• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ultima GTR breekt ringrecord niet

Auteur: Wouter, gepost 8 juli 2008 om 10:20 – 32 Reacties

Ultima GTR
Zo da’s nog nieuws. Of zou er meer aan de hand zijn.

Volgens Ultima zelf in ieder geval wel. Voor een recordpoging op de Nurburgring heb je een volledig lege baan nodig en dus moet je de gehele baan afhuren. Dat kan niet heel vaak, maar Ultima had op donderdag 3 juli twee slots van een half uur. Helaas voor hen viel de regen met bakken uit de hemel en moesten ze hun recordpoging staken. Het record had een Nederlands tintje gekregen, want achter het stuur zat niemand minder dan de broer van Tim: Tom Coronel. Hij had het volgende commentaar over de Ultima:

“The Ultima GTR720 is the most powerful and by far the fastest road car I have ever driven. It’s an absolute missile and a huge buzz to drive! The guys at Ultima Sports have a product which is a very special machine indeed. The Ultima is an extremely well developed and sorted package. I am confident I can set a new lap record time of below 6mins 55secs for a lap as measured by Sport Auto Magazine in this car. I can’t imagine any other road car ever being able to compete with the overall performance envelope that the Ultima has to offer.”

Het blad Sport Auto Magazine heeft de Ultima al eens geklokt op 6 minuten en 55 seconden, maar Tom en Ultima zijn overtuigd dat het sneller kan. Helaas is de Nurburgring de rest van het jaar behoorlijk voorgeboekt, dus een nieuwe recordpoging moet wellicht tot 2009 wachten. Op de terugweg haalde met een 720 pk sterke Chevrolet V8 uitgeruste Ultima nog wel een topsnelheid van dik 350 km/u op de autobahn.

Gelukkig heeft de Ultima nog een paar andere records op zijn naam staan:

0-60mph 2.6 secs World Record
0-100mph 5.3 secs World Record
0-150mph 11.8 secs World Record
30-70mph 1.8 secs World Record
0-100mph-0 9.4 secs World Record
100mph-0 braking 3.6 secs World Record
Standing 1/4 mile 9.9 secs @143mph World Record
Top Speed 231mph (gearing limited)
Skidpad (200ft) 1.176g World Record

Met dank aan Martini_8v voor de tip!

Ook interessant!

  • Ultima Can-Am V10
  • Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record
    Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record
  • Video - uitgebreide tour door een Mercedes CLK GTR
  • Politie neemt supercars
    Politie neemt supercars van belastingontduikers in beslag

Nieuwste artikelen

  • Video: In het donker over een doorgetrokken streep inhalen
  • Tanken over de grens gaat in 2026 nóg meer lonen, maar wel alleen in dit land
  • Overleden Call of Duty-oprichter laat prachtige autocollectie achter
  • Video: Tesla-influencer laat zien hoe Full Self-Driving zorgt voor spookrijden en crash
FacebookTweetPinLinkedIn

nurburgring, Supercars, ultima

Vorig bericht: « Dit is de Citroen C3 Picasso
Volgend bericht: Onze auto’s in de Beurs van Berlage »

Lees Interacties

Reacties

  1. RubenBaeten zegt

    8 juli 2008 om 10:26

    Nooit gedacht dat ie over een Ultima net zo enthousiast kon zijn als over een Kia!

    Login om te reageren
  2. Robbert_W zegt

    8 juli 2008 om 10:27

    Heerlijk!
    Leuk voor tommie dat hij achter het stuur zit.
    Wat een snelheid heeft die Ultima toch!

    Login om te reageren
  3. FiXeR zegt

    8 juli 2008 om 10:33

    Hoezo is van 0-60mph in 2.6 seconden een record? Een Veyron doet het in 2.5?

    Login om te reageren
  4. BoutWout zegt

    8 juli 2008 om 10:42

    Skidpad (200ft) 1.176g World Record??

    Volgens mij doet de X-Bow van KTM bijna 1,5g

    Login om te reageren
  5. bakkerst zegt

    8 juli 2008 om 10:44

    het zullen ook wel een aantal voormalige wereldrecords zijn..

    Login om te reageren
  6. august zegt

    8 juli 2008 om 10:46

    Wat heeft die Tom een grote hoeveelheid Engelse woorden in zijn lexicon. En indrukwekkend is dan vooral het gemak waarmee hij ze opdiept en paraat heeft tijdens ‘normal speech’.

    Login om te reageren
  7. Jurrian zegt

    8 juli 2008 om 10:58

    wat een landverrader, beetje het record van donkervoort uit handen nemen ;) :P

    Login om te reageren
  8. Jurrian zegt

    8 juli 2008 om 11:00

    @ august.

    je zou bijna Ultima verdenken van het opstellen van dit totaal niet marketing gerichte stukje tekst

    Login om te reageren
  9. Zephyr zegt

    8 juli 2008 om 11:01

    Maar damn, wat is die auto lelijk.

    Login om te reageren
  10. audi-fan zegt

    8 juli 2008 om 11:01

    231 mp/h snelheidsrecord?
    dat is 372 kp/h
    @boutwout
    ja heb het gechekt en het is bijna 1,5 g (1,849g)

    Login om te reageren
  11. ed zegt

    8 juli 2008 om 11:05

    Het is idd een gedrocht

    Login om te reageren
  12. Arnoud zegt

    8 juli 2008 om 11:14

    Gelukkig is deze auto bijzonder snel (uit je zicht verdwenen). Want idd. Het is een gedrocht!

