• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Van alle kanten: Alfa Romeo MiTo GTA

Auteur: robbie, gepost 3 maart 2009 om 10:57 – 70 Reacties

Alfa Romeo MiTo GTA Geneve


Het is helaas nog een ‘concept‘, maar de productieversie zal waarschijnlijk niet schokkend afwijken. Kijk je even mee?

Je kan trouwens HIERRR luisteren naar het uitlaatgeluid van de MiTo GTA!

Ook interessant!

  • De Alfa Romeo Giulia GTA is goedkoper geworden
  • Alfa Romeo Giulia GTA
    Alfa Romeo Giulia GTA alleen nog tweedehands te krijgen
  • Deze bloedmooie Alfa is nu ook interessant voor petrolheads!
  • Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
    Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

Alfa Romeo, concept, geneve-2009, gta, Mito, wit

Vorig bericht: « Mansory Chopster… WTF?
Volgend bericht: Spyker C8 Aileron! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    3 maart 2009 om 10:58

    HOLY SH*T!
    Die is lelijk!!!!!!

    Die power dome op de motorkap kan ECHT niet…
    :o

    Login om te reageren
  2. koen zegt

    3 maart 2009 om 10:58

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  3. JH zegt

    3 maart 2009 om 10:59

    Doe mij die rode “versie” maar ;)

    Login om te reageren
  4. Jan Rap zegt

    3 maart 2009 om 11:00

    Die voorkant is zooo ontzettend lelijk dat het echt belachelijk is.

    Login om te reageren
  5. Aston Martin Rapide zegt

    3 maart 2009 om 11:02

    De achterkant kan me wel bekoren, maar de voorkant met zo’n smoel niet. Mijn totale oordeel is hoe dan ook: het kan beter!

    Login om te reageren
  6. sebastianchubasco zegt

    3 maart 2009 om 11:03

    @SAAB
    welke powerdome, de witte of de rooie…

    Login om te reageren
  7. Sven zegt

    3 maart 2009 om 11:03

    in het zwart ziet hij er denk ik wel goed uit.
    Dan lijkt het meer een geheel.

    Login om te reageren
  8. Benjamin1 zegt

    3 maart 2009 om 11:07

    En op deze foto’s blijkt toch weer dat hij net te hoog is ivm de rest. jammer, op die persfoto’s issie wat lager en dan is het een bruut wagentje. De voorkant leek op die andere foto’s ook mooier…

    Login om te reageren
  9. Hans zegt

    3 maart 2009 om 11:09

    wat is pk/gewicht verhouding van dit wagentje? xD maar grappig ding

    Login om te reageren
  10. pietje zegt

    3 maart 2009 om 11:11

    gaaf wagentje!

    Login om te reageren
  11. 3$pr1t zegt

    3 maart 2009 om 11:11

    Oef, ik was al bang dat ik de enige ging zijn die deze auto er niet uitzien vind.
    De voorkant..

    Login om te reageren
  12. markieanta zegt

    3 maart 2009 om 11:13

    Lol, had nou deze real life foto´s niet geplaatst, had lekker die gephotoshopte varianten laten staan, dan kunnen de liefhebbers er tenminste nog een beetje op geilen, maar dit ding, zo open en bloot op de beurs, ziet er echt niet uit. Met die rara kikkerogen a la peugeot zo ver op de motorkap, die rare powerdome. Dit is echt niets zo.

    Login om te reageren
  13. Larrs zegt

    3 maart 2009 om 11:16

    Hmm, de voorkant doet me denken aan dat masker van die horror film waar tieners vermoord worden. “I know what you did last summer.”

    Login om te reageren
  14. Karaya zegt

    3 maart 2009 om 11:19

    De mensen die ‘m niet mooi vinden kunnen gelukkig in hun Corrado met Remus pijp blijven rondrijden.

    Login om te reageren
  15. bobR zegt

    3 maart 2009 om 11:20

    Tja,, heel lelijk,, maar wel GTA :)
    @ JH = jaa ik ga tog ook voor de rode versie ;)

    Login om te reageren
  16. Laue zegt

    3 maart 2009 om 11:26

    dit is echt slecht…. heb er geen andere woorden voor. nogmaals,ieder zijn ding.

    Login om te reageren
  17. johnny t-jet zegt

    3 maart 2009 om 11:29

    Als een ieder hem mooi zou vinden zou ik geen Alfa meer rijden.
    Ik hoor net dat de nieuwe polo uit is !

