• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Uitslag Formule 1: Grand Prix van Singapore 2015

Auteur: sir_smokalot, gepost 20 september 2015 om 16:17 – 81 Reacties

De vonken vliegen er af bij Max


Het F1-circus is pal boven de evenaar neergestreken in het welvarende wolkenkrabberparadijs Singapore. Mercedes stelde teleur in de kwalificatie, hoe verliep hun race? En belangrijker: waar eindigde Max?

De voortekenen waren goed, want op het bochtige stratencircuit van Singapore zijn de auto’s met een goed chassis in het voordeel, en telt rauwe motorkracht minder zwaar. Het zorgde voor een prima kwalifictie van Ferrari, Red Bull, maar ook sattelietteam Toro Rosso, met een van P8 vertrekkende Max Verstappen.

Max

En toen gingen de lampen uit, bleef Max stokstijf op de grid staan, en kwamen er een paar hartgrondige vloeken uit de mond van ondergetekende. Zwaar gejinxed door JPB de ex-MP wellicht:

Jinx-Peter Balkenende

Verstappen kon nog vanuit de pits starten, maar op een kansloos rondje achterstand. ‘Dat was het dan voor Max‘, zou je denken, maar nee. Het is Singapore, en dus kwam de safety car onvermijdelijkerwijs kijken: eerst virtueel, en toen echt, in ronde 16 als ik me niet vergis. Max mocht het veld voorbij en toen de groene vlag weer zwaaide lag hij nog 45 seconden achter de raceleider.

Wat er daarna gebeurde is te veel om op te noemen. In een notendop: er liep een halve tamme fan over de baan, en een tweede safety car volgde. Mazzeltje voor Max, die echter wel op supersofts wisselde, en nog een halve race te gaan had. Een fe-no-me-nale inhaalrace volgde van Verstappen en teammaat Sainz die de één na de ander verschalkten. Genieten met een grote ‘G’.

Lol teamorders

Helemaal aan het eind waren Max’ banden echter op, en bleef hij op P8 achter Perez steken. Het team dacht hem volledig aan het eind nog even orders uit te delen om Sainz voorbij te laten gaan. ‘Dikke lul’ dacht Max, en volkomen terecht ook. Teamorders zuigen, en als ze het al hadden willen doen, dan niet ergens in de laatste ronde. Max antwoorde kort maar krachtig op de order (‘no’), en kwam als achtste over de streep, met een berg aan zendtijd, mogen we wel stellen.

De rest van het veld

Vettel won superieur, slim shady McHamilton viel uit met een haperend gaspedaal, de Venezolaanse crash-test dummy Maldonado bleef wonder boven wonder heel, en zijn enige incident van de race was volledig aan tegenstander Button te wijten. Al met al verfrissend dat het eens niet een Mercedes-show was.

Hulkenberg knalde zijn Force India driest in een uit de pits komende Massa, viel uit, en kreeg 3 plekken penalty voor de komende race, McLaren viel weer eens dubbel uit en staat nu op 14 uitvalbeurten in 13 races, en ook Sainz reed een ronduit keurige race. Helaas voor hem haperde zijn versnellingsbak tijdens de race, wat hem een aatal posities kostte. Ook had Sainz veel pech met zijn eerste pitstop. Zijn we nog iets vergeten?

Concluderend: Max mag zich vanavond wat ons betreft (met zijn Zweedse dinnetje, indien aanwezig) compleet starnakel zuipen aan de Singapore Slings, want wat heeft onze landgenoot ons vandaag magistraal vermaakt met vechtlust en briljante inhaalacties!!

UITSLAG

1. S. Vettel Ferrari
2. D. Ricciardo Red Bull
3. K. Raikkonen Ferrari
4. N. Rosberg Mercedes
5. V. Bottas Williams
6. D. Kvyat Red Bull
7. S. Perez Force India
8. M. Verstappen Toro Rosso
9. C. Sainz Jr. Toro Rosso
10. F. Nasr Sauber
11. M. Ericsson Sauber
12. P. Maldonado Lotus
13. R. Grosjean Lotus
14. A. Rossi Manor
15. W. Stevens Manor

Niet gefinisht

16. J. Button McLaren +9 ronden
17. F. Alonso McLaren +28 ronden
18. L. Hamilton Mercedes +29 ronden
19. F. Massa Williams +31 ronden
20. N. Hulkenberg Force India +49 ronden

UPDATE: Het hoe en waarom over de teamorders die Verstappen kreeg in de laatste ronde lees je HIERRR, de video met twee fabelachtige inhaalacties van Max check je DAARRR!

