• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

‘Tweede plek achter Verstappen is tegenwoordig een overwinning’

Auteur: Onno, gepost 2 augustus 2023 om 09:39 – 9 Reacties

Tweede plek achter Verstappen is tegenwoordig een overwinning

Perez doet het helemaal niet zo slecht, want volgens Marko is de tweede plek een hele prestatie.

Max Verstappen begon afgelopen weekend in België op de zesde plek, maar wist toch overtuigend te winnen. Sergio Perez moest wederom zijn meerdere erkennen in de Nederlandse coureur, maar dat is helemaal geen straf.

Tweede plek achter Verstappen

Volgens Helmut Marko is Sergio wakker geworden uit zijn droom. Hij droomde ervan om kampioen te worden na een paar goede races. Echter, consistent kan je de Mexicaan niet noemen. En dat is Max wel: die rijdt de ene na de andere race iedereen aan gort. De Nederlander is niet te evenaren en zwaait vrolijk iedereen weg.

Sergio reed vooraan toen Max hem inhaalde. Daarna werd de coureur op 22 seconden achterstand gezet. Dat is een grote marge, zeker als je je bedenkt dat ze met hetzelfde materieel rijden. Maar volgens Helmut is dat geen schande laat hij optekenen op Motorsport.com.

Max is Max en hij is speciaal

Een tweede plek is dus op dit moment geen schande. Sterker nog, volgens de Oostenrijker is dat tegenwoordig een overwinning in de Formule 1.

Moeilijk

Kijk, elke coureur doet mee om te winnen. Anders zou je niet kunnen racen in de hoogste raceklasse. En Sergio is serieus goed, maar niet zo goed als Max. Helmut is daar vrij helder in en laat weten dat je psychologisch moet kunnen accepteren dat iemand anders overal beter in is. Auw, dat moet pijn doen. Maar de waarheid is hard en je kan het maar beter accepteren, dan aanklampen aan je dromen die dromen blijven.

Red Bull Racing baas Christian Horner is het met de Helmut eens. Hij vult aan door te zeggen dat Sergio gewoon zijn eigen ding moet doen en maximaal moet presteren. Als er geen drama zal plaatsvinden met Max (voor de tram vallen, over een bananenschil uitglijden enzovoorts) is hij gewoonweg kansloos.

Ook interessant!

  • Verstappens Pérez eruit
    "Verstappens willen Pérez eruit hebben"
  • Auto van Max Verstappen in Miami is gemaakt door een fan
  • Perez buigt voor Max Verstappen
    Perez buigt voor Max Verstappen
  • Verstappen fel
    Was Verstappen te fel op Pérez in bocht 2?

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, Helmut Marko, Max Verstappen, Racing, Red Bull Racing, Sergio Pérez

Vorig bericht: « Retestrakke SUV Pura Vision van Pininfarina ziet het levenslicht
Volgend bericht: Porsche 911 S/T prijs is even schrikken! »

Lees Interacties

Reacties

  1. kniesoor zegt

    2 augustus 2023 om 10:00

    En nou maar hopen, dat die dorpsmalloot van een vader van Pérez het licht ook gaat zien. Of misschien moet-ie zich om laten scholen tot trambestuurder danwel groothandelaar in bananenschillen 🥳

    Login om te reageren
    • rollingstoned zegt

      2 augustus 2023 om 14:38

      https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRYmySB6vaw4oz2bS2qGIebtjVWVKIbo9HbBXrfYiYQ-S1Sx8Mr
      Hij kan ook prima figureren in e.o.a. tandpasta of kukident reclame met die fake smile van hem ;-)

      Login om te reageren
      • kniesoor zegt

        2 augustus 2023 om 17:25

        Whahaha, goed idee ! ‘t Is, dat m’n Spaans wat roestig is, anders had ik ‘m je suggestie wel effe doorgestuurd 🙂

        Login om te reageren
  2. ggj1987 zegt

    2 augustus 2023 om 11:39

    “Dat is een grote marge, zeker als je je bedenkt dat ze met hetzelfde materieel rijden.”

    Ik snap dit niet zo goed want ik volg de F1 niet echt. Delen ze daar geen kennis tussen coureurs in teams? Kunnen ze beide auto’s niet hetzelfde afstellen zoals die van Max? Rijdt hij dan zoveel beter dan Perez? Je zou denken dat Perez en Max normaal gesproken iedere race zouden moeten strijden om P1

    Login om te reageren
    • b00m3rang zegt

      2 augustus 2023 om 13:47

      Max vind een auto die strak instuurt en een speels achterkantje heeft fijner dar een stevige achterkant met een losse voorkant. Die voorkeur van de coureur staat in de algehele afstelling van de auto. Natuurlijk kan er wat afgesteld worden maar de RedBull heeft van nature een los achterkantje (voor Max) dus zodoende kan Perez er net wat minder goed mee overweg.

      Hier een filmpje hierover:
      https://www.youtube.com/watch?v=_dkkK9Hz2tc

      Login om te reageren
      • b00m3rang zegt

        2 augustus 2023 om 14:06

        Nog een aanvulling van hetzelfde kanaal:

        https://www.youtube.com/watch?v=VV9yP6BSyTU

        Login om te reageren
    • rollingstoned zegt

      2 augustus 2023 om 14:40

      Verstappen ís gewoon veel beter dan Perez, daar heb je geen analyses voor nodig. Zelfs toen de auto Perez beter lag, was Verstappen stukken sneller…

      Login om te reageren
  3. Flutterbear zegt

    2 augustus 2023 om 12:02

    Eens, maar niet als je in dezelfde auto rijdt en zeer waarschijnlijk nog beter behandeld wordt ook. Vanuit het team is ondersteuning van Max namelijk niet écht nodig, Perez kan echter elk duwtje gebruiken om het seizoen als tweede te eindigen.

    Login om te reageren
    • rollingstoned zegt

      2 augustus 2023 om 17:25

      Perez is gewoon niet goed genoeg. Nooit geweest ook.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North