• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Van Nederlandse bodem: Savage Rivale Roadyacht GTS

Auteur: robbie, gepost 31 maart 2009 om 16:05 – 55 Reacties

Savage Rivale Roadyacht GTS AutoRAI


Op de AutoRAI staat zowaar ook een wereldprimeur van Nederlandse bodem! We hadden al wat schetsen gezien, evenals wat teasers. En nu kunnen we de conceptcar dan eindelijk in het echt bewonderen.

Deze 4-deurs 4-persoons cabrio coupe is nog een concept, er zit wel een motor in (LS6 V8 met supercharger en 601 pk/730 Nm) maar rijden doet de Savage Rivale nog niet. Momenteel zijn de mensen achter het project, Emile Pop en Justin de Boer, vooral op zoek naar geld van investeerders om de auto in productie te nemen. Daarom zullen ze ook 16 tot en met 19 april te vinden zijn in Monaco op de Top Marques show.

Nu maar hopen dat ze in deze moeilijke tijden iemand kunnen vinden die geld in het project wil steken!

Ook interessant!

  • Porsche 992 GTS rijtest video
    Porsche 992 GTS rijtest video
  • Met deze BMW M4 GTS op Marktplaats is wél gereden!
    Met deze BMW M4 GTS op Marktplaats is wél gereden!
  • Ferrari 296 GTS laat zich zien! [video]
    Ferrari 296 GTS laat zich zien! [video]
  • Gespot - Kermitgroene Porsche Taycan GTS

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

autorai, autorai-2009, Cabrio, concept, oranje, savage, Vleugeldeuren

Vorig bericht: « Hmmm, lekker: Mercedes SLR McLaren 722 S Roadster
Volgend bericht: Dit is de nieuwe Subaru Legacy »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jan Rap zegt

    31 maart 2009 om 16:07

    Wat een raar ding.

    Login om te reageren
  2. Dude zegt

    31 maart 2009 om 16:08

    idd raar, maar daarom niet minder mooi^^

    Login om te reageren
  3. wapz zegt

    31 maart 2009 om 16:09

    Grappig om te zien dat ze zover zijn gekomen – hulde daarvoor. Maar ik vind persoonlijk lijken op een gepimpte Golf uit MaxPower magazine. Zelfs de koplampen zien eruit alsof er een sticker op is geplakt zoals ze doen op die Golfjes om ze “boos” te laten kijken.

    Login om te reageren
  4. Rick zegt

    31 maart 2009 om 16:10

    Rete mooi,
    Alleen wat een rare afwerking ;)

    Login om te reageren
  5. Gnermo zegt

    31 maart 2009 om 16:12

    Produceren aub.

    Login om te reageren
  6. Jochem zegt

    31 maart 2009 om 16:13

    hij ziet er stoer uit,
    Mooi werk jongens

    Maar als ik het goed heb begrepen kan ie dus ook gewoon rijden, is dat dan miss idee om ff door autoblog te laten rijden? :P

    Login om te reageren
  7. Laurens C zegt

    31 maart 2009 om 16:15

    Lijn aan de zijkant van de auto past in mijn optiek er niet in. Achterkant is wel oké op de lichten en de bumper na. Te futuristisch voor mijn geld ;)

    Login om te reageren
  8. JH zegt

    31 maart 2009 om 16:18

    Jongens de volgende keer AUB dat scharnier zwart spuiten want dat ziet er niet uit (met las-sporen?) Wel klasse dat ze het omgezet hebben maar de stap naar een rijdende auto is geen kleine stap en als je al prestaties van 330km/u belooft dan is er nog meer werk te doen. Hopelijk vinden ze investeerders maar gezien de marktomstandigheden is de kans gering, helaas. Maar toch succes!

