
Een zeldzame roadster met een V12, wat wil je nog meer?
Het is nu niet echt het seizoen om een cabrio te kopen, of misschien ook juist wel. Wie weet kun je een goed deal krijgen. We hebben in ieder geval een hele gave roadster gevonden op Marktplaats, die we jullie niet willen onthouden.
Het betreft een cabrio met een heuse V12. Dat is natuurlijk een geweldige combinatie, die je maar in weinig auto’s tegenkomt. Op dit specifieke model is het ook niet standaard. V8 Vantage Roadsters zijn er genoeg te vinden, maar het gaat hier om de zeldzame V12 Vantage Roadster.




Om precies te zijn betreft het de V12 Vantage S Roadster, die nóg zeldzamer is. Deze versie heeft 573 pk in plaats van 517 pk en dat is niet de enige upgrade. De V12 Vantage S heeft ook de nieuwere zeventraps Sportshift III-automaat en carbon-keramische remmen.
Geoefende spotters kunnen de S-variant herkennen aan de grille. De V12 Vantage S is verder te herkennen aan het zwarte gedeelte tussen de achterlichten, maar dat is op deze kleur bijna niet te zien. Het is natuurlijk wel duidelijk dat deze auto een V12 onder de kap heeft, dankzij de luchtrooster op de motorkap.


Om even aan te geven hoe zeldzaam deze auto echt is: er staan maar vier V12 Vantage S Roadster op kenteken, en maar negen V12 Vantage Roadsters in totaal. De samenstelling van dit exemplaar is helaas een beetje saai, maar veel keuze heb je niet: dit is de enige die momenteel te koop staat in Nederland.
Wat deze auto wel heeft is een hele lage kilometerstand. We begrijpen niet hoe je de verleiding kunt weerstaan, maar sinds 2018 is er slechts 4.446 km op gezet. En nu staat ‘ie dus op Marktplaats, waar er €179.000 voor gevraagd wordt.
Dit blijft toch een van de meest indrukwekkende auto’s van de afgelopen 20 jaar. Zo’n compact model – met een monster van een V12 – en toch een van de mooiste wagens ooit gemaakt. Na 20 jaar nog steeds tijdloos – wat een design. De handbak is wel vrij gevoelig – dus deze moet bij de meeste rond de 10.000km – 15:000 vervangen worden – wat bijzonder prijzig is (50k – 70k), toch iets teveel power op de transmissie.
Handbak vervangen, wat bedoel je precies? Is deze automaat een gerobotiseerde handbak en dien je dan voor 50-70K dat compleet te vervangen?
“Standaard V8 roadster Maar genoeg te vinden…”. Totale productie alle modellen was 6231 stuks.
Porsches 997 cabrio x10?
Ik zeg niet dat je ze op iedere straathoek ziet, maar er is niet heel moeilijk aan te komen als occasion. Van deze V12 Vantage Roadster staat er maar eentje te koop in Nederland.
Dat klopt. Het is niet moeilijk om aan te komen. Wel om er vanaf te komen… Heeft me een jaar gekost. Het is een kleine markt.
Zwart met zwart en zwart afgewerkt met zwarte accenten. Ik heb veel te weinig zwart geld om deze te kunnen kopen.
Geweldige auto, wil er al tijden 1 (liever de coupe dan wel) maar echt geen haar op mn hoofd in deze ontiegelijk saaie lease spec! er moet wel een kleur opzitten zowel binnen als buiten
Staat een nog mooiere coupé in Brabant tekoop met sportief pookje
Vind de 12-cilinder vanwege de gatenkaas-motorkap minder aantrekkelijk dan de V8. En die laatste lijkt me ook schnell genoeg, dus zou ‘t wel met 4 cilinders uit kunnen houden. In bordeauxrood metallic met een licht interieur.
. . . 4 cilinders minder . . .