• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zeven sleepers waarmee je eindeloos veel fun hebt

Auteur: ricardo, gepost 16 februari 2015 om 18:39 – 134 Reacties

Zeven sleepers waarmee je eindeloos veel fun hebt


Anonimiteit hoeft niet altijd gepaard te gaan met een bescheiden motorvermogen. Hier een aantal voorbeelden.

Terwijl het ijs langzaam van de autoruiten smelt begint het hier op de redactie weer te kriebelen. Tijd veur nieuwe wielen. Urenlang autosites afstruinen naar die ene perfecte danwel imperfecte occasie om het voorjaar mee in te luiden. We kwamen daarbij weer eens uit bij één van onze favoriete categorieën: de sleeper. Kortgezegd, een auto met een gezapig of redelijk standaard uiterlijk, maar met meer dan voldoende pk’s onder de kap. Naar het voorbeeld van onze cameravirtuoos Martijn, die werkt aan een Focus RS in de vermomming van een Volvo V50 (foto).

Enfin, hieronder onze Sleeper Shortlist. Toevoegingen zijn meer dan welkom in de comments.

Mercedes E500 (W212)
Mercedes E500
Omdat een sleeper ook best modern mag zijn, trappen we af met de Mercedes E500 uit 2010. Met een heerlijk soepele 5,5 V8 biturbo (388 pk & 530 Nm) die je in 5,2 tellen naar de 100 brengt, terwijl niemand het verwacht.

Volvo S80 V8
Volvo S80 V8
Zweedse anonimiteit met een atmosferische 4,4-liter V8 onder de kap, goed voor 315 pk en 440 Nm. Bijkomend voordeel is dat de V8-versies altijd rijk uitgerust zijn, maar een tweedehandsje vinden is tamelijk lastig. Iets dat zijn sleeperstatus natuurlijk wel meteen verhoogd.

Opel Vectra 2.8 V6
Opel Vectra 2.8 V6
Accountant in een tokkelende dieselleasebak? Nope, Chuck Testa een 230 pk en 330 Nm tellende powersedan, gedestilleerd uit een 2.8-liter V6 met turrrbo. Voor wie zijn innerlijke New Kid graag een beetje wil verbergen.

Volkswagen Sharan VR6
Volkswagen Sharan VR6
Stel, je bent aangewezen op een minivan omdat je vaak coïtus onbeschermdus doet, dan kun je je leven een fractie leuker maken door voor een old school Sharan te gaan. Met VW’s bekende 2.8 VR6 die je 204 pk en 265 Nm geeft. Toegegeven: een autobahnracer gaat het nooit worden, maar het trekt zo leuk op tussen de overige mommy-mobielen bij de voetbalclub.

Opel, eh, Lotus Omega
Lotus Omega
Dit is geen Opel, dit is een auto die in z’n geheel bij Lotus werd gebouwd. In de opdracht van Opel, dat dan weer wel. Onder de kap een 3.6 zes-in-lijn met twee Garrett T25 turbo’s op de in- en uitlaat. Goed voor maar liefst 382 pk en 568 Nm. Op een wagengewicht van 1.540 kg betekende dat een 0-100-tijd van 5,2 seconden. Een occasion vinden wordt echter lastig, want er zijn er in de periode 1990-1992 slechts 950 gemaakt (allen gespoten in de kleur Imperial Green).

BMW 550i (E60)
BMW 550i (E60)
Omdat ze zo lekker rap in waarde dalen, en omdat een dorstige 4.8-liter V8 veel kopers afschrikt, is de BMW 550i een fraaie sleeper geworden. Ondanks zijn populariteit in het wereldje der neussnoephandelaren blijft het nog steeds een dijk van een sedan. En in de 550i-uitvoering heb je een comfortabele 367 pk en 490 Nm tot je beschikking, waarmee je in 5,6 s naar de 100 km/u stuift.

Lancia Thema 8.32
Lancia Thema 8.32
Hier kunnen we gewoon niet omheen. Toen Lancia een Ferrari V8 in de Thema lepelde, vonden ze feitelijk de sleeper uit. De goddelijkheid uit Modena, omhult door een hoekige sedan. Je garagerekeningen zijn een bitch, evenals het verbruik, maar wat geeft dat nog als je dit ding een keer hoort janken.

U mist nog een paar sleepers? Die staan wellicht in dit overzicht met sleepers waarin je zelf dient te roeren. Anders vernemen we ze graag in de reactievelden.

Ook interessant!

  • Lotus Emira
    Nederland loopt warm voor Lotus Emira
  • Gespot - Nieuwe Lotus Emira
  • Video: Lotus neemt creatieve route op A16
    Video: Lotus neemt creatieve route op A13
  • Zo klinkt Lotus Evija
    Video: zó klinkt de Lotus Evija met 2.000 pk

Nieuwste artikelen

  • De configurator voor de Bugatti Tourbillon is beschikbaar
  • Gloednieuwe hypercar van €3 miljoen blijkt rampenbak
  • Jij raadt nooit welke legende 60 kaarsjes uitblaast…
  • Verkeerde autobanden kosten 1 miljard euro per jaar
FacebookTweetPinLinkedIn

5-serie, BMW, e-klasse, Lancia, lijstjes, Lotus, Mercedes, omega, Opel, s80, sharan, sleeper, thema, vectra, Volkswagen, Volvo

Vorig bericht: « Audi TT Roadster Ultra: rijtest en video
Volgend bericht: Polestar bevestigt: wij werken aan een sterkere XC90 »

Lees Interacties

Reacties

  1. erwh zegt

    16 februari 2015 om 18:46

    Wat doet die Opel Vectra V6 in dit lijstje? Zou er eerder een Passat W8 in hebben gezet.

