• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

#Ultra: Audi R8 GT Spyder

Auteur: Alwood, gepost 3 juni 2011 om 09:31 – 26 Reacties

R8 Pornoblauw, lekker
Lichter, sneller, duurder, beter en gelimiteerder (333). We kennen het verhaal. De Audi R8 GT Spyder is het allemaal en mat blauw.

Het trefwoord tegenwoordig is Carbon Fiber Reinforced Plastic/Polymer. Audi heeft het ook, noemt het Ultra Lightweight Technology, en heeft de achterkant van de R8 GT Spyder hiervan gemaakt. Daarom is deze versie 85kg lichter dan het minder snelle dakloze broertje. Het totaalgewicht komt daarmee op 1640kg te liggen, 2,93 kg per pk. Tevens 100kg meer dan de Lamborghini LP560-4. De 560pk V10 zal er weinig moeite mee hebben.

Accelereren gaat net zo snel als in een Mercedes SLS AMG Roadster, 0-100km/u in 3,8 seconden. Om te laten zien dat het zo snel gaat kan je allerlei matte carbon details (laten) aanbrengen. Naast logo’s ook het frame om de voorruit heen.

Prijsje voor dit pretpakket? Een Audi R8 GT Spyder koop je, zonder CO2 straf BPM, voor €207.800,-.

Ook interessant!

  • Audi R8 (type 42): álle versies op een rij
  • Maakt een zeer gave versie van de Audi R8 een return?
  • Verduisterde Audi R8 opgespoord in Nederland
  • Heeft Audi nog ruimte voor een R8 GT Spyder?

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, blauw, carbon, iaa-2011, mat, R8, R8 V10, r8-gt, spyder

Vorig bericht: « Had ik maar een Mercedes Unimog van LEGO
Volgend bericht: Iedereen wil een Aston Martin V12 Zagato voor de straat »

Lees Interacties

Reacties

  1. exotic zegt

    3 juni 2011 om 09:35

    WOW! Wat een geweldige bak!

    Login om te reageren
  2. henkdewit zegt

    3 juni 2011 om 09:35

    Kijk dat is nou wat je noemt een auto. Daar maak je wel helemaal de blits mee. Doe mij m maar hoor.

    Login om te reageren
  3. The360box zegt

    3 juni 2011 om 09:36

    Om dan toch door een A1 gepowned te worden ;)

    Login om te reageren
  4. Rik3 zegt

    3 juni 2011 om 09:37

    Is dit nou V8 of V10?
    10 hè?

    Login om te reageren
    • Alwood zegt

      3 juni 2011 om 09:49

      @Rik3: V10, er was een stukje weggevallen.
      V8 spyder hoor je erg weinig over eigenlijk…

      Login om te reageren
  5. bisazza zegt

    3 juni 2011 om 09:39

    Zag vorig weekend in Duitsland een R8 Spyder in realtime rijden in het wit. Moet zeggen dat hij er in het echt wel even imposanter uitziet. Mooie auto

    Login om te reageren
  6. sjouveur zegt

    3 juni 2011 om 09:52

    Geweldige bak! Prima kleur ook, waar kan ik me inschrijven?

    Login om te reageren
  7. jerome zegt

    3 juni 2011 om 09:56

    Mooie wagen, alleen die spoilert achterop vind ik niks.. Op de foto’s vind ik een R8 nooit zo spectaculair, maar in real-life? Fantastisch!

    Login om te reageren
  8. killioq zegt

    3 juni 2011 om 10:19

    erg leuk, maar nu ik die top-less sls heb gezien is dit weer echt te halfords voor mij. zal wel een lekker geluid hebben.

    Login om te reageren
  9. Megakix zegt

    3 juni 2011 om 10:28

    Buiten de enigzins toonbare RS5 is dit de absolute schoonheid onder de Audi’s….Vorsprung durch Techniek vertaalt zich nu óók eens richting de styling van een auto…

    Login om te reageren
  10. W115 zegt

    3 juni 2011 om 10:47

    Ik zie de meerwaarde niet van “GT”. 90% van de klanten gebruikt zoiets nooit op het circuit. Ik zou het gewoon bij de V10 Spyder laten.

