• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Triumph Trident: Betaalbare Brit neemt Japanners onder vuur

Auteur: Arno Jaspers, gepost 27 december 2020 om 07:01 – 11 Reacties

Arno mocht tussen lockdowns door naar Tenerife om met Triumphs nieuwste te rijden, de Triumph Trident!

Met de Trident wil karaktermerk Triumph een breder publiek aanspreken. Een eenvoudige naked bike met goede specs en Triumph’s kenmerkende driecilinder voor een aantrekkelijke prijskaartje, dat moet toch volle zalen trekken?

Is een truuk succesvol, herhaal hem dan.

Wat Triumph doet lijkt verrassend veel op de formule die ooit de Street Triple lanceerde als kleinere broertje van de – toen al populaire hooliganbike – de Speed Triple. Maar waar die Street jaar na jaar meer uitgroeide tot een serieus sportieve middenklasser, tapt de Trident dus weer uit een bescheidener vaatje.

Triumph gaf bij de perspresentatie zelf aan dat ze Japanse succesnummers als de Kawasaki Z650, Yamaha MT-07 en Suzuki SV650 op de korrel nemen en dan weet je dat het budget een belangrijke rol speelde. Met een prijskaartje van €8.999 (€7.995 BE) is de Triumph een klein stukje duurder dan die concurrenten, maar wel de goedkoopste Triumph van het moment en dus ook zo’n 1.500 euro goedkoper dan de A2-Street Triple S.

triumph trident

De prijs zit dus goed, of toch zeker als je de technische specs erbij pakt. Met 81pk en 64Nm voor 189 kilo is de Triumph een fractie zwaarder dan de tweecilinders die hij onder vuur neemt, maar de prestaties zijn ook iets beter. En toch mag je je niet te fel laten misleiden door de cijfertjes.

Genoeg Fun?


Want zoals je in mijn MaxxMoto videoverslag kan zien, draait alles in de middenklasse om de combinatie van fun en gebruiksgemak. Met een ruime zithouding, lage zadelhoogte en brede stuuruitslag scoort de Trident punten en daarbij komen nog eens tal van (optionele) extra’s die de Brit met recht en rede tot de ‘upper middle class’ tillen. (Her)opstappers zijn aan het juiste adres bij deze rechttoe rechtaan tweewieler waarop trage manoeuvres, maar ook het snellere werk kinderspel wordt.

  • triumph trident
  • triumph trident back
  • triumph trident 2 colours

Dat laatste is vooral te danken aan een uitstekend chassis, Showa veercomponenten en een set goed doseerbare Nissin remmen met heel veel remkracht en een modern ABS. Klinkt als een perfect pakket, en toch wordt de pret een beetje gedempt omdat de – overigens lekker rauw klinkende- driepitter wel heel lineair is.

Speels karakter Triumph Trident

Het speelse karakter van Street en Speed werd platgemept met het oog op beginners en het is dus maar afwachten op een vergelijkingstest om te zien of de Trident zich kan meten met de goedkopere twins. Niet dat het klassieke Triumph publiek zich er veel van zal aantrekken want de Jappen kunnen een tipje zuigen aan de looks, uitrusting en afwerking van de Trident.

Zie boven voor de video!

fotocredit: Triumph/Maxxmoto

Ook interessant!

  • Video: vrouw neemt snelste weg naar het tankstation
    Video: vrouw neemt snelste weg naar het tankstation
  • Video: Lotus neemt creatieve route op A16
    Video: Lotus neemt creatieve route op A13
  • Run
    Video: run op rollenbank heeft pittige afloop
  • Rivian doet Tesla
    Klant neemt allereerste Rivian R1T in ontvangst

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

maxxmoto, Motorfiets, trident, triumph

Vorig bericht: « Verliest Mercedes de ster en daarmee ook de glans?
Volgend bericht: Nieuwe Tesla update: noodgeluid wordt eigen toeter kiezen! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Robert zegt

    27 december 2020 om 09:00

    Af-fabriek caféracer? De looks zijn inderdaad fenomenaal.

    Vraagje: dat prijsverschil tussen Nederland en België, is dat net als bij auto’s ook een kwestie van belastingheffing?

    Login om te reageren
    • michaelras zegt

      27 december 2020 om 09:49

      @RRRobert: yes BPM…

      Login om te reageren
  2. tjorque zegt

    27 december 2020 om 10:07

    @ArnoJaspers: De Suzuki SV 650 een succes noemen vindt ik een beetje optimistisch.
    Op vier jaar tijd heb ik er hooguit 3 keer eentje gespot. Ik zou de verkoopcijfers wel eens willen zien.

    De mijne (bj. 2016 met 37k km) is net de deur uit voor een vrij laag bedrag (omdat ik de plaats in de garage nodig had).

    Ik denk dat

    Login om te reageren
    • W115 zegt

      27 december 2020 om 10:40

      @tjorque: mk3 is inderdaad een flop gebleken. Mk2 was wel populair en had meer een eigen karakter ipv een fucati uiterlijk.

      Login om te reageren
    • volleyrock zegt

      27 december 2020 om 10:52

      De SV650 heeft een beetje last van het MX5 syndroom. Het is het antwoord op alles (rustig toeren, beetje boenderen zelfs een trackday gaat goed), maar niemand koopt ‘m.
      Terwijl het stiekem de ideale motor is. Voldoende vermogen voor een beetje fun en een tijdloos design. Dat laatste kan ook komen omdat het in basis nog dezelfde motor is als uit de jaren 90.

      Login om te reageren
      • roadster zegt

        27 december 2020 om 11:38

        Als de sv650 last had van het mx5 syndroom, zou het de best verkochte motor ooit zijn.

        Login om te reageren
    • mynameisjeroen zegt

      27 december 2020 om 15:42

      @tjorque: aan mij ligt het niet. Ik heb een nieuwe SV650 gekocht in 2020. De gewone versie deed me teveel denken aan een lesmotor, maar de sv650x met zijn café racer uiterlijk en lage clipons vond ik wel leuk. Tot nu toe lijkt het me de ideale motorfiets, maar deze Triumph is ook wel héél erg mooi.

      Login om te reageren
  3. spence zegt

    27 december 2020 om 11:07

    Knappe motor, in het bijzonder in die prijsklasse.
    Maar wij worden steeds groter en de motoren steeds kleiner. De helft van de rijders staken hoog boven hun rijpaard uit. Niet al te sierlijk, als je het mij vraagt. En dat is het geval voor veel motoren.
    Misschien de reden van het succes van de GS en gelijkaardige ?

    Login om te reageren
    • tjorque zegt

      27 december 2020 om 18:44

      Toen ik vorige week (na lang op de GSa) weer eens een ritje deed met de SV650, voelde het opstappen zowat als op een brommer stappen.

      Voeten die plat op de grond kunnen zelfs zonder benen te strekken.
      Benen hoog optrekken om ze op de voetsteunen te zetten…
      80kg minder om te maneuvreren.

      Maar qua sturen is de gs zodra hij bolt toch een heel pak lichtvoetiger. Ondanks de grotere lengte, gewicht, breedte,…

      Qua zithoek voor je benen enz is het ook een heel pak relaxter.

      Login om te reageren
  4. elemento zegt

    27 december 2020 om 11:37

    Goeie motor te rijden heb je gauw meer dan 800 cc nodig. Behoudens racers zoals r6. Ik rij 1000xr en z1000 kawasaki. Prima motoren.

    Login om te reageren
  5. mcshine zegt

    27 december 2020 om 14:34

    Z900 is (overjarig) voor 8,5k te krijgen. Dat is aanmerkelijk meer motor dan deze brommer.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North