
Nu de overheid gezien heeft hoeveel geld ze binnenharken op de A2 (€200.000 per dag) leek het ze wel aardig om maar gelijk wat extra trajectcontroles in te voeren.
Op korte termijn zal op de A4 tussen Leidschendam en Leiden en de A58 tussen Roosendaal en Bergen op Zoom ook een trajectcontrole ingesteld worden. Uiteraard allemaal in het kader van “verkeersveiligheid”, maar een boel extra geld is natuurlijk ook mooi meegenomen.
We zijn benieuwd op hoeveel andere trajecten deze vorm van geldklopperij binnenkort ingevoerd gaat worden. Durft iemand een gokje te wagen?
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Als je denkt dat de politie agenten hier blij mee zijn: voor deze controles zijn geen agenten meer nodig. Gevolg onuitgeslapen dienders op de weg
Wat weer een groter aantal ongelukken te weeg brengt
@audicoupe84: http://www.youtube.com/watch?v=svhOcBylXtw
Trajectcontroles…
overdag kan me niet veel boeien op de A4, in de nachtelijke uurtjes word ik minder gelukkig van deze graai apparaten
Gewoon met ons allen daar niet te hard rijden, merkt onze overheid vanzelf wel dat het een mislukte investering is. Ik zet mijn cruisecontrol aan rond de 90 km/u bij een trajectcontrole. Ze stoppen dat systeem maar op een plek waar de zon niet schijnt, aan mij gaan ze daar niet aan verdienen.
@rufctr01: nee dus! Niet op 90 vastzetten, dat doen er inderdaad veel teveel waardoor het voor geen meter meer doorrijdt op die trajecten, stelletje angsthazen allemaal! Je laat je toch niet gek maken door een paar flutcamera’s! Als 100 de limiet is kun je de cruise op 110 zetten zonder dat je ooit een bon krijgt! Bij 80 op 90 idem dito..
@flippert:
Inderdaad…
Irritante pipo’s die dat doen, zet dan de cruise control op de daadwerkelijke maximale snelheid, en niet daaronder…
@flippert:
Bij 80 is het anders best een goed idee om de cruiscontrol op 90 te zetten….
Als iedereen dat hier rond Rotterdam zou doen kom je eens boven de 60….
@flippert: Voor jou plezier zet ik m op 70 dan , goed?
@rufctr01: Ik zet de cruise control op exact 104 bij een vmax van 100 (digitale teller die te goed staat afgesteld)
Nog nooit problemen mee gehad.
90 is wel erg langzaam dan :S ik hoop dat je dan wel achter de vrachtwagens hangt en rechts blijft >.<
@rufctr01: precies! Gewoon niet te hard rijden! Dat zal ze leren… Zucht…
-edit: geen dank-
Nou rij ik nooit op die snelwegen maar wel vaak op de A2. Opstelten kan wel leuk zeggen dat je je aan de snelheid moet houden maar zonder cruisecontrol kan ik me helemaal voorstellen dat het te hard rijden puur ongemerkt gaat als je gewoon ontspannen rijdt met de radio aan of gewoon aan het praten bent met iemand. De snelheid past niet bij de beleving van deze snelweg en het is gewoon schandalig dat het er 100 is.
K
U
T
A4, geldt daar niet ook een max. van 100 km/u…? En was die niet ook 5-baans…?
2x ja -> melkkoe.
Waarom ook alweer 100 km/u? Milieu kan het niet zijn, aangezien daar genoeg blauwe vogels vliegen en rijden…
En veiligheid ook niet…aangezien je op de A44 wel gewoon 120 mag op die smalle 2-baans met al die hobbels… Maar aan het eind wel een bocht naar de A4 met een advies van 90 km/u, hoewel je in die bocht juist wel makkelijk 120 (en meer) kan zonder enig gevaar.
Zal wel een kwestie van tijd zijn dat ook de A44 een 100-weg wordt met trajectcontrole.
…
O, wacht! Daar kun je nauwelijks de max halen, dus dat is niet lonend…
ja allemaal makkelijk met cruisecontrol maar degenen zonder dat spul aan boord zijn een gevaar voor de rest omdat je met die dingen alleen maar naar je snelheid aan het turen bent
Klein stukje 50 en dan 150, whats the problem?
Waar is @lincoln eigenlijk gebleven? Die had voor dit soort gevallen altijd leuke droge opmerkingen…
@Emile_Benz: @lincoln is zeker even aan het opladen…
F*ck, ze pakken mijn racebaan(A58) af…….
Relax jongens. Gewoon de cruise control erop en met zo’n espressomakertje aan boord een bakje koffie zetten. Cantuccini koekje erbij en even een moment voor jezelf.
Ik rij tegenwoordig niet meer harder dan 90.
Voordelen:
-Scheelt brandstof
-Scheelt uitstoot
-Scheelt slijtage
-Minder lange remweg
-Lagere kans op letsel bij een ongeluk
-Hogere kans op overleven bij een ongeluk
-Meer reactietijd
-Ik hoef niet meer in te halen en kan op dezelfde baan blijven rijden
-Veel ontspanner rijden
-Langere tijd om op navigatie te reageren
-Geen boetes!