    Login om te reageren
    • griffendahl zegt

      16 februari 2015 om 18:53

      @erwh: Passat W8 die mist echt idd. Of een Peugeot 205 Gentry… Of een Saab 9-5 Aero estate…

      Maar die Lotus Omega een sleeper… ??

      Login om te reageren
      • xiran zegt

        17 februari 2015 om 08:38

        @griffendahl: 406 t16 of de mi16.

        Login om te reageren
        • FlighTom zegt

          17 februari 2015 om 09:12

          @xiran: De spoilers verraden de potentie van de T16 of mi16(x4) ben ik bang.

          Login om te reageren
    • parker zegt

      16 februari 2015 om 20:11

      @erwh: S80 hoort er ook echt niet in, slome dweilbak voor incontinente babyboomerts

      Login om te reageren
      • ej20g zegt

        16 februari 2015 om 21:46

        @parker: je blijft een grappig ventje, dat moet ik je nageven.

        Login om te reageren
    • boogieman zegt

      16 februari 2015 om 22:44

      @erwh: er missen een hoop auto’s, iedereen kent er wel 1 die een ander misschien niet zo snel kan opnoemen.
      Ik zelf had de Nissan juke R hier graag tussen gezien. Hoewel het misschien niet voor ieder een sleeper is.

      Login om te reageren
      • stfu zegt

        16 februari 2015 om 23:04

        @boogieman: Juke R een sleeper? Whaha. Gast.

        Login om te reageren
    • numpty zegt

      17 februari 2015 om 13:10

      @erwh: Gedeeltelijk met je eens. Maar de W8 niet -heel- snel bij de 0->100 sprint.
      Ik moet vaak een moderne (dikkere)Turbo benzine- en de moderne (dikkere) diesels voorlaten tot de 100…. dan gaan de 8 pitten en de motorinhoud pas het verschil maken. Maar z’n sprint naar de (onbegrensde) top van 285Km/u. blijft indrukwekkend. Het gemak waar de 8 cilinder mee blijft sjouwen, ook boven de 200Km./u maakt dat zo.
      Gelukkig rijd het grootste deel van Nederland met Muesli Benzine turbo’s en diesel turbo’s en die zien geen daglicht. Zelfs de Priussen/Ampera’s/Outlander Phev’s etc.houden de 8 niet bij. Ondanks dat hun elektromotoren bij 0 toeren al maximaal kloppel geven gaat de 8 er met een stevig verschil vandoor.

      Login om te reageren
  2. maxidyne zegt

    16 februari 2015 om 18:47

    Audi RS2 mis ik! Heb er eentje in volledige originele staat, en een mooie originele E46 330i coupe voor dagelijks gebruik.

    Login om te reageren
    • bofkont zegt

      16 februari 2015 om 18:58

      @maxidyne: verdorie dik wagenpark man, super!!

      Login om te reageren
    • xiran zegt

      17 februari 2015 om 08:37

      @maxidyne: de rs2 ziet er wel sportief uit.

      Login om te reageren
  3. bouwvakkert zegt

    16 februari 2015 om 18:47

    Geweldig moet dat zijn, de blikken van de petjes achter het stuur die je helemaal zoek rijdt met je s80.

    Login om te reageren
    • ettie zegt

      16 februari 2015 om 18:53

      @bouwvakkert: die rij je ook zoek met een d5 hoor ;-)

      Login om te reageren
      • bofkont zegt

        16 februari 2015 om 19:00

        @ettie: valt tegen , vrij zware wagen.

        Login om te reageren
        • ettie zegt

          16 februari 2015 om 19:58

          @bofkont: we hebben zelf een xc70 d5 gehad, het zijn inderdaad geen snelheidsmonsters maar het komt nog wel aardig van zijn plek als je m doortrapt.

          Login om te reageren
  4. benzinehoofd zegt

    16 februari 2015 om 18:47

    Mooi lijstje, maar ik mis de Rover 75 V8

    Login om te reageren
  5. tupperware zegt

    16 februari 2015 om 18:48

    Sorry, een Lotus Omega een sleeper?
    Zelfs Jules de Korte ziet dat je daar niet mee moet sollen..
    In mindere mate gaat dat ook op voor de Thema 8.32, dat is alleen een sleeper voor leken, elke autoliefhebber weet dat hij met een pareltje te maken heeft.
    Als het dan Italiaans moest zijn had dan voor de Thema turbo of een mooie 164 V6 gekozen.

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      16 februari 2015 om 19:10

      @tupperware: Heel goed punt. De Thema Turbo was zelfs irl nog iets sneller dan de 8.32

      Login om te reageren
      • tupperware zegt

        16 februari 2015 om 19:20

        @gtwillem:
        Haha, alleen heel oude mensen weten dat nog..

        Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          16 februari 2015 om 19:34

          @tupperware: klaarblijkelijk wel ja!

          De Thema 8.32 was een bijzondere auto, maar 195pk was destijds niet wereldschokkend. De M5 had 286pk, later zelfs 315. De latere E500 had 347pk.

