• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen wil meedoen met Formule 1…

Auteur: autoblogger, gepost 9 oktober 2009 om 09:01 – 45 Reacties

Volkswagen GX3


Maar alleen als de kosten laag zijn!

Tja, dat wordt een lastig verhaal. De Formule1 staat toch voornamelijk bekend als een zeer dure autosport. Maar er is wel ruimte voor nieuwe autofabrikanten, aangezien BMW en Honda zich afgelopen jaar hebben teruggetrokken.

Volkswagen is op korte termijn niet van plan om mee te doen, vooral vanwege de hoge kosten. Reinhold Carl, directeur van Audi Singapore, liet dit weten tegenover de Straits Times. Maar als de budgetten verder dalen, dan wordt het misschien interessant. Wellicht dat Renault en Toyota zich komende tijd nog terugtrekken uit de F1? Mocht VW een eigen team krijgen, dan zal dat onder de naam Porsche of Audi gebeuren. Alhoewel “Volkswagen” ook niet uitgesloten wordt. (via motorsport.com)

Ook interessant!

  • Volkswagen heel erg serieus
    Volkswagen heel erg serieus over deelname Formule 1
  • Officieel: Volkswagen GTX is nieuw performance label
  • testdagen Formule 1 2022
    Officieel: testdagen Formule 1 2022 bekend gemaakt
  • Drama voor Formule E
    Drama voor Formule E: Mercedes stopt officieel

Nieuwste artikelen

  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, Volkswagen

Vorig bericht: « Toyota’s killer-vloermatten zijn onschadelijk gemaakt
Volgend bericht: Camaro cabrio by Droptop-Customs »

Lees Interacties

Reacties

  1. Keits zegt

    9 oktober 2009 om 09:06

    Hoop dat ze mee mogen doen ;)

    Login om te reageren
  2. Merry zegt

    9 oktober 2009 om 09:09

    Alle Formule1 auto’s lijken op elkaar tegenwoordig, dus dat is wel Audi zijn ding natuurlijk.

    Login om te reageren
    • super zegt

      9 oktober 2009 om 09:12

      @Merry: hehe

      Login om te reageren
  3. Handtjesthuis zegt

    9 oktober 2009 om 09:20

    Whaha! Dat zal eens mooi zijn; een vierwiel aangedreven audi supercar in de formula 1!

    Login om te reageren
  4. Roy zegt

    9 oktober 2009 om 09:21

    Ze kunnen ook meedoen onder de naam Lamborghini, dikke oorlog met Ferrari zou ik zeggen.

    Login om te reageren
  5. Simpson zegt

    9 oktober 2009 om 09:29

    nou, 1.2tsi er in en gaan!

    de laatste die over de streep komt doet toch ook mee…

    Login om te reageren
  6. Vincenzo zegt

    9 oktober 2009 om 09:43

    whahah en dat gaat net zo’n mislukkig worden als BMW, Benz, Toyota en al die andere wannabees. Die gingen allemaal wel ‘even’ kampioen worden.

    Login om te reageren
    • Conundrum zegt

      9 oktober 2009 om 09:50

      @Vincenzo:Benz gaat toch er lekker lijkt me zo.

      Login om te reageren
    • Vince zegt

      9 oktober 2009 om 11:33

      @Vincenzo: Benz is een behoorlijk succesverhaal in de formule 1! Met Mclaren had het het enige team dat structureel de stijd met Ferrari aan kon, met meerdere wereldtitels tot gevolg. Dit jaar worden ze kampioen met Brawn GP en 9 van de 15 races zijn gewonnen door Mercedes motoren.

      Login om te reageren
  7. Eric zegt

    9 oktober 2009 om 09:44

    Porsche heeft al met succes een F1-motor gebouwd voor McLaren in de jaren ’80. Porsche heeft de technologie in huis om een F1-motor te bouwen en te leveren aan een team dat betaalt. Een Red Bull met Porschemotor ipv.Renaultmotor indien deze zich terugtrekt.

    Login om te reageren
    • Merry zegt

      9 oktober 2009 om 09:50

      @Eric:
      Ik wil Porsche inderdaad ook een kans geven.
      Zeker omdat Porsche ook niet meer meedoet met de FIA GT al ik het goed begrepen heb.
      En het LM2 project van Porsche in ook niet alles dus ze zullen toch wel iets aan de top willen doen van de autosport.

      Login om te reageren
  8. Relief zegt

    9 oktober 2009 om 09:50

    Iedereen lacht wel, maar is iedereen vergeten dat ze de kennis van Porsche in huis hebben nu?