    Login om te reageren
  9. blokker5 zegt

    31 maart 2009 om 16:20

    persoonlijk vind ik de vleugeldeuren wat minder geslaagd op deze manier, maar goed, een auto van Nederlandse bodem zou natuurlijk tof zijn

    Login om te reageren
  10. arnold zegt

    31 maart 2009 om 16:21

    die scharnier is echt niet netjes afgewerkt
    maar verder wel een vette auto

    Login om te reageren
  11. jasper zegt

    31 maart 2009 om 16:23

    Ik vind het niet mooi, over de lijnen is niet nagedacht, dus kwa design klopt er niks van. Het interieur is niet afgewerkt, de stoelen lijken wel zwembanden met dat slecht aangebrachte leer. Jammerrr

    Login om te reageren
  12. Laurens zegt

    31 maart 2009 om 16:24

    Waarom? Oftewel, wat voegt deze auto toe, behalve teakhouten vloerplaten.

    OT: het zal van de prijs afhangen.

    Login om te reageren
  13. stefan zegt

    31 maart 2009 om 16:27

    @ mensen hierboven: het is een concept…dus een prototype. Tuurlijk is hij nog niet perfect.

    Wel erg gave bak, beetje een open tegenhanger van de Rapide en Estoque.

    Login om te reageren
  14. Huin zegt

    31 maart 2009 om 16:30

    Ja… niet écht verkeerd, maar in de details zie je toch wel dat het nog een lange weg is. Doet me ergens aan Leepu denken, dat wanneer je de auto aanraakt er nog een vingerafdruk in de lak blijft staan. No offence, maar dit gaat ‘m in auto-klimaat natuurlijk niet worden. Fles champagne is ook lekker over the top fout.

    Login om te reageren
  15. Jonas zegt

    31 maart 2009 om 16:33

    Dit ding lijkt nergens op, komt veel te ordinair over…

    Moest dit een frans project zijn zouden de meesten het hier trouwens de grond ingeboord hebben enkel omdat het nederlands blijkt te zijn is het mooi..

    Login om te reageren
  16. Le Feber zegt

    31 maart 2009 om 16:39

    Gave dinky toy!

    Ik vind het zeker wel wat hebben dit ding, en dan die champagne fles nog achterin, goed bedacht. Tenminste weer is lekker origineel!

    Login om te reageren
  17. BananaFlip zegt

    31 maart 2009 om 16:43

    Proud to be Dutch!

    Goed projectje jongens, niks mis mee!
    Ik heb nog wel een tientje liggen, ergens onder mn kussen.

    Login om te reageren
  18. Mattie zegt

    31 maart 2009 om 16:44

    Best grappig om te lezen deze reacties hierboven..
    Is het een Golf, dan roept iedereen: Wat saai! Er zit geen lijn in! Het lijkt wel een bolletje kaugom.
    Komt er twee jongens met een auto op de proppen die scherpe lijnen heeft, dan gaan ze roepen dat de afwerking niet goed is… Dit is een concept en niet voor niets zoeken ze nog investeerders. Je moet deze auto denk ik dan als algemeen plaatje zien en waneer deze dingen nog steeds zo zijn op de uiteindelijke versie dan mag je zeuren!
    Ik vind dit dus wel een mooie auto waar zeker wat moois uit zou kunnen komen… Er is alleen nog een smak geld nodig. Ik hoop dat hij uiteindelijk wel uiteindelijk op de weg komt!

    Login om te reageren
  19. Lotus Omega zegt

    31 maart 2009 om 16:44

    moowi heur!

    Login om te reageren
  20. Luc zegt

    31 maart 2009 om 16:46

    Ziet er goed uit, mooi werk geleverd.

    Login om te reageren
  21. Robin zegt

    31 maart 2009 om 16:54

    Leuke auto!
    Alleen de afwerking valt op sommige plaatsen erg tegen!

    Login om te reageren
  22. VivelaFRANCE zegt

    31 maart 2009 om 17:00

    Niet echt mooi…

    Login om te reageren
  23. DRU zegt

    31 maart 2009 om 17:08

    Echt respect dat de auto het helemaal tot de Autorai heeft geschopt. Wat een discipline om een hele auto te bouwen met een volledige constructie en alles. En dat allemaal met een auto die eerlijk gezegd niet echt iets bijzonders toevoegt. Dat zeg ik met pijn in mijn hart, want ik vind de achievement van de heren echt top.

