• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Überuitmelking: hoeveel 911’s komen er nog?

Auteur: CasperH, gepost 21 september 2010 om 13:02 – 93 Reacties

Spaar ze allemaal!


Tijd voor een miniquiz. Met de introductie van de Speedster vanmorgen is er wéér een variantje bijgekomen op basis van de 911, model 997.

Het lijkt echter niet op te houden bij de Speedster, er zijn immers ook nog geruchten over een GT3 Special Edition en Porsche is echt niet te beroerd om er nog twaalf varianten per maand tegenaan te smijten zo lang de opvolger nog niet klaar is. De 997 moet flink uitgemolken worden, zoveel is duidelijk. Porsche moet nodig eens gaan investeren in de recruitment afdeling zodat de ene vastgeroeste designer die ze hebben eens voorzien wordt van nieuwe collega’s met frisse ideeën. De strategie van elke keer een ander dakje op hetzelfde ontwerp gooien en een paar pk’s meer of minder begint stierlijk te vervelen.

Naast de straatlegale 911’s zijn er natuurlijk ook nog een aantal modellen die alleen op het circuit gebruikt mogen worden, maar die wel gebaseerd zijn op de normale 911. Waar ik benieuwd naar ben: is er eigenlijk iemand die alle varianten van de 911 (model 997) inclusief de raceversies kan opnoemen uit zijn of haar hoofd? Dus zonder te zoeken, anders is de “lol” er natuurlijk snel af. Ik ben benieuwd hoe ver jullie komen. Kleine tip: het zijn er meer dan twintig, en hieronder zie je er een aantal, bij elkaar geraapt door een forumgebruiker van Teamspeed.com. Let op, er zitten instinkers bij! Of zou dit inside info zijn en zien we hier alle toekomstige modellen van Porsche op basis van de 997?

911'jes

Ik ben benieuwd of ze het bij Porsche zelf eigenlijk nog wel weten…

Ook interessant!

  • Durf jij? Porsche 911 (997) met 3 ton op de klok
    Durf jij? Porsche 911 (997) met 3 ton op de klok
  • Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
    Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
  • Video: dronken vader en zoon slopen Porsche 911
    Video: dronken vader en zoon slopen Porsche 911
  • Deze Porsche occasion is niet wat het lijkt

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 997, Porsche, quiz

Vorig bericht: « Range Rover Sport krijgt nieuwe instapper TDV6
Volgend bericht: “Aston Martin One-77 krijgt 760 pk” »

Lees Interacties

Reacties

  1. Ollie-j zegt

    21 september 2010 om 13:06

    ghehe vrij briljant die afbeeldingen. Vanaf de 5e rij beginnen de onzin modellen, alhoewel ik een “911 GT3 GTS” nog wel goed in de oren vind klinken, net als de “911 GT3 Turbo S”

    Login om te reageren
  2. JOORRIISS zegt

    21 september 2010 om 13:07

    die laatste is wel grappig.

    maar als je een porsche wilt moet je gewoon een carrera s kopen.

    porsche wordt langzaam wel een beetje zo´n onzinfabrikant

    Login om te reageren
  3. Nijntje_ zegt

    21 september 2010 om 13:07

    wtf ! Zit wel aardig wat LOL tussen op het bovenstaande plaatje

    Login om te reageren
  4. Laue zegt

    21 september 2010 om 13:08

    Hebben meer mensen dat? Dat als een porsche voorbij komt dat het helemaal niet opvalt en het zeker niet waard is er naar om te kijken.

    Login om te reageren
    • hubert zegt

      21 september 2010 om 13:11

      @Laue:
      Nee.

      Login om te reageren
    • vitorio zegt

      21 september 2010 om 13:24

      @Laue:

      ja, vriendin en ik spotten elke dag wel minimaal 1 cayenne (en nee, niet elke dag dezelfde), en boxsters/911 struikel je ook continue over

      de tijd dat een porsche nog wat speciaals was is al lang voorbij

      Login om te reageren
    • rs zegt

      21 september 2010 om 13:30

      @Laue: Idd, tenzij het een mooie uitvoering is :p

      Login om te reageren
    • Markus zegt

      21 september 2010 om 16:04

      @Laue: Nee. Tenzij het een Cayenne is (die zie je dan ook het meest) omdat dat een lelijk hok is.
      @Bram89: dat denk ik ook inderdaad.