          Daarnaast was het hoogtoerige karakter niet helemaal passend voor de Thema, en juist daarin was de Thema Turbo een stuk beter.

          Maar ja, een paardje op het motorblok doet wonderen…

          Login om te reageren
    • autoblaag zegt

      17 februari 2015 om 08:20

      @tupperware: autoliefhebbers kennen de ware aard van iedere sleeper hierboven. Het criterium geldt dus juist voor leken. Daarom is de woeste Omega idd beslist geen sleeper. Maar het is wel een zieke kar :D

      Login om te reageren
  6. ohoogeveen zegt

    16 februari 2015 om 18:49

    Skoda Superb met de V6 uit de Passat R36. In zilvergrijs, om hem op te laten gaan in de zee van saaie leasebakken

    Login om te reageren
    • kliko zegt

      17 februari 2015 om 10:31

      @ohoogeveen: Inderdaad! Alleen de uitlaten verraden de boel. Maar dan moet je het wel net weten. ;)

      Login om te reageren
  7. rika zegt

    16 februari 2015 om 18:50

    Graag de E500! Nog liever de oude 500E w124.

    Tweede plaats: Volvo S80V8 tijdloze auto, goed afgewerkt en uitstekende bouw kwaliteit

    Login om te reageren
    • camber24 zegt

      16 februari 2015 om 18:52

      @rika: 500E is gewoon keiharde porno. Laatst erg dromerig naar zo’n ding zitten kijken. Heerlijk.

      Login om te reageren
      • rika zegt

        16 februari 2015 om 18:58

        @camber24: zo mee eens :-)

        Login om te reageren
      • tupperware zegt

        16 februari 2015 om 19:08

        @camber24:
        Briljante auto, toch vergeet ik de gezichten van de verkopers op de RAI nooit meer.., toen mijn destijds 4 jarige zoontje al trekkend en papa, papa roepend TAXI riep..
        Als een volwassene dat zegt is het erg sneu maar als een peuter dat op de beursvloer roept is de reactie onbetaalbaar..

        Login om te reageren
      • rikus zegt

        16 februari 2015 om 19:30

        @camber24: wij zijn ook al een tijdje op jacht naar een mooie e500. Alleen dan wel een estate.

        Login om te reageren
        • e1000bmw zegt

          17 februari 2015 om 09:38

          @rikus: als estate zijn ze toch niet gemaakt?

          Login om te reageren
          • rikus zegt

            18 februari 2015 om 13:16

            @e1000bmw523i: is gewoon als combi geleverd. Maar van de w212 zijn er niet veel verkocht geloof ik. Was ook met vierwielaandrijving leverbaar. Van de w211 kom je ze vaker tegen, zo’n E500 ruimtehok.

            Login om te reageren
      • autoblaag zegt

        17 februari 2015 om 08:21

        @camber24: vooral mooi als je daar zo’n oud bankiersechtpaar in ziet rijden.

        Login om te reageren
  8. camber24 zegt

    16 februari 2015 om 18:51

    Voor mij de S80 V8 per favore.

    Login om te reageren
  9. jaapiyo zegt

    16 februari 2015 om 18:55

    Ik heb even opgezocht wat die Chuck Testa referentie was. Duidelijk de beste beslissing die ik vandaag gemaakt heb.

    Login om te reageren
  10. gtwillem zegt

    16 februari 2015 om 18:56

    Ik vind de Lotus Carlton niet echt een sleeper. Dikke bumpers, luchtinlaten en spoiler geven het een beetje weg. Zelfde geldt voor alle AMG’s, BMW M’s, Audi RS’en. Je ziet er echt wel aan af dat ze flink snel zijn.

    De S80, 550i en E500 zijn wel echte sleepers: ze zien er op de (verwijderdbare) typeplaatjes exact hetzelfde uit als de vierpits diesel. Mijn favoriete sleeper van het moment is de BMW 550i Touring Executive. Voor 100k heb je 450pk (!) en hij ziet er net zo langzaam uit als een 518d. Het liefste een beige met normale wielen. Uiteraard geen M-bodykit.

    De Audi A4 3.0 TFSI quattro is ook een leuke (272pk). Of een Legacy B4 2.0 GT (280pk).

    Als het een oudere auto moet zijn zou ik de Safrane RXE Biturbo kiezen (wel de twin turbo motor, maar niet de Bacara bodykit).

    Login om te reageren
    • ej20g zegt

      16 februari 2015 om 19:23

      @gtwillem: de Legacy B4 zou ik niet als sleeper willen bestempelen, dan zijn de eerdere GTB en RS namelijk ook sleepers. Maar oké, dit komt van een Subaru liefhebber dus ik herken ze sowieso wel.

      De Safrane RXT Biturbo is uiteraard wél een sleeper maar ik vind de Baccara veel mooier om te zien.

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        16 februari 2015 om 19:27

        @ej20g: de RS en GTB hadden andere bumpers en velgen. De Legacy B4 2.0 GT (en de vorige B4 2.0 GT en 3.0R) zagen er uit als een standaard 2.0i Sport. In Amerika is er nog de Legacy 3.6R, met dik 300pk. Ook leuk!