    Het probleem zit ‘m in het verhaal van het concept en de gebrekkige vormgeving. Er zit volgens mij geen echte designer in het team. Jammer, want dat is echt heel belangrijk bij een auto. Het is echt niet goed vormgegeven, echt niet. Als het van alle kanten lijkt alsof de auto is beschadigd dan kan dat toch niet goed zijn?

    Maar laat dit gewoon step one zijn in de carriere van de jongens. Leer hiervan en ga gewoon door.
    – De volgende auto moet natuurlijk electrisch (o.i.d.), want deze gekozen motor is helemaal niet inspirerend.
    – De volgende auto heeft een goed verhaal. En niet weer decadente superrijken al Arab.
    – De volgende auto heeft een kloppend design. Niet in de verdediging gaan nu, eet het! Accepteer dat deze auto objectief gezien qua design zuigt.

    Good luck boys. Ik kom zeker kijken op de RAI

    Login om te reageren
  24. Joost [Spykerracing] zegt

    31 maart 2009 om 17:19

    Ziet er goed uit jongens! Afwerking is hier en daar inderdaad niet perfect maar dat komt vanzelf nog wel ;)
    @ jasper (ongetwijfeld designer van beroep, anders roep je niet zulke dingen): Jij wel hoor, als je Industrieel Product Ontwerpen studeert denk je toch helemaal niet na over de vormgeving en de lijnen? Je spoort echt niet als je dat wel doet ;)

    Login om te reageren
  25. stokvis zegt

    31 maart 2009 om 17:28

    raar bakkie

    Login om te reageren
  26. Benjamin1 zegt

    31 maart 2009 om 17:30

    Kansloos project, zit totaal geen innovatie in.

    Login om te reageren
  27. Harry zegt

    31 maart 2009 om 17:40

    Twijfelachtig, de zij- en achterkant hebben zeker wel iets, maar de voorkant en koplampen had veel meer in gezeten. De vloekende gele NL kentekenplaten zijn een absolute misser op een conceptcar.

    Ik heb heel veel bewondering voor het doorzettingsvermogen van de heren en de bergen werk die ze verzet hebben, maar acht het hele project wel volslagen kansloos. De tijd is er niet naar, niet onderscheidend genoeg, en op de geintegreerde fles prik een gebrek aan innovatie.

    Login om te reageren
  28. GekkeHenkie zegt

    31 maart 2009 om 17:40

    Ik kan dit project wel waarderen! Het is eens een keer iets anders dan een sportwagen van de grote bekende merken. Ik snap ook niet waarom iedereen zo negatief is, want het ziet er toch wel spannend uit! Niemand wordt er minder van toch dat deze auto gebouwd wordt? En het blijft altijd een kwestie van smaak..

    @Benjamin gelukkig is jou reactie totaal niet kansloos -.-‘

    Login om te reageren
  29. gogogomagazine.com zegt

    31 maart 2009 om 18:20

    Wat een kutnaam zeg!

    Login om te reageren
  30. Jef zegt

    31 maart 2009 om 19:06

    Ben ik dan de enige die vindt dat hij wat heeft van een lambo met de neus van een citroën gt?

    Wel knap werk! Maar ik zou hem niet kopen.

    Login om te reageren
  31. T-Bird zegt

    31 maart 2009 om 19:24

    Appart maar tof wagentje!

    Login om te reageren
  32. Mardec zegt

    31 maart 2009 om 19:30

    Echt een hele mooie auto!

    Login om te reageren
  33. Pieter zegt

    31 maart 2009 om 19:30

    Het ding ziet er niet uit! En absoluut een gemiste kans om hem niet als elektrische auto te introduceren. Er was op de RAI veel aandacht voor zuinigheid – de A-labels vlogen je om de oren – en alternatieven voor verbrandingsmotoren. Dat is de wereld waarin we nu leven. Ook met het oog op financiering ben je met een nieuw V8 sportwagenconcept volledig overbodig.