      Login om te reageren
  5. Svensson zegt

    21 september 2010 om 13:13

    Haha geweldig die 911 GT2 RS GT3 RS GTS RS 4S GT met z’n high-downforce kit.

    Login om te reageren
  6. Lucb zegt

    21 september 2010 om 13:15

    Respect voor de maker van dat plaatje, zitten wel een paar leuke tussen

    Login om te reageren
  7. sir_smokalot zegt

    21 september 2010 om 13:16

    “Doet u mij maar de uber-GT2 GT3 GT3 GTS Turbo S Carrera 4 Limited Edition Exclusive. Met 4 spoilers graag.” “wat?! U zet maximaal 3 spoilers op een Porsche? Laat dan maar zitten”

    Triple spoiler FTW!

    Login om te reageren
  8. bram89 zegt

    21 september 2010 om 13:20

    Carrera 2
    Carrera 4
    Carrera S
    Carrera 4S
    Carrera 2 cabrio
    Carrera 4 cabrio
    Carrera S cabrio
    Carrera 4S cabrio
    Sport Classic
    Carrera GTS
    Speedster
    Targa 4
    Targa 4S
    GT3
    GT3 RS
    Turbo
    Turbo cabrio
    Turbo S
    Turbo S cabrio
    GT2
    GT2 RS
    GT3 Cup
    GT3 Cup S
    GT3 RSR
    GT3 R Hybrid

    zo die ken ik uit mijn hoofd

    Login om te reageren
    • bram89 zegt

      21 september 2010 om 17:11

      @bram89: en de GTS cabrio dan nog

      Login om te reageren
  9. GTR zegt

    21 september 2010 om 13:23

    Eindelijk echte Porsches als onderwerp!

    Login om te reageren
  10. StijnB zegt

    21 september 2010 om 13:26

    Ten eerste is het de 997 een generatie van 911’s, geen ‘modeljaar 997’.
    Bovendien zijn de Sport Classic en de Speedsters beperkte reeksen die slechts even in het gamma blijven. Ik hoor niemand ooit klagen over de ontelbare reeksen van de Lotus Elise of de jaarlijkse update aan klassiekers onder de horloges?

    Login om te reageren
  11. Jochempie zegt

    21 september 2010 om 13:28

    Dit doen ze omdat ze weten dat de Porsche 911 veel te vaak voorkomt voor een exclusieve sportwagen. Dus als ze maar genoeg versies maken, is iedere 911 die je ziet significant anders.

    Login om te reageren
  12. john zegt

    21 september 2010 om 13:29

    Ik zie de SC nergens terug… toch een van de meest in het oog springende 997’s.

    Login om te reageren
  13. Macready zegt

    21 september 2010 om 13:29

    Het uitmelken van een “heritage” is niet vreemd en ook zeker lucratief. De vraag is echter hoe lang Porsche dit kan blijven doen, totdat de heritage leeggezogen is en de koper heritage-moe.
    Daarbij, zolang je blijft teruggrijpen naar die heritage, bouw je ook weinig nieuwe heritage op waarnaar in de toekomst kan worden teruggegrepen en waarvan de bewonderaars zullen roepen: dát was een klassieker. Behoudens de CGT en de 918 hybrid zijn er van de afgelopen jaren namelijk bar weinig Porsches die naar mijn verwachting dat predikaat hebben/zullen krijgen.

    Login om te reageren
  14. StijnB zegt

    21 september 2010 om 13:30

    En nog iets, in de jaren ’90 was het niet makkelijker hoor. In ’92 maakte Porsche amper 7000 wagens maar had je van de Carrera RS alleen al drie echte varianten zonder zelfs de RS America en de Cup in rekening te brengen!

    Login om te reageren
  15. custom-concepts.nl zegt

    21 september 2010 om 13:32

    De 911 GT3 Turbo S kunnen wij wel voor je maken!