    Login om te reageren
  13. august zegt

    8 juli 2008 om 11:16

    @Jurrian; ach welnee, ben je gek. Dit is Tom zelf aan het woord! Heus. Echt.

    :)

    Login om te reageren
  14. JanJansen zegt

    8 juli 2008 om 11:28

    @ Jurrian & august

    Leuk ook dat Tom met een IQ van 94 in het Engels toch zo eloquent is.

    bron: http://www2.omroep.nl/bnn/denationaletest/tests/seks.html

    Login om te reageren
  15. Jones zegt

    8 juli 2008 om 11:44

    @JanJansen
    Zeg dan niks, “de nationale seks test”…

    Login om te reageren
  16. Ringfan zegt

    8 juli 2008 om 11:47

    Jurrian schrijft om 10:58:
    “wat een landverrader, beetje het record van donkervoort uit handen nemen”

    Een record dat door een Duitser is gevestigd…

    Login om te reageren
  17. Ringfan zegt

    8 juli 2008 om 11:49

    JanJansen schrijft om 11:28:
    “@ Jurrian & august

    Leuk ook dat Tom met een IQ van 94 in het Engels toch zo eloquent is.

    bron: http://www2.omroep.nl/bnn/denationaletes…”

    Ja, kijk je wel goed over welke test jij het hebt?

    Login om te reageren
  18. JanJansen zegt

    8 juli 2008 om 11:55

    @ Ringfan

    Jazeker! ;-) leuk dat je het gezien hebt!

    Login om te reageren
  19. Eric zegt

    8 juli 2008 om 12:04

    Tom of niet. Hij wordt wel gevraagd.
    Maar we moeten wel eerlijk blijven. Deze wagen is “streetlegal” maar ik zou er niet mee op vakantie willen gaan naar zuid-frankrijk. Ze moeten op de Nurnburgring eens verschillende klassen in het leven roepen ivm. “streetlegal” auto’s. Een luxe-wagen als de GT-R of Porsche GT2 is een pak zwaarder dan een Ultima maar biedt wel de nodige luxe om alle dagen mee te rijden. De Ultima hoort thuis in bijvoorbeeld “Streetlegal almost trackready” cars zoals de Lotus 2-eleven,…

    Login om te reageren
  20. Waus zegt

    8 juli 2008 om 12:08

    Behoorlijk gedrocht. Vooral die Shrek spiegels!

    Login om te reageren
  21. Jurrian zegt

    8 juli 2008 om 12:59

    @ ringfan, Niemand die daar naar kijkt joh ;) bijna dan.

    Login om te reageren
  22. w0o0dy zegt

    8 juli 2008 om 13:47

    Ik had ze aangeraden om sabine schmitz(o.a ringtaxi) te vragen maar toen mailden ze nog terug dat ze graag een “all-english” record wilden gaan zetten (volgens mij onmogelijk met een amerikaanse v8 aan boord). Kennelijk hebben zij ook ingezien dat dat onzin was. Leuk voor tom maar of hij de snelste kandidaat is… Ik heb zo mijn twijfels.

    Login om te reageren
  23. SJ zegt

    8 juli 2008 om 14:02

    @ Eric: GT-R en GT2 luxe auto’s? Waar moeten we de GranSport, Continental GT en DB9 dan onder scharen?

    Login om te reageren
  24. Jan C. zegt

    8 juli 2008 om 14:08

    non-news…

    Login om te reageren
  25. dekster zegt

    8 juli 2008 om 14:29

    720 weggesmeten pk’s dus…

    Login om te reageren
  26. CSL zegt

    8 juli 2008 om 15:33

    Wat jammer dat het nou moest gaan regenen.
    Dat ding gemaakt om gruwelijke tijden neer te zetten.
    Met andere koplampen zal het een mooie auto worden.
    Is er trouwens ook een versie met het stuur en de juiste kant?

    Login om te reageren
  27. CSL zegt

    8 juli 2008 om 17:02

    Weet iemand wat zo’n GTR kit kost?

    Login om te reageren
  28. Yo! zegt

    8 juli 2008 om 17:42

    http://www.ultimasports.co.uk/gtr/prices.html

    Login om te reageren
  29. JanJansen zegt

    8 juli 2008 om 21:10

    Prijs/kwaliteit voor deze machine is prima, mn omdat deze kit al lange tijd op de markt is. Ook de prijzen voor een smallblock of Audi V8 vallen bij goed zoeken wel mee.

    Jammer dat de NL regering ook zijn handje(s) ophoudt, tenminste als je via de reguliere wegen aan een kenteken wilt komen.

    Ook moet je nog wat budget rekenen om de voorkant een facelift te geven, maar dat kan natuurlijk ook na het afdragen van de belastingcentjes.

    Login om te reageren
  30. Rick dos zegt

    8 juli 2008 om 23:52

    Als je het verhaal een beetje mag geloven rond het hele Ultima gebeuren dan komt het met de claim wel goed.

    Login om te reageren
  31. cubegamer007 zegt

    9 juli 2008 om 15:07

    Ik verbaas me er iedere keer weer over hoe gods lelijk dat ding ookalweer is…
    Maar wat een prestaties. Echt jammer dat het niet op kon houden met zeiken (Tommie bedoel ik dan ;-))

    Login om te reageren
  32. MATSS zegt

    10 juli 2008 om 18:45

    mss gaan ze het nu nog eens proberen

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North