Ook interessant!

  • Video: Max Verstappen Grand Prix van Azerbeidzjan Track Guide
    Video: Max Verstappen Grand Prix van Azerbeidzjan Track Guide
  • Grand Prix Zandvoort
    Er komt GEEN tweede Grand Prix op Zandvoort
  • Stand na GP Abu Dhabi 2021
    Stand na GP Abu Dhabi 2021 en 8 dingen die ons opvielen
  • Stand na GP Saudi-Arabië 2021: plus 6 dingen die ons opvielen

Nieuwste artikelen

  • China wil stoplichtsprintjes schrappen met halve maatregel
  • Pas op: waterstofbestelbussen van Stellantis zijn brandgevaarlijk!
  • Oranje-international showt zijn ultieme voetballersauto
  • Over twee jaar zien Peugeots er zo uit: vleugeldeuren en steer-by-wire
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, Max Verstappen, Racing, singapore

Vorig bericht: « BIZAR! Fan loopt op circuit tijdens GP Singapore
Volgend bericht: Kies maar: Alfa Romeo 4C of 4C Spider »

Lees Interacties

Reacties

  1. max038 zegt

    20 september 2015 om 16:18

    Top race !

    Login om te reageren
    • 123bat zegt

      20 september 2015 om 16:23

      @max038: Heb je goed gedaan kerel! ;)

      Login om te reageren
    • martinus zegt

      20 september 2015 om 16:30

      @max038: Jammer van het gebrek aan Mercedes op het podium. Ze hadden dit weekend niet de auto genoeg in balans om te winnen.

      Login om te reageren
      • max038 zegt

        20 september 2015 om 16:54

        @martinus: ach, Mercedes is elke race op het podium. Keertje wat anders

        Login om te reageren
        • martinus zegt

          20 september 2015 om 17:01

          @max038: Liever via een direct en echt gevecht, dan als gevolg van een ‘Box-Box’.

          Login om te reageren
      • ghost zegt

        20 september 2015 om 16:54

        @martinus: mag het ook een keer, F1 is bokkesaai met die metcedessen in de top. Leuk om Ferrari weer eens in de top3 te zien.

        Login om te reageren
  2. 123bat zegt

    20 september 2015 om 16:19

    Wát een bizarre race. Blij dat ik hiervoor niet meegegaan ben met een wandeltocht, want dit had ik echt niet willen missen!! :)

    Login om te reageren
    • mrcabdrivert zegt

      20 september 2015 om 16:23

      @123bat: sowieso, een wandeltocht.

      Login om te reageren
      • 123bat zegt

        20 september 2015 om 17:04

        @mrcabdrivert: En ondertussen livestream op tablet/telefoon ?

        Login om te reageren
  3. bmw507coupe zegt

    20 september 2015 om 16:19

    ‘Swap positions’, MY ASS

    Login om te reageren
    • martinus zegt

      20 september 2015 om 16:28

      @bmw507coupe: Ik ga er vanuit de volgende race dat TR Sainz vraagt om ruimte te maken voor een super-inhaal race van Max, dat die ruimte er dan niet gemaakt wordt door Sainz.

      Maar het toont de Mentaliteit van Verstappen, altijd gaan voor de MAX.

      Zo zie ik het graag.

      Login om te reageren
    • rikvp zegt

      20 september 2015 om 16:39

      @bmw507coupe: ik vind sowieso positie’s swappen echt nergens op slaan. Het gaat erom wie het beste rijd. Als hij hem niet normaal kan inhalen dan zal verstappen wel beter zijn en verdiend hij zn plek zoals ie is

      Login om te reageren
      • Stefje zegt

        20 september 2015 om 16:55

        @rikvp: Niet bepaald. Als Sainz Max wilt inhalen en ze gaan vechten om een plek dan lopen ze beide risico om uit te vallen. Dat is een risico wat je op die posities als Toro Rosso zijnde niet wilt nemen en omdat Max zijn banden op waren en die van Sainz niet moest Max Sainz voor laten.

