Typisch Amerikaans: Lincoln MKS en MKT

Praat mee!
Redacteur Autoblog

MOAR grille plox

MOAR grille plox

Dit geeft de uitspraak 'all in my grill' een heel nieuwe dimensie.

Amerikanen hebben op autogebied toch nog een behoorlijk andere smaak dan Europeanen. Waar auto's hier bij voorkeur strak gelijnd moeten zijn, mag het in Amerika vaak wel wat grover en massiever. Comfort en ruimte zijn waarden die daar hoger staan aangeschreven dan hier.

En zo kan het dat dit soort modellen aanslaan. Lincoln, na het overlijden van Mercury en het afstoten van de andere merken de enig overgebleven Ford-dochter, presenteert in Los Angeles een nieuwe sedan (MKS) en 'full size crossover' (MKT). Standaard met minmaal 300 pk uit een grote V6. Het cruiset vast lekker door het Amerikaanse landschap, en daar zijn ze dan ook specifiek voor gemaakt, want in Europa is Lincoln nog niet vertegenwoordigd.

Jullie mening over de nieuwste aanwinsten? Ondergetekende moest direct aan de Cheshire Cat denken:

The Lincoln Cat