• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Trajectcontroles vanaf morgen

Auteur: Wouter, gepost 31 oktober 2005 om 19:58 – 16 Reacties

" align=

Vanaf 1 november zijn er weer vijf stukken snelweg in de Randstad waar de maximumsnelheid verlaagd wordt naar 80 kilometer per uur. Om er zeker van te zijn dat we ons daar ook aan houden, heeft Peijs op die plekken een trajectcontrole neergezet.

Deze maatregel is genomen om de luchtkwaliteit te verbeteren en het leefklimaat voor omwonenden te verbeteren. Op de A13 bij Overschie geldt de maatregel al en volgens Rijkswaterstaat verminderden de files daardoor. Bovendien verplaatste de file zich naar een stuk van de snelweg waar geen woningen naast liggen. Als ervaringsdeskundige van het rijden op de A13 kan ik je melden, dat er altijd over vrijwel de gehele 13 kilometer lengte van de A13 file staat. Nu wisten we ook al dat de files eigenlijk niet zo goed gemeten konden worden, dus verassend is dit stuk propaganda niet.

OK, waar moeten we nog meer oppassen vanaf morgen: De maximumsnelheid van 80 km/u geldt voortaan op de A10 West tussen knooppunt Nieuwe Meer en de Coentunnel, de A20 tussen knooppunten Kleinpolderplein en Terbregseplein, de parallelbanen van de A12 tussen knooppunten Oudenrijn en Lunetten en de A12 tussen het Prins Clausplein en Den Haag. Op de hoofdrijbaan van de A12 tussen Oudenrijn en Lunetten is de maximumsnelheid verlaagd van 120 naar 100 km/u. Het zou een te grote overgang zijn om hier de snelheid terug te brengen tot 80 km/u. Ook op de A13 tussen Berkel en Rodenrijs en Delft-Noord wordt de snelheid verlaagd naar 100 km/u vanwege een logische snelheidsopbouw tussen 100 km/u bij het Prins Clausplein en 80 km/u bij Overschie.

Onbekend is of de snelheid op snelwegen nabij Duitse grens ook verhoogd gaat worden, om de overgang van 250+ naar 120 km/u wat soepeler te laten verlopen. Het zou wel zo eerlijk zijn, maar ik vrees dat alleen in Oostenrijk dit soort plannen het redden.

Meer weten klik hier. Wil je gratis je autoruiten laten wassen door Peijs: klik dan hier.

Ook interessant!

  • Trajectcontroles op N-wegen leveren veel boetes op
    Trajectcontroles op N-wegen leveren veel boetes op
  • Deze trajectcontroles leveren de meeste boetes op [2020]
  • Video: overige verkeer plaagt supercar
    Video: overige verkeer plaagt supercar
  • Video: asocialen blokkeren verkeer voor burnouts

Nieuwste artikelen

  • Elektrische 4 Serie troeft vanaf nu de M4 CS af
  • Van deze wegen hoef je voorlopig niet weg te blijven! Ik herhaal…
  • Dit is de meest waardevaste auto van Nederland
  • Mede hierom krijgen we nooit gepersonaliseerde kentekens
FacebookTweetPinLinkedIn

files, trajectcontrole, Verkeer

Vorig bericht: « Bentley Arnage Blue Train
Volgend bericht: Prijzen Lexus IS bekend »

Lees Interacties

Reacties

  1. auto zegt

    31 oktober 2005 om 20:24

    wat een waardeloos idee van welke parij is die ……..uts ook al weer. daar stem ik zeker niet meer op :p

    Login om te reageren
  2. Wouter zegt

    31 oktober 2005 om 20:28

    Christen Democratisch Appèl (CDA)

    En hier kan je een grote foto van haar downloaden voor op je dartboard:
    http://www.verkeerenwaterstaat.nl/object/?lc=nl&tb=Object&id=564

    Login om te reageren
  3. Eric zegt

    31 oktober 2005 om 21:04

    Wat ik me nou afvraag, staat de trajectcontrole uit ’s avonds? of is het net zon zooi als richting schiphol. Midden in de nacht, een driebaans snelweg, 1 auto op de weg en dan van die ‘slimme’ borden die dan nog steeds op 80km/h staan 8-S

    Login om te reageren
  4. bmw-freak zegt

    31 oktober 2005 om 23:31

    Ik wordt er niet erg vrolijk van van al die traject controlles en dan niet te vergeten de normale flitspalen ik wordt er werkelijk schijt ziek van. Als je een behoorlijk snelle auto hebt heb je er geen fuck aan in NL.

    Login om te reageren
  5. Wouter zegt

    1 november 2005 om 08:57

    @Eric: de trajectcontroles staan ook ‘s-avonds aan helaas. Op mijn vaste route naar huis heb ik dan 3x trajectcontrole. Sta je eindelijk eens niet in de file, kan je nog steeds niet lekker door blaffen.