        Dat weigert hij vervolgens, en dat zou best nog wel eens een paar punten gekost kunnen hebben als Sainz nog een inhaalactie of 2 meer in zich had.

        Begrijp me niet verkeerd hoor, elke plek die Max hoger eindigt vind ik mooi!

        Login om te reageren
        • jeroen13 zegt

          20 september 2015 om 17:04

          @Stefje: Sainz had in die laatste ronde echt niemand meer ingehaald hoor, perez was op de rechte stukken gewoon te snel. Als ze die order 5 a 10 rondjes eerder hadden gegeven had het misschien nog nut gehad. 1 rondje voor de finish echt niet meer..

          Login om te reageren
          • Stefje zegt

            20 september 2015 om 17:32

            @jeroen13: Ik had niet gezien dat het in de laatste ronde was, ik las (en lees nog steeds) achterin de race. Dus dan denk ik ronde 57+. Als je nog 3 of 4 rondes hebt kun je nog prima een kans wagen, in de laatste ronde is het een ander verhaal idd. Heb helaas net het einde moeten missen van de race…

            Login om te reageren
            • dawwg zegt

              20 september 2015 om 19:33

              @Stefje: Het was rondje 60 van 61 … en Max zat dichter op Perez, dan Saints op Max.

              PS @sir_smokalot: brilliante post weer; ik lees het altijd met plezier !

              Login om te reageren
        • martinus zegt

          20 september 2015 om 17:05

          @Stefje: Zoals de Torro Rosso teambaas, ook zei na de race: Ondanks nieuwe banden, was Sainz niet dichtbij genoeg, en had die niet genoeg snelheid om zo’n swap te verantwoorden.

          Hij begrijpt Max koppigheid. Te verantwoorde keuze lijkt mij.

          Login om te reageren
        • rikvp zegt

          20 september 2015 om 17:15

          @Stefje: hmm ja, daar heb je opzich ook een punt. Lastig ding lijkt me dat. Zeker voor hun 2 die zich nóg meer willen bewijzen

          Login om te reageren
  4. berlinetta zegt

    20 september 2015 om 16:19

    Wat mij betreft de leukste race van het jaar. Verstappen laat zich weer eensvan zijn beste kant zien en Mercedes is even nergens meer. Love it.

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      20 september 2015 om 16:32

      @berlinetta: Hongarije was meer beter.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        20 september 2015 om 16:46

        @jaapiyo: Ah bedankt dat je mijn mening voor me bijstelt.

        Login om te reageren
        • jaapiyo zegt

          20 september 2015 om 17:00

          @berlinetta:

          Login om te reageren
    • martinus zegt

      20 september 2015 om 16:33

      @berlinetta: Je zult je plezier uit maar uit het falen van Mercedes-AMG moeten halen…

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        20 september 2015 om 16:46

        @martinus: Ik haal mijn plezier uit het feit dat andere teams eens aan kop rijden. Ongeacht wat daarvan de oorzaak is. Het maakt de sport er alleen maar leuker op.

        Login om te reageren
  5. sebasjuhh zegt

    20 september 2015 om 16:20

    Ben benieuwd of het nog een staartje krijgt. Max laat in ieder geval zien dat hij uit het juiste hout is gesneden! (Voor zover dit al duidelijk was)

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      20 september 2015 om 16:27

      @sebasjuhh: Wat willen ze doen dan ? Max boete geven of meer reden het team te verlaten ? Lijkt me niet in het belang van het team. Als ze ‘m b.v. een wedstrijd schorsen, heeft ie meer reden om te vertrekken, krijgen ze minder TV zendtijd en (potentieel) minder punten ….

      Ik snap je zorg wel, maar als Max gebukt had, hadden coureurs ‘m de komende 10 jaar als lulletje rozenwater gezien …

      Login om te reageren
      • martinus zegt

        20 september 2015 om 16:35

        @dawwg: Schorsen voor het niet uitvoeren van teamorders lijkt mij niet spelen.

