• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

TVR komt in 2008 met nieuwe modellen

Auteur: evo, gepost 9 oktober 2007 om 00:24 – 27 Reacties

TVR Sagaris

Veel nieuws over TVR hoorden we, afgezien van de soap, de afgelopen maanden niet meer. Het bedrijf, dat overigens nog altijd in handen is van de Rus Nikolai Smolenski (en dus niet de zakenlui uit Florida), heeft een noodplan opgezet. Na 18 maanden van denken, brieven schrijven en nog maar weer eens denken, wil men in 2008 daadwerkelijk weer auto’s op de weg gaan zetten.

Een aantal leveranciers hebben de handen ineen geslagen om onderdelen te leveren die vervolgens bij Bertone in Italië geassembleerd kunnen worden. Design zal verzorgd worden door TVR zelf in Lancashire. Ricardo Engineering tunet de zescilinder TVR-motor naar 400 pk en Euro 5 specificaties. Ook zijn er leveranciers opgestaan die vervangingsonderdelen zullen leveren aan dealers.

De TVR’s, ontworpen en ontwikkeld in 2007, zullen in Italië gemaakt worden totdat in 2009 de vernieuwde modellen zullen verschijnen. Begin 2008 moeten er weer auto’s verkocht worden: 2000 stuks in 2008 en in totaal 5000 voor het jaartal 2010.

De managers van TVR willen de contracten met de grotere leveranciers eind oktober getekend hebben zodat de productie spoedig weer op gang kan komen. Hoewel het bedrijf optimistisch is over de nieuwe plannen, blijft de vraag hoe een en ander gefinancieerd moet worden onbeantwoord. Ach, de 27-jarige Smolenski zal vast nog wel een paar miljoentjes over hebben (bron: Autocar).

Ook interessant!

  • Lancia komt met drie nieuwe modellen
  • Mazda 2 Hybrid
    Nieuwe Mazda 2 Hybrid komt heel bekend voor
  • Zó komt de nieuwe Honda Civic bij de dealer te staan
  • nieuwe Polestar modellen
    Nieuwe Polestar modellen zijn onderweg

Nieuwste artikelen

  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
  • Dit is de breedste Ferrari Purosangue van Nederland
  • Hoe je flinke korting kan scoren op deze BMW M5 Touring
FacebookTweetPinLinkedIn

TVR

Vorig bericht: « En dat is drie: Cayenne in politie-outfit!
Volgend bericht: Eerste officiële foto’s Subaru Impreza WRX STI »

Lees Interacties

Reacties

  1. Frits zegt

    9 oktober 2007 om 01:23

    TVR, harde club…

    Login om te reageren
  2. gilein b zegt

    9 oktober 2007 om 03:42

    ik hoop dat ze dan een auto bouwen waar niet constant de knopjes van het dashboard vallen of de electra gewoon plof zegt. das ook helaas tvr

    Login om te reageren
  3. NLX zegt

    9 oktober 2007 om 07:25

    grote plannen….

    Login om te reageren
  4. rider zegt

    9 oktober 2007 om 08:17

    mooie plannen. nu hopen dat ze ook haalbaar zijn in de praktijk. de soap TVR mag niet stoppen. dit is te uniek. ik hoop wel dat het design er net zo radikaal uit komt te zien als nu, dus typisch TVR. wel mag de kwaliteit er op vooruit gaan. iets waar TVR nou niet bepaald in uitblinkt. en nu ook maar hopen dat ze een echte supercar gaan bouwen in de vorm van bv de speed 12.

    Login om te reageren
  5. RScosworth zegt

    9 oktober 2007 om 08:25

    TVR moet inderdaad door gaan. Een aantal maanden geleden voor het eerst een Sagaris zien rijden in Nürburg en voorheen nog nooit zoiets extreems over de weg zien rijden. Ik hoop ook echt dat ze iets van een Speed Twelve in elkaar gaan zetten voor productie.

    Login om te reageren
  6. CasperH zegt

    9 oktober 2007 om 08:32

    Een uniek merk als TVR moet gewoon blijven bestaan. Maar inderdaad, die kwaliteit daar moet iets aan gebeuren. Ik denk dat dat ook het grootste bezwaar is onder potentiële kopers. En misschien het venijnige karakter, dat die auto’s rijdersfouten zo keihard afstraffen.