    Login om te reageren
  34. T-Bird zegt

    31 maart 2009 om 20:50

    Vind em trouwens wel wat weg hebben van het design dat ze bij lambo gebruiken.. jullie ook ?

    Is Lambo trouwens ook aanwezig op de RAI? :D

    Login om te reageren
  35. b0z4 zegt

    31 maart 2009 om 21:37

    Mooi werk van Nederlandse bodem alleen vind ik de voorkant een beetje raar :D

    Login om te reageren
  36. kevin zegt

    31 maart 2009 om 21:48

    ziet er best mooi uit.. zou em graag nog eens willen zien met een dak als die er trouwens op zit ^^

    Login om te reageren
  37. autoblogger zegt

    31 maart 2009 om 22:42

    Zoals DRU al schreef, echt respect dat de auto het helemaal tot de Autorai heeft geschopt! Gefeliciteerd jongens, goed gedaan! Hoop dat er kopers/investeerders worden gevonden zodat men kan starten met het productiestadium…

    Login om te reageren
  38. JanJansen zegt

    31 maart 2009 om 23:49

    Erg veel bewondering dat jullie het zelfs tot de AutoRai hebben geschopt!
    Uit eigen ervaring weet ik hoe veel werk het is om een auto te bouwen en dan heb ik het nog over een relatief simpele kitcar.

    Ik vermoed dat jullie de body in CAD hebben ontworpen, wat nogal een uitdaging is. Maar wie weet zijn jullie de tijd ver vooruit, wie zal het zeggen?

    Zet door met je plannen, er zijn al te veel dromers op deze aardkloot. Bovendien, als je de eerste auto van Sylvestris ziet weet je dat het eerste prototype ook ver af staat van de huidige Spykers.
    Deze ervaringen staat zeker goed op je CV.

    Login om te reageren
  39. JanJansen zegt

    31 maart 2009 om 23:57

    @ Joost [Spykerracing]
    Creatieve 1 april-site! Zit veel werk in zie ik.

    Login om te reageren
  40. Papa zegt

    1 april 2009 om 08:03

    Zou zomaar een nieuwe lambo kunnen zijn…

    Login om te reageren
  41. creative zegt

    1 april 2009 om 08:53

    erg mooi scheurijzer! Ik heb hem gisteravond in het echt mogen bewonderen en het was een echt beest dat niet misstond tegenover een knalgele lambo! Ontwerpers met passie, goed werk jongens en veel succes het het ontwerpen van het dak!!

    grt

    leander

    Login om te reageren
  42. RobTWo zegt

    1 april 2009 om 09:23

    Let op de kentekenplaat: **-VAG-*

    Login om te reageren
  43. westleah zegt

    1 april 2009 om 09:48

    Zonde dat ze hem niet goed afgewerkt hebben. Vind ik persoonlijk een misser. Voor de rest wel een nette wagen. Ook leuk om te zien dat jullie zo ver gekomen zijn. Heb het vanaf de eerste dag gevolgd op de knutselhoek/autoweek site.

    Login om te reageren
  44. 911gt2 zegt

    1 april 2009 om 10:29

    Het wordt pas duidelijk hoe slecht hij afgewerkt is als je er daadwerkelijk naast staat…

    Login om te reageren
  45. primramessar zegt

    1 april 2009 om 10:44

    Ten eerste gefeliciteerd met jullie prestatie.

    Voor de rest sluit ik me bij dru aan. Met uitzondering dat ik de gekozen motor wel goed vind.

    Maar zoek alsjeblieft iemand die een mooie auto kan tekenen. Want zoals jullie het nu presenteren is waardeloos. Enorme tijdverspilling en geldverspilling. Ik heb ooit ergens gelezen dat mensen altijd het slechtste van je onthouden. En ook heb ik gehoord dat je maar een keer een kans krijgt om een eerste indruk te maken. Dus doe het goed. En niet zo. Neem wat meer tijd. Wacht tot de economie weer aantrekt en ondertussen creeer je iets wonderbaarlijks.