    Login om te reageren
    • Sciurida zegt

      3 juni 2011 om 11:28

      @W115: Exclusiviteit! Helaas zijn er mensen op deze planeet die er op kicken dat ze 20k meer hebben uitgegeven voor een paar carbon reepjes.

      Login om te reageren
  11. tvrspeedsix zegt

    3 juni 2011 om 10:55

    waarom heet dat ding met V10 niet R10,. zoals de V8 R8? nooit begrepen,…

    Login om te reageren
    • Captain zegt

      3 juni 2011 om 11:20

      @tvrspeedsix:
      een A1 heeft toch ook niet één cylinder?
      R is gewoon het supercar voorvoegsel, zoals je Q voor suvreeks hebt en A voor de gewone… het cijfer is gewoon de positionering in het gamma

      Login om te reageren
      • tvrspeedsix zegt

        3 juni 2011 om 11:51

        @Captain: ahja, dus het is meer toeval dat de R een cijfer 8 heeft dan bijv. een 9 of 3. anyway blijft raar in mijn opzicht.

        Login om te reageren
        • jzaero zegt

          3 juni 2011 om 21:06

          @tvrspeedsix: Zoals hierboven al gezegd is, het is inderdaad een positionering in het gamma net als BMW en Mercedes hebben. Bij Audi is de 7 en 8 een zeer hoge klasse in hun gamma. De A7, Q7, A8 en R8 zijn allemaal vrij dure auto’s. De R8 is slaat dus gewoon op de typenaam en niet op het aantal cilinders. Bij BMW hebben ze zo ook de BMW 6 serie, 7 serie en 8 serie (oud model). De cijfers hier slaan gewoon op hoe hoog hun model in hun gamma staat.

          Login om te reageren
  12. sebasjuhh zegt

    3 juni 2011 om 11:25

    Tis nog net geen 997 Turbo!

    Login om te reageren
  13. janklaassen zegt

    3 juni 2011 om 11:53

    Wat een lekker dingetje; geweldig!
    kan iedereen enthousiast van worden.

    Login om te reageren
    • GOD zegt

      3 juni 2011 om 19:29

      @philipzuidijk: Ik niet hoor! Het mooi aan een R8 is juist het gladde uiterlijk wat bij deze teniet word gedaan door de vele lucht inlaten, spoilers etc. Gewoon een originele voor mij.

      Login om te reageren
  14. clijde zegt

    3 juni 2011 om 12:20

    @tvrspeedsix

    De R10 bestond al voordat de R8 uitkwam. Er werd veel in races van o.a. de lemans mee gereden. Nu is daar weer een opvolger voor.

    Login om te reageren
    • Yeelen zegt

      3 juni 2011 om 13:30

      @clijde: Twee opvolgers zelfs, intussen zitten we al aan de R18.

      Login om te reageren
      • robbie zegt

        3 juni 2011 om 13:36

        @Yeelen: en zelfs 3 als je de R15+ meetelt ;)

        Login om te reageren
        • Yeelen zegt

          3 juni 2011 om 15:08

          @robbie: Daar wist ik zelfs niets van! Die regeltjes toch, al dat geld dat daaraan wordt verkwanseld om eraan te voldoen. Zonder al die regeltjes in de autosport die elk jaar veranderen zouden er al een boel hongerlijdende kinderen gered kunnen zijn. Als de constructeurs ook aan goede doelen zouden geven. ;)

          Login om te reageren
  15. Dimglor zegt

    3 juni 2011 om 12:40

    Prachtig ding…. En dan nog matblauw… Zou misschien nog mooier zijn in donkerder blauw of in Suzuka Grey…
    Ik weet wel niet of ik deze boven de Sls Amg Roadster zou verkiezen… Want die is ook wel prachtig…

    Login om te reageren
    • Yeelen zegt

      3 juni 2011 om 13:30

      @Dimglor: Ik zou zeggen: rij ze allebei eens en maak dan je keuze! :D

      Login om te reageren
  16. love4sportcars zegt

    3 juni 2011 om 23:17

    nicee, mat blauw…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North