    Login om te reageren
  6. Sir Smokalot zegt

    1 november 2005 om 11:38

    Hee Wouter, provinciale wegen??
    ’t is waarschijnlijk een beetje om, maar dan kan je wel door blaffen :).

    Login om te reageren
  7. nieuwendijk zegt

    1 november 2005 om 12:35

    vrouwen op dit mimistery werkt niet,echter de geschiedenis herhaalt zich.

    Login om te reageren
  8. nieuwendijk zegt

    1 november 2005 om 12:38

    hey Wouter,is die link soms een reclame voor kukident ofzo

    Login om te reageren
  9. Dennis zegt

    1 november 2005 om 12:49

    @nieuwendijk: Absoluut Kukident ja! Jij zegt wat ik dacht ;-)
    @Sir Smokalot: Nadeel van blaffen op de provinciale wegen is dat deze vaak minder goed te overzien zijn als het gaat om de driepootjes, flitsende vuilcontainers, etc. Op de snelwegen kun je doorgaans goed ver voor je uitkijken, maar op de provinciale wegen is dat toch iets listiger.

    Login om te reageren
  10. Jan zegt

    2 november 2005 om 15:50

    Dat ze dan maar snel de gegevens voor men gps updaten, zo riskeren we weer minder boetes

    Login om te reageren
  11. autoblogger zegt

    2 november 2005 om 16:13

    @Wouter: wat betreft dat darten, is bullseye dan 50 of 80?

    Login om te reageren
  12. raf zegt

    3 november 2005 om 19:51

    Gek is dat sinds de invoering van de 80km bij Overschie de file op de A13 met stip is binnengekomen in de file top10 en dat volgens Rijkswaterstaat de files er afgenomen zijn. Gek dat studies aantonen dat de milieuoverlast juist is toegenomen en dat zij beweren dat de maatregel juist goed is voor het milieu. Gek dat men borden plaatst met “rij schonerm rij 80 in de 5” en dat je datzelfde bord nu minuten lang kan bewonderen. Of is dit een aktie in verband met kunst langs de wegen? Wordt het niet tijd dat men in Den Haag eens iets minder politiek correct wordt en toont dat men de bevolking serieus neemt? Mensen zijn heus slim genoeg om te beseffen dat ze voor de zoveelste keer, als automobilist, weer de melkkoe moeten zijn. Volgens de minister bedraagt de bijdrage van het autoverkeer aan de milieuoverlast 6% (ZES) van het totaal en heeft de maatregel nog eens 6% invloed. Tel uit wat de milieuwinst is. Juist: NOPPES. Tel uit wat de camera’s voor de schatkist zullen opbrengen: juist KASSA, KASSA. En is het misschien eerder hierom te doen?
    Met andere woorden, Den Haag mag liegen en bedriegen zolang het haar maar goed uitkomt.

    Login om te reageren
  13. van Strien zegt

    15 februari 2007 om 13:17

    vuile tyfus oplichters van de regering!!!!!!!!!!!!!!!!

    alleen maar de staatskas spekken, en dan zogenaamd verkeersveiligheid en verkeersdoden proberen terug te dingen.

    –edit: rustig maar, breathe in, breathe out–

    Login om te reageren
  14. MV Agusta F4CC zegt

    15 februari 2007 om 13:20

    Zo zeg!

    Van Strien….. Alstublieft zeg! Ga je mond ff spoelen man! Mafkees hierzo!

    Login om te reageren
  15. Rien zegt

    20 juli 2007 om 00:07

    ben ik blij dat ik geemigreed ben vorig jaar naar californie , nog nooit 1 flitspaal tegen gekomen hier , het is alsof ik van een vissekom in de oceaan beland ben

    flits ze nog uitkaaiende lol verziekende conditioneerende harry’s

    ik kom echt nooit meer terug naar dat conditioneerende weiland

    Rien van Rijthoven

    Login om te reageren
  16. Sven zegt

    4 november 2007 om 20:34

    Al een oude topic, maar is nog wel actueel. Deze controlles zijn natuurlijk vervelend. Als het pokke druk is, en je rijdt bijvoorbeeld even 90 (waar je niet harder dan 80 mag) en je staat op de foto, dan vreet je natuurlijk je stuur op. Dit voelt dat je bestolen wordt, en niet dat je een wet overtreed.
    Van Strien vloekt wel, maar vloekt terecht. Dat MV Augusta dat niet leuk vindt is jammer. Maar als we niet anti zijn dan doen ze echt ons uitkleden. Als nou al dat geld van boetes naar een goeddoel gaat, dan … dan werkt het natuurlijk niet. Deze is voor Unicef. Deze voor Jantje Beton, lekker hard rijden.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North