• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Upgrade uitlaatsysteem Bugatti Veyron?

Auteur: Dennis, gepost 18 oktober 2006 om 22:00 – 31 Reacties

Bugatti Veyron Engine


De Bugatti Veyron is een knap staaltje techniek, die je niet zomaar tuned door een paar “schroefjes wat strakker aan te draaien”. Als tuner brandt je je vingers hier dan ook liever niet aan. Daarbij mag het niet eens, want een Veyron koop je alles behalve vrijblijvend.

En toch is Viper tuner Hennessey naar eigen zeggen bezig met een upgrade voor het uitlaatsysteem van de Veyron. Deze moet in Januari 2007 klaar zijn. Hiermee moet het vermogen zo’n 10 procent kunnen toenemen, wat voor voor de Veyron neerkomt op een totaal van 1.100 pk.

Broodje aap? Het ruikt er in ieder geval wel naar (via: autoblog.it).

Ook interessant!

  • Video: Bugatti Veyron neemt het op tegen Suzuki GSX-R
    Video: Bugatti Veyron neemt het op tegen Suzuki GSX-R
  • Bugatti komt met programma voor onderhoudsbeurt
  • eerste Bugatti met okazielabel
    Eerste Bugatti met Okazielabel is klaar!
  • Video - Hennessey RAM TRX is nóg sneller

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

Bugatti, Hennessey, Supercars, tuning, veyron

Vorig bericht: « Auto’s worden zwaarder, maar zuiniger
Volgend bericht: Drie nieuwe Maserati’s onderweg »

Lees Interacties

Reacties

  1. Nick zegt

    18 oktober 2006 om 22:03

    Ja joh alsof het nog niet genoeg is *zucht*. leuk voor die sultan van bruneij (of hoe je he took schrijft) heeft tie weer een verzameling’kje aan veryrons uitgebreid :D

    Login om te reageren
  2. erik zegt

    18 oktober 2006 om 22:04

    Ik meende dat het motorvermogen gem. al 1050pk was, zodat er onder alle omstandigheden tenminste 1000pk beschikbaar is. Die laatste 50pk is dan ook te verwaarlozen. Lullig als die Bugatti monteur die per vliegtuig aankomt z’n handen niet meer vuil wil maken aan je auto van 1,3miljoen.

    Login om te reageren
  3. Pipo_de_Clown zegt

    18 oktober 2006 om 22:05

    100 pk extra door een andere uitlaat?

    laatste keer dat ik dit hoorde was op een verjaardag. Remus onder de 306XS… juist, jij bent de professional!

    denk et niet eh

    Login om te reageren
  4. Sander zegt

    18 oktober 2006 om 22:08

    staat ook uitlaatsysteem heh.. niet opzetstukje…

    Login om te reageren
  5. Rick dos zegt

    18 oktober 2006 om 22:11

    Oh gelukkig maar! Dit is net dat extra wat een Veyron nodig heeft….net die extra 100pk…..want tja 1001pk is natuurlijk niet genoeg he! Dat snappen jullie toch wel……..

    Login om te reageren
  6. route66 zegt

    18 oktober 2006 om 22:12

    ronduit schandalig vindt ik dit ( en dat woord gebruik ik in heel me leven nu voor het eerst…dus dat zegt wat )
    ik vind dit echt gewoon niet kunnen…als er iets in de autowereld perfect is dan is deze auto het wel ( en niet die bmw M3 met 38 met ducktape geplakte turbo’s van die turken ) , dus waarom raak je zoiets nou aan ik snap dat niet he…voor zoiets heb je toch respect…om nog maar te zwijgen over het feit dat VW hier nog verlies op draaien ook , om deze auto te maken , dan krijg je er al helemaal hoog respect voor

    zo dat lucht op :)

    Login om te reageren
  7. Sander zegt

    18 oktober 2006 om 22:14

    Eens

    Login om te reageren
  8. SimonMc zegt

    18 oktober 2006 om 22:14

    Ik geloof het wel, 100 pk lijkt misschien wel heel veel, maar op een wagen van 1000 pk, is het eigenlijk toch maar 10%.

    Vraag is eerder, is dit wel nodig?Ik bedoel maar, ga je die 100 pk wel voelen met deze wagen?Wie weet trekt hij dan 0.1 secondetje sneller op hierdoor.

