• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Vanafprijs Passat CC

Auteur: Wouter, gepost 10 april 2008 om 12:28 – 39 Reacties

Ubergeile peaurneau voor tijdens de midlife crisis
Het is geen hybride die maar 14% bijtelling scoort, maar toch verwachten we dat de Passat CC wel eens hoge ogen kan gaan gooien in het lease-segment. Al die saaie huisvaders, overwerkte IT projectmanagers en uitgebluste marketingmanagers moeten iets doen om hun imago op te vijzelen. Alleen hoeveel geld moeten ze daarvoor meebrengen?

Een stuk meer dan voor een reguliere Passat, want diezijn heeft zijn prijs. De Passat CC is er vanaf € 36.990, een dikke pak euro’s meer dan een Pa’zaad sedan en voor dat geld kan er ook bij Audi, BMW en Mercedes worden geshopt. Maar dan heb je natuurlijke geen hippe sedan met coupe lijnen.

Met dank aan Robert voor de tip!

UPDATE persbericht:

Leusden, 10 april – Tijdens de ontwikkeling van de Passat CC heeft Volkswagen de nadruk gelegd op innovatie en rijdynamiek. Dit resulteerde in tal van innovaties, zoals Lane Assist, Active Cruise Control, zelfdichtende banden en variabele onderstelafstemming. De 1.8 TSI en 2.0 TDI motoren benadrukken het duurzame karakter van de stijlvolle coupé. Ze voldoen aan de Euro5-emissienorm en hebben energielabel B. De prijzen van Volkswagens innovatieve vierdeurs Comfort Coupé beginnen bij € 36.990,- incl. btw/bpm.

Tijdens de ontwikkeling van de Passat CC (Comfort Coupé) heeft Volkswagen ingezet op innovatie en rijdynamiek. Dit heeft tot tal van systemen geleid die de rijdynamiek, de veiligheid en het comfort verhogen. Nieuw is Lane Assist. Dit systeem stuurt de Passat CC automatisch naar zijn rijstrook terug wanneer zonder richting aan te geven van baan wordt gewisseld. Rond veertien procent van alle aanrijdingen met gewonden wordt veroorzaakt doordat de bestuurder onverwachts afdwaalt van de rijbaan. Lane Assist kan dus een belangrijke bijdrage leveren aan een vermindering van het aantal ongelukken.

Rijdynamiek
Dynamic Drive Control (DDC) staat voor variabele onderstelafstemming. DDC regelt niet alleen de demperkarakteristiek, maar beïnvloedt ook de mate van stuurbekrachtiging. De bestuurder kan kiezen uit de programma’s Normaal, Sport en Comfort. Standaard zal elke Passat CC met de zelfdichtende banden van Continental worden geleverd. De bandenfabrikant ontwikkelde het systeem en noemde het ContiSeal. Met deze banden kan de Passat CC zijn reis vervolgen terwijl een band is doorboord met bijvoorbeeld een spijker of een schroef. Een beschermende laag aan de binnenkant van de band dicht onmiddellijk eventuele gaatjes met een diameter tot vijf millimeter, zodat er geen lucht kan ontsnappen. In de praktijk betekent dat het ContiSeal-systeem in ongeveer 85 procent van de gevallen lekkage kan voorkomen.

Energielabel B
Volkswagen levert de Passat CC met benzine- en dieselmotoren variërend in vermogen van 103 kW/140 pk tot 220 kW/300 pk. De Passat CC 1.8 TSI (118 kW/160 pk) en 2.0 TDI (103 kW/140 pk) krijgen vanwege het lage brandstofverbruik (7,6 en 5,8 l/100 km) en de geringe CO2-uitstoot het energielabel B. Dit levert een bpm-korting op van € 700,-. De dieselmotoren – er is ook een 2.0 TDI met 125 kW/170 pk – zijn standaard voorzien van een roetfilter en voldoen net als de 1.8 TSI aan de Euro5-emissienorm die vanaf 2009 van kracht is.
Naast de genoemde 1.8 TSI-benzinemotor is de Passat CC ook leverbaar met een 2.0 TSI met 147 kW/200 pk en een 3.6 V6 FSI met 220 kW/300 pk.