    Login om te reageren
  18. XK zegt

    3 maart 2009 om 11:33

    De designers van alfa vergeten altijd dat auto’s een nummerbord moeten hebben. Zo’n gele plak onder je koplamp zal mooi staan straks. Zo dom.

    Login om te reageren
  19. Jelle zegt

    3 maart 2009 om 11:34

    Ik ben een echte Alfa liefhebber. Maar deze kan mij echt niet bekoren… sorry

    Login om te reageren
  20. Alfabruur zegt

    3 maart 2009 om 11:36

    Heel erg dik, maar om toch kritisch te blijven. Ik zou graag toch het Alfa Romeo logo in het Alfa hart willen hebben ipv er boven geplakt.
    Ben benieuwd naar de specificaties. Met 240 pk en 1200 Kg zit ie denk ik rond de 6 seconden op de 100.

    Login om te reageren
  21. fwassenaar zegt

    3 maart 2009 om 11:36

    Ik sluit me aan bij johnny, prachtige wagen! Eens wat anders dan een polotje ;)

    Login om te reageren
  22. Fruitcake zegt

    3 maart 2009 om 11:39

    Lekker hoor die uitlaten in de diffuser 8)

    Login om te reageren
  23. Alfablog.nl zegt

    3 maart 2009 om 11:44

    Mooi…

    Vooral de koplampen doen me weer denken aan die mooie glorietijden.

    Login om te reageren
  24. gvr zegt

    3 maart 2009 om 11:51

    ik vind hem wel bruut…

    Login om te reageren
  25. GerreLekker zegt

    3 maart 2009 om 11:52

    Gewoon walgelijk! Een hondekop op wielen meer kan ik er niet over zeggen…
    240PK is dik vet maar je moet er nog willen in gezien worden…

    Login om te reageren
  26. erce zegt

    3 maart 2009 om 11:54

    er zit geen popwerdome op de motorkap toch? Het is gewoon een soort raar wit beschermflapje.
    tjek deze foto maar:
    http://www.autoblog.nl/gallery/0_Beurzen/Geneve_2009/Alfa_Romeo_MiTo_GTA/Alfa_Romeo_MiTo_GTA_Geneve_2009_02.JPG

    Login om te reageren
  27. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    3 maart 2009 om 11:55

    LOL @ sebastianchubasco :D

    Ik ben ook echt Alfa fan, maar deze klopt ECHT van geen kanten…
    Hoeveel plastic je er ook opplakt, hij blijft ‘lief uit zn chromosoompje-te-weinig oogjes kijken’!

    Login om te reageren
  28. Bert zegt

    3 maart 2009 om 12:02

    vette neus naar alle photoshop complot theorietjes hier op AB
    Die alfablog postte was dus WEL echt!

    En die foto was uit een andere hoek genomen waardoor het dak lager lijkt.
    Ik vind het echt een super aparaatje!

    Hij kijkt wel een beetje gek uit zijn oogjes, las gister dat Autodelta daar een kit voor aan het ontwikkelen is.

    Login om te reageren
  29. Ikkuh zegt

    3 maart 2009 om 12:05

    Thanks Alfablog.nl

    Die 8C is zooooo mooi!

    Login om te reageren
  30. Ikkuh zegt

    3 maart 2009 om 12:06

    33 Tipo Stradale bedoelde ik ><

    Login om te reageren
  31. sebastianchubasco zegt

    3 maart 2009 om 12:09

    @Svenska Aeroplan AB
    ;) ;)
    @Bert
    Ik denk dat als ze een kit ontwikkelen waarbij de koplampen lager lijken, we er al een heel eind zijn…

    Login om te reageren
  32. Edje® zegt

    3 maart 2009 om 12:10

    Ik blijf het een rare zaak vinden dat Alfa totaal geen rekening houd met een nummerbord op de neus. Zou iemand mij willen uitleggen waar ik dat ding ergens vast kan zetten op deze neus? Ergens links op de bumper waar ie nu bij een normale MiTo ook zit? Daar knap ik totaal op af… alleen al daarom koop ik geen Alfa.

    Login om te reageren
  33. sebastianchubasco zegt

    3 maart 2009 om 12:18

    ik ben er uit! ik vindt hem wel mooi!… had even geduurd maar weet het nu zeker!