        Login om te reageren
        • ej20g zegt

          16 februari 2015 om 19:33

          @gtwillem: ik zit mezelf in de war te sturen zie ik nu. Dacht even dat je het had over de Twin Turbo, maar die heet uiteraard RSK. Het model waar jij het over hebt is inderdaad een sleeper.

          Login om te reageren
          • gtwillem zegt

            16 februari 2015 om 20:00

            @ej20g: de B4 RSK was ook nog best beschaafd, maar had een spoilerlip, iets dikkere bumpers en 17″ velgen. Daarom kwam later de B4 Blitzen, met een Porsche Design bodykit en zeer herkenbare spoiler.

            ‘B4’ staat bij Subaru overigens gewoon voor de sedan versie. De station versies heten officieel ‘Touring Wagon’.

            Login om te reageren
            • ej20g zegt

              16 februari 2015 om 20:15

              @gtwillem: jep, klopt. Maar een sleeper vind ik de RSK daarom niet.

              De B4 (sedan dus inderdaad) heb ik altijd mooi gevonden, maar zal zelf altijd voor de generatie ervoor gaan. Die zie je veel minder en er zit nog net wat meer karakter in.

              Login om te reageren
              • gtwillem zegt

                16 februari 2015 om 22:30

                @ej20g: ik houd me nog altijd aanbevolen voor een smetteloze twin turbo GT-B Touring Wagon, donkerblauw, 5cm verlagen en 2-delige BBs velgen (binnenkant goud, velgbed gesmeed zilver).

              • ej20g zegt

                16 februari 2015 om 22:59

                @gtwillem: dat klinkt ontzettend gaaf! Zelf zou ik graag een blauwe RS willen, geheel origineel, handgeschakeld en met schuif-/kanteldak. Maar zie die maar eens te vinden. Om nog maar niet te spreken over andere auto’s die ik nóg liever zou willen hebben.

    • 367pk zegt

      16 februari 2015 om 21:35

      @gtwillem: Ik heb al 9 jaar zo’n E61 550, en het is best leuk om op de Autobahn alles met Porsche achterop (muv de turbo en de GT2/3 etc) met gemak partij te geven. Verwachten ze echt niet van een Hollandse station. 450 pk is echter overdreven, het zijn er “maar” 367.

      Login om te reageren
      • ej20g zegt

        16 februari 2015 om 21:49

        @367pk: hij zal denk ik de F10/F11 facelift bedoelen. De huidige 550i heeft 450 pk en 650 Nm koppel. Ik moest het even opzoeken omdat ik dacht dat de 550i F10/F11 nog steeds 407 pk had.

        Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        16 februari 2015 om 22:32

        @367pk: de huidige heeft nu toch echt 450pk (ik bedoelde die ook). De 550i E60 is ook een erg gave auto, zeker met handbak en zonder M-sport pakket, maar die zijn zelfs in Dld flink zeldzaam.

        Login om te reageren
  11. trustmeiamanengineer zegt

    16 februari 2015 om 18:58

    Volvo S80 V8 is een leuk ding, klink veel bruter dan je zou verwachten.
    Btw in plaats van de Sharan had ik liever de Renault Espace 3.5 V6 gezien, 240pk en echt absurd snel voor zo’n lompe bak. En klinkt bovendien heerlijk.

    Login om te reageren
    • ej20g zegt

      16 februari 2015 om 19:28

      @trustmeiamanengineer: ik heb toevallig vrijdag nog in zo’n Espace 3.5 V6 gereden. Het is niet mijn soort auto, ook lang niet zo ruim als iedereen denkt. Mijn 850 is voorin ruimer.

      Buiten dat, de V6 is heerlijk maar zodra je in een Nissan 350Z gereden weet je dat deze V6 in de Espace zwaar onder zijn kunnen werkt. En het geluid, tsja, in een 350Z klinkt deze motor fantastisch, in de Espace klinkt hij teveel als de gemiddelde V6. Die motor is trouwens ook gelijk het enige écht betrouwbare aan die hele Espace.

      Login om te reageren
      • trustmeiamanengineer zegt

        16 februari 2015 om 19:54

        @ej20g: Mijn vader heeft er een, dus ik heb er aardig wat rijervaring mee. En uiteraard het ding weegt, met 6 stoelen, bijna 2 ton. Dus een sportwagen is het absoluut niet. Kan me voorstellen dat het blok in de 350Z een stuk fijner presteert en inderdaad klinkt. Maar als je meer dan 5 man moet vervoeren, is dit in mijn ogen de enige MPV die nog en beetje leuk rijd.

        Login om te reageren
        • ej20g zegt

          16 februari 2015 om 21:17

          @trustmeiamanengineer: helemaal mee eens hoor. Moest het alleen wel even zeggen omdat ik deze motor eerst in een 350Z heb gereden en daarna pas in een Espace. En dan is die motor opeens best een teleurstelling. Verder heb je gewoon gelijk, hij klinkt op zich leuk, gaat best hard voor een MPV (het exemplaar van vrijdag was een Grand Espace overigens) en er is ruimte zat voor passagiers en bagage. Daar is de (Grand) Espace echt een ster in.