    Login om te reageren
  9. WId zegt

    9 oktober 2009 om 09:56

    Die jappen van Toyota hebben gezegd dat ze minimaal pas stoppen als ze wereld kampioen zijn geweest.. en dat zie ik volgend jaar nog niet gebeuren, dus doen ze nog even mee.

    Ik zou het ook logisch vinden als Bugatti zijn weg weer terug vindt in de racerij! Daar zijn ze toch bekend mee geworden!

    Login om te reageren
    • sjorsx87 zegt

      9 oktober 2009 om 10:27

      @WId: Ik durf te wedden dat Toyota de F1 verlaat in 2012(als hun contract erloopt) als er voor die tijd geen kostenbesparingen worden doorgevoerd! Wel of geen wereldkampioen…
      Ontopic: Zou een leuke toevoeging zijn tussen de huidige fabriekteams! Wat voor badge er dan op komt interesseert mij niet zo. Meer wat voor motor er in komt te liggen; een uit de rekken van VAG, van een ander team, of een cosworth waar de FIA de nieuwe teams het liefst mee ziet rijden.

      Zou “Lamborghini” ook om deze toekomstplannen hun koolstofvezellaboratorium geopent hebben?

      Login om te reageren
  10. rsh zegt

    9 oktober 2009 om 10:09

    Lijkt me erg mooi om te zien. Ploffende motoren en bakken zijn waanzinnig fraai!

    Login om te reageren
  11. cecotto zegt

    9 oktober 2009 om 10:19

    was dat voor een auto op de pica?

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      9 oktober 2009 om 11:10

      @cecotto: de Volkswagen GX3,doe maar met je muis eroverheen.
      http://www.autoblog.nl/archive/2006/07/04/gx3-project-is-nu-echt-dood

      Login om te reageren
  12. Atomic Wedgie zegt

    9 oktober 2009 om 10:24

    “Porsche heeft al met succes een F1-motor gebouwd voor McLaren in de jaren ‘80.”

    Honda ook.

    Login om te reageren
  13. Harie zegt

    9 oktober 2009 om 10:25

    Ja goed idee…. gewoon meteen een stuk of 4 teams beginnen… Volkswagen, Audi, Seat en Skoda… Allemaal exact dezelfde auto… Audi als top team voor metrosexuele coureurs voor wie image alles is, Volkwagen als team voor de coureurs die willen leasen, Seat voor de coureurs die net niet genoeg sponsors hebben om zich bij het Volkwagen team in te kopen en Skoda voor de coureur die geen reet geeft om uiterlijk vertoon en die weet dat het tóch dezelfde auto is…. Ik kan niet wachten!

    Login om te reageren
    • Alwood zegt

      9 oktober 2009 om 10:51

      @Harie: nou zit er koffie op m’n keyboard! ;) lol!

      Login om te reageren
  14. Spidox zegt

    9 oktober 2009 om 10:37

    Zou Volkswagen niet een project op willen zetten met een TDI…???:S Doen ze in veel autosportklassen. Van mij mogen ze lekker op Le Mans blijven rijden.
    Maar aan de andere kant, onder de naam Porsche of Lamborgini… Niet verkeerd..

    Login om te reageren
  15. peter zegt

    9 oktober 2009 om 10:45

    niemand hen gezegd dat het RWD moet zijn ? :-)

    Login om te reageren
  16. GOD zegt

    9 oktober 2009 om 10:53

    dikke lol @ Harie

    Login om te reageren
  17. Ferdinand1 zegt

    9 oktober 2009 om 11:05

    Dan hoop ik dat ze onder de naam Porsche gaan rijden, aangezien Audi domineert in de Le Mans. Maar Lamborghini, Bugatti of Bentley zal ook wel lache zijn! Maarja, eerst maar eens zien of dit wel echt gaat gebeuren…ik denk het niet.

    Login om te reageren
  18. Citrofiel zegt

    9 oktober 2009 om 11:10

    Alle grote fabrikanten gaan weg, VW (of eigenlijk VAG als ik het goed begrijp) wil erin. Ze willen zeker alleen meedoen als ze geen concurrentie hebben. :P

    @harie: Haha! :D

    Login om te reageren
  19. integralechubasco zegt

    9 oktober 2009 om 11:13

    een F1 team maar niet te veel willen betalen… echt winnersmentaliteit.
    kortom niks meer als veldvulling.