    Login om te reageren
  9. Djivy zegt

    18 oktober 2006 om 22:24

    Ik denk dat iedereen het eens is met: “Whats the point?”

    En inderdaad; recent geproduceerde Veyrons zouden al dicht aan de 1100pk standaard zitten.

    Login om te reageren
  10. bertje zegt

    18 oktober 2006 om 22:26

    nu maar wachten op het eerste spoilersetje

    Login om te reageren
  11. Lampredi zegt

    18 oktober 2006 om 22:58

    @Route66: Volgens Ettore Bugatti, de echte, is een auto pas perfect als zij er ook perfect uitziet. En al is de Veyron bruut, van elegantie kun je haar niet betichten.

    Login om te reageren
  12. Stephan zegt

    19 oktober 2006 om 01:34

    Hahaha wat zal dat wel niet met het gemiddeld verbruik doen :|

    Login om te reageren
  13. Pieter-Jan zegt

    19 oktober 2006 om 04:02

    Hennessey staat bekend voor zijn slechte klanten service, en ontploffende motoren. Hij demonteerde bijvoorbeeld de Vipers van klanten voor onderdelen, terwijl zij maandenlang op hun auto zaten te wachten. En zelfs hun perswagens gaan nooit meer dan een paar kilometer mee voor er iets fout gaat.

    …
    For example, in April 2001, according to a detailed Internet posting, one eager buyer sent his Dodge Viper GTS, with a check for $122,500, to Hennessey Motorsports in Houston. The check was for converting his stock Viper into a Hennessey Venom 800 Twin Turbo, and it was supposed to be delivered in 12 weeks. Later, the buyer sent an additional $20,000 to pay for a further horsepower boost to 1000. But the owner didn’t get the car back in 12 weeks. In fact, some 10 months later, in February 2002, no work had been done on the car—and worse, according to the buyer, several parts had been removed from his stock Viper and sold off! This owner has since filed a lawsuit against Hennessey seeking the return of his car, his $142,500, and the usual “punitive damages.”

    Another customer with a long-overdue Venom says he went armed with a video camera to confront John Hennessey at his Houston shop. Hennessey reportedly had the customer arrested for making “terroristic threats.”
    …

    http://www.caranddriver.com/columns/2844/the-steering-column.html

    Login om te reageren
  14. KevskiStyle zegt

    19 oktober 2006 om 07:56

    Tja, waarom zou je doen: Omdat het kan! Hoe duur het stukje techniek ook is, er is altijd ruimte voor verbetering. En 100Pk extra voor een uitlaatsysteem verbaast me ook niks. Op een turbomotor doet een uitlaat een hele hoop. Deze heeft 4 turbo’s. Geluidseissen zijn er niet in de VS, behalve in Californie misschien. Dus technisch gezien is het makkelijk haalbaar. Wat betreft de service, als dat werkelijk waar is, dan vraag ik me echt af waarom het bedrijf nog bestaat….

    Login om te reageren
  15. Base zegt

    19 oktober 2006 om 08:29

    Als ik een zuto kon betalen van 1.3mln zou ik er uberhaupt al NIEMAND in de buurt laten komen met welk gereedschap dan ook tenzij die figuur een persoonlijke brief van de hoogste VW-bobo op zak heeft waarin staat dat hij aan Veyron’s mag knutselen.
    Ik geloof dat Hennesey zijn markt-onderzoek niet echt goed gedaan heeft: er is dus echt geen kip die dit gaat kopen (zelfs niet zonder kop).

    Login om te reageren
  16. Benny zegt

    19 oktober 2006 om 16:26

    Hennessey maakt veel mooiere dingen:
    http://www.hennesseyperformance.com/hennesseyperformance/ItemDetail.php?Item_ID=142&cart=hYsVDbdD&DoThis=Dodge+Viper+SRT10&ActionReq=Where

    Ja sorry smaken verschillen, bugatti is zeker mooi! maar er kan er maar één de beste zijn;)

    Login om te reageren
  17. Benny zegt

    19 oktober 2006 om 16:29

    De laatste:
    http://www.hennesseyperformance.com/hennesseyperformance/ItemDetail.php?Item_ID=238&cart=hYsVDbdD&DoThis=Venom+1000+Twin+Turbo+SRT&ActionReq=Where

    (duidelijk een viper fanaat)

    Login om te reageren
  18. autoblogger zegt

    19 oktober 2006 om 16:56

    @Benny: we hebben het hier al eens gehad over die viper:
    http://www.autoblog.nl/archive/2005/10/03/1000_pk_viper_veyron_beater

    Login om te reageren
  19. 911 zegt

    19 oktober 2006 om 17:03

    Eindelijk wat pk’s erbij. De veyron was ook zooow ontzettend traag dat was echt niet meer normaal dit had de veyron echt nodig…….. wat een opluchting.

