• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Treur samen met mij om deze Porsche 911 uit 1965

Auteur: Dizono, gepost 20 februari 2017 om 09:02 – 33 Reacties

Afbeelding Treur samen met mij om deze Porsche 911 uit 1965Afbeelding Treur samen met mij om deze Porsche 911 uit 1965Afbeelding Treur samen met mij om deze Porsche 911 uit 1965Afbeelding Treur samen met mij om deze Porsche 911 uit 1965Afbeelding Treur samen met mij om deze Porsche 911 uit 1965Afbeelding Treur samen met mij om deze Porsche 911 uit 1965Afbeelding Treur samen met mij om deze Porsche 911 uit 1965Afbeelding Treur samen met mij om deze Porsche 911 uit 1965

Porsche 911 Speedster
Tenminste, wat er nog over is van dit luchtgekoelde pareltje.

Eind 1954 introduceert Porsche de Speedster, waarvan de eerste exemplaren nog gebaseerd zijn op de Pre-A 356. De auto was een goedkopere, meer spartaanse uitvoering die met name in de Verenigde Staten erg populair was en heden ten dagen juist tot de duurste 356’s behoort.

Pas in 1989 komt Porsche met een nieuwe Speedster (rijtest), welke zowel met smalle als met brede body geleverd wordt. Eind dat jaar wordt de 964 geïntroduceerd en ook daarvan verschijnt een Speedster-versie (rijtest). Hoewel niet meer goedkoper dan een normale 911, was het recept visueel gezien hetzelfde: een cabriolet, maar dan met een veel lagere voorruit en een dakje dat minder beschutting geeft dan het gemiddelde festivaltentje.

Stuk voor stuk pareltjes van Porsche en hoewel deze 911 uit 1965 dezelfde ingrediënten kent, is het eindresultaat grandioos mislukt. Het leveren van kritiek op andermans hobbyproject is me al eens op commentaar komen te staan, maar dit broddelwerk noopt mij toch weer tot afkeurend taalgebruik. Want man man man, wat was de toenmalige eigenaar denkende toen hij de voorruit van een MX5 op een klassieke 911 plaatste?! De manier waarop de luchtopeningen zijn verwerkt in de achterspatborden verdient evenmin een schoonheidsprijs, maar verbleekt bij de aanblik van die afschuwelijk detonerende voorruit.

De auto staat te koop op Bring a Trailer, maar het huidige bod van 12.800 dollar is voor een 911 uit 1965 bijzonder mager. Dat de lak volgens de advertentie nog een stuk slechter is dan op de foto’s en de conversie naar Speedster her en der nogal slecht is afgewerkt helpen evenmin. Dikke kans dat dit exemplaar zijn leven zal slijten als onderdelendonor voor andere Elfjes. Als hij geluk heeft tenminste en uit zijn lijden wordt verlost.

Ook interessant!

  • Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
    Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
  • Video: dronken vader en zoon slopen Porsche 911
    Video: dronken vader en zoon slopen Porsche 911
  • Porsche Taycan RWD rijtest video
    Porsche Taycan RWD rijtest video
  • Porsche 911 documentaire nu gratis te zien
    Porsche 911 documentaire nu gratis te zien

Nieuwste artikelen

  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Goedkopere Tesla Standard-modellen hebben niet het gewenste effect
  • Alfa Romeo gooit Ferrari-sausje over de Junior
FacebookTweetPinLinkedIn

911, Klassiekers, Mazda, occasion, Porsche, speedster, zwart

Vorig bericht: « Commissaris politie: ‘snelheidsbegrenzer in elke auto’ [updated]
Volgend bericht: Onze occasions zijn 10 procent duurder geworden in 2016! »

Lees Interacties

Reacties

  1. schuiftrompet zegt

    20 februari 2017 om 09:05

    voor deze keer is je kritiek wel terecht vind ik !

    Login om te reageren
  2. perry_snijders zegt

    20 februari 2017 om 09:09

    Even een dak erop lassen en de originele voorruit terugzetten en hij is het twintigvoudige waard ;-)

    Login om te reageren
    • bartteeuwen zegt

      20 februari 2017 om 09:26

      @perry_snijders: 260.000?

      Login om te reageren
      • perry_snijders zegt

        20 februari 2017 om 09:38

        @bartteeuwen: Weleens gekeken wat 911’s uit ’64 en ’65 kosten? Dit prutsproject wordt natuurlijk nooit meer wat, maar goede exemplaren uit ’65 zie je regelmatig boven de 3 ton te koop staan.

        Login om te reageren
        • 123bat zegt

          20 februari 2017 om 12:20

          @perry_snijders: De jongens van JetCars kunnen er vast nog wel wat mee!

          Login om te reageren
  3. stephane8200 zegt

    20 februari 2017 om 09:11

    Au! Je krijgt gewoon medelijden met die auto. De lak op de 3e foto van de zijkant. Wat was hij denkende?

    Login om te reageren
    • perry_snijders zegt

      20 februari 2017 om 10:01

      @stephane8200: Je vraagt je vooral af wat je in vredesnaam moet drinken om niet in coma te raken maar tóch dronken te blijven tijdens het bedenken én uitvoeren van dit project.