    Login om te reageren
  7. PieterA zegt

    9 oktober 2007 om 08:36

    Onlangs in een gesprek met de TVR dealer/invoerder in België heb ik het over gehad en daar hoorde ik toch nog wat andere verhalen. Zo hadden ze 5 voorschotten gekregen van klanten en overgemaakt aan de fabriek maar die hebben ze niet teruggezien en dan uiteindelijk zelf mogen terugbetalen aan de klanten. Ook wist hij mij te vertellen dat het clientèle van TVR de no nonsense aanpak graag wil behouden. (niets van elektronica dus die tussenbeide komt in de rijervaring). Mensen die TVR rijden kopen uiteraard de auto niet met volle verstand maar dat is net de charme van het merk en mensen willen het graag zou behouden zien. Ik ben sceptisch over de terugkeer maar als het gebeurd dan ben ik des te blijer. Ik hoop ooit zo’n Sagaris te kunnen zien maar er is er maar één in de Be-Lux. En die zit dan nog in Luxemburg.

    Login om te reageren
  8. RScosworth zegt

    9 oktober 2007 om 08:44

    @PieterA
    Één nog maar? Die ik heb gezien had inderdaad Luxemburgse platen maar dat er maar 1 in de Benelux was had ik niet gedacht! Best wel geluk gehad dan. :)

    Login om te reageren
  9. Jesper zegt

    9 oktober 2007 om 08:45

    waarom moeten die klote russen alles opkopen wat mooi is en het dan weer laten pleuren en afsterven als ze het verneukt hebben… je kan bijna nergens meer heen en niets meer kopen of er heeft een rus mee te maken… :(

    Login om te reageren
  10. CasperH zegt

    9 oktober 2007 om 08:54

    @ PieterA; natuurlijk snap ik dat TVR-eigenaren het compromisloze rijden mooi vinden, maar als je in 3 jaar 5000 auto’s wil verkopen moet je je misschien op een ruimer publiek richten, dat bedoel ik te zeggen.

    En ja, dat zou wel afbreuk doen aan het TVR zoals we het kennen, maar zaken doen is soms compromissen sluiten…

    Login om te reageren
  11. ShelbyGT500 zegt

    9 oktober 2007 om 09:29

    Top ben blij dat ze weer met een nieuw model komen. maar ze maken nu toch ook gewoon nog de Tuscan en de Sagaris want zoals het hier staat lijkt het wel of ze niets meer maken en dat klopt niet volges mij. Trouwens meschien word die nieuwe TVR wel die super sport car de opvolger van de Speed 12.

    Login om te reageren
  12. evo zegt

    9 oktober 2007 om 09:36

    Ik kan je vraag begrijpen ShelbyGT500, ook ik vond het lastig om dat uit de bron op te maken. Er staat echter dit:

    “(…) and TVR’s managers want contracts with major suppliers to be signed by the end of the month, so production can be re-started quickly.

    Dan ga ik er toch vanuit dat het even heeft stil gelegen…

    Login om te reageren
  13. SugarFree zegt

    9 oktober 2007 om 10:06

    Kijk, dit is goed en écht autonieuws.
    TVR is de aangewezen partij om écht spannende auto’s te maken. Exclusief, extreem en een design om je vingers bij af te likken.

    Nu nog zorgen dat ze ook betrouwbaar worden.

    Login om te reageren
  14. Dink zegt

    9 oktober 2007 om 10:21

    Daar gaan we weer . . .

    Login om te reageren
  15. Luukyday zegt

    9 oktober 2007 om 10:30

    Ik vond de MkII van de Tuscan eigenlijk veel minder mooi dan de MkI, die wel schitterend is. Ik ben benieuwd waar ze nu mee gaan komen.

