wel op z’n minst zwart plastic kunnen zijn he

    Login om te reageren
    • Alwood zegt

      8 oktober 2009 om 23:08

      @M3_lover: lol, wat een timing ;)

      Login om te reageren
  7. MattCurlew zegt

    8 oktober 2009 om 23:09

    Toyota noemt het een “semi-permanent fix” Lijkt me dus alleen voor nu om snel in te grijpen omdat 3.8 miljoen auto’s terugroepen niet in één week gedaan kan worden?

    Waarom wordt dat niet in dit bericht verteld? Zo plaats je nieuws dat niet geheel klopt..

    Login om te reageren
  8. GOD zegt

    8 oktober 2009 om 23:09

    wow dit is best wel beun werk. en dat bij je dure Lexus.
    Ik zou er niet echt blij mee zijn.

    Login om te reageren
  9. Race_Kees zegt

    8 oktober 2009 om 23:24

    Nou ja wat willen jullie dan?? Een fijne M12 bout door de mat en de bodem? Is dan solide genoeg…?

    Oh wacht hoe klop je dat matje dan even uit?

    Tieraps FTW!!

    Login om te reageren
  10. Erik zegt

    8 oktober 2009 om 23:26

    Het is maar goed dat ze Tie-wraps gebruiken… Beter dat dan ducktape :)

    Wel grappig dat men daar toch enkele pagina’s over vol kan typen.

    Login om te reageren
  11. React zegt

    8 oktober 2009 om 23:28

    Wat ik nooit snap met die vloermatten, je verzint 1 keer een systeem dat werkt en dan gebruik je dat de komende 100 jaar. Bij mijn ford laat de plastic ring in de mat los van de mat, dus zelfde probleem. Terwijl er zoveel systemen zijn die wel werken.

    Login om te reageren
  12. dw zegt

    8 oktober 2009 om 23:29

    @ mattcurlew, niet de eerste keer, autoblog wordt gesponsord door Duitsland?…

    on topic, check eerste plaatje bij model staat alleen Prius haha

    die verdienen ook niet beter !

    Login om te reageren
  13. Bart_V zegt

    8 oktober 2009 om 23:33

    Ik blijf het knap vinden dat je vloermat OP het gaspedaal komt

    in mijn sardineblikje (Ford Fiesta 89-95) schuift ook wel eens de vloermat weg en kan ik de koppeling niet meer volledig intrappen (eens in de 2000 km recht leggen)

    Login om te reageren
    • MattCurlew zegt

      8 oktober 2009 om 23:39

      @Bart_V: wat dacht je van ONDER het gaspedaal? Dan kan ie ook vast blijven zitten..

      Login om te reageren
  14. Jesper zegt

    8 oktober 2009 om 23:36

    “Pluspuntje is dat je hoogstwaarschijnlijk niet onderweg volgas een vangrail in hoeft te rijden. ”

    Dat moet je even uitleggen. Als me mat onder mn gaspedaal zou komen (ja ik rijd toyota) kan ik m toch juist minder (ik herhaal MINDER) ver intrappen en minder hard rijden? Als ie onder je rempedaal schoot had je een groter probleem. Of zijn amerikanen werkelijk te dom om de koppeling in te trappen of de automaat in zn N te rossen?

    Verder vind ik tie-wraps een mooi staaltje Japanse intuitiviteit en nuchterheid. Een oplossing van een paar kwartjes en 2 seconden, in tegenstelling tot bijv. BMW die er een heel systeem omheen zou werken.

    Login om te reageren
    • Alwood zegt

      8 oktober 2009 om 23:46

      @Jesper: Het probleem zat hem in het feit dat het pedaal achter de mat kan blijven hangen, dan blijft het gas dus ingedrukt.

      Login om te reageren
    • amg zegt

      8 oktober 2009 om 23:47

      @Jesper: Verder vind ik tie-wraps een mooi staaltje Japanse intuitiviteit en nuchterheid. Een oplossing van een paar kwartjes en 2 seconden, in tegenstelling tot bijv. BMW die er een heel systeem omheen zou werken.

      Jesper schaam je, ik schaam dat ik nederlander ben voor jou uitpraak, in mijn mercedes zit niks vast met ringen e.d. nooooit dit probleem gehad. Asjeblieft zeg!