        Maar ik kan mij voorstellen dat Sainz wel twee keer nadenkt voor hij Max weer doorgang geeft, in een streak om weer een rondje bij te komen.

        Login om te reageren
        • JVG1 zegt

          20 september 2015 om 16:43

          @martinus: Ik heb de volledige race gezien en ik heb volgens mij niet gezien dat Sainz hem liet voorbij gaan, volgens mij was er zelfs een moment (Toen ze beiden de saubers en 1 van de lotussen aan het inhalen waren) dat Sainz hem probeerde in te halen. Ik kan natuurlijk fout zijn, maar van wat ik heb gezien vond ik het toch wel raar dat ze deze teamorders aan Verstappen gaven.

          Login om te reageren
          • martinus zegt

            20 september 2015 om 17:09

            @JVG1: volgens ted-skysport, waren het instructies van Pappa Jos. Die Max instructie gaven dat soort teamorders op te volgen. Prima opvoeding wat mij betreft maar goed voor het team is wat anders.

            Tost had wat mij betreft, beter de teamorders niet kunnen geven. Zoals hij ook zei na de race: Carlos zat te ver achter Max, en had te weinig rondesnelheid om een swap te verantwoorden.

            Login om te reageren
            • martinus zegt

              20 september 2015 om 17:09

              @martinus: *dat soort teamorders – niet – op te volgen

              Login om te reageren
        • macready zegt

          20 september 2015 om 19:19

          @martinus:
          Carlos heeft geen cadeautje aan Max gegeven. Op dat moment stond Carlos in de pits voor een extra stop.

          Login om te reageren
      • vtechlover zegt

        20 september 2015 om 16:35

        @dawwg: pas op met wat je zegt, als je niet luistert naar je baasje kan hij je goed naaien! (laten we hopen van niet)

        Login om te reageren
        • dawwg zegt

          20 september 2015 om 19:36

          @vtechlover: Met dat soort mensen wil je toch niet associeren, en die les kun je beter jong leren dan op latere leeftijd, halverwege het kampioenschap met uitzicht op de titel ….

          Login om te reageren
  6. viezefreddyw zegt

    20 september 2015 om 16:21

    Ik heb genoten!! Een typische Singapore race is het geworden met spektakel, safetycars en uitvallers. AHeerlijk dat Mercedes eens de deksel op de neus kreeg! Doei Hamilton! Ik hou er van. Sebastián Vettel heeft niks, maar dan ook niks fout gedaan. Foutloze race! Tja en dan Max, de pech dat het fout ging bij de start, maar wat heeft ie zich herpakt en op het eind een mooie grote dikke vinger laten zien naar de rest van Toro Rosso. Niks Sainz aan zich voorbij laten gaan maar mooi door blijven rijden! Graag meer van dit! Hulde voor Vettel en Max!

    Login om te reageren
    • martinus zegt

      20 september 2015 om 16:38

      @viezefreddyw: Waarom heerlijk dat een team faalt? Zelfs als liefhebber van Ferrari’s zou ik liever een mooie strijd zien om de 1e plek, dan de Box-Box te horen, en de falende motor te zien die Hamilton deed afdruipen.

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        20 september 2015 om 16:45

        @martinus: Niet eens zo omdat Mercedes faalt. Tuurlijk is het mooier als Vettel won na een spannende clash met Hamilton. Maar van te voren weet je dat dat niet zou gebeuren en voor het algemeen klassement is het wel een stukje spannender. Niet om plek 1, maar wel van 2 tot 4.

        Login om te reageren
    • stephanotis zegt

      20 september 2015 om 16:43

      @viezefreddyw: Kleine bijkomstigheid, Hamilton had dolgraag z’n idool willen evenaren vandaag, maar de derde ging ermee heen.
      …
      …
      Vettel: 152 starts, 42 wins
      Senna: 161 starts, 41 wins
      Hamilton: 161 starts, 40 wins

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        20 september 2015 om 16:46

        @stephanotis: Dat zijn mooie statistieken.