    Misschien kunnen jullie tegen wat commentaar op jullie ontwerp. Pak het alsjeblieft niet negatief op, maar probeer er misschien iets uit te halen en iets constuctiefs mee te doen. Oke, daar gaat ie:

    Kennen jullie die afstudeeropdrachtjes van studenten waar ze altijd zo veel tijd in hebben gestoken maar die nergens opslaan? Dit is een schoolvoorbeeld van zo een ontwerp. Maar jullie hebben het tot een echt model gemaakt. Hulde voor de prestatie, maar je weet wat ze zeggen: Een goed begin is het halve werk. Jullie ontwerp moet beter. Misschien klaar voor een paar tips?

    Beginnen we met de voorkant. De grille lijkt teveel op een citroén. Dan zou ik zeggen, doe maar geen grille. De luchtinlaten is duidelijk van een een ferrari 430. Maar dan met een goedkoop stuk gaas erop en een extra inlaat in het midden van de bumper. En eerlijk gezegd vind ik deze luchtinlaten wel mooi. Iets minder aflopend van de zijkant (dus voorkant iets minder rond) zou wel mooi zijn. En zet er mistlampen op die met de ronding mee lopen. Kijk goed naar de ferrari modena en trek er lering uit hoe de naden van de motorkap, bumper en lichten lopen. Beter goed gejat dan slecht verzonnen. Zet in de luchtinlaten ook roosters in a lá ferrari 612 en maak de koplampen ook zoiets als de ferrari a lá 612.

    Vooruit en buitenspiegels zijn mooi. Gan we verder met de zijkant. Hier gaan jullie totaal de mist!! Big time!! Ik bedoel, wat moet dat voorstellen?? Te eerste: jullie hebben een supermotor in de voorkant van de auto. Die produceert als je hem op toeren jaagt enorm veel hitte. Dus je moet luchtopeningen in de zijkant van de auto maken. En grote ook! Een voorbeeld waar jullie naar kunnen kijken is de luchtopeningen die corvette zelf gebruikt, of de luchtopeningen zoal in de SLR stirling moss. Deze luchtopeningen heb je gewoon nodig op de boel niet te smelten.

    Dan verder met de lijn van de zijkant van de auto. De onderkant vind ik wel mooi, zoals die een beetje naar binnen loopt naar boven toe, maar jongens toch, de rest….!? Dan moet beter. Misschien kunnen kijken naar de mercedes slk. Die heeft een mooie lijn, simpel en doeltreffend. En kijk ook naar de peugeot 306 of lotus elise. Die heeft een mooie holling in het midden. Misschien kunnen jullie daar ideeen uithalen. Laat de lijn van de onderkant van voor naar achter toe op lopen als bij een s5.

    Dan nu de achterkant. De lampen zijn mooi. De verhoging aan de achterkant voor de aerodynamica is ook mooi. En de kentekenplaat zit op de juiste plek. Probeer om de luchtstroom te verbeteren door wat meer de jatten van een ferrari. Die heeft ook een flink gapend gat aan de onderkant. Kijk maar naar een enzo. Zo heb je gelijk een wat slanker achterkant. En doe wat aan de uitlaten. Iets meer M3 stijl.

    En het interieur. Voor de middenconsule zou ik naar een veyron kijken of een aston martin. Voor het leerwerk naar een maserati en voor de stoelen naar een ferrari 430.

    Ik hoop dat jullie er wat aan hebben. Ik heb geen bedoeling om op jullie werk te dissen. Maar ik zou ook graag willen dat er een mooi product op de markt kwam.

