• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Tuner laat 1.200+ pk’s los op een standaard DSG-bak

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 9 juli 2018 om 18:03 – 36 Reacties

Tuner laat 1.200+ pk


Van de gekken is het!

Boba Motoring heeft in de afgelopen jaren een flinke reputatie weten op te bouwen met allerlei onschuldig ogende autootjes, die in werkelijkheid verschrikkelijk krachtig zijn. Met name met verschillende generaties van de Volkswagen Golf hebben ze tegenstanders op dragstrips wereldwijd te kakken gezet. Ook bij hun nieuwste stunt staat wederom een Golf centraal.

In het specifiek praten we over een omgetoverde Golf 2. De term sleeper was nog nooit zo toepasselijk, want de tweede generatie ziet er van buiten werkelijk exact hetzelfde uit. Echter, kijken we onder de motorkap, dan herkennen we weinig meer van het origineel terug.

De onopvallende Duitser heeft misschien een 2-liter viercilinder met 16 kleppen, de prestaties reflecteren dit gegeven allerminst. Het wordt misschien niet concreet aangegeven, als we een duik nemen in de geschiedenis van de auto, ontdekken we dat Boba Motoring de bolide ooit uitrustte met 1.233 pk. Inmiddels bevindt het vermogen zich nog altijd boven de 1.000 pk, maar een exact aantal paarden krijgen we niet te horen.

Dit is redelijk naar, want het record dat de auto recentelijk heeft gevestigd, is onlosmakelijk verbonden met het vermogen. Boba Motoring was er namelijk op uit haar Golf 2 de snelste auto te maken die schakelt middels een DSG-automaat. Ongeacht het vermogen, weten we in ieder geval dat het Boba Motoring is gelukt. De Golf 2, die voorzien was van een ongemanipuleerde zestraps DSG-bak, legde de kwartmijl af in 8,76 seconden. Hierbij werd een topsnelheid bereikt van 267.9 km/u. Ronduit gestoord.

Ook interessant!

  • Video: Volkswagen Golf 8 R Variant met 320 pk in beweging
    Video: Volkswagen Golf 8 R Variant met 320 pk in beweging
  • Video: politie Limburg stopt gestolen Volkswagen Golf
    Video: politie Twente stopt gestolen Volkswagen Golf
  • Volkswagen Golf 8 R rijtest video
  • Video: Golf 3 vs Audi RS6
    Video: Golf 3 vs Audi RS6

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

automaat, boba-motoring, dragrace, dsg, golf, golf-2, record, tuning, Volkswagen

Vorig bericht: « Volvo V90 Cross Country Ocean Race: rijtest en video
Volgend bericht: De internationale media over de heldenrit van Hamilton »

Lees Interacties

Reacties

  1. mrbasa zegt

    9 juli 2018 om 18:20

    Sta je toch raar te kijken als je net je nieuwe 911 trots hebt opgepikt en je dit naast je hebt staan bij het stoplicht!

    Login om te reageren
    • dees zegt

      9 juli 2018 om 18:53

      @mrbasa: Behalve dat je de motor van je 911 niet telkens uit elkaar moet halen nadat je dit 2x gedaan hebt.

      En de 911 zal waarschijnlijk ook een bocht kunnen nemen

      Login om te reageren
      • beefcake zegt

        9 juli 2018 om 23:10

        @dees: dat maakt echter voor dat ene stoplichtsprintje niet uit.

        Login om te reageren
      • werf76 zegt

        10 juli 2018 om 08:04

        @dees: Ja want deze aangepaste Golf kan natuurlijk geen bocht nemen.

        Login om te reageren
  2. civicfk3 zegt

    9 juli 2018 om 18:21

    En ik reed altijd als een watje in mijn polo bluegt met dsg en die dsg bak ging na 60.000km en 2 maanden buiten de garantie stuk.

    Login om te reageren
    • Erik zegt

      9 juli 2018 om 18:24

      @civicfk3: ga ervan uit dat men de coulanceregeling toegepast heeft?

      Login om te reageren
      • moveyourmind zegt

        9 juli 2018 om 20:02

        @erik2907: Denk eerder dat Pon gezegd heeft dat een defecte dsg-bak bij 60.000 km volledig binnen de toleranties valt en van voortijdige slijtage pas sprake is als je vaker dan één keer per 1500 kilometer de dsg-transmissie moet laten vervangen.

        Login om te reageren
        • lekkaah zegt

          9 juli 2018 om 20:56

          @moveyourmind: haha, ja, of dat je de ‘launch control’ niet had moeten gebruiken onder de 7 graden

          Login om te reageren
          • bmwe46m3balling zegt

            10 juli 2018 om 10:36

            @lekkaah:hahahshah ik ga stuk ?? +100

            Login om te reageren
    • volvo480gtt zegt

      9 juli 2018 om 18:24

      @civicfk3: daarom ging t fout. Je had moeten trappen…

      Login om te reageren
      • drdre1 zegt

        9 juli 2018 om 22:20

        @volvo480gtt: yep, had je maar de polo met de 1200pk motor moeten kiezen. Eigen schuld, dikke DSG!

