• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Van buiten een Golf R32, van binnen een monster met 501pk

Auteur: ricardo, gepost 9 april 2015 om 14:37 – 47 Reacties

Afbeelding Van buiten een Golf R32, van binnen een monster met 501pkAfbeelding Van buiten een Golf R32, van binnen een monster met 501pkAfbeelding Van buiten een Golf R32, van binnen een monster met 501pkAfbeelding Van buiten een Golf R32, van binnen een monster met 501pkAfbeelding Van buiten een Golf R32, van binnen een monster met 501pkAfbeelding Van buiten een Golf R32, van binnen een monster met 501pkAfbeelding Van buiten een Golf R32, van binnen een monster met 501pkAfbeelding Van buiten een Golf R32, van binnen een monster met 501pk

Van buiten een Golf R32, van binnen een monster met 501 pk
Hoe noemen we dit. Een wolf in wolfskleren?

We zijn bij Autoblog gek op sleepers. Auto’s die je qua uiterlijk amper een blik waardig gunt, maar bij het verkeerslicht alles en iedereen achter zich laten (voorbeelden). Maar ook dit soort creaties krijgen onze lof. In de basis is het een gewone Golf R32 uit 2008, standaard uitgerust met een keurige 250 pk, die over vier wielen worden uitgelaten. Na een bezoekje aan TVS Engineering werd het vermogen van de 3.2-liter zescilinder verdubbeld.

Van buiten een Golf R32, van binnen een monster met 501 pk

Oftewel, ruim 500 pk onder je rechter voet. Mede mogelijk gemaakt door een TVS Turbostage 3-pakket en andere software. Een racekoppeling moet al dit vermogen netjes naar de DSG-bak – te bedienen met stuurflippers – overbrengen. Of dat lang heel blijft laten we even in het midden, maar met deze setup heb je in ieder geval een supercarwaardige 0-100 sprinttijd in handen.

De Golf, met 92k op de teller, staat te koop in Putten. Voor de prijs van €24.950. Qua bang for buck eigenlijk een koopje.

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
    Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
  • Volkswagen Golf 8 R rijtest video
  • Video: politie Limburg stopt gestolen Volkswagen Golf
    Video: politie Twente stopt gestolen Volkswagen Golf
  • Golf 8 infotainment
    Volkswagen pakt grootste nadeel Golf 8 grondig aan

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

blauw, golf, golf-6, occasion, r32, tuning, Volkswagen

Vorig bericht: « Raar maar waar: cabrio’s in regenachtige landen populairst
Volgend bericht: Aston Martin komt met een turbogeblazen 5.2 V12 »

Lees Interacties

Reacties

  1. bartteeuwen zegt

    9 april 2015 om 14:45

    Zelfs als VW-basher moet ik toch wel toegeven dat deze golf erg leuk is:)

    Login om te reageren
    • michaelcorleone zegt

      9 april 2015 om 15:08

      @bartteeuwen: Dat snap ik nooit zo goed, bijna ieder merk heeft wel iets leuks staan.

      Login om te reageren
      • bartteeuwen zegt

        9 april 2015 om 18:17

        @michaelcorleone: Daarom zeg ik ook bashen. Vaak misschien onterecht maar het is gewoon het beeld dat ik bij het merk heb.

        Login om te reageren
  2. w0o0dy zegt

    9 april 2015 om 14:48

    Ik denk dat de vorige eigenaar een beetje moe werd van de preek van de ouderlingen als hij met iemand aan boord het volle vermogen aansprak… “G#dv##d###e!!” … “Oops doe dat nou niet met je raampje open!”

    Login om te reageren
  3. sportstand zegt

    9 april 2015 om 14:49

    Heerlijk! Alleen jammer van die LED-jes voor

    Login om te reageren
  4. gijsso zegt

    9 april 2015 om 14:49

    Aftermarket LED stripjes als dagrijverlichting, voor mij de meest lelijke accessoires van dit moment. Een nee dus…

    Login om te reageren
    • marinepower zegt

      11 april 2015 om 01:03

      @gijsso: originele LED streepjes idem dito

      Login om te reageren
  5. henkhupelschoten zegt

    9 april 2015 om 14:51

    Een hyena in schaapskleren? Zo kan ik tjoening weer waarderen :)

    Login om te reageren
  6. gtwillem zegt

    9 april 2015 om 14:51

    Gisteren de Superb, nu deze Golf. Blijft toch leuk om van redelijk normale auto’s M5 killers te maken.

    Ik zou wel een andere bumpers monteren, want de R32 ziet er niet zo mooi uit. Dat chroom hoeft van mij noet zo en die dubbele pijpen staan te dicht bij elkaar in het midden. Een GT of GTi voorkant en achterkant ziet er veel beter uit.