    Login om te reageren
  46. johan.be zegt

    1 april 2009 om 11:26

    ziet er erg lekker uit even lekker als de de belgische Gilet Vertigo 5 met power pack. Ik ruik een rondje belgië nederland in de toekomst ;)

    de spec’s

    motor: (std 3.0 audi (280pk))
    ( powpack 5.2 Audi met sportec mod’s ( 700pk))
    van nul tot 100: 3,7 sec
    tot 200: 12,3 sec
    topsnelheid 310km/h (begrenst)
    ophanging TEIN shocks en PROdrive carbon fiber draagarmen,…
    gewicht 1075-1450kg

    http://memimage.cardomain.com/ride_images/3/1825/441/29560220005_large.jpg

    Login om te reageren
  47. creative zegt

    1 april 2009 om 11:28

    @primramessar = ja smaken verschillen dus jij had m anders getekend, geknipt/plakt van andere bestaande auto’s zo te lezen.. nieuw design is lef tonen

    Login om te reageren
  48. primramessar zegt

    1 april 2009 om 11:49

    Creative:

    Nieuw design is lef tonen. Dat klopt. Maar zoals je zelf hebt kunnen lezen in de reacties hierboven is dit ontwerp niet echt geslaagd.

    Lef tonen is goed, maar dan moet je wel de benodigde middelen in huis hebben. Je gaat toch ook niet wedijveren als je weet dat je kunt verliezen. Want als je verliest gaat dat je kosten.

    Lef tonen is goed, maar wel met gezond verstand. Beter is het om te komen met een geslaagd ontwerp waar niet het gros over struikeld. Om mee te komen moet je van hetzelfde caliber zijn als de concurentie.

    Je hoeft niet altijd met nieuw design te komen, wel wenselijk meestal, maar een geslaagd ontwerp is ook afdoende.

    Login om te reageren
  49. pooki zegt

    1 april 2009 om 13:35

    jongens echt top ik weet hoeveel tijd en werk jullie op hebben zitten dagen gewoon de klok om ,sommige reacties zijn zodanig negatief dat je je afvraag wat deze mensen zelf al hebben gepresteerd vaak niks alleen maar slap lullen.
    ik stel voor dat mensen even de geschiedenis in duiken naar de eerste spyker fotos op de rai en kom dan met je verhaal .
    succes jongens

    Login om te reageren
  50. Jan C. zegt

    1 april 2009 om 14:28

    Ik vind het bijzonder knap dat men deze auto heeft kunnen maken die er relatief goed uitziet, als je de schetsen hebt gezien.

    Hoewel de lijnvoering hier en daar radicaal anders is, kan ik niet zeggen dat dit een verbetering is. De voorkant is helaas een tikje karakterloos.

    Ik denk dat als zoveel mensen zeggen dat het ontwerp niet aanspreekt – niet alleen hier, maar ook op autoweek, bijvoorbeeld – dat je dan moet nadenken over een ander ontwerp. De naam is ook bijzonder lang, waarom niet eenvoudigweg Savage Rivale? Zijn er plannen voor een GTC ofzo?

    Login om te reageren
  51. JH zegt

    3 april 2009 om 10:37

    zeg Autoblog, dit project hebben jullie gemist op de Autorai?
    http://www.carbodydesign.com/archive/2009/04/03-kg-1-concept/
    Of is het ergens in de video te zien…

    Login om te reageren
  52. Bram zegt

    6 april 2009 om 12:15

    Wat een kift hier! 2 studenten, een droom, beperkt budget, kort tijdsbestek en een resultaat wat duidelijk laat zien dat de lat hoog gelegd wordt. Voor een auto die nog niet klaar is, is de afwerking al indrukwekkend te noemen. En wat het design betreft; smaken verschillen.

    Wie heeft het nog over prautotype met hun 1,3 miljoen; stakkers…

    Login om te reageren
  53. Jan C. zegt

    7 april 2009 om 11:22

    @Bram: Geen kift, maar eerlijke kritiek.

    Login om te reageren
  54. audilemans zegt

    2 augustus 2009 om 23:50

    ze hopen er tussen de 10 en 20 van te verkopen, maar ik weet nog niet of dat ze gaat lukken…

    Login om te reageren
  55. cheeco zegt

    22 augustus 2009 om 20:52

    voor een kitcar is het wel leuk maar echt kans van slagen ik denk het niet. ik ga dan liever voor een X-bow volgens mij heb je dan veel meer plezier.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North