    Login om te reageren
  20. Race_Kees zegt

    9 oktober 2009 om 11:31

    Doe maar een dieseltje dan, scheelt weer in de brandstofkosten.

    Login om te reageren
  21. cecotto zegt

    9 oktober 2009 om 11:45

    Merci, de 3 wieler, jammer, 4 wielen zou leuker zijn geweest!

    Login om te reageren
  22. Casey zegt

    9 oktober 2009 om 12:46

    Hmmm…een fabrieksteam zou alleen in de F1 zitten als het aantrekkelijk is, het is voor hen namelijks niets anders dan reclame. Daarom is Honda, en nu ook BMW, opgestapt.

    4 wielaandrijving mag niet volgens de regelementen. Zijn in het verleden al verschillende projecten mee geweest.

    @ Vince
    En Renault in jaren 90 met Williams!

    Login om te reageren
  23. DenE zegt

    9 oktober 2009 om 13:00

    @Vincenzo, Lees eerst eens wat informatie voordat je onzin spuiwt. PRE-Michael Schumacher presteerde Ferrari al jaren niets meer, na Schummi hebben ze ook niet echt titels gewonnen is het wel ?… dus vanwaar jou onzin ?
    @Citrofiel: Ferrari, Mercedes, Toyota, dat zijn allemaal ‘kleine fabrikanten’ ? Jammer dat je alleen focust op Renault die de F1 waarschijlijk verlaat vanwege de blamage van Team-orders. Ferrari kon de rug wel rechten in ging door, weinig respect voor Renault in de opzicht.
    Daarnaast ben ik benieuwd wat Cosworth gaat doen volgend jaar en de renstal Lotus (mits goedgekeurd door de FIA)

    OT:En ja, VW staat voor VOLKSwagen, dus moet wél goeiekoop zijn hé… :D En LATEN ze er maar een TDI inhangen, krijg je hetzelfde gehuil van de andere teams als in de WTTC.. :D

    Login om te reageren
  24. Citrofiel zegt

    9 oktober 2009 om 13:19

    @DenE; Aan mijn smiley kon je al zien dat ik het niet echt serieus bedoelde. Maar goed, natuurlijk is er nog genoeg competitie. Ik hoop dat ze het lekker slecht doen met een klein budget. ;)

    Login om te reageren
  25. sjaak1234 zegt

    9 oktober 2009 om 15:10

    ”@Vincenzo, Lees eerst eens wat informatie voordat je onzin spuiwt. PRE-Michael Schumacher presteerde Ferrari al jaren niets meer, na Schummi hebben ze ook niet echt titels gewonnen is het wel ?… dus vanwaar jou onzin ?”

    Uhhh Raikonnen is WDC geworden en Massa heeft bijna het WDC gewonnen op 1 punt na en ze zijn ook nog kampioen geweest bij de constructeurs dus ze hebben zeker wel gepresteerd na Schumacher.

    ”Daarnaast ben ik benieuwd wat Cosworth gaat doen volgend jaar en de renstal Lotus (mits goedgekeurd door de FIA)”

    Lotus gaat er niet komen want Williams en Campos willen geen 14e team toelaten en Cosworth dat word 1 grote grap.

    Cosworth heeft namelijk geen nieuwe motor ontwikkeld. Ze gaan een aangepaste motor gebruiken die ze al in andere series gebruiken. Heel leuk, maar het schijnt dat het verbruik van de Cosworth motor een stuk hoger ligt dan dat van de andere motoren en dat de teams dus extra gewicht mee moeten nemen in de vorm van brandstof waardoor ze eigenlijk bij voorbaat al kansloos zijn.

    Login om te reageren
  26. Banaan911 zegt

    9 oktober 2009 om 16:01

    Auto union? :p

    Login om te reageren
  27. Sebastian Cooper S zegt

    9 oktober 2009 om 16:11

    @ Sjaak1234, Lotus komt in de plaats van BMW, BMW is overgenomen door Qadbak Investments en die zijn nu het 14e, nog niet toegelaten, team.

    Ik zou het geweldig vinden als VW mee gaat doen, ook al is het maar reclame/sponsoring, de rest van de F1 heeft ook sponsoring nodig. Kijk wat VW met Bugatti gedaan heeft, ze hebben technologie van Audi en Porsche in huis.
    Ik zou persoonlijk als merknaam kiezen uit Bugatti/Porsche/Lamborghini.