    Login om te reageren
    • TimD zegt

      9 april 2015 om 15:18

      @gtwillem: m5 killer heb je al vrij snel voor :)

      Login om te reageren
    • mercedesclk350 zegt

      9 april 2015 om 15:50

      @gtwillem: Ik vind de GTI gewoon veel mooier dan de R32. Vooral de velgen die je daarbij kreeg. En voor het “sleeper-effect” is dat ook leuker.

      Login om te reageren
  7. keviinnn zegt

    9 april 2015 om 14:57

    Wie heeft er even 25000 euro voor me liggen?

    Login om te reageren
  8. lastclick zegt

    9 april 2015 om 14:57

    RacekoppelingEN denk ik?

    Login om te reageren
  9. michaelcorleone zegt

    9 april 2015 om 15:05

    Een jachtluipaard in wolfskleren, heerlijk snel heerlijk anoniem. Teveel opvallen is niet goed, voor je het weet is die weg.

    Login om te reageren
    • michaelcorleone zegt

      9 april 2015 om 15:07

      @michaelcorleone: wolfskleren moet zijn schaapskleren.

      Login om te reageren
      • roppp zegt

        9 april 2015 om 15:28

        @michaelcorleone: en jachtluipaard moet wolf zijn. Dan klopt ie echt helemaal :-))

        Login om te reageren
  10. redneckdarian zegt

    9 april 2015 om 15:12

    Heeey uit Putten. dat ik leuk. Ik ook.

    Misschien moet ik maar even een testrit nemen…

    Login om te reageren
    • plankgas zegt

      9 april 2015 om 16:08

      @redneckdarian: Ze zien je aankomen

      Login om te reageren
  11. xiran zegt

    9 april 2015 om 15:15

    ik vind dat een r32 standaard al een snelle auto is.

    Login om te reageren
  12. ChrisB zegt

    9 april 2015 om 15:15

    92.000 km. Die aandrijflijn is helemaal krom getrokken tot een wokkel

    Login om te reageren
  13. stefanvts16v zegt

    9 april 2015 om 15:19

    Aantal eigenaren: 5

    Ik sla even over…

    Login om te reageren
    • Onehp zegt

      9 april 2015 om 16:02

      @stefanvts16v: redelijk normaal ook al op een gewone R32. Leuke auto om eens te hebben, maar de lasten zijn hoog dus na een tijdje wil je (portemonnee) wel iets anders…

      Login om te reageren
  14. TimD zegt

    9 april 2015 om 15:20

    Auto is daar niet op berekend, ooit een golf 5 GTI gehad met 350 PK, ik bleef de garage opzoeken! Dan weer een aandrijflijn, dan weer een turbo etc etc

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      9 april 2015 om 15:51

      @TimD: Maar is die dan wel goed getuned? In principe moet je bij een dergelijke vermogensstijging ook andere delen gaan verbeteren. Dat een standaard clutch dat extra koppel moeilijk kan verwerken kan ik me wel voorstellen. Dan gaat alles toch harder slijten. En als je een stock turbo maar genoeg onder druk zet (piekdruk) dan ploft ie wel een keer natuurlijk.
      JD Engineering zit hier in’t dorp en die levert toch regelmatig GTi’s af met nog meer vermogen dan jouwe. Hoor je eigenlijk nooit rare berichten over.

      Login om te reageren
      • henkhekje zegt

        9 april 2015 om 16:59

        @E34M5Touring: Over standaard golfjes hoor je ook rare dingen, dus waarom niet over getunede versies?

        Login om te reageren
        • ej20g zegt

          9 april 2015 om 17:10

          @henkhekje: dit klinkt denk ik een beetje raar, maar het lijkt wel alsof de auto’s die bij JD Engineering vandaan komen beter zijn dan de auto’s die standaard blijven.

          Login om te reageren
          • gtwillem zegt

            9 april 2015 om 19:28

            @ej20g: klopt. JD is een waar epicentrum voor liefhebbers. Dus die zorgen extra goed voor hun auto. Dys het zou goed kunnen.

            Login om te reageren
      • mexxt zegt

        9 april 2015 om 18:32

        @E34M5Touring: er zit inderdaad een verschil tussen tuner en tuner ;)
        Ik werk op het moment bij JD en er komt nooit een auto terug met problemen. Als er wat is zijn het altijd delen die “altijd” kapot gaan. Zelfs origineel.

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          9 april 2015 om 21:29

          @mexxt: Mooi! Ik kwijlde al over zijn Corrado toen hij nog aan huis werkte. Heb een hoop van zijn werk langs zien (en horen!!) komen. Zijn Golf 5 had destijds 450pk meen ik. Ook met DSG. Daar reed hij veel mee. Maar die Corrado bleef me toch het meest bij. Wat een angstaanjagend geluid kwam daar uit. Klonk alsof ie 10k rpm draaide.

