• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze bloedmooie Alfa is nu ook interessant voor petrolheads!

Auteur: machielvdd, gepost 24 september 2021 om 16:57 – 23 Reacties

Deze fantastische restomod was aanvankelijk alleen elektrisch, maar nu komt er alsnog een versie met een verbrandingsmotor!

Heel kort door de bocht heb je twee soorten autoliefhebbers: klassiekerliefhebbers en liefhebbers van moderne auto’s. Auto’s zijn nu eenmaal dusdanig veranderd door de tijd heen dat ze hele verschillende groepen mensen aanspreken. Toch kan klassiek en modern prima samengaan. We hebben inmiddels genoeg bloedgave restomods gezien die dat hebben bewezen.

Eind vorig jaar werd ons nog een prachtig exemplaar voorgeschoteld: een Alfa Romeo Giulia-restomod van het Italiaanse Totem Automobilli. Deze gemoderniseerde Giulia lag bijzonder prettig op het netvlies. Het maken van fraaie automobielen zit de Italianen nog altijd in het bloed.

Er kleefde wel één nadeel aan, voor de petrolheads althans. De auto was namelijk volledig elektrisch. Met deze klassieke ogende Alfa ga je dus fluisterstil door het leven. Dat is leuk voor woon-werkverkeer, maar een Giulia mag best geluid maken, nietwaar?

Gelukkig heeft Totem Automobili nu goed nieuws voor de liefhebbers van de ‘ouderwetse’ verbrandingsmotor: er komt nu ook een versie die niet elektrisch is. Deze luistert naar de naam Totem Automobilli GT Super en krijgt een heuse V6. Het gaat daarbij niet zomaar om een V6, maar om de aandrijflijn uit het topmodel van Alfa: de Giulia GTA.

Totem Automobilli GT Super
Totem Automobilli GT Super
Totem Automobilli GT Super

In GTA-uitvoering levert de twinturbo 2,9 liter V6 maar liefst 540 pk. Dat is ruimschoots voldoende voor een klassieke Giulia. Totem Automobili kan er desgewenst echter nóg meer van maken. Voor de dappere klanten zijn ze bereid het vermogen op te schroeven tot 620 pk.

Afgezien van de aandrijflijn is de GT Super identiek aan de GT Electric. Dat betekent dus dat ook bij deze auto het koetswerk volledig uit carbon fiber is opgetrokken. Belangrijker nog: ook de GT Super is dus een bloedmooie auto. Het geheel ziet er fris en strak uit, maar doet geen afbreuk aan het origineel.

Degenen die staan te popelen om een exemplaar aan te schaffen moeten helaas nog even geduld hebben. De Totem Automobilli GT Super is nu namelijk nog een concept. De Italianen verwachten de productieversie pas over een jaar af te hebben.

De Italianen krijgen overigens concurrentie vanuit Duitsland. Het Duitse Emilia Auto komt namelijk óók met een restomod op basis van de Giulia GT, óók met de V6 uit de Giulia Quadrifoglio.

Foto’s: Ruatasiopx

Ook interessant!

  • De Alfa Romeo Giulia GTA is goedkoper geworden
  • Alfa Romeo Giulia GTA
    Alfa Romeo Giulia GTA alleen nog tweedehands te krijgen
  • Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
    Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
  • De gaafste Alfa van dit moment is stiekem Duits

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

Alfa Romeo, Giulia, giulia-gta, restomod, Totem-Automobili

Vorig bericht: « VinFast, nieuw automerk voor Nederland met Italiaans design
Volgend bericht: Loodzware BMW M4 Cabrio heeft lichtgewicht goodies »

Lees Interacties

Reacties

  1. Edge zegt

    24 september 2021 om 16:59

    Briljant. Een ander woord heb ik er niet voor. Als ik de 30 miljoen van de Oudejaarstrekking zou winnen, weet ik wel waar ik een order zou achterlaten.

    Login om te reageren
    • mwti zegt

      25 september 2021 om 18:35

      @Edge: lekker blijven hopen dan maar…

      Login om te reageren
  2. christian85 zegt

    24 september 2021 om 17:29

    Erg gaaf maar verhoudint pk-gewicht vergt wel wat stuurmanskunsten

    Login om te reageren
  3. r3fl3x zegt

    24 september 2021 om 17:38

    Kom op, als petrolhead mag je toch ook EV’s leuk vinden? Elektrificatie is juist een kans om allerlei vergeten oldtimers terug op de weg te zien! Kom maar op met die elektrische DS, Saab 96 of Amazon, die modellen moeten het toch niet echt hebben van de motor!