          Login om te reageren
  12. robskilov zegt

    16 februari 2015 om 18:58

    Volvo 850 T5R met een boekenkast achterin

    Login om te reageren
    • room850 zegt

      16 februari 2015 om 19:26

      @robskilov: kijk, jij snapt het

      Login om te reageren
  13. philipf zegt

    16 februari 2015 om 18:58

    Die lancia thema blijft zo lekker briljant! Fantastisch

    Login om te reageren
    • thierryvth zegt

      16 februari 2015 om 20:01

      @philipf: Ben een Lancia fan (geïndoctrineerd door mijn vader, gepensioneerde garagehouder) en we hebben velen gehad van aurelia’s, gamma ( echt top) delta’s bèta’s ect en helaas ook thema’s, helaas want thema’s worden niet gezien als echte lancia’s, ze pleuren wel spontaan uit elkaar als een echte lancia maar de wegligging van die dingen is alles behalve typisch lancia

      Login om te reageren
  14. deora zegt

    16 februari 2015 om 19:00

    De Volvo S60 R vind ik ook een behoorlijke sleeper. 300 pk en qua uiterlijk heel erg beheerst.

    Login om te reageren
    • rika zegt

      16 februari 2015 om 19:01

      @deora: V70 R of S60/V60 T6 zijn ook goede alternatieven

      Login om te reageren
  15. bofkont zegt

    16 februari 2015 om 19:03

    Volvo c70 t5 !!
    Met rica chip zo op 300pk.
    En dan graag in de kleur saffron zo mooi !!

    Login om te reageren
    • ej20g zegt

      16 februari 2015 om 21:21

      @bofkont: moet je even teleurstellen, maar zonder 3-inch downpipe en een Reverse-Intercooler-Pipe-kit ga je 300 pk niet echt halen. Persoonlijk zou ik voor het afstellen naar Fasttech gaan maar dat is natuurlijk persoonlijke voorkeur.

      En natuurlijk zijn de twee bovenstaande aanpassingen niet wereldschokkend, maar samen met de afstelling ben je zo €2000 verder.

      Login om te reageren
      • bofkont zegt

        16 februari 2015 om 21:34

        @ej20g: oke geloof je direct , zover gaat mijn Volvo kennis niet.

        Login om te reageren
        • ej20g zegt

          16 februari 2015 om 21:52

          @bofkont: dat had ik ook niet verwacht, ik wilde het alleen wel even vermelden. Standaard zijn ze ook al aardig rap dus het extra vermogen heb je niet echt nodig. Leuk is het wel natuurlijk.

          Login om te reageren
  16. ko3n zegt

    16 februari 2015 om 19:04

    Audi a6 4,2?

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      16 februari 2015 om 19:10

      @ko3n:
      Daar val ik inderdaad van in slaap..

      Login om te reageren
      • ko3n zegt

        16 februari 2015 om 23:40

        @tupperware: het gaat ook over sleepers.
        Andere sleepers die er ook in mogen (maatje kleiner maar zeker sleepers) zijn de BMW 130I en Audi A3 3,2 FSI Quattro

        Login om te reageren
    • gregorius zegt

      17 februari 2015 om 09:37

      @ko3n: ben van mening dat t geen sleeper is: t is een Audi A6 met de grootste standaard motorisering. Maar iig sneller dan de Vectra en Volvo uit dit lijstje, en in principe in 1 adem te noemen met de 550 en E500 uit dezeflde jaargangen.
      Maar t rijdt heerlijk: 6.0 naar de 100, maar vooral zeer relaxed day-to-day driving; met de quattro en genoeg power als je even iemand in wil halen. Geen Turbo’s etc; was nog nergens voor nodig. Hij staat nu op 180000km (zie avatar).

      Login om te reageren
      • vr6audi zegt

        23 februari 2015 om 19:18

        @gregorius: Mijn 3.2 A3 staat net voor de 160k. Zit net een ketting revisie in. Rijdt erg lekker met een DSG bak :)

        Login om te reageren
  17. griffendahl zegt

    16 februari 2015 om 19:05

    Nog een paar aanvullingen…

    Alfa Romeo 155 Q4
    Peugeot 405 T16

    Login om te reageren
    • spidermann zegt

      16 februari 2015 om 19:24

      @griffendahl: meer aanvullingen
      * MB 124 280E
      * Alfa 75 3.0 America
      * Alfa 75 Q4

      Login om te reageren
  18. rufctr01 zegt

    16 februari 2015 om 19:05

    De Lotus-Omega is geen sleeper.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      16 februari 2015 om 19:26

      @rufctr01:
      Voor de huidige generatie wel, die zien vooral een ouwe Opel met een Sjonnie spoilerkit ….

      Login om te reageren
      • ko3n zegt

        16 februari 2015 om 23:42

        @jrk68: ik zeker niet (kom er jammer genoeg vrijwel nooit een tegen maar toch)

        Login om te reageren
  19. mglopez zegt

    16 februari 2015 om 19:15

    Vergeet ook niet de huidige 2.0 diesels van BMW, die kunnen (al dan niet voorzien van chiptuning) ook verassend snel zijn.

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      17 februari 2015 om 10:04

      @mglopez: verassen doen ze niet hoor.

      Login om te reageren
  20. ej20g zegt

    16 februari 2015 om 19:18

    Een lijstje met sleepers maken en dan de Lotus Omega er wél in zetten, maar bijvoorbeeld de Volvo 850 T-5 en Subaru Forester S-Turbo vergeten. Of om het bij “busjes” te houden, de Opel Sintra 3.0 V6 of Renault Espace 3.0 V6.