          Login om te reageren
    • bmwe30325i zegt

      9 april 2015 om 20:54

      @timd: een hele aandrijflijn!! :0

      Login om te reageren
    • orakel zegt

      9 april 2018 om 18:29

      @timd: Je hebt helemaal gelijk Tim, maar ze komen toch weer vaak voorbij; oude Duitse bakjes, die even worden voorzien van een of andere tuning kit, turbootje en hoppa; 300 pk erbij. Alsof de bak, aandrijflijn, assen enz. dat moeiteloos aankunnen. Nooit zie ik een videootje van de vermogensbank, waarop dat ding dan heeft staan te brullen met een uitdraai van de meting. Deze auto is aan zijn 8ste eigenaar en heeft een negatieve NAP, dus wie dit ding nog koopt ?

      Login om te reageren
  15. toniominestrone zegt

    9 april 2015 om 15:22

    Jammer dat het een Golf is.

    Login om te reageren
  16. riddertevoet zegt

    9 april 2015 om 15:23

    Waarom zoveel moeite doen om een Golfje op te voeren. Het blijft een lelijk hok.

    Login om te reageren
  17. onnorolo zegt

    9 april 2015 om 15:55

    met stempelkaart voor de ANWB?

    Login om te reageren
  18. nicoalex zegt

    9 april 2015 om 16:13

    Zoiets wilt echt wel vooruit. En ik heb toevallig de advertentie gelezen en stond in dat de dsg ook is aangepast op het vermoge. Wat heel logisch is eigenlijk. Maatje van me heeft een gewone r32 maar moet zeggen dat gaat al heel goed vooruit laat staan dit

    Login om te reageren
  19. sleepyj zegt

    9 april 2015 om 16:24

    De dsg is de r32 is al dramatisch qua betrouwbaarheid, en dan met 500 pk lijkt t me geen lang leven beschoren. Maar wel gaaf project. Zal leuk van zn plek gaan. Wil er graag een video van zien

    Login om te reageren
  20. henkhekje zegt

    9 april 2015 om 16:58

    Bijpassend kenteken… GTG – Got To Go :-)

    Login om te reageren
  21. schellekens006 zegt

    9 april 2015 om 16:58

    poeh heej… het dubbele aan vermogen. Zal een knoert van een turbo zijn. Dat is vragen om problemen. Een 100pk extra zou al heel wat zijn en alles blijft dan wel heel.

    Login om te reageren
  22. ej20g zegt

    9 april 2015 om 17:17

    Als je een Golf wil hebben met dit soort vermogen, dan zou ik de auto toch liever aan laten pakken door HGP. Die pakken al het nodige aan en het blijft daarom ook altijd heel. Ik heb er nog niks slechts over gezien in ieder geval.

    Login om te reageren
    • zakar36 zegt

      9 april 2015 om 17:58

      @ej20g:

      Inderdaad, HGP is the way to go.

      Login om te reageren
  23. berlinetta zegt

    9 april 2015 om 17:25

    De aftermarket ledjes zijn inderdaad om te huilen. Zegt waarschijnlijk ook al genoeg over het rijgedrag van de vorige eigenaar(s). Afgetrapt ding.

    Login om te reageren
  24. zakar36 zegt

    9 april 2015 om 17:40

    Zag hem al staan op marktplaats, snap alleen niet dat alleen de motor is aangepast.
    Waar is de upgrade van de remmen?
    Aandrijflijn heeft zeker niet het eeuwige leven, laatstaan met dubbele (turbo) power dus wat is daar mee gebeurd?

    Als je tuned dan moet het goed gebeuren en niet alleen de motor. Zet maar voor de deur pas ik de rest wel aan…

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      9 april 2015 om 19:33

      @zakar36: Idd, dat snap ik dus ook niet! Waar zijn de Porsche 8 pots?

      Login om te reageren
  25. derek306 zegt

    9 april 2015 om 17:45

    Een golf in golfskleren.. Ben benieuwd hoe dit rijd! Maar Door welke vd 5 eigenaren is het boost pakket erop gezet?

    Login om te reageren
    • toniominestrone zegt

      9 april 2015 om 17:51

      @derek306: Je koopt de ellende van een ander zijn tunings driften.

      Login om te reageren
  26. mrrallycross zegt

    10 april 2015 om 07:04

    Leuk karretje, hoelang gaat dat blok nog mee?

    Login om te reageren
  27. bmw550i zegt

    11 april 2015 om 20:13

    Dit koop je niet om zijn duurzaamheid! Dan moet je een standaard golfie kopen

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North