Park Assist
Optioneel voorziet Volkswagen de Passat CC van Park Assist; met één druk op de knop stuurt de auto zichzelf in het parkeervak. Een andere innovatieve voorziening is Active Cruise Control (ACC) waarmee de auto automatisch een minimale vooraf ingestelde afstand tot de voorligger aanhoudt. Het systeem remt af als het nodig is en accelereert tot de voorgeprogrammeerde snelheid zodra de weg vrij is. Als optie is het systeem uit te breiden met Front Assist dat automatisch de auto afremt wanneer er onverwachts een obstakel op de weg verschijnt.

Vanaf 19 juni staat de Volkswagen Passat Comfort Coupé in de showroom van de dealers. De vanafprijs bedraagt € 36.990,-. Standaard is de vierdeurs-coupé uitgerust met een audiosysteem met acht luidsprekers, een wisselaar voor zes cd’s, Climatronic (automatische airconditioning), een multifunctioneel lederen stuurwiel, 17-inch lichtmetalen velgen, mistlampen voor, sportstoelen, cruisecontrol en een Elektronisch Stabilisatie Programma (ESP). Voor meer informatie kunt u terecht op www.volkswagen.nl/passatcc

Ook interessant!

  • Video: hoe komt deze Passat op zijn kant?
  • Volkswagen met 4 uitlaten
    Koop deze Volkswagen Passat W8 voor een schijntje
  • Passat sedan
    In memoriam: Volkswagen Passat Sedan
  • Passat Limited Edition
    Passat Limited Edition is een van de 1.973 laatste ooit

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

passat, passat-cc, Volkswagen

Vorig bericht: « Ben je cool? Flip a bitch!
Volgend bericht: Witte Alfa 8C gespot »

Lees Interacties

Reacties

  1. Fout zegt

    10 april 2008 om 12:30

    Heet dat niet basisprijs…?

    Login om te reageren
  2. Esprit de Flandre - Krottegemse Rommelmarkt 6 zegt

    10 april 2008 om 12:31

    Zoals ik al gezegd had. Veel te duur om de gewone Passat niet te kannibaliseren. Wel mooi, maar ik denk dat veel mensen voor dat geld een BMW, Merc of Audi kiezen.

    Login om te reageren
  3. Fout zegt

    10 april 2008 om 12:34

    @Esprit de FlandreS
    Dat zijn Nederlandse prijzen (DUH). Zoveel duurder is hij niet dan een gewone passat dus denk ik dat veel mensen een paar 1000 euro’s gaan bijleggen voor een CC

    Login om te reageren
  4. japp zegt

    10 april 2008 om 12:39

    ik vind m eigk niet zo heel geweldig.. meer lelijk..
    geef mij maar een lekkere passat station met apparte velgjes ofso ;) is nog goedkoper ook ;)

    gr. japp! ;)

    Login om te reageren
  5. RenJie zegt

    10 april 2008 om 12:42

    ik ga wel bij bij BMW shoppen dan, genoeg te zoeken :) voor 37k vind je ook wel een 2e hands BMW (3- of 5 serie) dieseltje.. heerlijk =)

    Login om te reageren
  6. Robèr zegt

    10 april 2008 om 12:55

    Het is toch een leuk alternatief voor de CLS voor de mensen die wat minder te bedsteden hebben. Stel dat je voor een V6 versie €55.000 moet betalen, dat is toch stukken goedkoper dan een CLS met 6 cilinder. En lelijk is ie zeker niet…

    Login om te reageren
  7. tt zegt

    10 april 2008 om 13:04

    staan wat taalfoutjes in…. “want diezijn heeft zijn prijs” daar staat duidelijk iets teveel :) en “een dikke pak euro’s meer” dat klinkt me ook niet lekker.