    Gelukkig een fabrikant die er over nadenkt in te stappen,
    zonder fabrikanten zou iedereen met Cosworth rijden…..

    Login om te reageren
  28. ganryu zegt

    9 oktober 2009 om 16:42

    Porsche was succesvol in samenwerking met TAG, en dan ook niet gelijk in het eerste jaar.
    Lamborghini succesvol ? Nee, niet echt…dus het sprookje dat VW of Audi zomaar ineens races gaat winnen is precies dat..een sprookje.

    Login om te reageren
  29. Pixed zegt

    9 oktober 2009 om 17:17

    Ik herinner me nog, het is ondertussen verschillende jaren geleden, vooraan op de cover van het Duitse Autobild:

    MICHAEL SHUMACHER IN 2010 MIT VW IN FORMULE 1…

    De pers hé…

    Login om te reageren
  30. bengelke zegt

    9 oktober 2009 om 17:41

    zoiets noemen ze de silly season. Ik denk echter dat lada meer succes zou kunnen hebben dan vw of porsche . De renault ceo mag dan wel tegen de f1 zijn, maar wat een succes zou lada dan niet kennen? Een betaalbare wagen, die meestrijd voor de podiumplekken , en die vw in verlegenheid brengt

    Login om te reageren
  31. audi4ever zegt

    9 oktober 2009 om 17:45

    dat zal goed zijn stel je voor wat een konbinatie

    lamborghini

    bentley

    BUGATI

    porsche

    en ook nog lotus en ducati als ze die kopen

    in EEEEEEN dat word eeen formule 1

    Login om te reageren
  32. Esprit_de_Flandre zegt

    9 oktober 2009 om 19:19

    Het is duur en er zijn enorm veel regels aan verbonden die het bijna onmogelijk maken om technisch enorm beter te zijn.

    Ik zou graag eens een Formule zien die volledig ongelimiteerd is, zowel in budget als techniek. Een driewieler met een elektrische T12-motor? Moet kunnen! Een 6WD met 7-cilindermotor in stervorm en meer elektronica dan Google HQ? Laat maar komen! Alles mag, niets moet, zolang je er maar records mee vestigt. En niet alleen snelheidsrecord, maar ook endurance, zuinigheid en al de rest. Met elk record kun je een hoop reclame maken.

    Login om te reageren
    • gekke-turbo zegt

      9 oktober 2009 om 22:00

      @Esprit_de_Flandre:
      Helemaal mee eens! De F1 is verloren gegaan in de restricties die zijn gezet door de jaren heen. Ooit zo mooi en puur en nu zo tam en commercieel…

      Login om te reageren
  33. Vroegerrrrr! zegt

    9 oktober 2009 om 20:15

    Reactie op kop: Tuurlijk, en Lada ook…

    Login om te reageren
  34. Jo-zef zegt

    9 oktober 2009 om 22:23

    “We willen wel meedoen in de F1, maar niet op korte termijn. Misschien later wel hè misschien ook niet. Zal onder de naam Porsche of Audi gebeuren, of misschien Volkswagen” Dus het enige wat die lapzwans verkondigt is dat het blijkbaar niet onder de namen BUGATTI, BENTLEY, SEAT of SKODA zou gebeuren. Allé ja, misschien eh als ik het goed begrijp. Vraag me trouwens af wat een “Singaporese Audi directeur” in het Ingolstadt-se Audi-hol te roeren heeft 8) Echt een non-informatie topic dit!

    Login om te reageren
  35. Revolution zegt

    10 oktober 2009 om 03:33

    Zodra het budget onder de 100 euro komt wil ik ook mee doen met een eigen team.

    Login om te reageren
  36. Frankypanky zegt

    10 oktober 2009 om 22:52

    @Revolution,

    Nounounou, 100 treuro??!
    100.000 is mij zuinig genoeg hoor! Maarja, dat weet ik al dat ‘men’ gaat klagen over het gebrek aan innovatie.
    Maar laat dat nou HET aantrekkelijkste (geweest) zijn aan de F1! Tenminste, voor de freakfans en de technici in de F1 zelf.

    De neutrale toeschouwer wil eigenlijk alleen maar ’toffe, spannende gevechten’ op de baan zien…En dan zeggen Mosley en Ecclestone dat de F1 niet in een crisis zit?!?
    Volgens mij wel; naast een financiële, zit de F1 ook in een identiteits-crisis!

    Login om te reageren
  37. hilbert zegt

    25 oktober 2009 om 13:51

    Een zeer goed idee, nu Opel nog

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North