    Login om te reageren
  16. Orichy zegt

    21 september 2010 om 13:32

    Een 911 Cabriolet GT3 RSR Hybrid 4 graag, met de drie spoilertjes voor de extra downforce, lijkt mij leuk in het wit anders val je zo op. :lol:

    Login om te reageren
  17. StijnB zegt

    21 september 2010 om 13:34

    @ Macready
    Alle GT3’s en GT3 RS’en, worden de laatste circuitbeesten met manuele versnellingsbak.

    Login om te reageren
  18. KaCh1ng zegt

    21 september 2010 om 13:43

    een gewoon 911 is goed genoeg :)

    Login om te reageren
  19. reinier73 zegt

    21 september 2010 om 13:45

    1997 Porsche 911 GT1 Straßenversion zie ik hier nog niet tussen.

    Login om te reageren
    • raoulkroes zegt

      21 september 2010 om 15:09

      Wat een naam heeft die laatste! 911 GT2 RS GT3 RS GTS RS 4S GT

      Login om te reageren
  20. frarissimo zegt

    21 september 2010 om 13:46

    Het voordeel van zoveel modellen op 1 platform is toch wel dat de produktie kosten omlaag gaan.
    De modellen worden alleen wel steeds duurder, maarja daar krijg je dan wel kwaliteit voor terug.
    Dat is dan de uitgemolken rommel die je krijgt, een 13 in een dozijn sportwagentje.

    Login om te reageren
  21. ZeRoo zegt

    21 september 2010 om 13:48

    Houdt het dan nooit op!! Om maar met de woorden van Carice van Houten te spreken.. :)

    Login om te reageren
  22. Macready zegt

    21 september 2010 om 13:50

    @StijnB
    Als het zijn van een circuitbeest de enige/bepalende factor zou zijn voor het worden van een klassieker…

    Login om te reageren
    • StijnB zegt

      21 september 2010 om 14:15

      @Macready:
      Niet de enige maar in dit geval wel een zekere en voldoende.

      Login om te reageren
      • Macready zegt

        22 september 2010 om 14:22

        @StijnB:
        Ik betwijfel het, zolang Porsche in steeds grotere aantallen GT3’s blijft produceren. Ook de term klassieker is gevoelig voor inflatie. Ironisch genoeg wordt de huidige 997 GT3 al als minder puur circuit beest gezien, dan de 996 mkI GT3 (net zoals de 993 GT2 veel compromislozer was dan de huidige 997 GT2), z’n absolute snelheid ten spijt. De eerste GTI was ook een klassieker, de huidige daarentegen…

        Login om te reageren
  23. toyotaprius zegt

    21 september 2010 om 13:56

    Wanneer komt er een station uitvoering? diesel?

    Login om te reageren
  24. Demoder zegt

    21 september 2010 om 13:57

    veel te weinig !

    Login om te reageren
  25. birdboy zegt

    21 september 2010 om 13:58

    Behalve de vele instinkers die er wel op staan, mis ik de GT2. De GT2 RS staat er dan weer wel…

    Login om te reageren
  26. Toeter zegt

    21 september 2010 om 13:58

    Een Porsche (Auto) is sowieso niet uniek, persoonlijk vind ik het één van de saaiste merken! Straalt te weinig emotie uit. Techniek zou natuurlijk wel bij de tijd en uitstekend zijn… maar toch… met dit soort auto’s en bedragen wil je toch ook een stukje emotie en exclusiviteit?! Of moeten ze tegenwoordig d.m.v. dat onzin kastje het merk Porsche exclusief maken?

    Login om te reageren
    • StijnB zegt

      21 september 2010 om 14:16

      @Toeter:
      Als auto (concept) is er net weinig uniekers dan een 911. Plaatsing van de motor en interieur zijn zo onderscheidend van andere merken, dat heb je elders niet.

      Login om te reageren
      • Toeter zegt

        21 september 2010 om 14:59

        @StijnB: Doelde meer over Porsche algemeen qua uiterlijk, emotie en exclusiviteit. Binnenin geloof ik wel dat het er goed uit ziet, daar is ook niks mis mee. Buitenkant is het gewoon zo afgezaagd en emotieloos.