    Bij een Alfa, Porsche, of iets anders sportiefs snap ik wel dat het slikken is om de motor te vervangen. Maar is een Giulia V6 nou zo veel beter? Was een mooie kandidaat voor Busso V6 of gereviseerde 4-in-lijn met Webers geweest.

    Login om te reageren
    • christian85 zegt

      24 september 2021 om 18:51

      @r3fl3x: alle klassiekers moeten naar benzine stinken, hoe snel of langzaam deze ook zijn

      Login om te reageren
      • christian85 zegt

        24 september 2021 om 18:53

        @christian85: o ja en de Mercedes-Benz 190D moet naar diesel stinken

        Login om te reageren
    • petroldrinker zegt

      24 september 2021 om 20:33

      @r3fl3x: nee, elke auto moet herrie maken en ruiken…. “zoals het heurt”

      Login om te reageren
      • MrHyde zegt

        25 september 2021 om 07:16

        @petroldrinker en een telefoon hoort gewoon aan de muur, ipv in je broekzak.

        Login om te reageren
      • r3fl3x zegt

        25 september 2021 om 14:12

        Fair enough. Ik word oprecht blij van de geur en het gepruttel van mijn E30, maar die zou ik niet dagelijks willen gebruiken. Een elektrische oldtimer daarentegen lijkt me hartstikke leuk als dagelijks vervoer.

        Login om te reageren
  4. acakoning zegt

    24 september 2021 om 17:48

    Hoeveel kost dit als het straks echt uit wordt gebracht als auto?

    Login om te reageren
    • Stijnson zegt

      25 september 2021 om 00:22

      @acakoning: Ik gok zo op minstens 2a 3 ton

      Login om te reageren
  5. povel zegt

    24 september 2021 om 17:59

    Geweldig! Ik zou alleen denk ik liever de 3.2v6 busso erin hebben. Toch een iets ouderwetser rauw geluid zonder de turbo’s.

    Login om te reageren
    • MrHyde zegt

      24 september 2021 om 19:02

      @povel je was me voor. Busso ftw!

      Login om te reageren
    • martingtv zegt

      24 september 2021 om 20:50

      https://www.youtube.com/watch?v=YJcSGPAFkG0

      Als het een spider kan, moet het ook lukken net een gt

      Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      24 september 2021 om 20:53

      Doe mij dat 2,9 liter Ferrari-derivaat toch maar. Meer powerrrr dan zo’n oude Busso.

      Login om te reageren
  6. allesmetturbo zegt

    24 september 2021 om 18:39

    Hier word ik zoooo blij van

    Login om te reageren
  7. Bella Macchina zegt

    24 september 2021 om 18:47

    Doe mij maar een resto zonder mods, de beleving van een zo’n classic heeft zijn eigen charme en geeft meer dan voldoende kicks, zeg ik uit ervaring.

    Login om te reageren
  8. petroldrinker zegt

    24 september 2021 om 20:34

    Ze hebben toch wel wat verstand daar dat ze er een ice in leggen

    Login om te reageren
  9. Alfarobert zegt

    24 september 2021 om 21:25

    Liever een gewone 2.0 liter met de dubbele koplampen. Snel genoeg.Een klassieker heb je niet om in te scheuren maar om in te genieten.

    Login om te reageren
  10. drdre1 zegt

    24 september 2021 om 21:54

    Ergens wel jammer dat het bedrijf gezwicht lijkt te zijn voor wat klanten het liefst hebben. Volkomen gelijk logisch hoor, maar las in ’n interview onlangs met de oprichter dat ze veel R&D hebben zitten in het juist zo natuurlijk mogelijk maken om die auto elektrisch te rijden. Klanten, met name uit de US, vroegen om een V8 er in maar daar gaf de oprichter aan dat men het concept niet begreep en hij wilde daar dan ook geenzins aan toegeven. Lijkt met dit verhaal dat er toch concessie gemaakt moest worden.

    Login om te reageren
  11. rrk147 zegt

    24 september 2021 om 22:17

    Ja heel erg dik! Maar vorige maand ruim 400 km in een originele Bertone 1300 GT junior gemaakt. Veel minder pk’s, maar toch echt wel leuk om te rijden, met klassieke houten stuur, de lange versnellingen enz. Een restomod is gaaf, maar een originele mag ook hoor!

    Login om te reageren
  12. snuif zegt

    25 september 2021 om 03:40

    If I were a rich man ya ba dibba dibba dibba dibba dibba dibba dum

    Login om te reageren
  13. cossiekiller zegt

    26 september 2021 om 16:43

    Wauw. Dit moet één van de mooiste auto’s zijn die ik al gezien heb.
    Maar als ik mocht kiezen, kwam de Busso V6 erin. Power genoeg voor zo’n kleine, lichte auto.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North