        Login om te reageren
    • dare2think zegt

      9 juli 2018 om 18:29

      @civicfk3: Er is nergens te vinden hoe lang déze DSG meegaat. Misschien 200 power runs. Een DSG is
      ontworpen om een garantieperiode mee te gaan. (…) Zet je er meer power op, dan wordt simpelweg de tijd tot het eerste mankement kleiner.

      Login om te reageren
    • monsieurleloure zegt

      9 juli 2018 om 18:43

      @civicfk3: Je had je Polo moeten laten tunen naar 1200 pk, dan had het blijkbaar wel heel gebleven…

      Login om te reageren
    • tfsi zegt

      9 juli 2018 om 20:39

      @civicfk3: Bij jou zat er er 7 versnelling dsg die zijn heel slecht.
      De 6 traps is heel sterk. Rijden er genoeg met 2,5 ton zonder enig probleem. Ik zelf 100.000 km mee gereden nooit geen problemen gehad. Met niet al te veel modificatie’s is 800 nm geen probleem.

      Login om te reageren
      • bischero zegt

        9 juli 2018 om 22:07

        @tfsi: klopt, die 7Dsg is rommel. Mijn Passat was er klaar mee met 130.000 snelweg kms. Onbegrijpelijk, en ook de reden dat ik met de nieuwe gewoon weer zelf schakel en naar tevredenheid. Uiteraard geen 800nm ?

        Login om te reageren
    • ghost zegt

      9 juli 2018 om 23:46

      @civicfk3: daarom had je ook lekker de WRC moeten kopen. Veel leuker en lekkerder zo’n handbak en 2.0 liter turbo.

      Login om te reageren
  3. ritchie zegt

    9 juli 2018 om 18:21

    Is dit de auto die zelfs de koenigsegg eruit reed?

    Login om te reageren
  4. tjongejongejonge zegt

    9 juli 2018 om 18:27

    Krak….

    Login om te reageren
  5. bennyyy zegt

    9 juli 2018 om 18:35

    Dit kan niet een standaard 6 DSG zijn, daar moet het een en ander aan zijn vervangen/ verstevigd.

    Login om te reageren
    • jorden zegt

      9 juli 2018 om 18:51

      @bennyyy: Bugatti gebruikt ook een DSG, die dan uit titanium onderdelen bestaat. Dus als de kostprijs er niet toe doet, kan blijkbaar bijna alles :p

      Login om te reageren
      • rubend zegt

        9 juli 2018 om 21:46

        @jorden: de versnellingsbak van Bugatti is bij mijn weten van een compleet andere fabrikant.

        Login om te reageren
        • apriliarsv zegt

          9 juli 2018 om 22:49

          @rubend: van Ricardo inderdaad

          Login om te reageren
  6. justsomebody zegt

    9 juli 2018 om 18:58

    Wat kost nou zo’n upgrade?

    Login om te reageren
    • hplh zegt

      9 juli 2018 om 20:26

      @justsomebody: $ 99,95

      Login om te reageren
      • justsomebody zegt

        10 juli 2018 om 08:18

        @hplh: nee , niet zoals jij dat doet, nieuw petje, nieuwe wieldopjes en een kachelpijp ;-)

        Login om te reageren
  7. densk zegt

    9 juli 2018 om 19:01

    Dit is echt sick.. Hoe dat ding vertrekt vanuit stilstand en hoe die snelheidsmeter omhoog zwiept, ongekend. Wanneer houd het op en is het vermogen echt met geen mogelijkheid meer op de weg te krijgen?

    Login om te reageren
    • rijbewijzer zegt

      9 juli 2018 om 19:08

      @densk: wanneer we met z’n allen gaan vliegen

      Login om te reageren
  8. tge1 zegt

    9 juli 2018 om 19:14

    Geniaal! :-) En ik hou helemaal niet van Volkswagen.

    Login om te reageren
    • wimof zegt

      9 juli 2018 om 21:38

      @tge1: Doe een beetje je best, je zal merken dat ze nog zo slecht niet zijn.
      Wat men hier altijd mag beweren.

      Login om te reageren
  9. joostie zegt

    9 juli 2018 om 19:16

    Nou, meneer Diesel. Hier is je 10-second car!

    Login om te reageren
  10. cthijs zegt

    9 juli 2018 om 20:31

    En dat zonder rolbeugel,vragen om een dodelijk ongeluk

    Login om te reageren
  11. volvo-s60-adept zegt

    9 juli 2018 om 23:05

    Stationair klinkt ‘ie precies hetzelfde als een Golf 2 diesel…

    Login om te reageren
  12. grrrrommmmm zegt

    9 juli 2018 om 23:11

    deze boba is vett!

    Login om te reageren
    • galgootje zegt

      10 juli 2018 om 09:02

      @grrrrommmmm: lol, movie reference spotted! :-)

      Login om te reageren
  13. ikleesookoverautos zegt

    10 juli 2018 om 11:02

    Altijd leuk om zulke projectjes te zien.

    Login om te reageren
  14. daniel1975 zegt

    10 juli 2018 om 22:19

    En dan te bedenken dat een F40 ooit 11 seconden nodig heeft om de 200 km/u te kunnen aantikken…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North