• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ultralichte Astra OPC

Auteur: Wouter, gepost 7 november 2005 om 21:37 – 2 Reacties

Volgens AutoExpress komt er van de Opel Astra OPC een bijzondere variant. De speciale Astra OPC (die overigens Vauxhall Astra VXR heet in de UK) wordt in het wit uitgevoerd. Net als bij MINI wordt er bovendien gewicht bespaard, door af te zien van wat luxe. Lichtere stoelen en het vedwijnen van de airco zorgen voor een 50 kg gewichtsbesparing.

Het onderstel is door Lotus onder handen genomen en 18″ wielen maken het plaatje af. Mogelijk debuut: op de British Motor Show in London volgend jaar zomer. En het mooiste nieuws is dat de lichtgewicht Astra OPC ook nog eens goedkoper wordt. Laten we hopen dat hij niet alleen aan de UK voorbehouden blijft.

Ook interessant!

  • Jongste Astra OPC
    Jongste Astra OPC van Marktplaats: dit is 'm!
  • Nieuwe Astra
    Nieuwe Astra L (inclusief OPC) is al bijna klaar
  • Opel Astra Stationwagon
    Opel Astra Stationwagon maakt crossovers overbodig
  • Duurste Astra GSI
    Duurste Astra GSI van Marktplaats is gave tijdmachine

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

astra, opc, Opel

Vorig bericht: « Nieuwe turbo voor Porsche 911
Volgend bericht: Serieproductie Gumpert Apollo van start »

Lees Interacties

Reacties

  1. Sir Smokalot zegt

    8 november 2005 om 12:29

    Goede zaak! Ik ben zelf ook groot fan van ‘hot hatches’, maar de laatste 10 jaar worden die krengen steeds zwaarder, omdat ze volgepropt worden met electrische ramen, airco, airbags, abs etc. etc.
    Wat mij betreft hoeft al die zooi er niet in, dan hou je een auto over die, als hij klein is, ruim onder de 1000 kg is. Dat komt de wendbaarheid en het benzineverbruik aardig ten goede (misschien de stabiliteit op hoge snelheid wat minder, maar aan de andere kant heb ik daar met mijn 890 kg zware auto met 180 p/u nog nooit zoveel last van gehad….).
    Hopelijk gaat een fabrikant eens een keer een zeer Spartaanse auto maken met een zo zwaar mogelijk blok erin, dat zou hoog op mijn lijstje komen te staan!

    Login om te reageren
  2. karin zegt

    12 april 2006 om 11:47

    het is wel een mooie auto xxx

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North