    Login om te reageren
  8. tt zegt

    10 april 2008 om 13:06

    misschien gek, maar van deze CC is geen open foto ? want dat wil eens mens toch ook zien ? een CC is nu juist zowel cabrio als coupe, en dit lijkt me nogal veel coupe.. nergens cabrio te bespeuren…

    Login om te reageren
  9. Arnoud zegt

    10 april 2008 om 13:10

    @ tt

    Het is toch ook geen Coupé Cabriolet? Waar zie jij vouwnaden in de kapconstructie? Het is gewoon een coupé. Een heel geslaagde zelfs.

    Login om te reageren
  10. RenJie zegt

    10 april 2008 om 13:15

    @tt

    diezijn = design

    je begrijpt hem gewoon niet helemaal. ;)

    Login om te reageren
  11. W!d zegt

    10 april 2008 om 13:16

    erg geslaagde auto. Ik denk dat de sedan hierdoor flink afgewaardeerd gaat worden in restwaarde..

    over 4 jaar als occasion is het prijsverschil nog maar paar 100 euro.. wat kies je? Dus lekker goedkoop in de lease! en de basismotor met 160 pk :) kan erger toch?

    Login om te reageren
  12. XytraS zegt

    10 april 2008 om 13:20

    Zelfs al gaat daar in Belgie nog een paar duizend euro af, sry, maar voor die prijs zijn er betere en knappere alternatieven^^

    Login om te reageren
  13. Barend zegt

    10 april 2008 om 13:21

    Leuke wagen, en zit met deze prijs op gelijk niveau met de A4 Avant. Moeilijke keuze!

    Neem echter wel aan dat deze CC rijker is uitgevoerd. Weet al iemand iets meer over de standaard uitrusting?

    Login om te reageren
  14. Mr Hyde zegt

    10 april 2008 om 13:41

    @ arnoud, het is ook geen coupé. Het is namelijk een sportief gelijnde sedan.

    Login om te reageren
  15. gark zegt

    10 april 2008 om 13:43

    Geweldige wagen, is een keer wat anders dan een A4 of een A6 die je overal op de weg ziet!

    Login om te reageren
  16. Edo- zegt

    10 april 2008 om 14:05

    grappige prijs voor een passat.. doe mij maar een BMW voor dat geld

    Login om te reageren
  17. Sorcerer zegt

    10 april 2008 om 14:06

    Ik moet eerlijk zeggen (ondanks dat ik niet zo’n VW-fan ben) dat deze er erg leuk uitziet, ook motorisering is weer okee zoals gewoonlijk bij VW/Audi…

    Login om te reageren
  18. Arnoud zegt

    10 april 2008 om 14:09

    @ Mr Hyde

    Please explain waarom het volgens jou geen coupé is?

    Login om te reageren
  19. Gerrelekker zegt

    10 april 2008 om 14:19

    Gemengde gevoelens: vind hem niet lelijk en is zeker spannender dat het huidige VW aanbod, maar vind hem nog al log uitzien.

    Login om te reageren
  20. Jacco zegt

    10 april 2008 om 14:20

    Ik zie geen enkele reden waarom je voor dit geld geen nieuwe A4 zou kopen ipv deze CC. Zelf in duurdere uitvoeringen zal je qua prijs zelfs een S5 kunnen kopen…….makkelijke keuze toch?

    Login om te reageren
  21. Jacco zegt

    10 april 2008 om 14:24

    Bedoel natuurlijk de A5……

    Login om te reageren
  22. David zegt

    10 april 2008 om 14:46

    Heb je die plaatjes in MS PAINT geresized, blogger??

    Login om te reageren
  23. Ahura zegt

    10 april 2008 om 14:57

    Ze hadden op z’n minst de nieuwste foto’s kunnen gebruiken..

    36.990 euro valt best mee. Zeker als je kijkt wat je er voor krijgt. Een VW standaard met mistlampen.. dat moet in de krant!

    Maar om dit een coupe te noemen gaat wel erg ver. Zo kan je de Mazda6 sedan ook wel een coupe noemen..

    Login om te reageren
  24. Marijn zegt

    10 april 2008 om 15:03

    @David: Goed punt, ze zijn in ieder geval op een onjuiste manier bewerkt / opgeslagen.