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      17 februari 2015 om 06:38

      @ej20g: Sintra V6? 190pk in een 1.8 ton zware MPV met trage 4-trapsautomaat was net adequaat.

      Login om te reageren
  21. gtwillem zegt

    16 februari 2015 om 19:25

    De Mercury Marauder was ook beste sleeper: de koets van een Crown Vic met de motor van een Mustang GT.

    Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      16 februari 2015 om 23:47

      @gtwillem:

      Geweldige naam ook…Marauder

      Login om te reageren
  22. mgmgb zegt

    16 februari 2015 om 19:31

    Een Saab 900 T16 heeft ook een redelijk sleeper gehalte. Zeker als zilvergrijze 5-deursl

    Login om te reageren
  23. w0o0dy zegt

    16 februari 2015 om 19:34

    De Saab 9-5 2.3T/Aero met 260pk.. Nobody sees the dentist coming….

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      17 februari 2015 om 20:24

      @w0o0dy:

      Laten chippen en met de turbo rommelen. Zonde dat je gelimiteerd bent door de fwd.

      Login om te reageren
  24. schellekens006 zegt

    16 februari 2015 om 19:41

    Weer die Lancia 8.32 pffff. met zijn 210pk. Das toch geen sleeper… traag oud ding.

    Login om te reageren
  25. schellekens006 zegt

    16 februari 2015 om 19:42

    Jammer dat de E420CDI er niet bij zit… met chip dik 850nm een bom!

    Login om te reageren
  26. schellekens006 zegt

    16 februari 2015 om 19:43

    En waar is de Safrane Biturbo

    Login om te reageren
  27. tierelier zegt

    16 februari 2015 om 19:47

    Die E500 is geen BiTurbo maar een NA

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      16 februari 2015 om 20:25

      @tierelier: klopt. De E500 kreeg met de facelift een biturbo V8, maar dan met 4.7 liter inhoud. Ook een leuke sleeper als je hem als Estate in Elegance trim bestelt.

      Login om te reageren
  28. tierelier zegt

    16 februari 2015 om 19:51

    550i aanschaffen en een embleem van een 520i erop gooien

    Login om te reageren
  29. siemi zegt

    16 februari 2015 om 19:52

    Sinds een handelaar mij wilde laten zien dat een golf gti 16v poepiesnel, maar hij een suffe Volvo 460 niet bij kon houden, is die 460 turbo voor mij de sleeper. De blik van die handelaar toen die 460 het bij 170 voor gezien hield :-)

    Login om te reageren
    • bofkont zegt

      16 februari 2015 om 21:38

      @siemi: gechipte gti 2.0 Tfsi zijn bloedje snel.

      Login om te reageren
      • siemi zegt

        16 februari 2015 om 23:48

        @bofkont: was al een tijdje geleden. Een gti 16v uit 1986. Heb ik na die blamage niet gekocht

        Login om te reageren
  30. gecko75 zegt

    16 februari 2015 om 19:52

    En wat te denken van een GMC typhoon,iedereen ziet een vierkant hok maar rijd bijna alles zoek

    Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      16 februari 2015 om 23:49

      @gecko75:

      Samen met pickup zusje Syclone destijds gewoon Ferrari-beaters met Ikea capaciteiten inderdaad.

      Login om te reageren
  31. berlinetta zegt

    16 februari 2015 om 19:58

    Ik dacht dat je de E63 AMG ook met een normale bodykit kon krijgen bij Mercedes. Dan is dat toch wel de ultieme sleeper of niet?

    Login om te reageren
    • Ram-G-maN zegt

      16 februari 2015 om 20:14

      @berlinetta: Je bedoelt de Mercedes-Benz E63 AMG S 4Matic met optionele Business Package?

      Hier heb je een estate op Estatejunk. http://www.autojunk.nl/2014/04/e63-s-4matic-amg-business-package

      Login om te reageren
    • henkhupelschoten zegt

      16 februari 2015 om 20:35

      @berlinetta: Zijn er wel een aantal geleverd enige waar je hen echt aan goed kom herkennen waren de remmen rest was alles gewoontjes

      Login om te reageren
      • ko3n zegt

        16 februari 2015 om 23:46

        @henkhupelschoten: die voorbumoer is ook gewoon AMG hoor

        Login om te reageren
  32. sydney zegt

    16 februari 2015 om 20:05

    Buiten de Safrane Biturbo zou de 25 V6 Turbo ook niet in dit lijstje misstaan.Buiten de 15″ BBS waren de uiterlijke verschillen miniem.

    Login om te reageren
  33. toyotafortuner zegt

    16 februari 2015 om 20:06

    Onder andere:
    JDM Toyota sedans met een heerlijke JZ-motor.
    Audi S6 C4 (Avant) Plus.
    Buick Regal GNX/Grand National
    Een oudere Alfa 75/155/156/166 met de 3L V6. Of in het geval van de 75 eentje met de 1.8 turbo
    Subaru Legacy Blitzen
    Chevrolet Impala SS (de 90s sedan)

    Login om te reageren
  34. lekbak zegt

    16 februari 2015 om 20:12

    De meeste van die moderne luxewagens zijn meestal al vlot. Zelfs de langzaamste versies zijn niet langzaam. Een oude 500E is bijvoorbeeld meer sleeper dan een moderne E500.

