• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Trainingen GP Las Vegas: gaan ze nog door?

Auteur: willeme, gepost 17 november 2023 om 10:01 – 15 Reacties

trainingen GP Las Vegas

De trainingen in las Vegas zijn tot nu toe 10 minuten pure sensatie geweest. Maar gaan ze nog eventjes door?

het begint lekker dit weekend. Al na 10 minuten moest de organisatie met een rode vlag gaan wapperen. Carlos Sainz was over een putdeksel gereden, waarmee hij zijn motor een chassis ernstig beschadigde. Ook Esteban Ocon kwam er niet ongeschonden vanaf in zijn Alpine.

Normaliter is het een kwestie van putdekseltje dichtlassen en weer doorrijden. Het grote probleem is echter dat de hele baan vol ligt met dergelijke putdeksels en in principe zijn ze allemaal dus niet veilig genoeg. Een Formule 1-auto moet er natuurlijk wel met een enorme vaart overheen kunnen rijden.

Dus wat nu? De tweede vrije training zou namelijk al gestart moeten zijn, maar dat is dus niet gebeurd. De wedstrijdleiding heeft de de tweede vrije training namelijk uitgesteld.

Uitstel vrije trainingen Las Vegas

Of van uitstel ook afstel komt, is nog eventjes de vraag. Als we kijken op de site van de Formule 1 zelf, is het uitstel. Naar het schijnt is men aan het kijken naar een andere oplossing.

Dit is namelijk de eerste keer dat de de coureurs rijden op Las Vegas. Het was van belang om een klein beetje gevoel te krijgen bij de baan, dat voor iedereen onbekend is.

trainingen GP Las Vegas

De oplossing zou zijn om over twee alsnog de vrije training te hervatten. En in plaats van één uur, krijgen de coureurs en teams anderhalf uur. Daarmee kan er wel wat schade ongedaan gemaakt worden, behalve dan voor Ferrari en Alpine dat met twee onbruikbare en beschadigde chassis’ zitten.

Twee uitdagingen

Het levert wel twee uitdagingen op. Men moet dan midden in de nacht aan het werk. Want op zijn vroegst kunnen ze dan om 2, 3 uur lokale tijd beginnen met de sessie die dan pas anderhalf uur later afgelopen is.

De tweede uitdaging is dat de baan zo ook weer open moet. De gemeente en hotels gingen alleen akkoord met de GP van Las Vegas als overdag gewoon de baan open is en het verkeer gebruik kan maken van de baan: ja, echt.

Via: RacingNews365

Meer lezen? Check hier alles dat je moet weten over de GP van Las Vegas!

Ook interessant!

  • Video: Las Vegas onherkenbaar door GP
  • F1 zet restaurants en clubs met uitzicht op Las Vegas GP onder druk
  • Video: Red Bull Racing zet Las Vegas op stelten
  • Perez waarschuwt: winst Red Bull in Las Vegas is geen zekerheidje

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, las-vegas, Racing, vrije-training

Vorig bericht: « Video: Sainz rijdt dikke schade op putdeksel
Volgend bericht: Polo GTI 25: dit ben je kwijt voor het feestvarken »

Lees Interacties

Reacties

  1. Robert zegt

    17 november 2023 om 10:30

    Dit lijkt weer op typische Amerikaanse wijze te zijn georganiseerd, met het “Krusty the Clown Seal of Approval” in het achterhoofd: “not just good, it’s good enough”.

    Login om te reageren
  2. Edge zegt

    17 november 2023 om 10:33

    De wedstrijdleiding heeft aangegeven dat FP2 90 minuten gaat duren om het tijdverlies van FP1 te compenseren, en dat ze mikken op een starttijd van 02:00 lokale tijd. De wegen hadden eigenlijk om 04:00 lokale tijd weer vrijgegeven moeten worden voor verkeer, maar dat wordt verschoven naar 06:00.

    Login om te reageren
  3. imaginenl zegt

    17 november 2023 om 10:42

    Maar veen hoor: je weet toch dat putdeksels omhoog komen met het groundeffect van de F1 auto’s? Die dingen moeten dus gewoon vast zitten. Het lijkt wel of ze met dat hele circus vergeten zijn dat er ook nog een partijtje geraced moet worden.

    Login om te reageren
  4. lekkerlinksrijden zegt

    17 november 2023 om 10:49

    Probeer het morgen nog een keer, misschien gewoon op circuits gaan racen ipv steden vanaf volgend jaar

    Login om te reageren
  5. Otua zegt

    17 november 2023 om 10:53

    Wat een aanfluiting. Zo veel geld uitgeven om dit mogelijk te maken en dan op zoiets kleine besparen en daardoor gewoon 2 wagens total lossen. Hoop dat Ferrari en Alpine hiervoor op z’n minst gewoon worden vergoed

    Login om te reageren
    • harrie zegt

      17 november 2023 om 11:50

      Sainz heeft een gridpenalty te pakken voor zijn battery.
      Er was 1 team die niet mee wilde om in dit geval af te zien van een penalty…

      Login om te reageren
      • gekketurbo zegt

        17 november 2023 om 12:25

        Mercedes waarschijnlijk, die hebben baat bij slechte prestaties Ferrari…

        Login om te reageren
      • Richmond zegt

        17 november 2023 om 12:52

        Er is geen regel die in dit soort situaties heeft voorzien om dan geen straf te geven. Ze hebben twee uur gezocht.

        Login om te reageren
      • sportevo zegt

        17 november 2023 om 13:28

        Bron?

        Als ik dit lees hebben de Stewards zelf een beslissing genomen dat de regels gevolgd moeten worden:

        https://www.fia.com/sites/default/files/decision-document/2023%20Las%20Vegas%20Grand%20Prix%20-%20Decision%20-%20Car%2055%20-%20Replacement%20Components.pdf

        Login om te reageren
  6. pomoek zegt

    17 november 2023 om 11:08

    Ik begrijp dat ze over een half uur gaan starten.

    De toeschouwers wordt verzocht de tribunes te verlaten. Iets met veiligheid.

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      17 november 2023 om 11:48

      Dan heb je dus duizend(en) dollars betaald om in een tribunestoeltje te mogen vernikkelen van de kou, en dan kicken ze je er ook nog uit als het hele circus eindelijk van start gaat.

      Iets zegt me dat de tribunes volgend jaar nog niet half zo vol zullen zitten als dit jaar…

      Login om te reageren
    • Richmond zegt

      17 november 2023 om 12:51

      Ja omdat her personeel, buiten de teams, journalisten etc niet meer aanwezig mogen zijn en dus fans ook niet

      Login om te reageren
  7. Dutchdriftking zegt

    17 november 2023 om 11:11

    Haha heerlijk dit, hoe beroerder hoe beter, volgend jaar lekker op Sebering rijden.

    Login om te reageren
  8. pvg100 zegt

    17 november 2023 om 12:21

    Geen idee of er nog gereden gaat worden vandaag, verschillende Redditers die aanwezig zijn melden dat ze van de tribunes gejaagd te worden via intercoms en stewards met luidsprekers.

    Je zal zo maar even een paar honderd dollar betaald hebben om eens naar een FP sessie te gaan kijken…

    Login om te reageren
  9. minimoke1984 zegt

    17 november 2023 om 14:09

    Coureurs zouden nu allemaal te gelijk moeten aangeven t is onveilig om te rijden… dan maken ze echt een statement

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North