      Login om te reageren
  15. amg zegt

    8 oktober 2009 om 23:43

    hahah wie durft nog te zeggen dat jappen kwaliteit leveren.

    Dit is toch gewoon zielig..

    Login om te reageren
  16. Cantago zegt

    9 oktober 2009 om 00:03

    Eens met amg, maar ik vind het wel zonde om een hobby-bob-tie-wrap te gebruiken, gebruik dan een zwart touwtje ofzo, dat is dan wel duurder, maar ook een stuk netter! Zelf zou ik dit gewoon zsm vervangen door iets dat er wel netjes uit ziet;)

    Login om te reageren
  17. slk32 amg zegt

    9 oktober 2009 om 01:13

    Dit hadden ze de “geisha way” moeten oplossen; met zwarte zijde en een bamboe haarpin…

    Login om te reageren
  18. Esprit_de_Flandre zegt

    9 oktober 2009 om 01:23

    Ik begrijp die crash toch niet die de aanleiding was voor deze terugroepactie was. De vloermat was verschoven en daardoor konden ze niet meer stoppen. Euh???

    Trek die mat dan toch gewoon weg? En als ze echt geblokkeerd zat, het is toch altijd mogelijk om de motor af te leggen? Ook met een automaat.

    Login om te reageren
  19. Bob zegt

    9 oktober 2009 om 01:29

    @Esprit ..de vloermat kwam los en onder het gaspedaal die toen niet meer terug ging. Een normaal denkend mens zal misschien de motor uitzetten, maar op dat moment heb je toch alleen maar paniek. Het was een familie in die auto waar het gebeurde en ik heb de 911 call gehoord van voordat ze crashten … gaan toch je haren van recht overeind staan.

    Login om te reageren
  20. bartinspace zegt

    9 oktober 2009 om 07:10

    Hier is maar één woord voor: LEVENSGEVAARLIJK.
    Zul je net zien dat je achter die tiewraps blijft haken als je auto in de fik vliegt en je uit wil stappen. :P

    Login om te reageren
  21. Volvo_440_turbo zegt

    9 oktober 2009 om 07:29

    Bij mijn Volvomat heb ik soms hetzelfde voor…

    Dat Jappen geen kwaliteit maken is wat kort om de bocht… het is wel zo dat toyota een beetje slachtoffer is van zijn succes…

    Login om te reageren
  22. Hans75 zegt

    9 oktober 2009 om 08:25

    ik ben een jappenautohater.. maar hier kan toyoklota niets aan doen.. die is meer de infantiliteit van de amerikanen… die bij elke scheet de manufacturer sewen…

    waardoor je als producent gedwongen bent 5 pagina’s onzin op papier te zetten over het borgen van een matje… elk normaal europees mens had het matje verschoven.. of zichzelf de schuld gegeven van het blokkeren van het gas.. ipv alleen maar naar een jurist te stappen… afschaffen.. al die juristen en hun ongein.

    Login om te reageren
  23. Bob zegt

    9 oktober 2009 om 08:45

    Hans75 .. ik ben tegenwoordig ook Amerikaan .. en ik ben echt geen infantiel.

    Ga maar eens ff lekker luisteren naar de 911 call op de volgende link .. kijken of je je dan nog zo prettig voelt.

    http://consumerist.com/5376667/toyota-911-call-of-familys-fatal-lexus-crash-due-to-gas-pedal-stuck-on-floormats

    Login om te reageren
  24. Ralph zegt

    9 oktober 2009 om 09:24

    Prachtige oplossing dit inderdaad, tie-wraps.

    Een ding snap ik niet… Zoals die 911-medewerker al zegt: waarom schakelt die man niet gewoon de motor uit, of zet hij hem in z’n vrij?

    Login om te reageren
  25. jaap zegt

    9 oktober 2009 om 09:25

    Wat kosten 3.8 miljoen ty-wraps?

    Login om te reageren
  26. Bob zegt

    9 oktober 2009 om 09:27

    Ralph .. paniek doet rare dingen met mensen en ik geloof dat een van de autos waar het mee gebeurde een start/stop knop had die je 3 seconden in moet houden. Dat gaat natuurlijk gemakkelijk als je 200km/u rijdt.

    De terugroep aktie was niet door 1 ongeluk .. maar door een redelijk aantal ongelukken waarbij tenminste 5 doden al bij waren gevallen en een op dit moment onbekend aantal ongevallen die dezelfde oorzaak hadden.