        Login om te reageren
      • bozewolf zegt

        21 september 2010 om 15:05

        @StijnB: Onderscheidend interieur? Volgens mij heeft een Porsche gewoon een stuur, 2 stoelen en 2 deuren, hoor…

        Login om te reageren
        • StijnB zegt

          21 september 2010 om 15:19

          @bozewolf:
          Meestal heeft een 911 vier plekken hoor (Speedster, GT3, GT3 RS en GT2 RS op dit moment enkel niet). Bovendien is het uitzicht op die vijf tellers (toerenteller centraal), het contact links en het uitzicht over die ‘bulten’ waarin de koplampen zitten, in de spiegel kijkend naar die heupen en dan natuurlijk nog de daklijn die meteen begint te zakken. Het geeft het uitzicht vanuit het interieur van een 911 iets unieks, het voelt als thuiskomen.

          @ Toeter
          Voor mij is de buitenkant nog steeds herkenbaar, typisch en spannend. En de motor en weggedrag geven nog steeds voldoende emoties hoor.

          Login om te reageren
  27. Jokkebrok zegt

    21 september 2010 om 14:02

    Lol @ 911 GT3 Rs GTS 4S GTR

    Login om te reageren
  28. bram89 zegt

    21 september 2010 om 14:04

    ik moet wel toegeven dat de 997 echt uitgemolken wordt, maar ik durf wel te wedden dat 95% van iedereen die zegt dat een 911 saai is er nog nooit in gereden heeft…

    Login om te reageren
    • Sciurida zegt

      21 september 2010 om 14:13

      @bram89: ja dus? Het uiterlijk is saai, en 80% van de motivatie om een auto te kopen is het uiterlijk..

      Login om te reageren
      • bram89 zegt

        21 september 2010 om 17:10

        @Sciurida: 80% uiterlijk? lol? dus jij zou dan rondrijden in een daihatsu charade met een ferrari-carroserie gewoon voor de schijn? Geef mij dan maar de 911 met een evenwicht tussen uiterlijk en prestaties

        Login om te reageren
        • Toeter zegt

          22 september 2010 om 11:56

          @bram89: Wanneer 95% van de mensen zeggen dat Porsche saai is, doelen zij(incl. ik zelf) natuurlijk over het uiterlijk. Niemand zegt namelijk van te voren dat een auto saai rijdt, dus snap jou stelling niet.

          Login om te reageren
  29. Audiracer zegt

    21 september 2010 om 14:13

    911 (997)

    Carrera
    Carrera S
    Carrera 4s
    Carrera 4s Cabrio
    Targa 4s
    Targa S
    Carrera S Cabrio
    Turbo
    Turbo Cabrio
    Turbo S Cabrio
    Turbo S
    GT3
    GT2
    GT3 RS
    GT2 RS
    GTS
    Speedster
    Sport Classic

    Vergeet ik wat:)

    Login om te reageren
  30. Audiracer zegt

    21 september 2010 om 14:15

    Vast wel, je hebt o.a ook Targa 2 en Carrera 2S enz, maar zo blijf je aan de gang…

    Login om te reageren
    • StijnB zegt

      21 september 2010 om 14:18

      @Audiracer:
      Targa 2 bestaat niet bij de 997, als Targa heb je enkel keuze tussen de Targa 4 en Targa 4S.

      Login om te reageren
  31. RP zegt

    21 september 2010 om 14:17

    Hmm, zou een GT3 S niet iets kunnen zijn?

    Login om te reageren
  32. GT-R zegt

    21 september 2010 om 14:29

    Hahaha geweldig artikel dit! :D

    Doe mij dan maar die ‘911 GT2 RS GT3 RS GTS RS 4S GT’ met 3 dubbele spoiler en prijskaartje van 750.000 euro?

    Login om te reageren
  33. Chuppa zegt

    21 september 2010 om 14:34

    Waarom zo zeiken? Een 911 Carrera is al een geweldige auto. Wat is er mis met afgeleide modellen van een geweldige auto?

    Typisch een gevalletje van journalistiek narcisme dunkt me.