    @edje R
    als je even de moeite neemt om naar de bovenstaande plaatjes van alfablog.nl te kijken dan zie dat ze bij de TZ2 en de 33stradale ook niet de moeite namen om een plek voor de nummerbord te creeeren. dát is de reden waarom er bij de tegenwoordige alfa’s dit soort keuzes gemaakt worden. …erfgoed…

    Login om te reageren
  34. RenesisHP zegt

    3 maart 2009 om 12:21

    Geef mij de glorietijden waar @Alfablog.nl het over heeft, dan mogen jullie deze hebben.

    Ik heb ontzag voor de performance, niet voor het uiterlijk. Dat had trouwens een stuk beter geweest zonder die zogenaamde powerpuist op de motorkap.

    De “normale” Mito is al erg gedrongen en oogt daardoor hoog en smal. De koplampen komen te groot over in verhouding met de rest van de neus.

    De grote bek van deze GTA heeft dat beeld een beetje kunnen corrigeren.

    Login om te reageren
  35. Alfablog.nl zegt

    3 maart 2009 om 12:49

    Grappig dat bijna iedereen een auto pas mooi vindt, als hij woest oogt. Persoonlijk ben ik blij dat Alfa Romeo voor dergelijke koplampen heeft gekozen. Persoonlijk ben ik een grote liefhebber van klassieke/traditionele Italiaanse auto’s, en dergelijke kenmerken zie ik in de Mito terug.

    Auto’s als de Tipo 33 Stradale, TZ 1/2 en Ferarri 250/275 waren ook niet bepaald agressief, maar eerder neutraal. Met dergelijk design maakten ze destijds wel een statement. Ik geloof dat de Mito dit vergeleken met de concurrentie ook doet. Durf anders, en vooral jezelf te zijn. Driven by passion…

    Login om te reageren
  36. ronan zegt

    3 maart 2009 om 12:52

    Kijk eens goed naar een mini, zijn grootste concurrent, die kijkt ook zo uit zijn ogen en ziet er nogal dom uit. Mooi is hij niet wel apart net als de mini ,beter dan die vag meuk die al bij uitkomen verouderd zijn.

    Login om te reageren
  37. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    3 maart 2009 om 13:03

    @ Alfablog: ik vind de MiTo in het echt best mooi, of op zn minst meevallen t.o.v. de foto’s… En die hoeft inderdaad niet ‘woest te ogen’. Maar de GTA wel! En daar gaat het gewoon gruwelijk mis!

    Login om te reageren
  38. Henk zegt

    3 maart 2009 om 13:06

    Ik was even bang dat ik de enige was die dit ging zeggen maar aan de reacties te zien ben ik niet de enige.

    Wat is dit een lelijk gedrocht!

    Login om te reageren
  39. Knilles zegt

    3 maart 2009 om 13:15

    Zijn er al foto´s van de nieuwe 147/149 online?

    Login om te reageren
  40. Alfablog.nl zegt

    3 maart 2009 om 13:21

    @ Svenska Aeroplan AB

    Persoonlijk vind ik niet dat een Mito GTA ‘woest’ moet ogen. De Mito GTA moet naar mijn mening wat krachtiger ogen, en dat is gelukt.

    Login om te reageren
  41. Pino zegt

    3 maart 2009 om 13:38

    @ Knilles

    http://www.progetto940.it/nuove-foto-spia-dellalfa-milano.html

    voor zover enkel spyshots gevonden, nog geen definitieve .. Geduld is een mooie deugd ;)

    Login om te reageren
  42. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    3 maart 2009 om 13:58

    @ Alfablog: dat filmpje met de Junior GTA is wel erg leuk! Dat is toch zo;n beauty… Als je ze zo naast elkaar zet, zou ik het wel weten!!

    ;)

    Login om te reageren
  43. Alfablog.nl zegt

    3 maart 2009 om 14:04

    @ Svenska Aeroplan AB

    Tja… klassieke Italiaanse auto’s. Jammer dat dergelijke ontwerpen niet meer kunnen, ivm zaken als voetgangersveiligheid.

    Login om te reageren
  44. Pino zegt

    3 maart 2009 om 14:15

    @ Knilles

    http://www.progetto940.it/nuove-foto-spia-dellalfa-milano.html

    vr de moment zijn er nog mr enkel spyshots te vinden

    Login om te reageren
  45. Spec zegt

    3 maart 2009 om 14:34

    Aan ieder die na 12 jaar nog steeds niet gewend is aan die nummerplaat aan de zijkant: als je het niet mooi vindt, koop hem dan niet!