    Login om te reageren
  16. sjaak lombok zegt

    9 oktober 2007 om 11:11

    @ PieterA;
    Alleen al in Nederland zijn er 2! Een ‘klantenauto’ en een van de BV Nimag, importeur en dealer!
    Verder is dit natuurlijk super nieuws -als het doorzet! Als er veranderingen komen in de visie van TVR (the ultimate driving experience), dan zullen er wel meer mensen over de aanschaf gaan nadenken. Echter haalt het natuurlijk wel een deel van de fantastisch charme weg. Hoe dan ook, TVR moet blijven, het lieftst zo gek als een deur!

    Login om te reageren
  17. Klassiekerrally zegt

    9 oktober 2007 om 12:39

    Eerst zien, dan geloven… Na al die toestanden van de afgelopen jaren ben ik niet zomaar meer enthousiast over dit soort berichten.

    Login om te reageren
  18. Statler&Waldorf zegt

    9 oktober 2007 om 12:47

    Als ik 27 ben wil ik ook mijn eigen supercarbrand hebben; ik ben alleen bang dat ik een beetje achter loop op de planning. Ach ja tijden kunnen snel veranderen.

    Login om te reageren
  19. Gil zegt

    9 oktober 2007 om 14:09

    Ik ken toevallig meneer smolenski persoonlijk en het is echt de grootste klootzak die je maar kan bedenken..!!

    die gast weet niet wat hij met z’n geld moet doen en geeft echt geen ene moer om anderen!!

    zelf deed hij ook erg geheimzinnig over tvr toen ik hem er mee confronteerde..

    Laat die smolenski maar de boel lekker snel verkopen!!

    XXXX

    Login om te reageren
  20. Yannick zegt

    9 oktober 2007 om 14:23

    Vette bak!(H)

    Login om te reageren
  21. heidekonijn zegt

    9 oktober 2007 om 20:20

    Je vraagt je af hoeveel Marcos TSO’s er ondertussen verkocht zijn.
    Gestyled door een ex-TVR designer, gebalanceerd onderstel, dikke V8, lekker licht,… en daar hoor je toch ook maar weinig van.
    Dat doet weinig goeds hopen over die bepaalde nichemarkt.
    Fingers crossed.

    Login om te reageren
  22. realcar zegt

    9 oktober 2007 om 20:41

    Heb zelf 7 jaar een TVR Chimeara gehad. Geweldige auto, vooral het geluid en design. Kwalitatief niet slecht, nooit mee gestrand. Wel slecht ontworpen dus hoe zaken inelkaar zitten, veel gelijmd of onbereikbaar. Superstijf frame en kunstof carosserie welke niet roest. Carosserie is vrij grof inelkaar gezet met brede naden. Toch de aankoop van mijn leven nooit berouwd. Bij de verkoop stond mijn vrouw te huilen!!!!

    Login om te reageren
  23. Citrofiel zegt

    9 oktober 2007 om 20:45

    @ realcar; Waarom heb je hem dan weggedaan? Of ben jij zo iemand met een stenen hart die niet geeft om een huilende vrouw? ;) :P Maar serieus: Waarom?

    Login om te reageren
  24. PieterA zegt

    9 oktober 2007 om 21:45

    @sjaak lombok: ik zei dan ook de Be-Lux en niet de Be-Ne-Lux ;) De invoerder in België is namelijk verantwoordelijk voor die 2.

    @ShelbyGT500: de productie heeft echt wel stilgelegen (nu nog steeds), en alle werknemers hebben hun ontslag gekregen.

    Login om te reageren
  25. Michael zegt

    9 oktober 2007 om 23:32

    Heeft een van jullie die Wikipedia entry aangepast? Of tond het altijd al zo?
    Want het is hetzelfde als de tekst hierboven en “fear” is geschreven met een “e”.

    Login om te reageren
  26. sjaak lombok zegt

    10 oktober 2007 om 09:26

    @ PieterA; ik d8 dat je gewoon te laks wasom benelux te typen:D
    en de productie ligt inderdaad al een behoorlijke tijd stil.

    @ Realcar; zoals citrofiel al vraagt: waarom heb je em weggedaan dan?

    Login om te reageren
  27. Dink zegt

    31 oktober 2007 om 14:56

    Sagaris met dikke V8 zoekt sponsoring:

    http://pistonheads.com/gassing/topic.asp?h=0&f=165&t=457275&i=999999

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North