    Login om te reageren
  34. 911GT2 zegt

    21 september 2010 om 14:37

    Hoeveel verschillende versies van de veyron zijn er uitgebracht, die echt niets anders waren dan een hippe naam voor een paint job. Pagani, lamborgini, aston martin ze doen alemaal hetzelfde. Ik ben het eens dat het bij de 911 wel heel veel gebeurd. Maar eigenlijk is de 911 ook niet 1 model. Ik denk dat het er 3 zijn. Je hebt de n.a. straat versies, je hebt de turbo straatversies en je hebt de trackversies. De GT2RS gooit een beetje roet in die filosofie. Maar ik denk dat een 911 carrera en een 911 GT3 RSR net zo verschillend zijn als een Polo en een passat.

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      21 september 2010 om 15:04

      @911GT2: Nee, die zijn net zo verschillend als een Polo en een Polo GTI.

      ’t Wordt geen andere auto opeens…

      Maar het is wel leuk om alle Porsche fans hier te zien squirmen.

      Login om te reageren
      • 911GT2 zegt

        21 september 2010 om 15:27

        @bozewolf: Ik denk dat er wel behoorlijk meer verschil zit in de (sub)frames van een 911 carrera en een RSR dan tussen een polo en een polo GTI. En dan heb ik het niet over alle andere systemen, materialen, aerodynamische eigenschappen, bakverhoudingen, koppelverhoudingen, plaatsing van motoren etc. Dat gaat echt wel verder dan bij een GTI-tje!

        Login om te reageren
        • bozewolf zegt

          21 september 2010 om 15:34

          @911GT2: Ok, als je ’t met een RSR wilt vergelijken dan vergelijk ik een gewone Polo met een race-prepped Polo.

          Dan zijn ze wel ’t zelfde. Nu blij?

          Login om te reageren
          • K. zegt

            22 september 2010 om 09:40

            @bozewolf:

            Maar die worden dan ook niet af-fabriek gemaakt.. En de RSR wel.

            Login om te reageren
  35. Macready zegt

    21 september 2010 om 15:03

    Verschil bij de 911 is dat je doorgaans van te voren al weet welke variant er aan zit te komen, tappend uit het vaatje “historie” en altijd precies (tot op de pk nauwkeurig) gepositioneerd tussen de overige modellen (lees: weinig creatief). Dat is bij de andere merken meestal anders.

    Login om te reageren
    • StijnB zegt

      21 september 2010 om 15:21

      @Macready:
      Doen andere merken ook hoor. De 335i mag niet te dicht tegen de M3 aanschurken. De SLK AMG mocht geen compressor krijgen omdat hij anders krachtiger werd dan de SL. Dit soort positioneringsdrang vind je overal.

      Login om te reageren
      • Macready zegt

        21 september 2010 om 18:14

        @StijnB:
        Tekenend dat BMW en Mercedes als voorbeeld worden aangehaald, terwijl we het over Porsche hebben, van oorsprong een sportwagenmerk.
        Daarbij,weet je bij BMW en Mercedes tot op de pk nauwkeurig waar het volgende model wordt gepositioneerd? Meestal niet. Wat niet wegneemt dat de originaliteit bij de Duitse merken in het algemeen al langer zoek is (Audi incluis). Je kunt het volgende model al tekenen voordat het gespot is.

        Login om te reageren
        • StijnB zegt

          22 september 2010 om 09:04

          @Macready:
          Weet jij tot op de pk hoeveel vermogen de volgende 911 Carrera en Carrera S zal hebben? De volgende Boxster en Boxster S?

          Enja ik had ook Ferrari kunnen aanhalen, California vs. 458 vs 599. De 458 mag snel zijn, maar de 599 ook niet helemaal overklassen…