        Login om te reageren
  7. Brutus zegt

    20 september 2015 om 16:21

    Nondeju.. Ik kijk ook een keer een race niet en het is gelijk Max-imaal genieten lees ik!

    Login om te reageren
  8. trustmeiamanengineer zegt

    20 september 2015 om 16:25

    Wat een race zeg. Max is de absolute held van vandaag!
    En mooi om eindelijk weer eens wat rood op het podium te zien. McLaren was weer uitermate teleurstellend…

    Login om te reageren
  9. janmetdelangeachternaam zegt

    20 september 2015 om 16:26

    prachtige race (van max)

    Login om te reageren
  10. uncivilsum zegt

    20 september 2015 om 16:27

    Zelf begrijp ik de team order niet, want Verstappen heeft zich de hele naar voren gevochten en ineens vraagt het team om Sainz langs te laten. Als je 2 uur langs onder zulke omstandigheden heb gereden zou ik hem niks kwalijk nemen.

    Login om te reageren
    • killbugsfast zegt

      20 september 2015 om 16:37

      @uncivilsum: Ik keek er ook van op, dus ff gezocht. Sainz heeft halverwege de race teamorder gekregen om Verstappen te laten passeren. En Torro Rosso vroeg/eiste aan het eind van de race om die plaats weer terug te geven. Tja, ik had het ook niet gedaan. Torro Rosso had het gewoon niet zo moeten eisen over boordradio en al helemaal niet in laatste ronde.

      Login om te reageren
      • uncivilsum zegt

        20 september 2015 om 16:39

        @killbugsfast: zou verstappen hiervan geweten hebben? Want hij leek geen idee te hebben dat sainz zoiets gedaan had

        Login om te reageren
        • killbugsfast zegt

          20 september 2015 om 16:46

          @uncivilsum: Geen idee. Maar toch top dat ie ballen heeft getoond en zo’n team-order naast zich neerlegt. Ben benieuwd naar zijn verhaal!

          Login om te reageren
          • 560pkferrari zegt

            20 september 2015 om 17:03

            @killbugsfast: Frans Tost zegt dat Max goed heeft gehandeld. Carlos had nieuwere banden en wilde een kans Perez in te halen. Carlos was echter te langzaam, hij zat steeds 3 tot 5 tienden achter max. Hij had Perez dus ook nooit meer gepakt.

            Login om te reageren
      • macready zegt

        20 september 2015 om 19:27

        @killbugsfast:
        Dat is intussen een hardnekkige mythe, mede ingegeven door Sky, maar Carlos heeft Max niet voorbij laten gaan. Max haalde Calos in toen laatstgenoemde een extra stop maakte.

        Login om te reageren
        • killbugsfast zegt

          20 september 2015 om 19:56

          @macready: Oke thanks voor het rechtzetten! Dan was het helemaal een bullshit-teamorder!

          Login om te reageren
    • martinus zegt

      20 september 2015 om 16:40

      @uncivilsum: Sainz heeft eerder in de race ‘ruimte gemaakt’ op team order, om al dat inhalen van Max mogelijk te maken. Beetje een herenafspraak om de plek dan ook terug te geven.

      Ik begrijp de team-order, tegelijkertijd Max ook, want stiekem geloven wij allemaal dat Max Sainz ook had ingehaald als er geen team-orders waren.

      Login om te reageren
      • macready zegt

        20 september 2015 om 19:29

        @martinus:
        Nee, Carlos heeft geen ruimte gemaakt. Hij maakte een stop toen Max voorbij ging.

        Login om te reageren
  11. VeniVidiVici zegt

    20 september 2015 om 16:29

    Gefeliciteerd voor Ferrari! Ein-de-lijk eens wat anders.

    En MadMax was ECHT MadMax! ? Respect en diepe buiging! Niks gehoorzamen als een sulletje! ??

    Login om te reageren
  12. Jochempie zegt

    20 september 2015 om 16:30

    Wat was dit een spektakel zeg, die Max rijdt gewoon vanaf P20 met een rondje achter naar P8!