    Waardering voor de fabrikant die zijn design niet laat bepalen door zoiets onbenulligs als een kentekenplaat!

    Login om te reageren
  46. Alfablog.nl zegt

    3 maart 2009 om 14:50

    Nog even wat specs: ;)

    0-100 km/h: 5 seconden
    Topsnelheid: 250 km/h

    Login om te reageren
  47. johnny t-jet zegt

    3 maart 2009 om 15:17

    alsmede :
    gewicht cirka 1000 kg
    geen achterbank
    mechanische sper
    variabele achtertrein , ten gunste van de acceleratie en remgedrag
    aluminium onderstel met shyhook functie als van een maserati
    gladde onderkant.
    De accelaratie benaderd de 8 c op onderdelen.

    Login om te reageren
  48. Italiandesign zegt

    3 maart 2009 om 15:24

    Het is echt een super gaaf wagentje en een super geluid erin, de foto’s die schuin van voren zijn genomen zijn echt mooi.

    Login om te reageren
  49. JH zegt

    3 maart 2009 om 15:26

    @johnny t-jet: geldt dat alleen voor dit conceptmodel of ook voor de straatversie. Als dat ook voor de straatversie geldt dan zal er wel een leuk prijskaartje aan hangen. Hij mag in ieder geval niet duurder dan de Focus RS worden…

    Login om te reageren
  50. VonStroke zegt

    3 maart 2009 om 15:29

    @Alfablog: De MiTo (GTA) vergelijken met de TZ-2 gaat nu toch wel iets te ver. De neus van de Mito is gewoon een blunder van formaat. Die kan je niet zomaar rechttrekken met te referen naar de gloriedagen zoals met de Tubolares.

    Login om te reageren
  51. johnny t-jet zegt

    3 maart 2009 om 15:34

    Jh, vermoeden is dat er 2 versies komen . Kan me voorstellen dat niet iedereen constant hardcore wil zijn . De prijs is gemeldt dat deze cirka
    2500 muntjes onder de copper S JCW zal liggen , cirka 36000 zal dat zijn denk ik dan.

    Von stroke , sommige mensen kijken gewoon iets verder dan hun neus (..) lang is . Nu lijkt het wel wie het hardste schreeuwt de koelkast heeft gewonnen.

    Login om te reageren
  52. Alfablog.nl zegt

    3 maart 2009 om 15:42

    @ VonStroke

    Smaak ik natuurlijk persoonlijk! De neus van de Mito geeft mij hetzelfde gevoel als de TZ.

    Login om te reageren
  53. Nanning zegt

    3 maart 2009 om 16:12

    Vind de rooie ook de mooiste van de twee, maar……

    aangezien ik veel vertrouwen heb in de designkwaliteiten van Alfa, hou ik het erop dat dit ‘gifkikkertje’ in real life het ontwerp van de rooie evenaren…

    Neem nou de X6, van foto kun je het niet voorstellen dat zo’n ‘concept’ echt gemaakt wordt, in het echt kun je er niet om heen dat het iets aantrekkelijks heeft.

    En vergeet niet dat het een GTA is, dat staat voor extreem en exclusief rijplezier, met of zonder wielspin! :) :) :)

    Login om te reageren
  54. Nanning zegt

    3 maart 2009 om 16:14

    Naschrift: oei, wat is die meid mooi zeg!!!

    Login om te reageren
  55. Solstice zegt

    3 maart 2009 om 16:14

    De voorkant doet mij vooral denken aan een Engelse bulldog. Iedereen heeft het trouwens over een power dome maar volgens mij is het niet meer dan een windgeleidertje ofzo (puur show wellicht, verwijzing naar de TZ’s die ook zoiets hadden). De motor schijnt trouwens een historisch zeer verantwoorde 1750cc te hebben. :)

    Login om te reageren
  56. Karaya zegt

    3 maart 2009 om 16:58

    Als het gewicht 1000kg is kan de rest wel inpakken, de Focus RS incluis.

    Login om te reageren
  57. sebastianchubasco zegt

    3 maart 2009 om 17:20

    geluid van een alfa… even doorscrollen naar 3.00

    Login om te reageren
  58. Nijntje zegt

    3 maart 2009 om 17:27

    Lekker !

    Login om te reageren
  59. Cantago zegt

    3 maart 2009 om 17:47

    Nou, ziet er nog best leuk uit… En dat geluid klinkt gewoon goed!!