    Over de auto; tja, je moet er wat voor over hebben om een Volkswagen te rijden… Eehm, wacht even, dat klopt niet helemaal. Al met al een auto die op het prijsniveau van de premium-merken zit, en qua merk (nog) niet op dat niveau is. Ik vermoed dat het geen succes gaat worden, men heeft nu eenmaal liever een merk met een beter imago, hoe goed deze auto ook is…

    Login om te reageren
  25. Michiel zegt

    10 april 2008 om 15:15

    Jongens, quit the sjibbie sjubbing: dit is een topper!

    Login om te reageren
  26. Michel zegt

    10 april 2008 om 15:39

    Leuk dat we de vanafprijs weten, alleen weet iemand de prijzen per motoruitvoerig?

    Login om te reageren
  27. 59sec zegt

    10 april 2008 om 16:46

    Leuk die reacties, doet me denken aan die VW reclame; allemaal van die mannetjes die met hun fietsje een Polo af staan te kraken..

    Login om te reageren
  28. evo zegt

    10 april 2008 om 17:01

    Flauw hoor van VW door alleen de vanafprijs te noemen. Krijgen we straks ook nog apart de prijs van de 2.0 TFSI en achtereenvolgens de prijs van de 2.0 TDI te horen?

    Login om te reageren
  29. Michel zegt

    10 april 2008 om 17:43

    Zie net dat ik een foutje heb gemaakt. Motoruitvoerig moet natuurlijk motoruitvoering zijn.

    Login om te reageren
  30. Marco zegt

    10 april 2008 om 18:17

    Michel, de basisprijs geldt iig voor de 1.8 TSI. Volgende week weer prijzenfeest!

    Login om te reageren
  31. skill3r zegt

    10 april 2008 om 19:39

    @arnoud: als ik het goed begreep was cc de naam, maar was het geen cabrio, wat zou verklaren waarom hij er nogal coupe-ish uit ziet.

    Login om te reageren
  32. skill3r zegt

    10 april 2008 om 19:44

    @arnoud.. Sorry ik had je vorige posts verkeerd gelezen. Dat cc gebeuren is ook zo verwarrend. Alsof je een de benaming GTI aan een diesel geeft..

    Login om te reageren
  33. daisy zegt

    10 april 2008 om 20:26

    ik vind het echt een oer lelijk hok

    Login om te reageren
  34. VW zegt

    10 april 2008 om 20:49

    Ga ik nog even wat mensen uit de droom helpen. De genoemde prijs is namelijk niet de basisprijs. Volgens de info die wij als verkopers van VW krijgen is het verplicht 2 pakketten bij te bestellen. Daarmee komt ie dus boven de 40.000 euro uit ;-) Blijft leuk zoiets…

    Login om te reageren
  35. VWLover zegt

    10 april 2008 om 21:47

    Ik wil de pret niet drukken m.b.t. de vanafprijs…..

    Maar………..: VW Nederland (lees PON) levert de auto alleen met inbegrip van 2 pakketjes, Secure en Advance en daardoor komt de eigenlijke vanafprijs op 41.070,– euro…

    Neemt 1 ding niet weg….: IK vind hem evengoed mooi!!

    Login om te reageren
  36. VWLover zegt

    10 april 2008 om 21:48

    Sorry VW, had jouw reactie over het hoofd gezien, maar het klopt idd!

    Login om te reageren
  37. johann zegt

    2 mei 2008 om 22:22

    WAAROM valt iedereen over de naam CC, zijn jullie de Manta CC vergeten? Dat was ook geen cabrio

    Login om te reageren
  38. a girl zegt

    29 mei 2008 om 21:54

    Machtig wat een auto ondanks dat ik een meid ben bezoek ik vaak auto site maar wat ik hier tegen kom gewoon GEWELDIGGGGG

    Ach ja ook niet anders te verwachten van VW

    Login om te reageren
  39. Willem zegt

    8 juli 2008 om 09:41

    Ik vind volkswagens eigenlijk nooit lelijk.
    Dit karretje ook niet, maar ik vind hem niet mooier dan andere passats. :| (misschien ligt dat ook gewoon aan de saaie kleur op dit plaatje)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North