    Login om te reageren
  13. 560pkferrari zegt

    20 september 2015 om 16:31

    Vraag me de reden af voor de team orders, op sky dachten ze dat sainz verstappen voorbij liet in de hoop dat max verder kwam. Heb het zelf niet echt meegekregen

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      20 september 2015 om 16:43

      @560pkferrari: Idd. Iedereen zegt gelijk hiep hoi Max is geen Massa en dat snap ik wel, maar als er een duidelijke afspraak was tussen Sainz en Max is het gewoon een douchelord actie van Max. Ik ben erg benieuwd naar de context.

      Het is tegenwoordig een beetje zo dat als je geen egoïst bent je niet meetelt, maar een man als Gilles Villeneuve vroeger hield zich gewoon als een gentleman aan de gemaakte afspraak met Jody Schekter…wat mij betreft veel mannelijker dan opgeklopte ego’s die nu de norm moeten zijn lijkt het wel. Toen vervolgens Didier Pironi zich op zijn beurt niet aan de afspraak met Gilles hield was Gilles daar zo verbolgen over dat hij zich de volgende race te pletter reed in een poging Pironi’s tijd te verslaan op een nat Zolder. Mensen die zich niet aan hun woord houden dat zijn pas lulletje rozenwaters.

      Maar goed het kan een goede actie zijn van Max of dus niet maar daar kunnen we zonder meer info niet over oordelen.

      Login om te reageren
      • jaapiyo zegt

        20 september 2015 om 17:01

        @jaapiyo: Hmm…net op Sky de duiding gezien van het team en van de rijders.

        Goed gedaan Max.

        Login om te reageren
        • 560pkferrari zegt

          20 september 2015 om 17:09

          @jaapiyo: Inderdaad, leuk ook wat ze zeiden over Jos. Jos schijnt tegen Max gezegd te hebben: ‘Als ze je zeggen dat je je teammaat voorbij moet laten zeg dan nee en discussieer er dan later over’. Heeft dus ook naar zijn vader geluisterd :)

          Login om te reageren
  14. Dutchdriftking zegt

    20 september 2015 om 16:36

    Wat een baas is het toch!

    Login om te reageren
  15. harrie zegt

    20 september 2015 om 16:37

    Onbegrijpelijke teamorder, de wedstrijd is pas klaar als de vlag gedropt is, ook al kwam hij er niet voorbij, Perez onder druk blijven houden om hem in een foutje te dwingen is ook racen.

    Login om te reageren
  16. marinepower zegt

    20 september 2015 om 16:37

    Max to max! Geweldige race, teamorders sloegen echter nergens op.

    Login om te reageren
  17. w0o0dy zegt

    20 september 2015 om 16:44

    Andere race kun je Sainz een cadeautje geven maar als je na zo’n start op plek 8 terecht komt dan is het logische antwoord :”NOOO!! “als ze je vragen Sainz voorbij te laten. Ik denk dat Sainz deze actie niet leuk vind maar wel begrijpt. Gewoon op je teammaat afstappen en zeggen sorry maar deze moest ik even zo afmaken, volgende keer mats ik je wel.

    Login om te reageren
  18. harrie zegt

    20 september 2015 om 16:52

    Leek wel een teamorder puur om verder voortrek-gezeur in de Spaanse media te voorkomen. Maak Max gewoon officieel eerste rijder, hij rijdt Sainz over het algemeen toch zoek.

    Login om te reageren
  19. trustmeiamanengineer zegt

    20 september 2015 om 16:57

    Bij de BBC doet Sainz weer huilie huilie:
    Toro Rosso’s Carlos Sainz has just been speaking to BBC Sport’s Lee McKenzie about Max Vertspappen’s refusal to let him past in the closing stages, as he had been ordered to by the team.

    Earlier in the race Sainz wanted to overtake Verstappen so he could attack Force India’s Sergio Perez.

    Sainz said: “I felt I could get past the Force India but it’s his choice.I was feeling very confident that I could do it but he decided not to. I am still wanting the team to do the best they can.

    “This year I have let him by three or four times. He was told to let me by four times and didn’t. It’s a bit of a pain.”