    De thema is, hoewel een ontzettend gave begeerlijke wagen, tegenwoordig niet echt snel meer. Naar mijn mening dus niet echt een sleeper. Wel een lijstje met leuke auto’s trouwens.

    Login om te reageren
  35. hdla zegt

    16 februari 2015 om 20:22

    Alfa 164 3.0 24v Q4.
    FIAT 850 sedan/coupe abarth OT 2000, zooo snel, zeker voor die tijd.
    Coombes Jaguar mk2.

    Login om te reageren
  36. gtwillem zegt

    16 februari 2015 om 20:39

    Vergeet helemaal de Jaguar S-Type 4.2: 310pk in je Opa’a auto!

    Login om te reageren
  37. roadronner zegt

    16 februari 2015 om 20:40

    Nog een prachtige sleeper:
    Subaru Forester 2.5. Is zowel in 210 als 230pk geleverd, met 0-100 in net iets meer dan 6 seconden dacht ik. En dat verwacht je niet van zo’n hok :)

    Login om te reageren
    • Anoniem zegt

      7 maart 2015 om 03:18

      @roadronner: Forester XT ja, de 2.5 X was zonder turbo.

      Login om te reageren
  38. marinepower zegt

    16 februari 2015 om 20:40

    Renault 21 Turbo

    Login om te reageren
  39. jeanclaude zegt

    16 februari 2015 om 20:48

    De BMW 550i sprint in 5.2 sec naar de 100 en niet in 5.6 sec, de Mercedes 500 had bij de introductie een atmosferische 5.5 liter en geen Biturbo V8, na 2 jaar werd deze motor opgevolgd door een 4.7 Biturbo V8.

    Login om te reageren
  40. Kvgorp zegt

    16 februari 2015 om 20:55

    Een Ford Mondeo met de 2,5T motor. Niet de ST variant maar gewoon een normale titanium of Ghia. Standaard 220pk maar als je daar een ander chipje in stopt kruipt hij al aardig naar de 300pk.

    Login om te reageren
  41. 87sandyd zegt

    16 februari 2015 om 21:00

    Ik rij zelf een fiesta st die toch vrij aardig van z’n plek komt. Maar ik daag niet snel überhaupt een 5-serie of een e-klasse uit, ook een 530d gaat behoorlijk hard. Ik vind sws elke ruime middenklasser tegenwoordig een redelijke sleeper.

    Login om te reageren
  42. michielleendert zegt

    16 februari 2015 om 21:05

    Mercedes 300 sel 6.7 is één van de oervaders van de sleepers. ….

    Login om te reageren
    • michielleendert zegt

      16 februari 2015 om 21:07

      @michielleendert: 6.3 trouwens zie ik net… De opvolger 6.9 !!!!! En t zier er uit als de eerste de beste 280se

      Login om te reageren
  43. robbode zegt

    16 februari 2015 om 21:15

    Audi A6 C6 sedan (pre facelift) 4.2 V8 die ontbreekt ook

    Login om te reageren
  44. tjorque zegt

    16 februari 2015 om 21:20

    citroen evasion ct turbo: familiehok dat er cheap uitziet maar toch heerlijk op de weg ligt, en met 150pk en 235Nm best vooruitgaat.

    Login om te reageren
  45. kingpro zegt

    16 februari 2015 om 21:31

    Mazda 3 MPS… Stalen velgen met doppen erop en klaar..

    Login om te reageren
    • stfu zegt

      16 februari 2015 om 23:07

      @kingpro: die luchthapper en giga spoiler vallen idd niet op #fail

      Login om te reageren
      • kingpro zegt

        16 februari 2015 om 23:44

        @stfu: Bedoelde natuurlijk wel de eerste generatie hè, wijsneus..

        Login om te reageren
  46. sydney zegt

    16 februari 2015 om 21:34

    ’89 XJ220 Transit Van.Sleeper en mule ineen.

    http://www.greatbritishsportscars.net/xj220-transit-van/

    Login om te reageren
  47. rd1991 zegt

    16 februari 2015 om 21:51

    Fiat Croma 2.0 turbo i.e.

    Mijn Fiat Coupe 20v turbo maakt ondanks het aanwezige uiterlijk zijn sleeperstatus waar vanwege het feit dat het een Fiat was. Menig GTI’tje en 6 cilinder Bimmers mee schijt gereden. Had een stickertje voor onder mijn kenteken laten maken met de tekst ” It’s just an old Fiat”

    Login om te reageren
  48. Dutchdriftking zegt

    16 februari 2015 om 22:14

    Ik kan met mijn oude golf VR6 altijd nog veel leaserijders pesten.

    Login om te reageren
  49. rd1991 zegt

    16 februari 2015 om 22:32

    @dutchdriftking ik kan me nog een artikel in de Autoweek herinneren tussen de 174pk VR6 Golf en de 177pk 2.2 D-4D D-Cat Corolla Verso, waarbij de Golf qua prestaties het onderspit delfde.. maar gelukkig zijn niet alle leaseauto’s even potent en hebben 100% zeker ook niet het gouden keeltje van die VR6! Jeetje wat houd ik van dat geluid.

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      16 februari 2015 om 22:35

      @rd1991: Klopt, ik moest laatst zelfs trappen om een Ampera voor te blijven (tot 50km/u daarna win je het met gemak) en het is tegenwoordig absoluut niet meer de snelste, maar je kan er leuk mee pesten. En het geluid blijft uiteraard fantastisch!