          Login om te reageren
          • Macready zegt

            22 september 2010 om 13:04

            @StijnB:
            Bij de differentiatie van de verschillende modelvarianten van 1 model zitten nooit verrassingen, dat weet je zelf ook. Daar doelde ik op met de pk’s, niet op een nieuw model in de zin van een volledig nieuw model. Wel als het gaat om het uiterlijk. Maar ook v.w.b. vermogens zijn er recent nooit verrassingen geweest bij een volledig “nieuw” model. En je weet bijv. dat een nieuwe Boxster S altijd 10 pk minder heeft dan de Cayman S van dat moment. Je weet dat bij de introductie van een Cayman S, deze altijd 25 pk minder heeft dan de 911 van dat moment. We weten eigenlijk al dat de nieuwe 911 standaard zo’n 385 pk krijgt en de S waarschijnlijk zo’n 435. Etc. etc. Gaap.
            –
            Je vergelijking met Ferrari slaat als een tang op een varken. Daar zie nog je wel verrassingen als het gaat om uiterlijk en vermogens. De vermogenssprong van de F430 naar de 458 is aanzienlijk voor atmosferische begrippen. En deze lijkt geenszins gelimiteerd door de positionering van de 599 die sowieso al over een volledig andere en aanzienlijk grotere motor beschikt. Daar hoeft niets marketingtechnisch te worden beperkt. Op Fiorano is de 458 sneller dan een reguliere 599 én zelfs de HGTE, een feit dat Ferrari N.B. zélf naar buiten brengt…
            Verwacht van Porsche nooit dat ze aangeven dat bijv. een Cayman S op een bepaald onderdeel sneller is dan een 911.
            En een California is veel zwaarder dan een 458, dus daar hoeft ook niets artificieel gepositioneerd te worden. Ten tijde van de introductie werd zelfs netjes (zelfs met enige trots, gezien CO2 reducties en gewicht) aangegeven dat de acceleratie tot 100 niet onderdeed voor die van zijn toenmalige zusje, de F430. Terwijl laatstgenoemde toch echt meer sportwagen dan GT (California) is.

            Login om te reageren
  36. de sjonnies zegt

    21 september 2010 om 15:15

    Het doet me denken aan een fameuze uitspraak door het Amerikaanse blad Road &Track over de Rubberbumper MGB die in 1975 op de markt kwam :

    The new MGB seems to be the only reproduction, that never went out of production

    I rest my case

    De 911 is op over en uit, may he rest in piece.

    Login om te reageren
  37. CSL zegt

    21 september 2010 om 15:31

    GT2 RS cabrio uit carbon? 1250kg?
    911 GTR met nog 5 pk erbij ivm de gts?

    Login om te reageren
  38. janmartijn zegt

    21 september 2010 om 15:50

    911 Paris Dakar
    http://www.teamspeed.com/forums/porsches-past-general-porsche-news/44430-1980-porsche-911-paris-dakar-rally-tribute-photoshoot.html

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      21 september 2010 om 15:56

      @janmartijn: Aaah, vroegah, toen 911’s nog cool waren.

      Login om te reageren
  39. midasracer zegt

    21 september 2010 om 16:01

    Ik ben helemaal geen fan van de 997. Zeker niet als je hem naast een 993 ziet staan. Laatst nog een 993 met aerobumpers zien rijden. Oh wat mooi. Prachtige slank aflopende rug, stoer opstaande voorruit en dat leuke ouderwetse 1/4 ruitje. De 997 is precies wat boven wordt omschreven, een auto voor de massa. Porsche probeert het nog wat op te leuken met aktiemodelletjes, maar voor de echte liefhebber bestaat er maar 1 Porsche 911. En dat is de 993.

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      21 september 2010 om 17:01

      @midasracer: Helemaal eensch! Ik heb helemaal niks met 911’s (zeker niet met de nieuweren), maar een RUF 993 is absoluut een van mijn droomauto’s.

      Login om te reageren
  40. jeroen zegt

    21 september 2010 om 16:21

    Ik weet niet of het al gepost is, maar volgens mij gaan ze door net 911’s maken totdat ze 911 911’s hebben.

    Login om te reageren
  41. Pieter-Jan zegt

    21 september 2010 om 16:51

    Ik begrijp het probleem niet. Ze zijn allemaal technisch origineel. Ik noem dat geen uitmelken, eerder mass-customization of zoiets. Als de C2 te dagelijks te weinig speels is, de GT3 te rauw en opvallend, en de Turbo/GT2 te snel (voor de openbare weg) en duur, dan is er de GTS. Voor een autoliefhebber die weet wat hij wil is het toch geweldig dat een fabrikant alle mogelijke voorkeuren voorziet.

