
Van de gekken is het!
Boba Motoring heeft in de afgelopen jaren een flinke reputatie weten op te bouwen met allerlei onschuldig ogende autootjes, die in werkelijkheid verschrikkelijk krachtig zijn. Met name met verschillende generaties van de Volkswagen Golf hebben ze tegenstanders op dragstrips wereldwijd te kakken gezet. Ook bij hun nieuwste stunt staat wederom een Golf centraal.
In het specifiek praten we over een omgetoverde Golf 2. De term sleeper was nog nooit zo toepasselijk, want de tweede generatie ziet er van buiten werkelijk exact hetzelfde uit. Echter, kijken we onder de motorkap, dan herkennen we weinig meer van het origineel terug.
De onopvallende Duitser heeft misschien een 2-liter viercilinder met 16 kleppen, de prestaties reflecteren dit gegeven allerminst. Het wordt misschien niet concreet aangegeven, als we een duik nemen in de geschiedenis van de auto, ontdekken we dat Boba Motoring de bolide ooit uitrustte met 1.233 pk. Inmiddels bevindt het vermogen zich nog altijd boven de 1.000 pk, maar een exact aantal paarden krijgen we niet te horen.
Dit is redelijk naar, want het record dat de auto recentelijk heeft gevestigd, is onlosmakelijk verbonden met het vermogen. Boba Motoring was er namelijk op uit haar Golf 2 de snelste auto te maken die schakelt middels een DSG-automaat. Ongeacht het vermogen, weten we in ieder geval dat het Boba Motoring is gelukt. De Golf 2, die voorzien was van een ongemanipuleerde zestraps DSG-bak, legde de kwartmijl af in 8,76 seconden. Hierbij werd een topsnelheid bereikt van 267.9 km/u. Ronduit gestoord.
Sta je toch raar te kijken als je net je nieuwe 911 trots hebt opgepikt en je dit naast je hebt staan bij het stoplicht!
@mrbasa: Behalve dat je de motor van je 911 niet telkens uit elkaar moet halen nadat je dit 2x gedaan hebt.
En de 911 zal waarschijnlijk ook een bocht kunnen nemen
@dees: dat maakt echter voor dat ene stoplichtsprintje niet uit.
@dees: Ja want deze aangepaste Golf kan natuurlijk geen bocht nemen.
En ik reed altijd als een watje in mijn polo bluegt met dsg en die dsg bak ging na 60.000km en 2 maanden buiten de garantie stuk.
@civicfk3: ga ervan uit dat men de coulanceregeling toegepast heeft?
@erik2907: Denk eerder dat Pon gezegd heeft dat een defecte dsg-bak bij 60.000 km volledig binnen de toleranties valt en van voortijdige slijtage pas sprake is als je vaker dan één keer per 1500 kilometer de dsg-transmissie moet laten vervangen.
@moveyourmind: haha, ja, of dat je de ‘launch control’ niet had moeten gebruiken onder de 7 graden
@lekkaah:hahahshah ik ga stuk ?? +100
@civicfk3: daarom ging t fout. Je had moeten trappen…
@volvo480gtt: yep, had je maar de polo met de 1200pk motor moeten kiezen. Eigen schuld, dikke DSG!
@civicfk3: Er is nergens te vinden hoe lang déze DSG meegaat. Misschien 200 power runs. Een DSG is
ontworpen om een garantieperiode mee te gaan. (…) Zet je er meer power op, dan wordt simpelweg de tijd tot het eerste mankement kleiner.
@civicfk3: Je had je Polo moeten laten tunen naar 1200 pk, dan had het blijkbaar wel heel gebleven…
@civicfk3: Bij jou zat er er 7 versnelling dsg die zijn heel slecht.
De 6 traps is heel sterk. Rijden er genoeg met 2,5 ton zonder enig probleem. Ik zelf 100.000 km mee gereden nooit geen problemen gehad. Met niet al te veel modificatie’s is 800 nm geen probleem.
@tfsi: klopt, die 7Dsg is rommel. Mijn Passat was er klaar mee met 130.000 snelweg kms. Onbegrijpelijk, en ook de reden dat ik met de nieuwe gewoon weer zelf schakel en naar tevredenheid. Uiteraard geen 800nm ?
@civicfk3: daarom had je ook lekker de WRC moeten kopen. Veel leuker en lekkerder zo’n handbak en 2.0 liter turbo.
Is dit de auto die zelfs de koenigsegg eruit reed?
Krak….
Dit kan niet een standaard 6 DSG zijn, daar moet het een en ander aan zijn vervangen/ verstevigd.
@bennyyy: Bugatti gebruikt ook een DSG, die dan uit titanium onderdelen bestaat. Dus als de kostprijs er niet toe doet, kan blijkbaar bijna alles :p
@jorden: de versnellingsbak van Bugatti is bij mijn weten van een compleet andere fabrikant.
@rubend: van Ricardo inderdaad
Wat kost nou zo’n upgrade?
@justsomebody: $ 99,95
@hplh: nee , niet zoals jij dat doet, nieuw petje, nieuwe wieldopjes en een kachelpijp ;-)
Dit is echt sick.. Hoe dat ding vertrekt vanuit stilstand en hoe die snelheidsmeter omhoog zwiept, ongekend. Wanneer houd het op en is het vermogen echt met geen mogelijkheid meer op de weg te krijgen?
@densk: wanneer we met z’n allen gaan vliegen
Geniaal! :-) En ik hou helemaal niet van Volkswagen.
@tge1: Doe een beetje je best, je zal merken dat ze nog zo slecht niet zijn.
Wat men hier altijd mag beweren.
Nou, meneer Diesel. Hier is je 10-second car!
En dat zonder rolbeugel,vragen om een dodelijk ongeluk
Stationair klinkt ‘ie precies hetzelfde als een Golf 2 diesel…
deze boba is vett!
@grrrrommmmm: lol, movie reference spotted! :-)
Altijd leuk om zulke projectjes te zien.
En dan te bedenken dat een F40 ooit 11 seconden nodig heeft om de 200 km/u te kunnen aantikken…