    Login om te reageren
  20. Benny zegt

    19 oktober 2006 om 17:09

    Had je weleens eerder mogen zeggen ;) dank u autoblogger.

    Login om te reageren
  21. autoblogger zegt

    19 oktober 2006 om 17:10

    Geen dank ;)

    Login om te reageren
  22. route66 zegt

    19 oktober 2006 om 17:13

    @lampredi

    zeg ik dat tie perfect is ? ik zeg alleen ALS er een auto perfect is , zal die het zijn. en ja ok , het uiterlijk is niet al te best , dat is ook wel zo , maar het zal wel met de ( ohjeej nu komt het :-p ) áerodinamica ( of zoiets ) te maken hebben he , rijd anders beetje lullig met 450 of 400 km/h ( als je dat op zo’n moment úberhaupt kan halen…)

    Login om te reageren
  23. route66 zegt

    19 oktober 2006 om 17:16

    die als van mij is btw een mening ;) ga niet voor anderen praten dat lijkt me niet zo verstandig…

    Login om te reageren
  24. Appeltje zegt

    19 oktober 2006 om 21:46

    Deze actie vind ik nou niet echt een nuttige bijdrage, extra peekaas is nou juist hetgene dat deze auto niet nodig heeft, ik ben wel benieuwd naar de wegligging aangezien hij behoorlijk zwaar is. Ik denk bijvoorbeeld dat er best auto’s zijn die hem eruit rijden op de nurburgring (McLaren F1?), en dat heeft niets met vermogen te maken.

    Login om te reageren
  25. Lampredi zegt

    19 oktober 2006 om 23:18

    @route66: zeg, we gaan toch niet met meningen lopen strooien he. Maar-eh, tja, ik zie die perfectie niet zo. Ik zie een grote motor met veel pk. Heb voornamelijk bewondering voor degeen die de banden heeft ontworpen die bij 400 km/u heel blijven. De rest zie ik niet zo. Van mij mag er een sportuitlaatje op. Ze doen maar hoor.

    Login om te reageren
  26. luuk zegt

    22 oktober 2006 om 20:52

    alsof 1000 pk nog niet genoeg is…..

    Login om te reageren
  27. kiko zegt

    30 oktober 2006 om 20:04

    De banden kunnen trouwens een max. snelheid aan van 370km.p

    Login om te reageren
  28. Nick zegt

    10 november 2006 om 22:32

    @Rick dos: In ieder geval is die 100PK wel mooi meegenomen! ;)

    Login om te reageren
  29. Rick dos zegt

    10 november 2006 om 23:17

    @Nick
    Ja inderdaad, in plaats dat de top op 407 km/u ligt komt ie nu op vierhonderdenACHT echte kilometertjes! ;) :)

    Login om te reageren
  30. Wouterman! zegt

    28 december 2006 om 12:35

    Zeg, niet zo kritisch allemaal. Ik vind het wel stoer. Als je een Veyron koopt wil je natuurlijk wel wat meer dan die 299 anderen!!!
    Over dat “wurgcontract”, volslagen bullshit!!! Als je 1,8 miljoen betaalt moet je toch zelf mogen weten wat je ermee doet! En als ze dit al goedkeruren, waarom dan geen getunede uitlaat: http://www.autoblog.nl/archive/2006/10/28/waarom-de-veyron

    Login om te reageren
  31. Crimo zegt

    14 september 2007 om 18:40

    Als ik zo’n wagen had, liet ik er niemand aan sleutelen. Dan zou ik hem zelf wel pimpen! Ik leer toh voor automonteur, laat dat eventjes mooi uitkomen ;). Of je die 100PK extra merkt, denk het niet. Waar het omdraaid is het aantal NM van het koppel, die heb je nodig.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North