    Ik zat zelf al een tijd te denken dat mijn ideale 911 iets tussen de C2 en de GT3 moest zijn. Dan kwam de GTS en ik dacht “Porsche is cool”.

    Login om te reageren
    • Pallas zegt

      21 september 2010 om 17:08

      @Pieter-Jan: Porsche is zeker cool, evenals veel keuze!

      Login om te reageren
  42. SpeedGeek zegt

    21 september 2010 om 17:13

    vind porsche niet zo veel maar aan. geniet alleen nog van het geluid maar misschien brengen ze me nog wel op een andere gedachten want mag volgende maand mee racen met porsche

    Login om te reageren
  43. rsx zegt

    21 september 2010 om 17:48

    Er komen er maar liefst 911 varianten uit logisch toch, ultieme melkkoe

    Login om te reageren
  44. rsx zegt

    21 september 2010 om 17:48

    Er komen er maar liefst 911 varianten uit logisch toch, ultieme melkkoe

    Login om te reageren
  45. super458 zegt

    21 september 2010 om 18:31

    ”911 GT2 RS GT3 RS GTS RS 45 GT”

    WTF

    Login om te reageren
  46. ron zegt

    21 september 2010 om 18:44

    deze ken ik uti mn hoofd

    911 carrera coupe
    911 carrera cabrio
    911 carrera S coupe
    911 carrera s cabrio
    911 carrera 4 coupe
    911 carrera 4 cabrio
    911 carrera 4s coupe
    911 carrera 4s cabrio
    911 sport classic
    911 carrera gts coupe
    911 carrera gts cabrio
    911 carrera 4s pon limited edition coupe
    911 speedster
    911 targa 4
    911 targa 4s
    911 turbo coupe
    911 turbo cabrio
    911 turbo s coupe
    911 turbo s cabrio
    911 gt3
    911 gt3 cup
    911 gt3 cup s
    911 gtsr cup
    911 gt3r hybrid cup
    911 gt3rs
    911 gt3rs cup
    911 gt3rsr cup
    911 gt2rs

    Login om te reageren
  47. Ram-G-maN zegt

    21 september 2010 om 18:49

    Wat vinden jullie van mijn 30ste Porsche 911 uit de toekomstige modellengamma, de Porsche 991 Turbo S Mk.I?

    Login om te reageren
  48. stijnfolkers zegt

    21 september 2010 om 18:58

    @Automotivedesigner

    Erg mooi ding, maar hij lijkt wat op de nu al standaard 911’jes, en dat is denk ik ook hun succes, 1 model ziet er goed uit, dus alle kleine aanpassingen bij een nieuw model (marketingtrucjes) verkopen weer!

    Login om te reageren
  49. 750i zegt

    21 september 2010 om 19:08

    Mensen vergeten voor het gemak in hoeveel verschillende uitvoeringen bijvoorbeeld een Mercedes E-klasse of iets dergelijks wordt geleverd. Niks mis mee overigens want dan is er voor ieder wat wils.

    Login om te reageren
  50. Cantago zegt

    21 september 2010 om 19:12

    Dat plaatje is echt geniaal! Maar zegt wel genoeg;) Want ik wordt er scheitziek van! Maak eens een keer iets ECHT vernieuwends! Ik kijk op straat al niet meer om naar een Porsche ze rijden ook gewoon te veel rond. Als de 918 Spyder straks uit is, dan kunnen we weer uitkijken naar Porsches;)

    Login om te reageren
  51. Ary zegt

    21 september 2010 om 19:24

    SportClassic, ik zou geen enkel ander 997 nemen

    Login om te reageren
  52. Neluz zegt

    21 september 2010 om 19:33

    Ik heb nog nooit wat bijzonders gevonden aan porsche. Bij elk model komt het spelletje zoek de verschillen weer tevoorschijn.