Nadelen:
-5 minuten later thuis
Door iets eerder te vertrekken compenseer ik dat nadeel makkelijk. Als naar de voordelen kijk is mij het iets eerder vertrekken wel waard.
Racen doe ik wel op het circuit.
@smulders: doe ik ook, als de trip maar niet langer dan 200km is.
@smulders: Blijf dan wel op de rechterbaan en ga niet inhalen met 90-100. Kom vaak genoeg mensen tegen die dat doen, levensgevaarlijk en gruwelijk irritant!
@smulders: ga terug naar sandalenblog, metpensioendusalletijdvoormezelfblog of slakkengangetjeomderesttepestenblog!!
@flippert: OK, als jij ophoepelt naar allemaalaandekantwantikkomeraanblog.nl. Dan kunnen we het weer gewoon hebben over auto’s op autoblog.nl.
@smulders: ik heb helaas geen circuit in mijn achtertuin.
gewoon op de openbare weg dus maar.
en eens te meer ben ik blij weg te zijn uit Zeikerland..!
risicoloos leven is niet leven! dus gordel niet om en een pot bier erbij en zwaaien naar oom Agent! hier in the caribbean kan het nog allemaal! en krijg je een boete dan betaal je niet en daar houdt het 99% van de keren op :)
@niex: hmm…als wij allemaal jullie kant op komen, dan zakt het eilandendommetje tot onder zeeniveau…
@niex: Zoiets bepaal ik liever zelf. Het bevalt me prima dat voorkomen wordt dat er mensen met een slok op me in gevaar brengen. Blij dat je weg bent.
@jelmer: hahaha precies want 1 biertje en je brengt iedereen in gevaar oei oei… net als 120 rijden waar je 100 mag. accepteer nou maar dat je niks meer mag of kan daar en je vind het nog prima ook. allemaal schaapjes mehehe..
@niex: wow jij leeft echt in de hemel op aarde!!
NOT!!
@roller: Laat je niet opnaaien.. Hij woont gewoon in een prachtwijk tussen de kaapverdianen…
@niex: stel je voor dat er een kind oversteekt!
@niex: ik kan je de Gazastrook aanraden als je van risicovol leven houdt… Doei! Good riddance…
die TJ’s zijn iets voor de korte termijn. Binnen een jaar rijdt, op de standaard 3% na, niemand meer te hard daar. Krijgen ze de begroting weer niet sluitend (facepalm)
@TDI-goeroe: de regering kijkt toch nooit verder dan 4 jaar?
En inderdaad, laseren en flitsen kun je dan voortaan ook vergeten op deze wegen.
@desoper: Ach, voor dit kabinet maakt dat niet uit, die halen de vier jaar toch niet. Wat er ook gebeurt.
Ik rij dagelijks van Utrecht naar A’dam, ik zie vooral veel Belgen, Fransen en Duitsers flink te hard rijden. Maar ook nog opvallend veel NL’ers je zou toch denken dat je ondertussen weet dat er een trajectcontrole is.. Wel grappig dat dit vooral buiten de spits gebeurt, tijdens de spits is het 4 banen 100-110 en flirten de gene naast je…
Wat mij opvalt bij trajectconrole-wegen is dat bestuurders vaak precies de max snelheid gaan rijden, en ook aanhouden. Hierdoor ontstaan vaak gevaarlijke situatie bij invoegen en uitvoegen omdat mensen elkaar de niet meer de ruimte geven (gaan niet van het gas). Het wordt een beetje gestresste bedoening
En dan rijd je netjes 103 km op de cruiscontrole smorgens vroeg en dan word je letterlijk bijna van de weg geveegd door een dikke bmw 5 serie die naar geschat het dubbelle van mij reed met zen blauwe flitslampjes in de richting aanwijzer omdat mijnheer de minster crimineel of ander zichzelf belangrijkwaanende idioot bang is dat hij te laat is dat vind ik echt te gek voor woorden
en hier rijd ik nou wel elke dag =(
prachtig asfalt. al het overzicht van de wereld daar op de a4, als ik 120 ga kan ik zelfs helemaal rechts rijden na 8en.. en volgens mij staat er ook zo’n bord van 100 tot 19.00 u..
wat een ongelovelijke viezerikken zeg..
net terug in nederland en ik kan niet wachten tot ik weer weg kan.. jammer dat het zo moet. Ik dacht dat we vrienden waren
( not )
Dat stuk bij de A58 heeft werkelijk niks met verkeersveiligheid te maken. Ik rijd daar regelmatig, en het is een kort stukje waar je s’avonds lekker door kunt kachelen omdat er niemand is. Binnenkort dus niet meer,
Complete onzin dit.
Uiteraard gaan ze trajectcontrole’s bouwen op de zeldzame plaatsen waar je nog weleens echt kunt ‘rijden’ ipv je te verplaatsen.
Stel dan ook meteen een ondergrens in, iedereen die gemiddeld te langzaam rijdt net zo zwaar beboeten als te snel. Dat zorgt er in ieder geval voor dat mensen niet meer met 30 gaan invoegen en dat de snelheidsverschillen niet meer zo groot zijn.