      Login om te reageren
      • stephane8200 zegt

        20 februari 2017 om 12:54

        @perry_snijders: het was in ieder geval spul wat goed genoeg was om dit project tot stand te laten komen. Of die substantie een positieve bijdrage aan het resultaat heeft geleverd laat ik in het midden.

        Login om te reageren
    • g40freak zegt

      20 februari 2017 om 10:13

      @stephane8200: was hij uberhaupt wel denkend?

      Login om te reageren
  4. reggie-boy_rood zegt

    20 februari 2017 om 09:12

    Oe jammer. Heb nog een 912 staan maar dat kan ik hen toch echt niet aandoen

    Login om te reageren
  5. piquet1986 zegt

    20 februari 2017 om 09:13

    Opzich met een andere voorruit, iets mooier vormgegeven koelgaten kan ik het ontwerp best waarderen. Oke, een goeie onderhoudsbeurt en een set chrome bumpers zou het afmaken.

    Login om te reageren
  6. shibby zegt

    20 februari 2017 om 09:15

    Heiligschennis!

    Login om te reageren
  7. Mairsil zegt

    20 februari 2017 om 09:18

    Oh nee, nu zijn er nog maar 274.851 vrijwel identieke saaie 911s over, wat een verlies.

    Login om te reageren
  8. schreute01 zegt

    20 februari 2017 om 09:29

    Hij was al lelijk en nu is het een gedrocht. Maar ok. Ik zie liever het origineel.

    Login om te reageren
  9. rob5nismo zegt

    20 februari 2017 om 09:37

    Kopstoot garandeert bij de eerste keer instappen

    Login om te reageren
  10. j4cks0n zegt

    20 februari 2017 om 09:38

    De algehele lijn is prachtig. En afwerking en luchthappers zijn dramatisch…

    Login om te reageren
  11. reobnednab zegt

    20 februari 2017 om 09:46

    Ferdinand facepalm in 3…2…1

    Login om te reageren
  12. quattromeister zegt

    20 februari 2017 om 10:16

    Op de luchthappers na is t best een geinig ding eigenlijk.

    Login om te reageren
  13. martijn11 zegt

    20 februari 2017 om 10:32

    Hij ziet er veel te strak getrokken uit!

    Login om te reageren
  14. benzinehoofd zegt

    20 februari 2017 om 10:34

    @Dizono: Op welke foto detoneert die voorruit dan? Ik zie nergens een explosie…

    Login om te reageren
    • stefan1207 zegt

      20 februari 2017 om 12:51

      @benzinehoofd: Detoneren heeft twee betekenissen. ‘Exploderen’ inderdaad, maar ook ‘zeer lelijk afsteken tegen iets’.

      Login om te reageren
  15. Dutchdriftking zegt

    20 februari 2017 om 10:52

    Knap restaureren en een ton vangen. Met de huidige bubbel is dit goed te doen.

    Login om te reageren
  16. rufctr01 zegt

    20 februari 2017 om 10:53

    Daar komt gewoon een ander dak en vooruit op. Deze auto’s zijn te duur om er onderdelen van te plukken.

    Login om te reageren
  17. mrrallycross zegt

    20 februari 2017 om 10:55

    Wat een hoek!

    Login om te reageren
  18. deef zegt

    20 februari 2017 om 11:10

    Ik vind m juist prachtig

    Login om te reageren
  19. baasbas zegt

    20 februari 2017 om 11:20

    Geen LS3? Man man man wat een gemiste kans

    Login om te reageren
  20. lekbak zegt

    20 februari 2017 om 12:06

    Prima basis om iets leuks van te maken. Dit slopen is gewoon doodzonde.

    Login om te reageren
  21. imaginenl zegt

    20 februari 2017 om 14:08

    Ik zou hier een ruit zonder randen op zetten en op wat details na is ie dan perfect. Vind de prijs helemaal niet gek eigenlijk.

    Login om te reageren
  22. mashell zegt

    20 februari 2017 om 15:37

    Een 911 verbouwen is nooit een goed idee. Dat bewijzen Singer en RWB toch ook elke keer.

    Login om te reageren
  23. desjonnies zegt

    20 februari 2017 om 16:05

    Was toen voor iedere yank een dood ordinair weggooi product.
    Dollar tegen Deutch mark toen 3,70 – 1
    Dingen kostten een drol voor hun.
    Kids kregen een 911 of een MG als ze voor hun highschool diploma slaagden.
    En Pa’s Cadillac had al aan accessoires het gewicht van een 911 aan boord.

    Login om te reageren
  24. Hupke zegt

    20 februari 2017 om 16:15

    Op een andere dag vind ik het misschien niets maar de ruit en kont lijken me perfect.

    Login om te reageren
  25. mgmgb zegt

    20 februari 2017 om 17:26

    Gadverdamme dat bobbelige plamuurwerk op de kont, wat een verspilling van een mooie 911…

    Login om te reageren
  26. luxaeterna zegt

    20 februari 2017 om 19:29

    Ik vind hem best mooi. Mooie lijn.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North