• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

TU-Delft vestigt acceleratie-record voor elektrische auto

Auteur: autoblogger, gepost 20 september 2013 om 21:12 – 34 Reacties

Studente rijdt record


Een vierwielaangedreven elektrische auto van 145 kilo met een vermogen van 135 pk, dat gaat hard. Recordhard!

Nog geen week geleden schreven we over het record hardfietsen, dat de TU Delft in de wacht had gesleept, nu is het de beurt aan een elektrische auto. Vandaag heeft het studenten raceteam uit Delft namelijk het wereldrecord acceleratie voor elektrische auto’s verbroken. Dat gebeurde op vliegveld Valkenburg. De 24-jarige Marly Kuijpers van het team zat achter het stuur tijdens de recordrit en ja, dat is een vrouw. (via groen7.nl)

Het vorige record stond op naam van een raceteam uit Stuttgart, die deed 2,68 seconden over de sprint van 0 naar 100 km/u. Onze studenten deden het echter in 2,15 seconden! Dat is dus sneller dan een Veyron. Bekijk zelf hoe snel het gaat: FILMPJE!

Ook interessant!

  • De duurste auto geveild in 2021
    De duurste auto geveild in 2021
  • Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record
    Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record
  • Mercedes EQS rijtest: de beste elektrische auto!
    Mercedes EQS rijtest: de beste elektrische auto!
  • Goodyear ElectricDrive GT
    Echt stilte in je elektrische auto met nieuwe Goodyear band?

Nieuwste artikelen

  • Dit Italiaanse bedrijf is niet langer in handen van Audi
  • Aankoopadvies: elektrische stadsauto voor 15.000 euro
  • Geen hond koopt een Nissan Ariya, dus flinke prijsverlaging
  • Is de EV nu echt dood? Mensen kiezen aantoonbaar liever voor verbrandingsmotoren
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, Racing, record, tu-delft, Video

Vorig bericht: « Ford Mustang Convertible is smurferig mooi
Volgend bericht: Vijf redenen waarom autodealers het zwaar hebben »

Lees Interacties

Reacties

  1. djfrank zegt

    20 september 2013 om 21:19

    Dat is sneller dan een veyron en zuiniger…..Maar het is en blijft DE BUGATTI VEYRON ;)

    Login om te reageren
  2. frankel zegt

    20 september 2013 om 21:22

    Bugatti bla bla bla…

    Login om te reageren
    • madridsta zegt

      20 september 2013 om 22:37

      @frankel: Vind je het gek dit karretje weegt 145 kilo en geen 1880 kg net als de Bugatti veyron.

      Login om te reageren
      • autoblogger zegt

        20 september 2013 om 22:51

        @madridsta: dus Bugatti doet iets fout..

        Login om te reageren
        • MrSkyline zegt

          21 september 2013 om 01:01

          @autoblogger: of niet…. 16 cylinders of een wasmachine motor, kiest u maar.

          Login om te reageren
          • djfrank zegt

            21 september 2013 om 09:40

            @MrSkyline: Veyron AUB

            Login om te reageren
      • macready zegt

        20 september 2013 om 23:49

        @madridsta:
        Deze auto heeft nog twee grote voordelen:
        – linaire afdracht vermogen vanaf 0 km/u betekent betere doseerbaarheid
        – en wellicht het belangrijkste: slicks

        Zonder tractiecontrole geeft een Veyron wielspin op 4 wielen bij de start….

        Login om te reageren
        • dawwg zegt

          21 september 2013 om 15:03

          @macready: Hij heeft ook nadelen:
          – geen bagage ruimte
          – bereik van een paar km voordat de batterijen leeg zijn
          – geen airbags
          – geen airco
          – geen radio

          Kan zo nog wel ff doorgaan, maar de boodschap is: beide “auto’s” vergelijken is gewoon stom.

          En 2.1s mag dan wel een wereldrecord zijn, een Lancia Delta S4 deed het ~27 jaar geleden al in 2.7s … op gravel … en had ookal bijna een 1-op-1 gewichts/vermogen verhouding. Dat evenaren met een elektrisch aangedreven auto heeft dus bijna 30 jaar geduurd … niet echt veel vooruitgang voor 30 jaar (m.i.) eerlijk gezegd.

          Login om te reageren
  3. Bartholomeo zegt

    20 september 2013 om 21:23

    0-50 ? 0-100 km/h neem ik aan?

    Login om te reageren
    • Supreem zegt

      20 september 2013 om 21:56

      @Bartholomeo: onmogelijk af te leiden uit het artikel hier, op Groen7 of uit het filmpje zelf. Het lijkt me de tijd nodig om een afstand af te leggen, niet om een snelheid te halen.

      Login om te reageren
      • macready zegt

        20 september 2013 om 22:05

        @Supreem:
        0-100 km/u.

        Login om te reageren
    • themsdosnerd zegt

      20 september 2013 om 22:05

      @Bartholomeo: 0-100 denk ik, want de verwachtte tijd voor de DUT12 was 0-100 in 2.5.
      @Supreem: dat ding was gebouwd voor de 75m acceleratie, maar daar doe je nog wel wat langer over.

      Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      20 september 2013 om 22:54

      @Bartholomeo: excuus, het is de standaard 0-100 km/u. Heb het toegevoegd!

      Login om te reageren
  4. macready zegt

    20 september 2013 om 21:33

    Ze hebben zelfs 2,13 s geklokt.

    Login om te reageren
  5. SDM zegt

    20 september 2013 om 21:49

    Dik respect voor dit stukje Hollands glorie, hulde!
    Laat maar weer zien hoe belangrijk het is dat we blijven investeren in onderwijs en onderzoek.

    Login om te reageren
    • motoragent zegt

      20 september 2013 om 23:36

      @SDM: Absoluut, heb zelf een half jaar bij het raceteam van de TU Eindhoven rond mogen lopen, en daar heb ik meer geleerd dan in 3 jaar studie. In praktijk leer je nu eenmaal het meeste, en studenten zo iets zelf laten doen is simpelweg de beste manier om ze iets te leren.

      Login om te reageren
  6. faalhaas zegt

    20 september 2013 om 21:58

    Morgen 1,40 seconden op mn fiets!

    Login om te reageren
    • jordy14 zegt

      20 september 2013 om 22:29

      @faalhaas: 1.40 van 0-5? XD

      Login om te reageren
  7. purefabb zegt

    20 september 2013 om 22:15

    Is inderdaad een acceleratie van 0 – 100 km/h, dit gebeurt in een afstand van iets minder dan 50 meter.
    In de middag toen het asfalt nog wat beter was opgedroogd is de tijd van 2,13 s neergezet, hier was geen tot weinig pers meer bij, omdat die allemaal hun beeldmateriaal van de ochtend moesten gaan editen om klaar te hebben om in de avond in het nieuws te stoppen.

    Login om te reageren
  8. JanJansen zegt

    20 september 2013 om 22:26

    Wat ontzettend gaaf, proficiat!!
    Zo blij dat we weer trots kunnen zijn op ons landje na alle negativiteit de laatste tijd in het nieuws. Keep up the good work!

    Login om te reageren
  9. JMWPvG zegt

    20 september 2013 om 22:50

    Als je de gaspedaal naar beneden trapt, vinden de meeste vrouwen wel (te) hard gaat met een motorvermogen van 130+

    Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      21 september 2013 om 00:02

      @Dreumeltje:
      Dude, ben je dronken?

      Login om te reageren
  10. mark27s zegt

    20 september 2013 om 23:33

    Geinig

    Login om te reageren
  11. tuscan zegt

    20 september 2013 om 23:56

    Awd, Awd!!!!, er zijn merken die daar hun bestaan aan hebben te danken! Alleen nog niet zo licht :-o

    Login om te reageren
  12. rob68 zegt

    21 september 2013 om 10:04

    Was machine racing bij nerds united?

    Login om te reageren
    • xiran zegt

      21 september 2013 om 10:14

      @rob68: wedstrijdje doen?

      Login om te reageren
      • rob68 zegt

        21 september 2013 om 10:40

        @xiran: Is goed, de mijne is direct driven met dubbele spoel mogelijkheid.

        Login om te reageren
  13. escort77 zegt

    21 september 2013 om 11:03

    Niemand die een grap maakt over “vrouwen aan het stuur”, “kan ze ook inparkeren” of “ik zou dr doen”?

    Valt me mee heren!

    Login om te reageren
    • baasbas zegt

      21 september 2013 om 11:48

      @escort77: “rare keuken”

      Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      21 september 2013 om 12:23

      @escort77:
      Types die beginnen over vrouwen achter het stuur wijs ik er altijd fijntjes op dat de eerste automobilist toch echt een vrouw was….

      Login om te reageren
  14. baasbas zegt

    21 september 2013 om 11:48

    Moeten ze dat niet op een drag-strip doen? Misschien dat dat plakkerige asfalt nog kan helpen om onder de 2 seconden grens te duiken?

    Login om te reageren
  15. wheelerjorn zegt

    21 september 2013 om 12:25

    @escort77: ze ziet er uit als mijn zus, dat is een no-go!
    Verder denk ik dat ze genoeg mannelijke aandacht krijgt op de TU Delft, en genoeg keuze heeft aan mannen.

    On-topic: wat een gaaf geluid van die electro-motor. Als ze dat geluid met een Prius kunnen produceren, hoor ik hem tenminste aankomen (in plaats van dat hij heel lang achter me aan blijft plakken en daarna besluit te gaan toeteren)…

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      21 september 2013 om 18:36

      @wheelerjorn:
      Misschien moet je dan eens je oordoppen uit je oren halen…, een Prius maakt in de stad net zo weinig herrie als elke willekeurige moderne auto.
      Bandenruis is immers het enige geluid dat een moderne auto maakt bij die snelheden. (petjesmobielen en supercars daargelaten)

      Login om te reageren
      • super zegt

        22 september 2013 om 11:06

        @jrk68:
        ze maken toch echt een heel stuk minder lawaai, een moderne auto hoor je vaak nog turbo gefluit, uitlaat dreun, diesel gesputter (vooral bij optrekken), en bij schakelen hoor je dat het toerental snel verandert.

        misschien gaat je gehoor achteruit?

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North