• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Väth geeft de CLS 63 AMG Shooting Brake 846 pk (!)

Auteur: sir_smokalot, gepost 25 juli 2013 om 15:47 – 23 Reacties

Afbeelding Väth geeft de CLS 63 AMG Shooting Brake 846 pk (!)Afbeelding Väth geeft de CLS 63 AMG Shooting Brake 846 pk (!)Afbeelding Väth geeft de CLS 63 AMG Shooting Brake 846 pk (!)Afbeelding Väth geeft de CLS 63 AMG Shooting Brake 846 pk (!)Afbeelding Väth geeft de CLS 63 AMG Shooting Brake 846 pk (!)Afbeelding Väth geeft de CLS 63 AMG Shooting Brake 846 pk (!)Afbeelding Väth geeft de CLS 63 AMG Shooting Brake 846 pk (!)Afbeelding Väth geeft de CLS 63 AMG Shooting Brake 846 pk (!)

Zwarte kanonskogel: Vath CLS63
In 1986 maakte AMG de Hammer, een 300E waar een 6 liter V8 in werd gelepeld, krachtig genoeg om een Ferrari in een rechte lijn af te troeven. Is deze CLS van Väth een goede spirituele opvolger?

Standaard heeft de CLS in AMG-trim 525 of 557 pk (afhankelijk van of je het Performance Pack hebt aangevinkt), de Duitsers van Väth plussen hier ongeveer 300 trappelpaarden bij. De kit, die je een kleine halve ton kost, omvat een gewijzigde turbolader, het VÄTH air charge cooling system, een downpipe die de tegendruk in de uitlaat moet verminderen, en een aftermarket-einddemper.

Kost je een goed aangeklede middenklasser, maar dan heb je wel 846 pk en 1.180 Nm onder je rechterschoenzool. Afhankelijk van de gemonteerde bandjes kan je rustig tot de 350km/u doorstampen, en wie weet nog wel verder, tot je in Hurricane RR-territorium komt.

Naast de motorupgrade biedt Väth ook verlanging, andere wielen en koolstofvezel carrosseriedelen aan, maar de optie die je toch vooral wilt aanvinken is het high-performance remsysteem. Kost je 6 mille, maar dan krijg je wel 405 mm pannekoeken met 6 zuigers in je voorwielen (die minimaal 20 inch moeten zijn om het passend te krijgen). Geen overbodige luxe om een auto die meer dan 2 ton weegt van Mach 1 te doen afremmen.

Over acceleratiespecs weten we niets, maar ga er maar van uit dat deze CLS je bij een gevloerd gaspedaal continue in je zetels drukt. Als je de achterkant in het gareel kunt houden dan. Madness!

Meer AMG-muscle? Check ook de 730 pk sterke nieuwe S-Klasse waar Brabus zich over ontfermd heeft.

Ook interessant!

  • De Mercedes CLS facelift is gearriveerd
  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • 1.111 pk voor de Mercedes-AMG GT Black Series
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, cls, cls-shooting-brake, cls63, Mercedes, shooting-brake, tuning, vath, zwart

Vorig bericht: « Nederlandse Ferrari 250 GT Berlinetta passo corto
Volgend bericht: Ford Mondeo (2007-2014) – occasion video »

Lees Interacties

Reacties

  1. china zegt

    25 juli 2013 om 15:51

    Vraag mij of hoe lang zoiets heel blijft

    Login om te reageren
    • 2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel zegt

      25 juli 2013 om 15:56

      @china: Hangt voor een groot deel af van je rechtervoet en onderhoud.

      Login om te reageren
      • china zegt

        25 juli 2013 om 16:05

        @2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel: denk dat het ook zeker te maken heeft met de know-how van de desbetreffende tuner. Het is relatief niet moeilijk om 1.000 pk in zo’n auto te proppen. Het is echter wel een kunst om en veel pk’s en de levensduur niet dramatisch te verkorten. Denk maar aan al die pk-monsters in dragraces die om de haverklap stuk gaan

        Login om te reageren
        • 2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel zegt

          25 juli 2013 om 16:19

          @china: Klopt, als je gewoon een enorme turbo op een standaard onderblok propt, dan kan je erop wachten tot de kleppen je om de oren vliegen. Maar als alle interne delen zoals de krukas, lagers, en aandrijflijn erop zijn aangepast kan dit heel lang goed gaan. Een AMG heeft standaard al een hoop vermogen, dat werkt natuurlijk ook mee.

          Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      25 juli 2013 om 16:05

      @china: Ik denk lang.

      Login om te reageren
    • natos zegt

      25 juli 2013 om 17:09

      @china: Langer dan dat spul uit China, hè china?

      Login om te reageren
  2. AMGS zegt

    25 juli 2013 om 15:55

    ´´Standaard heeft de CLS in AMG-trim 525 of 557 pk (afhankelijk van of je het Performance Pack hebt aangevinkt), ´´

    Er is tegenwoordig ook de CLS AMG S 585 pk en 800 NM

    Login om te reageren
    • Pordon zegt

      25 juli 2013 om 17:57

      @AMGS: Jup en in standaard trim heeft die nu al 557 pk.

      Login om te reageren
  3. tweede_woning zegt

    25 juli 2013 om 15:56

    Nou , op de redactie is het even stil , tijd genomen voor een orgastisch momentje.

    Login om te reageren
  4. rufctr01 zegt

    25 juli 2013 om 16:00

    Dat zijn heel veel peekaatjes!
    Qua uiterlijk hebben ze de auto redelijk met rust gelaten. Ja, ik vind hem geslaagd!!!

    Login om te reageren
  5. ej20g zegt

    25 juli 2013 om 16:23

    Hmmn, een hoop geld voor een aantal relatief kleine aanpassingen. Zitten vast ook ontwikkelingskosten in verwerkt maar voor 15.000 á 20.000 euro zit je wel rond de 850 pk. Twee open downpipes, grotere intercooler(s), motormanagement systeem, twee grotere turbo’s en een stel einddempers. Dat kost niet ruim 50.000 euro. Voor dat geld mag je ook een volledig (rvs) uitlaatsysteem, injectoren met een hogere opbrengst, grotere remmerij en sterkere brandstofpomp verwachten in mijn ogen.

    Login om te reageren
  6. RazorHead zegt

    25 juli 2013 om 16:59

    Zo, wanneer is de rijtest ?

    Login om te reageren
  7. rikus zegt

    25 juli 2013 om 17:00

    Wat is het nou.. Vath of Vaeth?

    Login om te reageren
    • natos zegt

      25 juli 2013 om 17:11

      @rikus: Väth, maar aangezien je ä niet in een URL kunt gebruiken, staat het geschreven zoals je het eigenlijk uitspreekt.

      Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      25 juli 2013 om 17:12

      Allebei. Als je de Umlaut niet schrijft, doe je het door een ‘e’ achter de klinker te plakken.

      Login om te reageren
      • rikus zegt

        26 juli 2013 om 09:20

        @sir_smokalot: Aha.. Weer wat geleerd.

        Login om te reageren
  8. jippie zegt

    25 juli 2013 om 17:08

    Mooie wagen voor een hippe begravenisondernemer.

    Login om te reageren
  9. Entwicklung88 zegt

    25 juli 2013 om 17:57

    En dat weet je het. Doe maar de oude CLS.

    Login om te reageren
  10. Corrado16v zegt

    25 juli 2013 om 18:09

    Uiterlijk ziet er goed uit, alleen het originele logo laten zitten in de grill stickers er af, en schuif hem maar voor de deur.

    Login om te reageren
  11. Pixed zegt

    25 juli 2013 om 18:29

    Nee, zonder twijfel teveel vermogen… zou JC zeggen!

    Login om te reageren
  12. solmatje zegt

    25 juli 2013 om 20:06

    Vette bak! Jammer van de velgen.. Leg er dan adv1 onder ofZo

    Login om te reageren
  13. akifoskii zegt

    25 juli 2013 om 23:16

    Vind de voorkant echt mooii!

    Login om te reageren
  14. djfrank zegt

    26 juli 2013 om 22:37

    Oef die is lekker

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North