    Login om te reageren
    • trustmeiamanengineer zegt

      20 september 2015 om 16:58

      @trustmeiamanengineer: die prutser kon Grosjan al niet eens fatsoenlijk passeren waar Max er gewoon netjes langs ging. Lijkt me sterk dat ‘ie Perez nog kon hebben. Bovendien had ie Max gewoon kunnen inhalen als hij dat had gekund…

      Login om te reageren
    • harrie zegt

      20 september 2015 om 17:04

      @trustmeiamanengineer:
      Als Sainz nou eens wat sneller gaat rijden, dan is zijn probleem hiermee opgelost.

      Login om te reageren
  20. clarkson zegt

    20 september 2015 om 16:57

    Dit gaat een relletje worden. En papa jos zal zn grote smoel wel weer gaan opzetten. Dikkevettevinger aan TR! Wat een race zeg!

    Login om te reageren
    • killbugsfast zegt

      20 september 2015 om 16:59

      @clarkson: Jos Verstappen: “ik had hem in zijn ballen getrapt, als Max Carlos voorbij had gelaten”

      Login om te reageren
      • clarkson zegt

        20 september 2015 om 19:09

        @killbugsfast: haha

        Login om te reageren
    • ikbenmnzus zegt

      20 september 2015 om 17:02

      @clarkson: Nee

      Login om te reageren
  21. Edge zegt

    20 september 2015 om 16:59

    Verschillende journalisten hebben al met Franz Tost gesproken en die zegt zelf gewoon dat Max volledig in zijn recht stond.

    Login om te reageren
    • TimoBac zegt

      20 september 2015 om 17:00

      @Edge: Inderdaad, ‘he wouldn’t have caught Perez’.

      Login om te reageren
  22. stephanotis zegt

    20 september 2015 om 17:14

    “This year I have let him by three or four times. He was told to let me by four times and didn’t. It’s a bit of a pain”, vertelde Carlos op weg naar de dokter voor een nieuw potje anaalzalf.

    Login om te reageren
    • harrie zegt

      20 september 2015 om 17:27

      @stephanotis:
      “I had the feeling I could pass the 8 cars in front of me, if they had let me by I would have won the race. It’s a bit of a pain.”

      Login om te reageren
  23. desjonnies zegt

    20 september 2015 om 18:10

    Jan Peter Balkenende……………….
    Ik heb gelijk nergens meer zin in.
    Als ik die zaaddodende kop zie.
    En ik begrijp gelijk waarom die wagen niet van zijn plek ging tijdens de start !

    Login om te reageren
  24. stribo zegt

    20 september 2015 om 18:53

    Weet iemand een link waar ik de volgende races live kan streamen?

    Login om te reageren
    • martinus zegt

      20 september 2015 om 19:20

      @stribo: squirrelstreams in combinatie met ace-player schijnt prima te werken. 720p en skysports commentaar en achtergrond journalistiek voor en na de wedstrijd.

      De sport1(betaald) werkt ook prima, en heeft Nederlands commentaar.

      Login om te reageren
      • stribo zegt

        20 september 2015 om 19:29

        @martinus: bedankt Martinus. Zal het volgende keer proberen!

        Login om te reageren
  25. MaartenD zegt

    20 september 2015 om 19:02

    kan iemand mij uitleggen waarom TR Max in de laatste ronde vroeg Sainz Jr te laten passeren??? snap daar werkelijk waar niets van…

    Login om te reageren
    • gwnbmw zegt

      20 september 2015 om 20:46

      @maarten020: lees de 76 reacties hier boven is, ze gaan er eigenlijk allemaal over…

      Login om te reageren
    • exclusieviteitsfreak zegt

      21 september 2015 om 00:23

      @maarten020: dat had te maken met een meningsgeschil, maar Max heeft laten blijken dat hij de baas is in grote lijnen . . . , z’n vader Jos was daarbij de rots in de branding . . .

      Login om te reageren
  26. exclusieviteitsfreak zegt

    20 september 2015 om 20:44

    Z’n vriendin Mikaela zal wel héél tevreden zijn, ondanks de slechte start . . .

    Login om te reageren
  27. boynoon zegt

    21 september 2015 om 11:34

    geruchten gaan dat er volgend jaar een VW motor in de red bull licht
    moeten we hier blij van worden – wordt het dan hetzelfde verhaal als bij honda
    hoe staan de kenners hier tegenover?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North