    Login om te reageren
  60. xk zegt

    3 maart 2009 om 18:49

    @spec
    Kan me niet voorstellen dat iemand wel gewend is aan die nummerplaat. Als je erop let is het werkelijk onwijs knullig.

    Nee inderdaad, waarom zou je je design aanpassen aan iets dat VERPLICHT op elke auto (in europa) moet. Lijkt me wel zo handig he!?.

    Hoe verzin je het ouwe topper.

    Login om te reageren
  61. sebastianchubasco zegt

    3 maart 2009 om 19:16

    @xk
    misschien wordt het tijd dan om je voorstellingsvermogen bij te stellen… het schijnt positief te werken op je creativiteit
    (…doe maar lekker gewoon dan doe je gek genoeg, lekker op z’n hollands…)

    Login om te reageren
  62. 6C Jordy zegt

    3 maart 2009 om 20:10

    Stuurwiel zit ook niet in het midden,
    Typeplaatje zit niet in het midden,
    Ruitenwissers zitten niet in het midden,
    Speciaal voor XK zitten wel de uitlaten in het midden….
    (iets wat “anders” is , is niet meteen lelijk weet je)

    Logo uit het alfa-hart is een mooie subtiele verwijzing naar een ver verleden.
    Toen zaten ze ook boven het hart.

    Login om te reageren
  63. VonStroke zegt

    3 maart 2009 om 21:44

    @Alfablog.nl: Met wat goede wil kan je de lichten erin herkennen maar wat ze wel vergeten zijn is van de verhoudingen van een ontwerp te respecteren. Die zijn namelijk van doorslag en bij de MiTo vind ik die zoek zijn. Vooral naar de hoogte van de neus toe. Het is gewoon net niet.

    Maar ik blijf Alfist en zal de MiTo (als het moet) zeker verdedigen. ;)

    Login om te reageren
  64. vonarvo zegt

    3 maart 2009 om 23:05

    Erg uitdagend ontwerp zeker voor deze tijd waarin alles op elkaar lijkt. Uit de reacties van de vorige mailtjes is de middelmaat echter waar de simpele burger voor gaat. Voor de fijnproever die risico’s neemt in het leven en geen genoegen neemt met de middelmaat(=golfje) is de Mito een goede keuze.

    Login om te reageren
  65. kooskoets zegt

    4 maart 2009 om 08:19

    jeetje… het kan toch nog lelijker dan de normale MiTo! Lijkt een beetje op het masker van zo’n Star Wars Clone.

    Login om te reageren
  66. johnny t-jet zegt

    4 maart 2009 om 10:00

    fotos uit geneve!

    http://www.autoblog.com/photos/geneva-2009-alfa-romeo-mito-gta-2/

    Login om te reageren
  67. Raptor zegt

    4 maart 2009 om 22:01

    @6C Jordy
    Helemaal mee eens, mooi verwoord. In Italië zijn de nummerplaten trouwens veel kleiner dan in Olland! Staan ze dan wel mooi op de Lambo’s, Ferrari’s, Maserati’s ? Daar is meestal ook geen plaats, maar dan klaagt niemand.

    Login om te reageren
  68. 6C Jordy zegt

    5 maart 2009 om 13:57

    @Raptor,
    Heb begrepen dat veel agenten geen probleem ervan maken als je een kleinere (illegale) kentekenplaat voorop monteerd. Zolang je de originele maar in de auto bij je hebt. Maar ik ga het zelf niet proberen…….
    (iemand anders ervaring mee?)

    Klagen over iets kleins als een kentekenplaat vind ik dan wel weer positief. Dan zullen er geen andere mankementen aan de MiTo te vinden zijn toch?
    Hulde!

    @Spec
    Maak van die 12 jaar maar 100 jaar. Toen zaten de kentekenplaten ook al vaak op de hoek van de chrome bumpers. We wisten niet beter denk ik. Nu klagen ze over symetrie (of hoe je dat ook spelt)

    Login om te reageren
  69. Alfabruur zegt

    8 maart 2009 om 18:10

    Bij deze alle discussies over “het Beste” merk afgesloten..

    Zie link:
    http://www.alfablog.nl/2009/03/06/succes-op-de-12-uur-van-bathurst/

    Login om te reageren
  70. Raptor zegt

    12 maart 2009 om 17:22

    Alsof Alfa’s de enigen zijn met niet symmetrische kentekens.



    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North