• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

TU Delft propt bijna 1 pk per kilogram in nieuwe racer

Auteur: JordyS, gepost 13 juni 2014 om 20:10 – 15 Reacties

De DUT14 van DUT Racing


Jullie vonden de pk/gewichtsverhouding van de Formule Ford Ecoboost al indrukwekkend? Maak kennis met de DUT14: 148 pk en een gewicht van rond de 150 kilogram. Wow!

DUT Racing, het team van de Delftse studenten, richtte zich bij de ontwikkeling van zijn nieuwe bolide vooral op het gewicht. De DUT13 werd dan ook op een afslankkuur gezet en kwam ruim twintig kilo lichter terug. Behoorlijk indrukwekkend voor een racewagen die ook voor zijn dieet slechts 173 kilogram woog.

De studenten konden de nodige grammetjes wegschrapen door de transmissie en de vier elektrische motoren te integreren in de wielen. De krachtbronnen leveren stuk voor stuk 37 pk en brengen het totale vermogen zo op 148 pk. Die aanpassingen zorgen er samen met de aangepaste aerodynamica voor dat de DUT14 in 2.2 seconden van 0 naar 100 knalt.

Ook interessant!

  • Nevara schuin
    Dit is de nieuwe Rimac Nevera met 1914 pk
  • Nieuwe Subaru WRX
    Nieuwe Subaru WRX krijgt luchthapper en 300 pk!
  • Nieuwe Astra
    Nieuwe Astra met 300 pk: dit is de koplamp!
  • Nieuwe Ford Mustang maakt gelijk debuut als brute GT3 racer

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

delft, Elektrisch, Racing, tu-delft, Video

Vorig bericht: « Video: kunnen varkens vliegen?
Volgend bericht: BMW X6 Individual: voor als-ie standaard niet luxe genoeg is »

Lees Interacties

Reacties

  1. norge zegt

    13 juni 2014 om 20:24

    Maar goed dat het snel is…

    Login om te reageren
  2. mashell zegt

    13 juni 2014 om 20:44

    Ik zeg: volgend jaar de studierichting “industrieel design” ook mee laten doen.

    Login om te reageren
    • Arnoud zegt

      13 juni 2014 om 21:38

      @mashell:
      Design, daar komen juist veel van die extra kilo’s vandaan.

      Login om te reageren
      • timjan365 zegt

        13 juni 2014 om 21:45

        @Original_Arnoud: en daar kun je ze dus ook uithalen ;)

        Login om te reageren
        • fapfap zegt

          16 juni 2014 om 15:37

          @timjan365: En dan vervolgens weer een designer aan het werk zetten!!

          Login om te reageren
          • timjan365 zegt

            17 juni 2014 om 07:34

            @fapfap: indeed!

            Login om te reageren
  3. dennisjuh95 zegt

    13 juni 2014 om 21:51

    Ik vind de pk/gewichtsverhouding van een Koenigsegg One:1 imdrukwekkender om eerlijk te zijn.

    Login om te reageren
    • 2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel zegt

      14 juni 2014 om 00:16

      @dennisjuh95: Die is bijna het zelfde knuppel…

      Login om te reageren
      • dennisjuh95 zegt

        14 juni 2014 om 00:56

        @2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel: Bijna is niet helemaal… (Heel bijdehand ik weet het).

        Login om te reageren
  4. gop1 zegt

    14 juni 2014 om 00:25

    TU Delft altijd nummer 1

    Login om te reageren
  5. Koenigsegg-fan zegt

    14 juni 2014 om 09:10

    Wat ik wel een beetje mis in dit verhaal zijn de leukste innovaties: alles binnen het wiel. Het grootste gedeelte van de velg is verdwenen dankzij een slimme nieuwe constructie, dus minder gewicht! de banden zijn door de studenten zelf ontworpen en op maat gemaakt waardoor ze nu veel kleiner (dus lichter!) zijn. Hier een paar plaatjes:
    [img]https://scontent-b.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/t31.0-8/10382513_10152055673581104_8427777596195169050_o.jpg[/img]
    [img]https://scontent-a.xx.fbcdn.net/hphotos-xfa1/t31.0-8/10333811_10152471653666518_8351977374683195095_o.jpg[/img]
    [img]https://scontent-b.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t31.0-8/1782468_10152166810125017_27793025693622777_o.jpg[/img]
    [img]http://www.hkcarworld.com/sites/default/files/news/latest/screenhunter_7223_jan._11_17.54.jpg[/img]

    Login om te reageren
    • Koenigsegg-fan zegt

      14 juni 2014 om 09:15

      @Tesla-fan: Oh ja, en de behuizing van de motoren met de koelkanalen is met 3D-printing gemaakt:
      [img]https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/t1.0-9/10255883_10152011636451104_6671144871846408763_n.png[/img]

      Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      14 juni 2014 om 10:42

      @Tesla-fan: gaaf om te zien, thanx! Kan iemand die velgen op maat maken voor mijn mx5 ? :-)

      Login om te reageren
    • fapfap zegt

      16 juni 2014 om 15:40

      @Tesla-fan: Inderdaad, die diepgang mist op AB. Het sensatienieuws “onze studenten hebben wat geflikt” prijkt de website, maar hoe ze dat precies gedaan hebben (wat juist interessant is) blijft achterwege en dat is jammer.

      Login om te reageren
  6. enesg zegt

    14 juni 2014 om 13:57

    Is alweer 10 maanden geleden dat ze hét record hebben gezet..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North