    Login om te reageren
  27. kcoupe24 zegt

    9 oktober 2009 om 09:28

    HOE MOETEN ZE NU HUN MATJES UITKLOPPEN!!!
    is daar ook een gebruiksaanwijzing voor???

    Login om te reageren
  28. pica zegt

    9 oktober 2009 om 09:38

    Typisch lexus. Nog wat meer plastic. haha

    Login om te reageren
  29. Mean_Green zegt

    9 oktober 2009 om 09:48

    @M3-lover: Die BMW matten zijn ook niet bedoeld voor in je E-Kadett! ;-)

    Ik vind het prutswerk met die tie-wraps. Elke keer als je wilt (laten) stofzuigen moet dat spul weer opnieuw bevestigd worden. Dit past totaal niet bij het kwaliteitsimago dat Lexus wil uitstralen…

    Login om te reageren
  30. rikkon zegt

    9 oktober 2009 om 09:52

    @jaap Losgestort, aan huis ca. $5000.

    Login om te reageren
  31. Bob zegt

    9 oktober 2009 om 10:03

    Zoals iedereen natuurlijk heeft gelezen zijn die tie-wraps zijn een tijdelijke oplossing totdat de permanente oplossing is beschikbaar. MattCurlew zei dit ook al eerder.

    Login om te reageren
  32. 406_v6 zegt

    9 oktober 2009 om 10:19

    Iemand de waarschuwing gelezen? “Do not stack the floormats in any vehicle…….. designed to accommodate only one floor mat at a time.”
    Welke klojo legt meerdere vloermatten over elkaar in z’n auto?
    En typisch amerikaans: “Install labels.” alsof er nog niet genoeg stickers met waarschuwingen in een auto zitten in de US of A.

    Login om te reageren
  33. Laurens zegt

    9 oktober 2009 om 11:03

    Die grote Explorer Bridgestone recall was uiteindelijk ook meer te wijten aan het niet controleren van bandenspanning. Alhoewel een SUV natuurlijk wel een erg hoog zwaartepunt heeft. Maar simpele dingen controleren, dat doen de meeste autorijders niet meer. Misschien de auto maar gewoon verbieden… of je als fabrikant indekken met allerlei waarschuwingen in instructieboekjes, labels, stickers en ga zo maar door.

    Login om te reageren
  34. Citrofiel zegt

    9 oktober 2009 om 11:08

    Ik kan me voorstellen dat het handiger is om het even zo te herstellen en later (bij regulier onderhoud) definitieve veranderingen aan te brengen. 3,8 miljoen auto’s naar de werkplaats is niet niks.

    Login om te reageren
  35. wimbers zegt

    9 oktober 2009 om 13:00

    ik heb een toyota (jaja, lease-pool, geen commentaar graag) en moet zeggen dat het “europese systeem” bestaat uit een in de vloer bevestigd haakje dat door de mat geduwd wordt..

    dat lost volvo / ford toch netter op met een draaiknop en een ovaal oog in de mat.

    Login om te reageren
  36. matthis zegt

    9 oktober 2009 om 14:00

    hahaha paupers!

    Login om te reageren
  37. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    9 oktober 2009 om 14:04

    En ik maar denken dat de komkommertijd over was…
    Ow wacht, het is nog echt waar ook!!
    Sjongejongejongejonge…

    Login om te reageren
  38. Bob zegt

    9 oktober 2009 om 17:46

    @matthis .. tuurlijk tot dat het jou familie overkomt.

    Login om te reageren
  39. Password:JDM zegt

    11 oktober 2009 om 11:05

    ik rij honda enne jep en hed/had ook het probleem met die vervloekte vloermatten.
    ik heb dat simpel opgelost door die er uit te keilen,veeeeeeel beter nu :p

    Login om te reageren
  40. Rianne van Zuilighem zegt

    12 oktober 2009 om 16:40

    Ik rijd in een Italiaanse wijvenbak maar daar zitten de matten vast aan de vloer met 2 draaiknoppen die je een halve slag moet omdraaien. Kost wel je nagels maar niet je leven!

    Login om te reageren
  41. joke bayer zegt

    30 januari 2010 om 19:12

    ik heb in 2002 in mijn Toyota Starlet al problemen gehad met het gaspedaal en de vloermat

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North