      Login om te reageren
  50. rd1991 zegt

    16 februari 2015 om 22:35

    Jaguar S-type R is ook een sleeper.

    Enne… een Mercedes Viano 3.0 V6 of Vito 122CDI… godskolere wat lopen die hard….

    Login om te reageren
  51. rd1991 zegt

    16 februari 2015 om 22:50

    Een oud Hondaatje en een zak geld bij Sneaky Tuning afgooien resulteert ook in een barre sleeper en een smile a la Joker!

    Login om te reageren
  52. stfu zegt

    16 februari 2015 om 23:10

    De ultieme sleeper: Tesla Model S P85D met standaard 19″. Trekt sneller op dan een Ferrari 458 Italia ;)

    Login om te reageren
  53. E34M5Touring zegt

    16 februari 2015 om 23:12

    Ford Taurus SHO (vooral de eerste)
    Buick Regal met de 3.8 V6 supercharged (FWD maar voor 100,- aan upgrades heb je 350+pk)
    BMW E34 M5 Touring (in mijn ervaring dan, menig man heeft zich daar goed in vergist)
    Volvo S70 2.4t (zie Touring, blies tot 240 menig E60 dr af)
    1991 Chevrolet Impala SS (LS9 dr in en kom maar met die AMGtjes)
    Dodge Little red Express pick up (was destijds sneller dan een Ferrari 308 0-100km/h)
    En deze: https://www.youtube.com/watch?v=96Hv_jRQMv8
    Mijn absolute favoriet. Wat een ziek ding.

    Login om te reageren
  54. gtwillem zegt

    16 februari 2015 om 23:23

    Vergeet ik helemaal de Jaguar XF SV8: standaard XF met Supercharged 4.2 V8, zonder de bodykit die later op de XF-R kwam.

    Login om te reageren
  55. ko3n zegt

    16 februari 2015 om 23:50

    Volkswagen Phaeton W12 en V10 TDi niet vergeten.

    Login om te reageren
  56. MrHyde zegt

    16 februari 2015 om 23:54

    En toch zou ik voor de Subaru Legacy 3.0r Spec. B gaan. Dat is pas een echte sleeper. 6 cylinder boxer en vierwielaandrijving. Eigenlijk een soort omgekeerde Porsche

    Login om te reageren
  57. Homer55 zegt

    17 februari 2015 om 01:41

    De 5.5 liter van de Benz is geen biturbo.

    Login om te reageren
  58. neo1 zegt

    17 februari 2015 om 07:19

    Mondeo ST220

    Maar ook een subaru Legacy B4 RSK

    Login om te reageren
  59. neo1 zegt

    17 februari 2015 om 07:32

    Of de ultieme sleeper:

    Toyota Camry
    http://blog.caranddriver.com/toyota-dressed-an-850-horse-tube-frame-dragster-in-plain-jane-camry-clothing-for-sema/

    Login om te reageren
  60. FlighTom zegt

    17 februari 2015 om 09:14

    Ik vind het een zwakke lijst. Dit zijn toch geen echte sleepers…
    neem zoiets: een Volvo 245 met een Supra motor.

    http://www.carverse.com/postimages/thumbnail_1390976541.jpg

    Login om te reageren
  61. fmgarcia zegt

    17 februari 2015 om 10:13

    535d

    Login om te reageren
  62. wjeurs zegt

    17 februari 2015 om 12:10

    550i zal inderdaad wel wat extremer zijn, maar heb laatst in een gechiptunede BMW 535d gereden, dat is ook echt een beest. De eigenaar vertelde laatst op de teller 285 gereden te hebben, met nog 700 toeren over.

    Login om te reageren
  63. mrrallycross zegt

    17 februari 2015 om 12:52

    Die omega is echt dik, zou er nog mee te rijden zijn? Doe mij anders de 550 maar

    Login om te reageren
  64. numpty zegt

    17 februari 2015 om 12:57

    Wat doet die Opel Vectra in dit rijtje ? Dat is geen sleeper… Saai, dat wel, maar snel ?
    Neh! Dan kan je ook een Mercedes E280, Een Camry V6 of een Xantia V6 d’r bij nemen.
    Gewone auto met de top motorisering zonder sport aspiraties. En niet originele, zelf gebouwde auto’s zijn natuurlijk leuk, maar ik geloof niet dat dit in het verhaal hierboven bedoelt word. Je kan wel een mini cooper uitrusten met een Hayabusa brommert, maar dat…. uh… wacht…
    https://www.youtube.com/watch?v=CAn-xio80_s
    :-)

    Login om te reageren
  65. mrford zegt

    17 februari 2015 om 15:41

    Ik mis de Ford Mondeo MK4 2.5 Turbo, standaard 220pk, maar met een paar kleine aanpassingen 300pk/500nm, en dan met het uiterlijk van een 1.6…

    Login om te reageren
  66. Hupke zegt

    17 februari 2015 om 20:27

    Ik zou willen dat AB me er niet telkens aan herinnerde dat zo’n lotus omega bestaat. Die dingen zijn gevaarlijk voor het spaarvarken, veel te bereikbaar en toch veel te kostelijk.

    Login om te reageren
  67. Anoniem zegt

    18 februari 2015 om 15:07

    850 T5-R met AWD onderstel en 750 paarden uit die vijfcilinder bitte!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North