    Login om te reageren
  53. Ferdinand1 zegt

    21 september 2010 om 21:02

    Komop zeg, hou anders even op met zeuren. Alsof het ook vervelend is om meer dan 20 verschillende mooie vrouwen zien. Of je moet de 911 echt spuuglelijk vinden…

    Login om te reageren
    • smokin zegt

      22 september 2010 om 07:01

      @Ferdinand1:

      Ik heb geen problemen met het kijken naar 20 mooie vrouwen. Maar met het kijken naar 20 mooie vrouwen uit de jaren 60 die sinds die tijd af en toe wat opgeleukt worden heb ik meer moeite.

      Login om te reageren
  54. Dimglor zegt

    21 september 2010 om 21:34

    Mja.. misschien hebben ze wel veel verschillende modellen, maar ik vind ze eigenlijk allemaal mooi… en met mij waarschijnlijk vele anderen, want ze verkopen goed ;)

    Login om te reageren
  55. jodocus zegt

    21 september 2010 om 21:35

    O, zijn dat allemaal verschillende modellen ? Ik dacht dat er maar één model Porsj was, wat ze al in elkaar schroeven sinds begin de jaren ’50 ofzo….zo’n platgeslagen kever als sportief bedoeld modelletje. En o ja, recent is er nog die opgepompte blasé Cayenne bijgekomen…
    Nu acute diarree – slappe kak – krijg ik ervan als ik dit zie.

    Login om te reageren
  56. Flatfour zegt

    21 september 2010 om 23:55

    Vlak de Porsche 911 Sport Classic niet uit ;)

    Login om te reageren
  57. GrumpyDemon zegt

    22 september 2010 om 09:16

    Als er mensen zijn die het willen kopen,
    Zal het product altijd worden uitgemolken!
    Het bedrijf bestaat maar voor 1 reden: Geld verdienen!!
    En niet voor het plezieren van personen die toch nooit een
    nieuwe porsche zullen kopen/kunnen betalen.

    Login om te reageren
  58. Porsche_fan zegt

    22 september 2010 om 13:38

    ik mis de Porsche 997 Targa (4/4S) met een “echte” Targadak!!
    (zonder die grote glazendak)

    Login om te reageren
  59. Potver7 zegt

    22 september 2010 om 15:24

    Wees nou eens blij dat er keuze is bij die auto’s!

    Als je het over uitmelking hebt: bij Golfjes, Meganes, Astra’s enzo is de keuze nog veel reuzer!

    Login om te reageren
  60. kobe zegt

    22 september 2010 om 15:41

    er kunnen geen 911’s genoeg zijn.
    en best wel grappig dat er zo negatief
    over wordt gedaan, terwijl de titel eigenlijk
    ‘super’uitmelking is en daar ben ik het helemaal mee eens

    Login om te reageren
  61. AGERA zegt

    25 september 2010 om 19:12

    De mensen kunnen zeggen wat ze willen, maar het design van de 911 is het meest succesvolle ooit in de autoindustrie. Welk ander merk zou en kon zo lang blijven teren op een design. Niet dus. Waarom ook veranderen als de 911 al een beauty is, een tijdloos design dat nog lang mee kan gaan

    Login om te reageren
    • E-hoven zegt

      1 oktober 2010 om 13:58

      @AGERA:

      Mercedes G type 463: sinds 1990, 997 sinds 2004…., alleen maakt mercedes niet alleen G-klasse’s!
      In de jaren ’80 was porsche denk ik wel het topmerk. Helaas hebben ze nadat de 928 niet het succes werd wat ze er van verwachten het niet meer aangedurft een nieuwe auto te ontwerpen. Niet alleen eindeloze variaties op de 911, maar ook het feit dat de boxter, cayman, cayenne en panaramera hun basis in de 911 hebben maakt het dat porsche wel heel voorspelbaar wordt. Hierdoor is de 911 onderhand, helaas, toch wel de golf van de sportauto’s geworden…

      Login om te reageren
  62. Farzan zegt

    27 oktober 2010 om 22:01

    Het verbaasd me nog dat ze niet met een porsche 911 thunderlight gx300s4 darkmaster x komen

    Login om te reageren
  63. Pelezinho zegt

    3 december 2010 om 13:31

    Die laatste foto. hahaha

    Login om te reageren
  64. betonstaal zegt

    3 maart 2011 om 23:53

    Mooi behangetje, zo’n poster.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North